Przetargi.pl
Świadczenie przez Wykonawcę usług w zakresie fizycznej ochrony osób i mienia, monitoringu i konserwacji systemów alarmowych w siedzibie Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Kielcach oraz podległych placówkach terenowych na terenie województwa świętokrzyskieg

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25389 Kielce, ul. Wojska Polskiego
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3481900, 3481904 , fax. 413 481 920
  • Data zamieszczenia: 2018-09-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Kielcach
    ul. Wojska Polskiego
    25389 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3481900, 3481904, fax. 413 481 920
    REGON: 1251326200203
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krus.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie przez Wykonawcę usług w zakresie fizycznej ochrony osób i mienia, monitoringu i konserwacji systemów alarmowych w siedzibie Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Kielcach oraz podległych placówkach terenowych na terenie województwa świętokrzyskieg
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.INFORMACJE OGÓLNE Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę usługi polegającej na: A.kompleksowej, całodobowej ochronie osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz monitoringu wizyjnego w obiekcie będącym siedzibą Oddziału Regionalnego KRUS w Kielcach, ul. Wojska Polskiego 65B, a także ochrony przyległego do budynku ogrodzonego terenu, prowadzonej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r. poz. 2213 ze zm.) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie. Ogólna charakterystyka budynku oraz terenu zewnętrznego przeznaczonego do bezpośredniej ochrony fizycznej: - budynek biurowy, czteropiętrowy, podpiwniczony, monitorowany, wyposażony w windę, instalacje: sygnalizacji alarmu pożaru (SSAP), instalacje systemu włamania i napadu (SSWiN), sieć komputerową, wodno-kanalizacyjną, centralnego ogrzewania, telefoniczną oraz pełne wyposażenie pokoi oraz system kamer przemysłowych, - w budynku znajdują się dwie klatki schodowe: pierwsza- od piwnic do czwartego piętra, druga- od piwnic do trzeciego piętra, - klatki schodowe wydzielone drzwiami aluminiowymi, oszklonymi, - liczba pracowników w Oddziale- 141, - liczba obsługiwanych interesantów- ok. 170 osób w ciągu dnia, - teren zewnętrzny ogrodzony (parking samochodowy z 19 stanowiskami) o powierzchni 2.687,50 m2 z bramą wjazdową (główną) i bramą wjazdową do garaży usytuowanych w części podpiwniczonej budynku sterowanymi automatycznie. Czas pracy Oddziału przyjmuje się 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku. w godzinach od 715 - 1515 (sala obsługi interesantów w poniedziałki czynna od 715 do 1600). B.monitoringu systemów alarmowych: Systemu Sygnalizacji Alarmów Pożarowych( SSAP) i Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) w budynkach/siedzibach jednostek organizacyjnych Zamawiającego, tj.: - Oddziału Regionalnego KRUS w Kielcach przy ul. Wojska Polskiego 65B. - Placówki KRUS w Busku Zdroju przy ul. Armii Krajowej 17, - Placówki KRUS w Jędrzejowie przy ul. Piłsudskiego 5, - Placówki KRUS w Kazimierzy Wielkiej przy ul. 1-go Maja 15, - Placówki KRUS w Końskich przy ul. Piłsudskiego 50B, - Placówki KRUS w Opatowie przy ul. Konopnickiej 2, - Placówki KRUS w Ostrowcu Świętokrzyskim przy ul. Kilińskiego 12A, - Placówki KRUS w Ożarowie przy ul. Osiedle Wzgórze 115, - Placówki KRUS w Pińczowie przy ul. Republiki Pińczowskiej 37, - Placówki KRUS w Sandomierzu przy ul. Słowackiego 37A, - Placówki KRUS w Starachowicach przy ul. Krótkiej 1, - Placówki KRUS w Staszowie przy ul. Mickiewicza 3, - Placówki KRUS we Włoszczowie przy ul. Kusocińskiego 4 A. Monitoring systemów sygnalizacji włamania i napadu realizowany jest w cyklu ciągłym (całodobowo przez wszystkie dni tygodnia) we wszystkich obiektach. W terminie 1 miesiąca od daty objęcia ochroną obiektów jednostek organizacyjnych wymienionych w Części I-" Informacje ogólne" Wykonawca zobowiązany jest do opracowania (w uzgodnieniu z Zamawiającym) Planu ochrony dla każdego obiektu. Plan powinien zawierać w szczególności opis sposobu prowadzenia usługi oraz przewidywane w tym zakresie procedury. Wraz z Planami ochrony obiektów Zamawiającego – Wykonawca dostarczy zaświadczenie o wpisie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony pracownika Wykonawcy, opracowującego przedmiotowy Plan. C.konserwacji i naprawie systemów alarmowych zainstalowanych w obiektach wymienionych w ppkt B. II.SZCZEGÓŁOWY ZAKRES WYKONYWANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: A.Kompleksowa, całodobowa ochrona osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz monitoring wizyjny w obiekcie będącym siedzibą Oddziału Regionalnego KRUS w Kielcach przy ul. Wojska Polskiego 65B. 1.Wykonawca zobowiązany jest zapewnić jednoosobową ochronę fizyczną całą dobę we wszystkie dni tygodnia. 2.Wykonawca jest zobowiązany realizować zamówienie w oparciu o pracowników: - posiadających co najmniej 6 miesięczny staż pracy na stanowisku pracownika ochrony, - nie skazanych prawomocnym orzeczeniem o przestępstwo umyślne, - sprawnych fizycznie, - przeszkolonych z zakresu BHP, ppoż. oraz pierwszej pomocy przedmedycznej, - posiadających umiejętność obsługi systemów alarmowych i innych urządzeń zainstalowanych w miejscu pełnienia służby oraz prowadzenia dokumentacji związanej z pełnioną służbą, -jednolicie umundurowanych i wyposażonych w środki przymusu bezpośredniego oraz środki łączności, umożliwiające kontakt z odpowiednimi służbami i kierownictwem Zamawiającego. 3.Wykonawca skieruje do czynności ochronnych minimum 5 osób, w tym minimum 2 kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej. Każdy z pracowników ochrony może pełnić maksymalnie 24-godzinną służbę. Niedopuszczalne jest wykonywanie czynności ochronnych przez jednego pracownika na kolejno następujących po sobie 24-godzinnych zmianach. 4. Do wykonania przedmiotu zamówienia będą kierowani pracownicy zatrudnieni na podstawie umów o pracę (minimum 2 osoby) i umowy zlecenia. 5.Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu imienną listę osób wraz z informacją o podstawie do dysponowania pracownikami zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ. 6. Zamawiający wymaga, aby do wykonania przedmiotu zamówienia był kierowany personel, którego wynagrodzenie za pracę jest równe lub przekracza równowartość minimalnego wynagrodzenia i minimalnej stawki godzinowej (umowa zlecenie), o którym mowa w ustawie z dnia 10.10.2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.). 7. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o naruszeniu przez Wykonawcę powyższych zobowiązań, Zamawiający niezwłocznie zawiadomi o tym fakcie Państwową Inspekcję Pracy celem podjęcia przez nią stosownego postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. Obowiązek znajduje zastosowanie w szczególności w przypadku, gdy osoby wskazane przez Wykonawcę jako zatrudnione na podstawie umowy o pracę będą świadczyły usługę na podstawie umowy cywilnoprawnej. W formularzu ofertowym, Wykonawca, oprócz ceny całkowitej za realizację zamówienia, zobowiązany jest podać: - stawkę wynagrodzenia pracownika ochrony za 1 roboczogodzinę jego pracy oraz stawkę za 1 roboczogodzinę pracy osoby świadczącej usługę na podstawie umowy cywilnoprawnej, - cenę brutto za 1 godzinę świadczenia usługi (uwzględniającą wszystkie koszty, niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia). 8 .Zmiana pracowników ochrony może nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek Wykonawcy zawierający dane personalne oraz numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony, dotyczące dotychczasowego i nowego pracownika oraz uzasadnianie wniosku. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wniosek do Zamawiającego na 2 dni przed planowaną zmianą. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy akceptacji zmiany pracownika w przypadku stwierdzenia niezgodności treści wniosku z postanowieniami umowy. 9. Do szczegółowych obowiązków pracowników ochrony w formie fizycznej Wykonawcy należy: 1) ochrona przed kradzieżą i włamaniem do obiektu, 2) ochrona przed uszkodzeniem obiektu i jego wyposażenia, 3) ochronę osób przebywających w obiekcie oraz w jego otoczeniu, 4) kontrola wszystkich wchodzących i wychodzących, mająca na celu niedopuszczenie do przebywania na chronionym obszarze osób nieuprawnionych; 5) legitymowanie osób wchodzących poza strefę obsługi klienta w siedzibie Zamawiającego i wydawanie tym osobom tymczasowych identyfikatorów ("Gość"). Każde wydanie identyfikatora podlega rejestracji w Rejestrze identyfikatorów, który przekazany zostanie Wykonawcy przez Zamawiającego. Zamawiający upoważni Wykonawcę do zbierania w jego imieniu danych osobowych osób "Gości". 6) nadzorowanie parkingu Zamawiającego podlegającego ochronie; 7) monitorowanie ruchu pojazdów w godzinach pracy obiektów oraz monitorowanie całodobowo pojazdów pozostawionych na parkingach w celu ochrony przed kradzieżą, uszkodzeniem itp. 8) interwencje wobec osób zakłócających porządek w obiekcie, 9) zatrzymywanie do kontroli osób wynoszących bez upoważnienia urządzenia lub przedmioty stanowiące własność Zamawiającego, 10) sprawdzanie korytarzy i pomieszczeń ogólnodostępnych pod kątem pozostawionych przedmiotów budzących podejrzenie spowodowania wybuchu lub wywołania pożaru albo innej awarii, 11) natychmiastowe podejmowanie działań mających na celu minimalizację szkód powstałych w wyniku kradzieży, włamania, pożaru, zalania, awarii instalacji i urządzeń, klęsk żywiołowych i innych zdarzeń losowych, 12) sprawdzanie prawidłowości zamknięć i zabezpieczeń budynków, 13) sprawdzanie i zamykanie okien w razie opadów deszczu, śniegu itp.; 14) udzielanie klientom Zamawiającego podstawowych informacji z zakresu miejsca załatwiania spraw, 15) powiadomienie Kierownictwa Zamawiającego oraz odpowiednich służb o zauważonych awariach instalacji wodociągowej, c.o., kanalizacyjnej, elektrycznej, gazowej, itp., 16) bieżąca obserwacja obiektu za pomocą urządzeń telewizji dozorowej (CCTV) Zamawiający zapozna Wykonawcę z dokumentacją systemu monitoringu wizyjnego i na postawie upoważnienia wydanego przez Koordynatora Bezpieczeństwa Informacji Oddziału Regionalnego umożliwi Wykonawcy dostęp do Systemu monitoringu wewnętrznego. Zasady funkcjonowania systemu monitoringu zawierają przepisy wewnętrzne Zamawiającego -"Instrukcja zarządzania systemem monitoringu wizyjnego w KRUS Oddział Regionalny w Kielcach"- z którymi Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się i przestrzegać w trakcie realizacji Umowy. 17) obsługa central systemów alarmowych (SSWiN i SSAP) z obowiązkiem natychmiastowego reagowania na wskazania sygnalizacji (m.in. natychmiastowe rozpoznanie przyczyny sygnału i powiadomienie odpowiednich służb publicznych, m.in. Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej). Zamawiający zapozna pracowników ochrony z rozmieszczeniem i obsługą wyłączników głównych prądu, wyłączników p.poż., głównych zaworów wodnych i gazowych, wyłączników głównych urządzeń podtrzymujących napięcie, obsługi urządzenia dźwigowego . 18) dokonywanie obchodów wewnętrznych i na zewnątrz chronionego obiektu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo ogólne i przeciwpożarowe; 19) wydawanie, przyjmowanie i przechowywanie kluczy do pomieszczeń (w tym wydawanie i przyjmowanie kluczy od osób sprzątających pomieszczenia biurowe). Wydanie i odbiór kluczy potwierdzony musi być w rejestrze opracowanym przez Zamawiającego. Z chwilą objęcia przez Wykonawcę budynku pod ochronę Zamawiający przekaże Wykonawcy listę zatrudnionych pracowników Zamawiającego oraz listę osób sprzątających. 20) niezwłoczne informowanie upoważnionych pracowników Zamawiającego o nieprawidłowościach, awariach oraz wszystkich okolicznościach mających wpływ na stan bezpieczeństwa w chronionym obiekcie; 21) ścisła współpraca (w sytuacjach szczególnych) ze służbami publicznymi, m.in.: Policją, Państwową Strażą Pożarną, Strażą Miejską; 22) wykonywanie zadań w sytuacjach wprowadzania stopni alarmowych, 23) wykonanie innych zadań związanych z ochroną mienia i osób, bezpieczeństwem w chronionych obiektach, zleconych przez upoważnionych pracowników Zamawiającego; 24) realizowanie zadań zgodnie z Planem ochrony obiektu; 25) dokonywanie w ciągu nocy obchodu budynków oraz sprawdzanie stanu zamknięcia okien w pomieszczeniach, zwłaszcza piwnicznych i parterowych; 26) przestrzeganie w okresie realizacji umowy przepisów ustawy z dnia 22 sierpnia 1997r. o ochronie osób i mienia oraz aktów prawnych wydanych na jej podstawie, ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych oraz przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, 27) prowadzenie „Książki pełnienia służby” oraz grafików pełnienia służby w chronionym obiekcie, B. Monitoring systemów alarmowych: Systemu Sygnalizacji Alarmów Pożarowych ( SSAP) i Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) w budynkach/siedzibach jednostek organizacyjnych Zamawiającego, w tym w szczególności: 1. zintegrowanie systemu alarmowego przeciwpożarowego znajdującego się w jednostkach organizacyjnych Zamawiającego z systemem antywłamaniowym oraz połączenie wszystkich jednostek, do Centrum Monitorowania w oparciu o funkcjonujące w nich urządzenia techniczne, 2. nieodpłatne podłączenie przez Wykonawcę (na swój koszt i przy użyciu własnych urządzeń) systemów alarmowych jednostek alarmowych Zamawiającego do stacji monitorującej, 3. monitorowanie przez stację monitorowania Wykonawcy sygnałów przychodzących z systemów alarmowych jednostek organizacyjnych Zamawiającego, 4. reagowanie na każdy odebrany sygnał alarmowy, całodobowo, nieprzerwanie - również w dni świąteczne i wolne od pracy, niezależnie od przyczyn alarmu, 5. w przypadku wzbudzenia alarmu i potwierdzenia jego „prawdziwości” – wysłanie do zagrożonego obiektu grupy interwencyjnej (patrolu interwencyjnego); czas przybycia grupy/patrolu nie może być dłuższy niż 20 minut, 6. prowadzenie dokumentacji w związku z realizowanym monitoringiem antywłamaniowym i przeciwpożarowym (rejestrowanie sygnałów, przyjętych z systemów alarmowych i ich przechowywanie przez okres 30 dni) oraz przekazywanie Zamawiającemu - Dyrektorowi Oddziału Regionalnego KRUS- comiesięcznych raportów funkcjonowania obu systemów (dane dotyczące awarii, sabotażu, wyłączenia i załączenia systemów poza godzinami pracy) w jednostkach organizacyjnych Zamawiającego, C. Konserwacja i naprawa systemów alarmowych we wszystkich obiektach jednostek organizacyjnych Zamawiającego wymienionych w części I pkt b, w tym w szczególności: 1. Konserwacja systemów alarmowych przeprowadzana będzie w okresach miesięcznych, półrocznych i rocznych w okresie realizacji zamówienia. 1) Konserwacja miesięczna obejmuje:. a) Konserwację instalacji elektrycznej, osprzętu i urządzeń Systemu Sygnalizacji Alarmów Pożarowych (SSAP), w tym w szczególności: - Sprawdzenie i regulacja parametrów central i przystawek liniowych i sygnalizacji pożaru. - Sprawdzenie i regulacja parametrów zasilaczy. - Sprawdzenie awaryjnego źródła zasilania. - Sprawdzenie zadziałania każdej linii dozorowanej poprzez losowo wybrany sygnalizator pożaru za pomocą imitatora dymu, temperatury lub płomienia. - Sprawdzenie zadziałania systemów oddymiania obiektów. b) Konserwację Systemu Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWIN), tj.: - Sprawdzenie i regulacja parametrów central systemu alarmowego. - Sprawdzenie i regulacja parametrów zasilaczy. - Sprawdzenie awaryjnych źródeł zasilania central i koderów GPRS. - Sprawdzenie zadziałania każdej linii dozorowanej poprzez losowo wybraną czujkę za pomocą inicjowania ruchu. - Sprawdzenie i regulacja parametrów urządzeń odpowiedzialnych za prawidłowe przekazywanie informacji o stanie systemu alarmowego do stacji bazowej (koderów, modemów). - Sprawdzenie poprawnego działania klawiatury LCD. - Zmiana kodów dostępu zgodnie z wymaganiami użytkowników 2) Konserwacja półroczna (dwa razy w roku) systemu kamer przemysłowych, tj.: - czyszczenie kamer, - regulacja pola obserwacji kamery, - sprawdzenie baterii awaryjnych, - sprawdzenie połączeń elektrycznych i logicznych, - czyszczenie i odkurzanie oraz kontrola oprogramowania rejestratora obrazu. 3) Konserwacja roczna ( raz w roku) obejmuje: a) Konserwację czujek: izotopowych dymu, płomienia i temperatury zainstalowanych do 4m wysokości: - sprawdzenie poprzez zadymienie czujek, - sprawdzenie modułu adresowego, - sprawdzenie poprawności adresacji na centrali. - sprawdzenie wskaźników zadziałania. b) Konserwacja czujek podczerwieni: = sprawdzenie działania poprzez inicjowanie ruchu - sprawdzenie modułu adresowego, - sprawdzenie adresacji na centrali. 2. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania wszelkich napraw systemów alarmowych, których konieczność ujawni się w wyniku prowadzonej bieżącej konserwacji. W przypadku konieczności dokonania wymiany części, układu elektrycznego, czujki, itp Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu niezwłocznie wykaz tych części wraz z ich wyceną. Wykonawca po uzyskaniu akceptacji wyceny przez Zamawiającego zobowiązany jest dokonać naprawy, a ich kosztami obciążyć Zamawiającego. 3. Wykonawca zobowiązany jest do przyjmowania zgłoszeń awarii systemów alarmowych i ich usuwanie w ciągu 48 godzin od chwili zgłoszenia oraz zapewnienie ochrony obiektów monitorowanych do czasu usunięcia awarii. Należność za usunięcie awarii regulowana będzie na podstawie prawidłowo wystawionych faktur. 4. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji dotyczącej konserwacji/napraw urządzeń i instalacji systemów alarmowych: antywłamaniowego i przeciwpożarowego, zapewniającej utrzymanie systemów w stałej sprawności eksploatacyjnej. 5. W przypadku zmiany dotychczasowej siedziby jednostki organizacyjnej Zamawiającego, Wykonawca na własny koszt przeniesie i zainstaluje funkcjonujące urządzenia do transmisji sygnału do nowych siedzib i opracuje plan ochrony dla nowej siedziby. Zamawiający informuje, że planuje zmianę lokalizacji Placówki Terenowej KRUS w Ostrowcu Świętokrzyskim (budowa nowego budynku). Planowany termin oddania do użytku nowej siedziby to grudzień 2018r. 6. Do czynności konserwacyjnych Wykonawca skieruje kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego. 7. Okresowe konserwacje systemów alarmowych wykonywane będą przez Wykonawcę po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego telefonicznie lub pocztą e-mail, z wyprzedzeniem co najmniej 2 dniowym. III Informacje dodatkowe: 1. Zamawiający zachęca Wykonawców, aby przed przystąpieniem do złożenia oferty zapoznali się z obiektami jednostek organizacyjnych objętych zamówieniem, po uprzednim uzgodnieniu terminu. 2. Zamawiający nie wyraża zgody na przeniesienie praw i obowiązków wynikających z realizacji zamówienia na inny/e podmiot/y. 3. Rozliczenia między Zamawiającym i Wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich. 4. Ustalenia ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych, b) Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art.67 ust.6 ustawy, c) Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej, d) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej, e) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, f) Zamawiający żąda wskazania (odpowiednio do treści postanowień SIWZ) przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, z zastrzeżeniem, że ochronę osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz monitoringu wizyjnego w obiekcie będącego siedzibą Oddziału Regionalnego KRUS w Kielcach, ul. Wojska Polskiego 65B, Wykonawca wykona własnymi siłami. 5. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: 1) Zamawiający wymaga od Wykonawców zatrudnienia przy realizacji usługi kompleksowej, całodobowej ochronie osób i mienia w formie bezpośredniej ochrony fizycznej oraz monitoringu wizyjnego w obiekcie będącym siedzibą Oddziału Regionalnego KRUS w Kielcach, ul. Wojska Polskiego 65B, a także ochrony przyległego do budynku ogrodzonego terenu, minimum 2 osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity- Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.), a pozostałe osoby na umowy zlecenia. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia. 2) Szczegółowe informacje w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia niniejszego wymagania oraz zastosowanie sankcji w przypadku niewypełnienia przez Wykonawcę obowiązku zatrudnienia na umowę o pracę zawarte są we wzorze umowy- Załącznik nr 11 do SIWZ. 3) Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osoby/osób, zgodnie z procedurą opisaną w § 5 wzoru umowy. 4) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia może zastąpić ww. osobę/osoby, pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie wymagania postawione przez Zamawiającego. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli zatrudnienia osób wykonujących przedmiot umowy oraz zastosowanie sankcji opisanych we wzorze umowy. 6. Obowiązek informacyjny wynikający z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”: 1) Zamawiający wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z RODO jak również obowiązek związany z realizacją praw osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych uzyskanych w wyniku niniejszego postępowania w Załączniku nr 12 do SIWZ zamieszcza klauzulę informacyjną dla Wykonawców. 2) Wykonawca, Podwykonawca, Podmiot trzeci podczas pozyskiwania danych osobowych na potrzeby niniejszego postępowania zobowiązany jest do przestrzegania obowiązku wynikającego z RODO, w szczególności w zakresie informacyjnym: a) względem osób fizycznych, których dane dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał (art.13 RODO) z zastrzeżeniem, że obowiązek niniejszy nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art.13 ust.4 RODO) b) względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał (art.14 RODO), chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. Wykonawca, w celu wypełnienia obowiązku informacyjnego oraz ochrony interesów osoby trzeciej, których dane zostały przekazane w związku z udziałem w niniejszym postępowaniu, zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w pkt 6 ppkt 2 lit. a lub lit. b. Treść niniejszego oświadczenia zawarta została w pkt 5 ppkt 6 "Formularza oferty "-Załącznik nr 2 do SIWZ oraz w Załączniku nr 7 do SIWZ ("Wykaz osób").
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie zł: Dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawca jest zobowiązany wnieść Wadium przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 24 września 2018r. do godziny 11:00. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, Wadium wnoszone w pieniądzu powinno zostać wpłacone przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Nazwa banku i nr rachunku bankowego: NBP O/O Kielce 42 1010 1238 0840 5518 9320 0000 Nazwa i adres Zamawiającego: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Kielcach, ul. Wojska Polskiego 65B, 25-389 Kielce Tytuł:„Wadium – przetarg nieograniczony Nr spr. 0500-OP.261.0.3.2018 - „ Świadczenie usług ochrony i mienia i monitoring systemów alarmowych w KRUS OR w Kielcach i podległych PT” Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na wskazanym powyżej rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których jest mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.). 4. W przypadku składania wadium w formie poręczenia lub gwarancji Wykonawca powinien zapewnić, aby te dokumenty zostały sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierały co najmniej: - dokładną nazwę Zleceniodawcy-Wykonawcy, - dokładną nazwę i adres beneficjenta poręczenia/gwarancji- Zamawiającego, - dokładną nazwę i adres poręczyciela/gwaranta, - kwotę wadium, - termin ważności poręczenia/gwarancji- który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, tj. 30 dni licząc od dnia otwarcia ofert, - zobowiązanie poręczyciela/gwaranta do zapłacenia kwoty wadium bezwarunkowo na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacji gdy zaistnieje jedna z przesłanek określonych w art. 46 ust.4a i ust.5 ustawy. Zamawiający wymaga, aby kopię przelewu, a w przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium umieścić w odrębnej kopercie opatrzonej dopiskiem „WADIUM” i złożyć wraz z ofertą, natomiast kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem dołączyć do oferty. 5. Zamawiający odrzuci ofertę, która nie zostanie zabezpieczona wadium przez Wykonawcę lub Wykonawca wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 6. Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium wszystkim Wykonawcom, z zastrzeżeniem pkt 11, po wyborze najkorzystniejszej oferty (lub po unieważnieniu postępowania), z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na pisemny wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy, wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonymi o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał aktualną koncesję wydaną przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji określającą formę i zakres usług ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (tekst jednolity; Dz. U. z 2017 r. poz. 2213 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Niniejsze oświadczenie Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego informacji z otwarcia ofert na stronie internetowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 10 do SIWZ. 2.Zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji zasobów, według Załącznika nr 9 do SIWZ (jeżeli Wykonawca powołuje się na potencjał innego podmiotu w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu wymaganych przez Zamawiającego). 3.Wypełniony i podpisany przez Wykonawcę Formularz oferty wraz z Formularzem cenowym , których wzór określony został odpowiednio w Załączniku nr 2 i nr 3 do SIWZ. 4.Pełnomocnictwo/-wa - w przypadku, gdy ofertę podpisuje(ą) osoba(y) inna(e) niż wymieniona(e)w odpisie z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej lub innym dokumencie wskazującym sposób reprezentacji Wykonawcy. Pełnomocnictwo winno być złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Załączone pełnomocnictwo powinno zawierać co najmniej informację, o tym: - kto go udziela, - wskazanie osoby będącej pełnomocnikiem, - zakres umocowania pełnomocnika. Jeżeli dalsze pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego będzie udzielone przez pełnomocnika Wykonawcy, należy załączyć (forma jak wyżej) również dalsze pełnomocnictwo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach