Przetargi.pl
Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie odzyskiwania podatku VAT

Gmina Ścinawa ogłasza przetarg

  • Adres: 59-330 Ścinawa, Rynek 17
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 8412600 , fax. 076 8412601
  • Data zamieszczenia: 2014-05-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ścinawa
    Rynek 17 17
    59-330 Ścinawa, woj. dolnośląskie
    tel. 076 8412600, fax. 076 8412601
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.umig-scinawa.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie odzyskiwania podatku VAT
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Nazwa zadania: Świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie odzyskiwania podatku VAT; 2) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego, w tym usług doradztwa podatkowego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług poprzedzonego kompleksowym przeglądem podatkowym podatku VAT i wskazaniem obszarów możliwej optymalizacji rozliczeń podatku VAT Gminy Ścinawa z uwzględnieniem wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 24 czerwca 2013 roku sygn. akt I FPS 1/13. Przewidywana kwota podatku VAT do odzyskania przez Zamawiającego to 1 500 000,00 zł. 3) Przedmiot zamówienia realizowany będzie wg. etapów tj.: fazy diagnostycznej i fazy wdrożeniowej, które realizowane będą zgodnie z nw. zakresem: a) kompleksowy przegląd podatkowy za lata od 01-01-2010 do miesiąca, za który złożono ostatnią deklarację podatkowa włącznie (do dnia 30-06-2014), b) weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania VAT na zasadzie struktury sprzedaży, c) w ramach fazy diagnostycznej Wykonawca przeprowadzi kompleksowy przegląd podatkowy w zakresie podatku VAT oraz zidentyfikuje i wskaże obszary możliwej optymalizacji rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego, d) faza diagnostyczna nie będzie trwała dłużej niż 6 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy, e) faza diagnostyczna będzie obejmować kompleksowy przegląd podatkowy w zakresie podatku VAT z lat od 01.01.2010 do dnia 30.06.2014 r., f) przegląd podatkowy będzie obejmował w szczególności: - badanie rozliczeń podatkowych w zakresie podatku od towarów i usług: deklaracje podatkowe, ewidencja podatkowa, dokumenty źródłowe (m.in. faktury, faktury korygujące, noty korygujące, faktury wewnętrzne, inne dokumenty mogące mieć wpływ na istnienie lub zakres obowiązku podatkowego, np. umowy), - dokonanie analizy poszczególnych strumieni przychodów uzyskiwanych przez Zamawiającego w badanym okresie, wraz z odniesieniem tych przychodów do odpowiednich przepisów prawa oraz ustalenie, które przychody powinny być rozpoznawane jako czynności objęte zakresem opodatkowania podatkiem VAT, tj. obowiązkiem ich wykazania w deklaracji jako opodatkowanych lub zwolnionych, - ocenę skutków przeprowadzanych transakcji w świetle podatku VAT: (m.in., właściwe przyporządkowanie stawek podatku i zastosowanych zwolnień, terminy wystawiania faktur, prawidłowość ujęcia w ewidencji faktur, faktur korygujących, nieodpłatne przekazania, darowizny, wnoszenie wkładów rzeczowych, wykonywanie innych czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT), - szczegółową weryfikację i kalkulację kwot podatku naliczonego zapłaconego przy nabyciu towarów i usług mającą na celu ustalenie prawidłowości ujęcia/brak ujęcia tych kwot w rejestrach przygotowywanych przez Zamawiającego, - ustalenie potencjalnych obszarów optymalizacji podatku VAT wyłącznie w zakresie dotychczas niestosowanym przez Zamawiającego, wskazanie podstaw prawnych (interpretacji podatkowych, orzeczeń sądów), oszacowanie wartości podatku VAT do odzyskania, - zbadanie możliwości wprowadzenia proporcjonalnego odliczenia podatku VAT i wskazanie rozwiązań w tym zakresie, - oszacowanie ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych oraz wskazanie prawdopodobieństwa sukcesu, - inne czynności związane z realizacją przedmiotu umowy, g) Zamawiający nie ustali progu istotności, poniżej którego dokumenty nie byłyby weryfikowane. h) faza diagnostyczna zostanie zakończona przedstawieniem Zamawiającemu pisemnego raportu (zwanego dalej Raportem), który będzie zawierał ocenę istniejącego stanu rozliczeń VAT oraz rekomendacje Wykonawcy. Stopień szczegółowości udzielonych rekomendacji powinien umożliwić Zamawiającemu podjęcie decyzji o ewentualnym wdrożeniu całości lub części rozwiązań zaproponowanych przez Wykonawcę, bądź o zawieszeniu lub rezygnacji z realizacji fazy wdrożeniowej. Raport zostanie przedstawiony Zamawiającemu nie później, niż w terminie w skazanym w § 3 ust. 3. umowy, i) Raport będzie zawierał m.in.: - propozycje zmian w zakresie rozliczeń podatku VAT przez Zamawiającego, - praktyczne sposoby wprowadzenia zmian, o których mowa powyżej, - prezentację możliwych obszarów optymalizacji rozliczeń VAT dokonywanych przez Zamawiającego, - wstępne oszacowanie możliwej do odzyskania przez Zamawiającego kwoty VAT, - oszacowanie prawdopodobieństwa skutecznej implementacji proponowanych rozwiązań optymalizacyjnych, - oszacowanie, zgodnie z najlepszą wiedzą i doświadczeniem zawodowym Wykonawcy, poziomu ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych rozwiązań optymalizacyjnych, - rekomendacje oraz wskazanie praktycznych działań zmierzających do implementacji rozwiązań optymalizacyjnych, - rekomendacje oraz wskazanie praktycznych działań zmierzających do zminimalizowania ryzyka zakwestionowania przez organy podatkowe zaprezentowanych i zaimplementowanych zakresów rozwiązań optymalizacyjnych, j) Zamawiający może żądać uzupełnienia, a także rozszerzenia treści Raportu (jego elementów), jeżeli uzna, że takie rozszerzenie będzie konieczne dla podjęcia decyzji, o której mowa w § 4 ust. 1. umowy Wykonawca zobowiązany jest do uzupełnienia lub rozszerzenia treści raportu zgodnie z wnioskiem Zamawiającego w terminie 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia. Żądanie wskazane w zdaniu 1 Zamawiający może skierować do Wykonawcy w terminie 30 dni licząc od dnia przekazania raportu. k) wdrożenie zidentyfikowanych możliwości rozwiązań optymalizacyjnych w ramach fazy wdrożeniowej jest każdorazowo uzależnione od akceptacji Zamawiającego. W szczególności, Zamawiający może podjąć decyzję o: - pełnej akceptacji rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w raporcie, - akceptacji jedynie wybranych rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w raporcie, - zawieszeniu realizacji fazy wdrożeniowej na czas określony, - rezygnacji z realizacji fazy wdrożeniowej, l) po dokonaniu akceptacji przez Gminę Ścinawa rozwiązań optymalizacyjnych Wykonawca podejmie działania zmierzające do zrealizowania oszczędności we wskazanych obszarach rozliczeń VAT, m) Zamawiający powiadomi Wykonawcę o decyzji, o której mowa w ust. 1 powyżej w formie pisemnej, n) w ramach fazy wdrożeniowej harmonogram prac będzie każdorazowo ustalany oddzielnie dla poszczególnych obszarów optymalizacji pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą z uwzględnieniem poniższych zasad: - przygotowanie przez Wykonawcę wniosku o indywidualną interpretację podatkową musi nastąpić w terminie do 3 tygodni od poinformowania Wykonawcy o podjęciu decyzji przez Zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji, - dokumenty dla których złożenia są przewidziane przepisami prawa terminy Wykonawca zobowiązany jest do złożenia z zachowaniem tych terminów działając w ramach udzielonego pełnomocnictwa, - wszelkie inne czynności do których zobowiązany będzie Wykonawca należy wykonać w terminie do 3 miesięcy od dnia poinformowania przez Zamawiającego o realizacji danego obszaru optymalizacji, o) jeżeli Zamawiający zdecyduje się na wdrożenie całości lub części rekomendacji Wykonawcy przedstawionych w Raporcie, działania związane z realizacją przez Wykonawcę fazy wdrożeniowej będą obejmować w szczególności: - przygotowanie korekt przeszłych rozliczeń VAT, przygotowanie wyjaśnień do korekt deklaracji, wniosków o stwierdzenie nadpłaty oraz udział w przygotowaniu i weryfikacja przygotowanych bieżących i przyszłych rozliczeń VAT, w związku z przeprowadzaną optymalizacją, - przygotowanie wniosków o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych, - przygotowanie środków odwoławczych do organów oraz sądów administracyjnych w przypadku otrzymania niekorzystnych indywidualnych interpretacji podatkowych, - reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach podatkowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi oraz innymi sądami, trybunałami i organami w zakresie jaki okaże się niezbędny dla realizacji przedmiotu umowy oraz przygotowywanie wszelkich niezbędnych pism, wniosków, środków odwoławczych w tym zakresie, - udział w trakcie kontroli podatkowych, przygotowanie uwag do protokołów przy kontrolach podatkowych wynikających z przeprowadzanego procesu optymalizacji podatku VAT, - w przypadku akceptacji rekomendacji w zakresie ustalenia współczynnika proporcji ustalenie prawidłowego współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT oraz przygotowanie dokumentacji stanowiącej podstawę do wdrożenia współczynnika proporcji w zakresie odliczania podatku VAT. Weryfikacja rocznej korekty w oparciu o faktyczną proporcję sprzedaży po zakończeniu roku podatkowego w przypadku zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy odnośnie rozliczania VAT na zasadzie struktury sprzedaży, - bieżące doradztwo oraz pomoc we wszystkich sprawach związanych z optymalizacją podatku VAT, - inne czynności związane z realizacją przedmiotu umowy, p) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu kopii wszelkiej korespondencji Wykonawcy w związku z realizacją niniejszej umowy kierowanej do innych podmiotów, aniżeli Zamawiający, q) jeżeli uzyskane przez Zamawiającego kwoty podatku VAT wynikające z zastosowania się do rekomendacji Wykonawcy zgodnie z niniejszą umową zostaną w przyszłości kwestionowane przez organy podatkowe, Wykonawca zobowiązany będzie do reprezentowania Zamawiającego w toczących się postępowaniach podatkowych, przez cały okres, w którym organy podatkowe mogą zakwestionować wdrożone rozwiązania optymalizacyjne tj. aż do momentu przedawnienia oraz do realizacji wszelkich czynności zgodnie z umową wynikających z tych postępowań, r) Zamawiający zobowiązany jest do współdziałania z Wykonawcą polegającego na zapewnieniu dostępu do dokumentów wymaganych przez Wykonawcę, s) Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania do Referatu Finansów i Budżetu Urzędu Miasta i Gminy w Ścinawie wezwania do uiszczenia opłaty sądowej/urzędowej, wpisów w związku z prowadzonymi na rzecz Zamawiającego sprawami, jeśli kwota płatności jest wyższa niż 5.000,00 zł., nie później niż 14 dni roboczych przed upływem terminu zapłaty, t) Wykonawca zobowiązany jest do uiszczania opłaty sądowej/urzędowej, wpisów w związku z prowadzonymi na rzecz Zamawiającego sprawami jeżeli kwota płatności jest niższa niż lub równa 5.000,00 zł. lub niezależnie od wysokości opłaty jeśli termin zapłaty jest krótszy niż 14 dni roboczych, u) Zamawiający zobowiązany jest do zwrotu Wykonawcy poniesionych przez niego kosztów opłat sądowych/urzędowych, wpisów w związku z prowadzonymi sprawami na rzecz Zamawiającego -zwrot kosztów będzie dokonywany w terminie do 21 dni od daty dostarczenia kompletnych i prawidłowo sporządzonych dokumentów potwierdzających poniesione koszty do Referatu Finansów i Budżetu Urzędu Miasta i Gminy w Ścinawie, v) po zidentyfikowaniu obszarów możliwej optymalizacji podatku VAT zamawiający może podjąć decyzje o: - pełnej akceptacji zaproponowanych rozwiązań optymalizacyjnych, - akceptacji jedynie wybranych rozwiązań optymalizacyjnych, - zawieszeniu realizacji fazy wdrożeniowej na czas określony, - całkowitej rezygnacji z fazy wdrożeniowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792210009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 3000,00 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.umig-scinawa.dolnyslask.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach