Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowych usług księgowych na rzecz spółki Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Jarocinie

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Jarocinie ogłasza przetarg

  • Adres: 63-200 Jarocin, Cielcza, ul. Gajówka 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 7473487, 7477318 , fax. 62 7473480
  • Data zamieszczenia: 2016-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Jarocinie
    Cielcza, ul. Gajówka 1 1
    63-200 Jarocin, woj. wielkopolskie
    tel. 62 7473487, 7477318, fax. 62 7473480
    REGON: 25073720900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pwikjarocin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowych usług księgowych na rzecz spółki Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Jarocinie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowych usług księgowych na rzecz Zamawiającego. 2. Wspólny Słownik Zamówień (Kod CPV) : 79200000-6 Usługi księgowe, audytorskie i podatkowe 79210000-9 Usługi księgowe i audytorskie 79211000-6 Usługi księgowe 79211100-7 Usługi księgowania 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w załączniku nr 7 do SIWZ oraz poniżej w pkt 12. 4. Wykonawca musi posiadać biura do obsługi zlokalizowanego w granicach administracyjnych miasta Jarocin, czynnego co najmniej 8h dziennie, 5 dni w tygodniu; W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada biura do obsługi zlokalizowanego w granicach administracyjnych miasta Jarocin, zobowiązuje się Wykonawcę, w terminie 30 dni od daty podpisania umowy, wykonawca zobowiązuje się do utworzenia w/w biura do obsługi w granicach administracyjnych miasta Jarocina. 5. Wykonawca zobowiązuje się reagować na każde wezwanie Zamawiającego: w terminie nie dłuższym niż 30 minut. 6. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia w księgach subkont bankowych dla klientów spółki w ilości ok. 11.000, najpóźniej w terminie 30 dni od dnia od podpisania umowy. 7. Wykonawca zobowiązuje się do dokonania pełnej integracji z oprogramowaniem jakim dysponuje Zamawiający. Usługa będzie świadczona na systemie Zamawiającego. Aktualizacje i utrzymanie oprogramowania ponosi Zamawiający. 8. Wykonawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych powierzonych do przetwarzania w celu wykonania Zamówienia zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 2135). Wykonawca zobowiązuje się do wdrożenia systemów bezpieczeństwa ochrony danych osobowych. 9. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy, jako podane przykładowo, a zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. 10. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 11. Wykonawca zobowiązuje się odbierać dokumenty od zamawiającego co najmniej 3 razy w tygodniu. 12. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - zakres czynności wykonywanych w Dziale Księgowym, których przejęcie wykonywania przez Wykonawcę przewiduje w szczególności niniejsze zamówienie: 1. Nadzorowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych i ochronę mienia Spółki. 2. Sporządzania kalkulacji wynikowej, kosztów i sprawozdawczości finansowej, w celu zapewnienia ich rzetelności. 3. Sporządzania kalkulacji wynikowej kosztów i sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych. 4. Prowadzenie kalkulacji cen i opłat na wykonywane usługi na zlecenie Zamawiającego. 5. Nadzór, przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych oraz finansowych, terminowa archiwizacja dokumentów. 6. Nadzór nad rozliczeniami pieniężnymi. 7. Nadzór nad zapewnieniem pod względem księgowym i finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Spółkę. 8. Nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących przepisów, a w szczególności: - ustalania i opłacania podatków i innych świadczeń o podobnym charakterze, - wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń na rzecz pracowników. 9. Powiadamianie Prezesa Zarządu o nieprawidłowościach w prowadzeniu działalności gospodarczej. 10. Prowadzenie rachunkowości działalności podstawowej, pomocniczej Spółki zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 11. Prowadzenie i ewidencjonowanie rozrachunków z dostawcami, odbiorcami, budżetem państwa i pracownikami Spółki - kontrolowanie rozrachunków po zakończeniu miesiąca. 12. Ewidencjonowanie syntetyczne i analityczne środków trwałych, wyposażenia i inwestycji(OT, MT, LT) - około 2.900 środków: - comiesięczne ewidencjonowanie otrzymywanych od Spółki dokumentów dotyczących środków trwałych: OT przyjęcie, LT likwidacja, MT zmiana danych ewidencyjnych, - przed wprowadzeniem każdego dokumentu następuje sprawdzenie opisu zgodnie z załączoną dokumentacją z działu technicznego Spółki, grupą środka trwałego, wartości z kontem 080 P i R w przypadku rozpisania na kilka środków, - przyporządkowanie i wpisanie konta kosztów, - wprowadzenie do programu dokumentu OT- miesięcznie w zależności ilości kończonych inwestycji lub zakupywanych sprzętów, - dokumenty LT - likwidacja środka trwałego dokonywana na podstawie przygotowanego przez Spółkę Protokołu likwidacji; Protokół podlegał będzie weryfikacji przez Zleceniobiorcę, - przy dokumencie LT naliczona zostaje kwota likwidacji, oraz wprowadzenie dokumentu do systemu. 13. Naliczanie amortyzacji oraz planów amortyzacji na potrzeby planów Spółki, wniosków kredytowych, wniosku taryfowego, itp.: - po wprowadzeniu dokumentów oraz po zakończeniu miesiąca zostają sporządzone naliczenia i dekrety - nota syntetyczna obejmująca około 200 pozycji, - po zweryfikowaniu kont 011,020, 021, 071, 400, 5 następuje przesłanie do systemu FK, - sporządzanie ogólnych zestawień po zakończeniu naliczeń. 14. Ewidencjonowane wyposażenia technicznego, drobnego sprzętu nie będącego środkami trwałymi na kartotece ilościowo - wartościowej, przypisanie do osoby oraz działu używającego dany sprzęt. 15. Ewidencjonowanie posiadanych telefonów komórkowych przez pracowników - na kartotece ilościowo -wartościowej. 16. Przekazywanie wydruków środków trwałych Spółki z ustalaniem lokalizacji, własności, charakterystyki środka trwałego, przekroju i danych technicznych. 17. Ewidencjonowanie wynagrodzeń za pracę i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników. 18. Sprawdzanie poprawności naliczeń ZUS - zgodność deklaracji z płatnościami i księgami. 19. Ewidencjonowanie obrotu materiałowego dokonywanego w Spółce. - zakładanie indeksów materiałowych, - otrzymywanie dokumentów RW, ZW, WZ, - sprawdzanie wpisanych indeksów na dokumentach do zaksięgowania, - dekretowanie ich na właściwe konta oraz zaksięgowanie wszystkich dokumentów obrotu materiałowego, - sporządzenie noty syntetycznej, - wykonanie wydruków kont 4 i 5 oraz sprawdzenie z wprowadzonymi dokumentami, - wykonywanie wydruków stanu magazynowego i uzgadnianie ze Spółką, - przesyłanie dekretów do systemu FK i uzgodnienie salda (konta 311). 20. Ewidencjonowanie sprzedaży usług i materiałów. 21. Ewidencjonowanie, rozlicznie i kalkulowanie kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym: - sprawdzanie kont w systemie FK przed zamknięciem i rozliczeniem każdego miesiąca, - sprawdzenie księgowań pod kątem poprawności VAT i CIT, - sporządzanie wydruków kont 080 na potrzeby działu technicznego Spółki w celu przygotowania dokumentów OT. 22. Sporządzanie rocznych, półrocznych, kwartalnych bilansów, rachunków wyników oraz innych okresowych sprawozdań statystycznych F01 (dostarczenie do Spółki najdalej na 2 dni robocze przed terminem urzędowym), SP itp.: również w części dotyczącej nakładów na środki trwałe na podstawie wydruków z konta 080 i przyjętych środków w danym okresie, rozpisanie wg grup. 23. Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych wyników sprzedaży wody i odbioru ścieków oraz innych okresowych sprawozdań. 24. Opracowywanie informacji oraz opinii na potrzeby Zarządu, Rady Nadzorczej i Zgromadzenia Wspólników w zakresie objętym umową. 25. Wyliczanie i ewidencjonowanie wyniku finansowego oraz jego podziału. 26. Weryfikacja poprawności i sprawdzanie treści opisu faktury dotyczącej zakupu, usługi inwestycji. 27. Dekretowanie faktur oraz pozostałych dokumentów. 28. Księgowanie faktur, faktur korygujących. 29. Sporządzenie i księgowanie not PK: - wynikających dokumentów nie będących fakturami i rachunkami, - dotyczących odpisu zaliczonych do przychodów częściowo umorzonych pożyczek, dotacji, nagrody rozpisanych na konta 8,7,4,5. W odniesieniu do powyższych księgowań sporządzał będzie wykaz środków trwałych przyjętych w danym okresie do danego konta inwestycyjnego, Księgowania co miesiąc wraz z kontrolą zgodności kont 842, 760 i 4. 30. Sporządzenie dokumentów RPK: - sprawdzanie i wyksięgowanie różnic wpłat, - kontrola niesparowanych dokumentów, - dokonanie właściwych księgowań. 31. Sporządzanie tabel do rozliczeń międzyokresowych krótko i długoterminowych oraz comiesięczne przeksięgowanie na odpowiednie 5 i 4. 32. Sporządzanie prognoz zużycia energii elektrycznej na potrzeby zamknięcia roku. 33. Przygotowanie wykazu do naliczenie podatku od nieruchomości: - wykaz gruntów, - wykaz budowli, - wykaz budynków, oraz sporządzenie deklaracji podatku od nieruchomości oraz dostarczenie do Spółki najdalej na 2 dni robocze przed terminem urzędowym, - każdorazowo po nastąpieniu zmian sporządzanie korekt deklaracji. 34. Przygotowanie deklaracji od podatku rolnego oraz dostarczenie do Spółki najdalej na 2 dni robocze przed terminem urzędowym. 35. Przygotowanie deklaracji od podatku leśnego oraz dostarczenie do Spółki najdalej na 2 dni robocze przed terminem urzędowym. 36. Przygotowanie i uzgodnienie rocznych opłat za zajęcie pasa drogowego oraz dostarczenie do Spółki najdalej na 2 dni robocze przed terminem urzędowym. 37. Przygotowanie i uzgodnienie rocznych opat za wyłączenie gruntów z produkcji rolnej oraz dostarczenie do Spółki najdalej na 2 dni robocze przed terminem urzędowym. 38. Przygotowanie zestawień do opłat za abonament radiowo-telewizyjny oraz dostarczenie do Spółki najdalej na 2 dni robocze przed terminem urzędowym. 39. Przygotowanie zestawień do polis ubezpieczeniowych z szczególnym uwzględnieniem i podziałem za zabezpieczenia wynikające z zaciągniętych kredytów i pożyczek: - wykonanie tabel do ubezpieczeń wg cesji, - wykonanie zestawień pozostałego majątku do ubezpieczenia oraz dostarczenie do Spółki najdalej na 14 dni robocze przed terminem wygaśnięcia polis. 40. Prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń podatkowych. 41. Sporządzanie danych do bilansu skonsolidowanego na potrzeby Urzędu Miejskiego m. Jarocin. 42. Sporządzanie i wysyłka potwierdzeń sald. 43. Wprowadzanie i rozliczanie paliwa - rozliczanego następnie kluczem przez system informatyczny. 44. Planowanie i rozliczanie przeprowadzanych w spółce inwentaryzacji: - wydawanie arkuszy spisowych, - rozliczanie inwentaryzacji po jej zakończeniu, 45. Przygotowanie zestawień środków trwałych do wyceny dotyczących zabezpieczeń do obligacji. 46. Przekazywanie wydruków i informacji z systemu księgowego, na potrzeby opracowywanie taryf za wodę i ścieki, obejmujących w szczególności: - sporządzanie wydruków z podziałem na koszty działalności podstawowej i pomocniczej zgodnie z rozporządzeniem taryfowym za okres obrachunkowy poprzedzający sporządzenie taryfy, - wyliczenie wysokości rat kredytów, pożyczek i obligacji wraz odsetkami, - wyliczenie amortyzacji od środków, które finansowane były z kredytów pożyczek i obligacji w celu wyliczenia wartości rat ponad wartość amortyzacji, - wyliczenie planowanej amortyzacji z zaewidencjonowanych środków trwałych, z uwzględnieniem nowych środków wynikających z WPI oraz planowanych do likwidacji w uzgodnieniu z pracownikami z działu technicznego Spółki. 47. Bieżąca aktualizacja danych w systemie informatycznym. 48. Prowadzenie windykacji, i dotyczących wyłączenia i ponownego włączenia dostaw wody oraz odbioru ścieków; - generowanie wezwań do zapłaty z tytułu zaległości za dostawę wody, odprowadzenie ścieków, wystawianych uzgodnień technicznych, wykonanych badań laboratoryjnych - sporządzanie przedsądowych ostatecznych wezwań do zapłaty zgodnie z harmonogramem pracy inkasentów, wraz z kopertowaniem i przygotowaniem zwrotnych potwierdzeń odbioru wezwań, - rejestr wystawionych wezwań, - sukcesywny monitoring dokonywanych wpłat, - sporządzanie rejestru zadłużeń zapłaconych w danym miesiącu, - przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania sądowego, - sporządzanie zawiadomień o zamiarze odcięcia dostawy wody i zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego, - kontakt telefoniczny z klientami w celu dokonania uzgodnień związanych z płatnościami, - przygotowywanie dokumentów na potrzeby spółki, - prowadzenie bieżącej korespondencji. 49. Ewidencjonowanie środków pieniężnych w kasie i na rachunkach bankowych. - (BS, BOŚ, BZ WBK, PKO BP - 2 konta), 50. Sporządzanie dokumentów zgodnie z przepisami w zakresie ustawy o rachunkowości. 51. Dekretowanie i uzgadnianie wyciągów bankowych. 52. Bezpośredni lub pisemny kontakt z klientem w celu wyjaśnienia wszelkich nieścisłości dotyczących wpłat na rachunkach bankowych (BS, BOŚ, BZ WBK, PKO BP - 2 konta, PKO SA), dotyczy to około 15% wpłat bankowych. 53. Kontrola raportów kasowych. 54. Przeglądanie i weryfikacja treści przesłanych aktów notarialnych i innych dokumentów. 55. Prawidłowe naliczenie odsetek do NFOŚiGW i WFOŚiGW i pozostałych banków zgodnie z podpisanymi umowami oraz sporządzanie wszelkiego rodzaju dokumentów na ich potrzeby. 56. Przekazywanie wszelkich innych informacji z systemu finansowo - księgowego, wymaganych przez Spółkę, a związanych z prawidłową realizacją działalności gospodarczej oraz zobowiązaniami w stosunku do instytucji finansujących oraz administracji rządowej i samorządowej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792000006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP): Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto w Banku Zachodnim WBK SA I O/Jarocin nr 87 1090 1131 0000 0000 1301 8407 z dopiskiem: Wadium w przetargu na: Świadczenie kompleksowych usług księgowych na rzecz spółki Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z siedzibą w Jarocinie. b) Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego- przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. c) Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 5.2. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5.5. W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6. Utrata wadium: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas reakcji na każde wezwanie Zamawiającego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pwikjarocin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach