Przetargi.pl
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w okresie od 04.01.2010 r. do 31.12.2010 r.

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 63-500 Ostrzeszów, ul. Zamkowa 31
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 062 7320635 , fax. 062 7320634
  • Data zamieszczenia: 2009-12-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Zamkowa 31 31
    63-500 Ostrzeszów, woj. wielkopolskie
    tel. 062 7320635, fax. 062 7320634
    REGON: 00334132200000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w okresie od 04.01.2010 r. do 31.12.2010 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w domu podopiecznego średnio około 1.083*) godzin /miesięcznie. Słownie: Jeden tysiąc osiemdziesiąt trzy godzin miesięcznie. Tj. średnio około 13.000 godzin specjalistycznych usług w skali roku. *) Uwaga - średnie ilości godzin wykonywanych usług określono na podstawie 2009r.i zamawiający zastrzega sobie możliwości zmniejszenia lub zwiększenia wskazanych ilości według występującego rzeczywistego zapotrzebowania i możliwości finansowych. Specjalistyczne usługi opiekuńcze to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. nr 189 poz. 1598 ze zmianami) tj: 1. uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a. kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, dbałość o higienę i wygląd, utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, korzystanie z usług różnych instytucji, b. interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, współpraca z rodziną - kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c. pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, w wypełnieniu dokumentów urzędowych, d. wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e. pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; 2. pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a. pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b. uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c. pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d. pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e. w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f. pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, g. pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 3. rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135, z późn. zm.): a. zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, b. współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług; 4. pomoc mieszkaniowa, w tym: a. w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b. w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c. kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu; 5. zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.). Wykonywanie zamówienia odbywać się będzie w dni powszednie, z zastrzeżeniem, iż w szczególnie trudnych sytuacjach zdrowotnych, potwierdzonych wywiadem środowiskowym i zaświadczeniem lekarskim, zamawiający zleci wykonawcy świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w niedziele i święta przypadające w dniach ustawowo wolnych od pracy oraz godzinach nocnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853112004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie przewiduje wnoszenia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP tj.: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 1.5. wykonali w okresie ostatnich trzech lat prace stanowiące przedmiot przetargu oznaczonego: M-G OPS ZP-1 SUO 2009 w ilości, co najmniej 20 000 słownie: dwadzieścia tysięcy godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi i posiadają co najmniej 10 osób personelu, który będzie realizował usługi u Zamawiającego będące przedmiotem zamówienia, w tym co najmniej 4 osoby posiadające zezwolenie na wykonywanie zawodu pielęgniarki oraz 2 osoby posiadające uprawnienia do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. Pozostała kadra realizująca specjalistyczne usługi opiekuńcze spełnia wymogi zgodnie z § 3 ust. 2, 3 i 4 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 22.09.2005r.Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zmianami) 2. Warunki dodatkowe: Wykonawca udokumentuje, że osoby, które będą realizowały dla Zamawiającego specjalistyczne usługi opiekuńcze posiadają stosowne kwalifikacje do wykonywania zawodu zgodnie z § 3 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późniejszymi zmianami. Spełnienie wymogów podanych w punktach 1 - 7, należy potwierdzić poprzez złożenie stosownego oświadczenia według załącznika nr 3, przedłożenie dokumentów, o których mowa w pkt 8 oraz załącznikach nr 4,5 i 7. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania odrzuceniem jego oferty.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty składające się na ofertę. spięte w kolejności jak podano niżej 1) Zestawienie załączonych dokumentów według niżej zestawionej kolejności - załącznik nr 1. 2) Wypełniony formularz oferty wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią specyfikacji i projektem umowy, o związaniu z ofertą oraz aktualności dostarczonych zaświadczeń zgodny w treści z wzorem stanowiącym - załącznik nr 2. 3) Oświadczenie zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy PZP - załącznik nr 3. 4) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, stwierdzający stan prawny, miejsce rejestracji, charakter prowadzonej działalności, osoby upoważnione do reprezentowania Firmy. Za aktualny odpis lub zaświadczenie należy rozumieć dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 m-cy przed upływem terminu do składania ofert lub potwierdzony przez organ wydający, stosowną pieczątką lub zaświadczeniem w terminie jak powyżej z pieczątki lub zaświadczenia winno wynikać potwierdzenie zgodności przedłożonego dokumentu ze stanem faktycznym. 5) Oświadczenie wykonawcy, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert (licząc do dnia składania oferty włącznie). 6) Oświadczenie wykonawcy potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne albo zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu do składania ofert (licząc do dnia składania oferty włącznie). 7) Oświadczenie wykonawcy o nie wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne - załącznik nr 4. 8) Wykaz zadań zgodnych z przedmiotem zamówienia M-G OPS ZP-1 SUO 2009 wykonywanych wykonanych w ostatnich 3 latach - załącznika nr 5, wraz z dokumentami potwierdzającymi wykonanie z należytą starannością świadczonych usług, 9) Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunku określonego w punkcie 7.1.5 SIWZ M-G OPS ZP-1 SUO 2009 - załącznika nr 6. 10) Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - załącznik nr 7 wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienia i kwalifikacje do wykonywania usług zawodu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 22.09.2005r.Dz. U. Nr 189 poz. 1598 z późn. zmianami. W przypadku osób, o których mowa w § 3 ust 3 powyżej cytowanego Rozporządzenia wymagane jest złożenie dokumentów potwierdzających zdobywanie lub podnoszenie wymaganych kwalifikacji określonych w § 3 ust 1 i posiadanie wymaganego okresu stażu w jednostkach określonych w §3 ust 2. 11) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu, z którego wynika zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Firmy (jeżeli, wykonawca jest reprezentowany przez pełnomocnika lub jeżeli istnieje ustawowy obowiązek ustanowienia pełnomocnika - jak w punkcie 9,10 SIWZ). 2. Uwaga w.w. dokumenty winny potwierdzać spełnianie poszczególnych warunków na dzień składania ofert. 3. Dokumenty, o których mowa powyżej, mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej i opatrzonej klauzulą za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (tj. osoby wymienione w rejestrze lub zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, posiadające umocowanie prawne do reprezentowania firmy). Dokument wielostronicowy przedłożony w formie kserokopii winien być potwierdzony za zgodność z oryginałem na każdej stronie. 4. Kwestie dotyczące rodzajów dokumentów składanych przez wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej reguluje § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane Dz. Nr 87 poz. 605 z 2006r. z późn. zmianami Złożenie dokumentu w niewłaściwej formie np. nie poświadczone przez wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie traktowane będzie jak jego brak.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://ostrzeszow.nowoczesnagmina.pl/ w dziale zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach