Przetargi.pl
Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach w 2018 r.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 86005 Białe Błota, ul. Betonowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 349 44 04 , fax. 52 349 44 52
  • Data zamieszczenia: 2018-01-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Betonowa
    86005 Białe Błota, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 349 44 04, fax. 52 349 44 52
    REGON: 9160294600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gops.bialeblota.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach w 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach na terenie gminy Białe Błota. Zamówienie będzie obejmowało zadania składające się na przedmiot zamówienia: 1) terapię behawioralną w ilości wynikającej z zapotrzebowania; 2) neurologopedię w ilości wynikającej z zapotrzebowania; 3) integrację sensoryczną w ilości wynikającej z zapotrzebowania; 4) rehabilitację ruchową w ilości wynikającej z zapotrzebowania; 5) terapię pedagogiczną w ilości wynikającej z zapotrzebowania; 6) terapię psychologiczną w ilości wynikającej z zapotrzebowania. 2. Zakres specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. Nr. 189, poz. 1598 z późn. zmianami), obejmuje: 1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia w tym zwłaszcza:  kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: • samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, • dbałość o higienę i wygląd, • utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, • wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, • korzystanie z usług różnych instytucji,  interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: • ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, • doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, • kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi, • współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,  pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym; • w uzyskaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, • w wypełnianiu dokumentów urzędowych,  wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: • w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, • w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, • w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, • w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku,  pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: • nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, • pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, • zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe. 2) pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym:  pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych,  uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych,  pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece,  pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,  w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny,  pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia,  pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych, 3) rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1793 z późn. zm.):  zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii,  współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług, 4) pomoc mieszkaniowa, w tym:  w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat,  w organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych,  kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu. 3. Zamawiający szacuje objęcie usługami około 14 podopiecznych miesięcznie. W okresie trwania umowy przewiduje się do realizacji 3 190 godzin świadczeń. Wartość umowy zostanie wyliczona wg wzoru: 3 190 godzin x koszt 1 godziny świadczenia. 4. Liczba godzin i liczba osób objętych usługami stanowi wartość szacunkową i może ulec zmianie. 5. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił odpowiedzialności, jeżeli tylko część w/w godzin przedmiotu zamówienia będzie zrealizowana, w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia. Zamawiający zapłaci za faktycznie zrealizowane godziny usług. 6.Wykonawca będzie świadczyć usługi na podstawie pisemnych informacji przekazywanych przez Zamawiającego, precyzujących zakres wykonywanych usług – rodzaj terapii, okres wykonywania usług, wymiar godzin oraz miejsce świadczenia usług. 7.Specjalistyczne usługi opiekuńcze będą wykonywane w miejscu zamieszkania świadczeniobiorcy na terenie gminy Białe Błota bądź w miejscu do tego przeznaczonym i odpowiednio wyposażonym położonym na terenie gminy Białe Błota. Podczas świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych Wykonawca, powinien umożliwić uczestnictwo w nich opiekunowi osoby korzystającej z usług. 8.Specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone będą w dni powszednie jak również w soboty w godz. 8.00-19.00. Harmonogram świadczenia usług będzie uzgadniany pomiędzy Wykonawcą a świadczeniobiorcą. Uzgodniony harmonogram zostanie przekazany Zamawiającemu. 9.Zamawiający zastrzega sobie możliwość elastycznego dostosowywania godzin świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych oraz czasu ich trwania stosownie do zmieniających się okoliczności, leżących tak po stronie klientów jak i ich opiekunów. 10.Przez godzinę świadczenia usługi Zamawiający rozumie godzinę zegarową (60 minut) świadczenia usługi. Do świadczonych usług nie wlicza się czasu dotarcia opiekuna do miejsca świadczenia usług, ani też kosztów dojazdów. 11.Wykonawca w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do zapewnienia odpowiedniej ilości osób posiadających kwalifikacje do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych u osób z zaburzeniami psychicznymi, zgodnie z wymaganiami w SIWZ oraz rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dn. 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.), w tym w szczególności: a) pedagogów/terapeutów świadczących specjalistyczne usługi w zakresie terapii behawioralnej dla 8 osób, b) logopedów/neurologopedów świadczących specjalistyczne usługi dla 8 osób, c) pedagogów/terapeutów świadczących specjalistyczne usługi w zakresie integracji sensorycznej dla 5 osób, d) fizjoterapeutów/rehabilitantów świadczących specjalistyczne usługi dla 4 osób, e) pedagoga/ terapeutę świadczącego terapię pedagogiczną (w tym terapia ręki) dla 2 osób, f) psychologa/ terapeutę świadczącego terapię psychologiczną dla 1 osoby. Zamawiający informuje, że dla jednego klienta może być wymagane świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przez 2 lub więcej osób o różnych kwalifikacjach zawodowych /np. pedagog + fizjoterapeuta + logopeda/ ze względu na specyfikę schorzenia i wskazania lekarskie. Przez odpowiednią ilość osób posiadających kwalifikacje do wykonywania usług opiekuńczych u osób z zaburzeniami psychicznymi należy rozumieć taką liczbę osób, która pozwoli na zapewnienie możliwości elastycznego dostosowywania godzin świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla 14 osób oraz czasu ich trwania stosownie do zmieniających się okoliczności, leżących tak po stronie klientów jak i ich opiekunów prawnych a także taką liczbę osób, która pozwoli na wykonywanie specjalistycznych usług opiekuńczych u jednego klienta przez 2 i więcej specjalistów o różnych kwalifikacjach zawodowych. 12.Wykonawca zapewni kadrę posiadającą odpowiednie wykształcenie kierunkowe, kwalifikacje zawodowe, oraz co najmniej roczne doświadczenie pracy w zawodzie. Należy pamiętać, że osoby świadczące specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz.U.Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.), posiadać co najmniej półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek : • szpitalu psychiatrycznym; • jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi ; • placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym; • ośrodku terapeutyczno – edukacyjno - wychowawczym; • zakładzie rehabilitacji. W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą kwalifikacje zawodowe określone powyżej, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach wyżej wymienionych i mają możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje. Osoby świadczące usługi muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: 1) umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań; 2) kształtowania nawyków celowej aktywności; 3) prowadzenia treningu zachowań społecznych. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu dokumenty potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje, odbyte wymagane staże, przeszkolenia oraz doświadczenie zawodowe osób wyznaczonych do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych. 13.Kadra zaproponowana przez Wykonawcę musi być zróżnicowana pod względem płci. 14.Wykonawca jest zobowiązany do zachowania odpowiedniej jakości i terminowości świadczonych usług. 15.Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji świadczonych usług w formie: - kart realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych z podpisami klientów, potwierdzających czas pracy specjalistów, - sprawozdań z realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych, dołączanych do comiesięcznego rozliczenia usług. 16.W związku z zapewnieniem bezpieczeństwa wykonania niniejszego zamówienia przez Wykonawcę, Zamawiający będzie przekazywać dane osób korzystających z usług w niezbędnym zakresie, w sposób określony w odrębnej umowie w/s Powierzenia Przetwarzania danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn.zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: oświadczenia Wykonawcy – Załącznik nr 2 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach