Przetargi.pl
Świadczenie przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzionkowie usług opiekuńczych wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 roku Nr 175 poz.1362 z późn. zm.) na terenie Gminy Radzionków w 2013 roku

Urząd Miejski w Radzionkowie ogłasza przetarg

  • Adres: 41-922 Radzionków, ul. Męczenników Oświęcimia 42
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0322890727 wew. 106
  • Data zamieszczenia: 2012-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Radzionkowie
    ul. Męczenników Oświęcimia 42 42
    41-922 Radzionków, woj. śląskie
    tel. 0322890727 wew. 106
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.radzionkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzionkowie usług opiekuńczych wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 roku Nr 175 poz.1362 z późn. zm.) na terenie Gminy Radzionków w 2013 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia publicznego jest wykonywanie usług opiekuńczych, w tym pielęgnacyjnych i gospodarczych, świadczonych w domach podopiecznych na terenie Gminy Radzionków w roku 2013, wchodzących w zakres świadczeń pomocy społecznej określonych w art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r., Nr 175, poz.1362 z późn. zm.) wykonywanych w dni powszednie tj. od poniedziałku do soboty oraz w niedziele i święta na zlecenie Ośrodka Pomocy Społecznej w Radzionkowie. Zakres przedmiotowego zamówienia obejmuje między innymi; 1) Świadczenie usług objętych zamówieniem odbywać się będzie przez 6 dni w tygodniu, a w razie potrzeby w niedzielę i święta. 2) Usługi będą świadczone na zlecenie według potrzeb przedstawionych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Radzionkowie. 3) Usługi opiekuńcze będą świadczone dla około 12 osób miesięcznie w ilości ok. 5.869 godzin w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2013. 4) Przez usługi opiekuńcze należy rozumieć pomoc świadczoną osobom leżącym lub mającym poważne trudności w poruszaniu się, z samoobsługą, kontaktami z otoczeniem społecznym oraz funkcjonowaniem w środowisku, przede wszystkim ze względu na wiek lub ciężkie choroby w tym: wieku starczego, nowotworowe, cukrzycę, gruźlicę, układu kostnego, trawiennego, krążenia, Parkinsona, Alzhaimera, urazy powypadkowe oraz inne. 5) Wykonawca usług opiekuńczych winien: - dysponować osobą koordynującą pracę pielęgniarek / opiekunek, - dysponować na terenie Radzionkowa lub miast ościennych, lokalem przeznaczonym na biuro, wyposażonym w telefon, fax i komputer, - współpracować z Zamawiającym na zasadach określonych w pkt. d. 6) Zasady współpracy Wykonawcy z Zamawiającym: - Usługi opiekuńcze świadczone będą dla klientów Zamawiającego na terenie gminy Radzionków w dni powszednie oraz w razie potrzeby w niedziele i święta w godzinach indywidualnie uzgodnionych z osobą objętą pomocą. - W decyzji administracyjnej podany będzie czasookres realizacji usług, zakres i wymiar usług dostosowany każdorazowo do indywidualnych potrzeb klientów oraz procentowa wysokość odpłatności. Oryginał decyzji otrzyma klient, a kopię Wykonawca. - Rozpoczęcie usług będzie następowało w terminie określonym przez Zamawiającego. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do wskazania kwalifikacji i umiejętności osoby mającej realizować usługi u danego klienta. - Osoby skierowane przez Wykonawcę do świadczenia usług powinny być sprawne fizycznie i intelektualnie. Wykonawca nie będzie kierował do usługobiorców osób, wspólnie z nimi zamieszkałych. Osoby skierowane do świadczenia usług do mieszkania świadczeniobiorcy nie powinny wprowadzać osób nieupoważnionych, własnych zwierząt, palić tytoniu, spożywać alkoholu, itp. - Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić osobom wykonującym usługi: wyposażenie w odpowiednie ubranie ochronne dostosowane do zakresu niesionej pomocy. - Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić na żądanie Zamawiającego terminy, godziny oraz miejsce realizacji usług u poszczególnych klientów. - Zamawiający oraz Wykonawca będzie kontrolował jakość świadczonych usług w miejscu ich wykonywania - Wykonawca zobowiązany będzie poinformować Zamawiającego w formie pisemnej w możliwie najszybszym terminie o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej z usług opiekuńczych mającej wpływ na ich realizację według wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do umowy - W przypadkach szczególnie uzasadnionych do zadań Wykonawcy będzie należało powołanie zespołu składającego się z przedstawicieli Wykonawcy, Zamawiającego oraz innych instytucji lub uczestnictwo w zespole powołanym przez Zamawiającego w celu szczegółowej diagnozy sytuacji klienta oraz podjęcia skoordynowanych działań mających na celu rozwiązanie jego trudnej sytuacji. - Wykonawca będzie obciążać Zamawiającego jedynie kosztami stanowiącymi iloczyn stawki godzinowej i ilości godzin faktycznie zrealizowanych usług. - Wykonawca zobowiązany będzie pobierać za pokwitowaniem należności za usługi według ustalonych z Zamawiającym i potwierdzonych w decyzji administracyjnej stawek i przekazywać je do kasy Zamawiającego lub na konto wskazane przez Zamawiającego do 15-tego dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę. - Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić funkcjonowanie biura i stały kontakt telefoniczny w godzinach pracy Zamawiającego. - Wykonawca musi zapewnić stały kontakt telefoniczny z koordynatorem usług również poza godzinami funkcjonowania biura wykonawcy. - Wykonawca umożliwi regularny kontakt osób świadczących usługi opiekuńcze z Zamawiającym. 2. Podstawowy zakres usług opiekuńczych obejmuje: I. Pomoc w zaspokojeniu codziennych potrzeb bytowych. A) Dokonywanie zakupów w sklepie i aptece. B) Dostarczanie obiadu z placówki gastronomicznej 1. Przygotowanie prostego posiłku (także z uwzględnieniem diety): a) śniadania b) obiadu c) kolacji 2. Podanie, pomoc w podgrzaniu i zmycie naczyń po posiłku: a) śniadaniu b) obiedzie c) kolacji 3. Pomoc przy spożyciu posiłku. C) Współpraca z : a) przychodnią lekarską - zamawianie wizyt lekarskich, realizacja recept b) pielęgniarką środowiskową D) Przygotowanie i podawanie leków wg .zaleceń lekarza. E) Sprzątanie w zakresie podstawowym (bez generalnych porządków, mycie okien 2x do roku) a) pokoju klienta (wycieranie kurzu, odkurzanie, wycieranie podłogi) b) kuchni c) wc, łazienki i urządzeń sanitarnych d) wynoszenie śmieci e) inne niezbędne w tym zakresie F) Drobne pranie ręczne/pralka (bielizny osobistej, lekkiej odzieży). G) Prasowanie. H) Przynoszenie węgla, palenie w piecu. I) Pomoc w gospodarowaniu budżetem domowym-prowadzenie zeszytu rozliczeń. J) Załatwianie spraw urzędowych, opłaty świadczeń (np. poczta, administracja, urząd). II. Czynności higieniczne. A) Pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych: a) pomoc w skorzystaniu z toalety b) zmiana pampersa + mycie c) opróżnianie i wymiana worka z wydalinami, (kaczki) i basenu B) Pomoc w utrzymaniu higieny osobistej: a) pomoc w kąpieli b) mycie chorego w łóżku, pod prysznicem c) wykonywanie czynności pielęgnacyjno-higienicznych tj. higiena jamy ustnej, czesanie golenie dbanie o higienę paznokci rąk i nóg d) zmiana odzieży, bielizny osobistej, pościelowej i prześcielenie łóżka e) inne niezbędne w tym zakresie C) Pomoc w innych czynnościach pielęgnacyjno-higienicznych: a) nacieranie, oklepywanie, zapobieganie odleżynom, oparzeniom b) układanie zmiana pozycji, asysta przy przenoszeniu chorego np. na wózek inwalidzki, fotel. III. Zlecona przez lekarza pielęgnacja (na pisemne zlecenie). A) Pielęgnacja miejsc zmienionych chorobowo (zmiana opatrunków). B) Inne czynności pielęgnacyjne. IV. Zapewnienie kontaktów z otoczeniem A) Organizowanie spacerów B) Prowadzenie rozmów C) Czytanie prasy, książek i ich wymiana w bibliotece D) Pomoc w dotarciu i powrocie ze wskazanego przez podopiecznego miejsca. Szacunkowo przedmiot zamówienia obejmuje - usługi opiekuńcze w tym pielęgnacyjne i gospodarcze - co wynosi 5.869 godzin w skali zamówienia. Ilość godzin może ulec zmianie i nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zamówienia, którą cechuje zmienność potrzeb klientów z uwagi na zmieniający się ich stan zdrowia. Zamawiający zastrzega, iż nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności, jeżeli tylko część w godzin będzie realizowana. Zamawiający zastrzega sobie również prawo zmiany ilości godzin przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku budżetowym oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiany okoliczności powodujących przyznanie świadczenia. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z całością zapisów Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) wraz z załącznikami, które są integralną częścią niniejszej specyfikacji
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.radzionkow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach