Przetargi.pl
Świadczenie kompleksowej usługi polegającej na specjalistycznym pakowaniu, rozpakowaniu dzieł sztuki, przygotowaniu dokumentów transportowych dzieł sztuki, specjalistycznym transporcie drogowym dzieł sztuki na potrzeby realizacji wystawy „Kobro i Strzemiński”

Instytut Adama Mickiewicza ogłasza przetarg

  • Adres: 00560 Warszawa, ul. Mokotowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 224 476 100 , fax. 224 476 152
  • Data zamieszczenia: 2018-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Adama Mickiewicza
    ul. Mokotowska 25
    00560 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 224 476 100, fax. 224 476 152
    REGON: 14047007100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iam.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie kompleksowej usługi polegającej na specjalistycznym pakowaniu, rozpakowaniu dzieł sztuki, przygotowaniu dokumentów transportowych dzieł sztuki, specjalistycznym transporcie drogowym dzieł sztuki na potrzeby realizacji wystawy „Kobro i Strzemiński”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi polegającej na specjalistycznym pakowaniu, rozpakowaniu dzieł sztuki, przygotowaniu dokumentów transportowych dzieł sztuki, specjalistycznym transporcie dzieł sztuki na potrzeby realizacji wystawy „Kobro i Strzemiński”, która odbędzie się w Centrum Pompidou. Czas trwania wystawy: od 24.10.2018 do 14.01.2019 W ramach przedmiotu niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) realizacji usługi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczenia zbiorów muzealnych przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz.U. z 2014 r. poz. 1240) oraz standardami ICOM; 2) załadunku, wyładunku, transportu (, , nadzoru osobistego w miejscach odbioru, tranzytowych i dostawy, koordynacja wszystkich czynności (usługa: ‘Nail2Nail’); 3) zapewnienia specjalistycznych materiałów do pakowania z uwzględnieniem specyfiki przewożonych obiektów, w tym zapewnienie specjalistycznych izolowanych skrzyń klimatycznych, przystosowanych do przewozu dzieł sztuki (jeśli skrzynie posiadają drewniane elementy muszą być przed rozpoczęciem transportu fumigowane zgodnie z przepisami) – szczegółowe informacje na ten temat Wykonawca powinien uzyskać bezpośrednio od wydających dzieła; 4) posiadania kabin ładunkowych pojazdów do wszystkich transportów drogowych dobrze resorowanych, klimatyzowanych (z możliwością utrzymania temperatury 18–22 stopni C i wilgotności na poziomie 45-55 %), właściwie izolowanych i szczelnych, dysponującymi urządzeniami do unieruchamiania skrzyń we właściwej pozycji, zabezpieczonymi przed włamaniem, samochody muszą być wyposażone w platformę – podnośnik hydrauliczny; 5) pakowania i załadunku transportowanych dzieł sztuki przy użyciu specjalistycznych materiałów i przez wyspecjalizowaną kadrę ludzi w podanych lokalizacjach u wydających dzieła oraz rozładunku i rozpakowania dzieł w obecności niezbędnych pracowników instytucji z których i do których dzieła są transportowane; 6) ustalenia szczegółowych miejsc i dat odbiorów dzieł sztuki bezpośrednio z wydającymi i przyjmującymi dzieła; 7) organizacji wszystkich wymaganych prawem formalności wywozowych, przywozowych, eksportowych, importowych, licencji, formalności podatkowych w związku z wywozem oraz przywozem dzieł sztuki z zagranicy wraz z pokryciem wszelkich kosztów z nimi związanych; 8) zapewnienie na swój koszt pełnego ubezpieczenia, zgodne z wymogami instytucji użyczającej każdy z obiektów, na czas świadczenia usługi. Ubezpieczenie będzie aktywne od momentu przekazania danego dzieła przez podmiot użyczający do momentu przekazania dzieła osobie odpowiedzialnej w Centrum Pompidou 9) ustalenia bezpośrednio z wydającymi, przyjmującymi dzieła sztuki na etapie przygotowania oferty czy niezbędnym elementem realizacji będzie wynajęcie agenta transportowego; Wykonawca jest zobowiązany do podjęcia współpracy z agentem podanym przez wydającego, przyjmującego dzieła oraz do pokrycia wszystkich kosztów związanych z tym działaniem; 10) zapewnienia konwojów organizowanych przez koncesjonowany podmiot świadczący usługi w zakresie ochrony osób i mienia, spełniający wymogi specjalistycznej uzbrojonej formacji ochronnej na terenie RP przy wartości dzieł na samochodzie równej i większej niż 0,3 jednostki obliczeniowej (zgodnie z wartościami dzieł na liście); organizacja konwojów musi odbywać się zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczenia zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz. U. z 2014 r. poz. 1240); 11) firma świadcząca usługę konwoju dzieł sztuki zobowiązana jest:  posiadać aktualną „Instrukcję konwojowania zbiorów muzealnych”,  zorganizować konwój dzieł sztuki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz. U. z 2014 r. poz. 1240),  wykonać konwój dzieł sztuki wyłącznie przez kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej dopuszczonych do posiadania broni (tj. posiadających legitymacje kwalifikowanego pracownika ochrony fizycznej oraz legitymacje osoby dopuszczonej do posiadania broni); 12) przekazania muzeum wydającemu dzieła na terenie RP na min. 16 dni przed rozpoczęciem transportu wywozowego któremu towarzyszy konwój:  kopii (poświadczonej za zgodność z oryginałem) aktualnej „Instrukcji konwojowania zbiorów muzealnych” obowiązującej w firmie świadczącej usługę konwoju transportu dzieł sztuki oraz wykaz pracowników realizujących dla Wykonawcy usługę konwoju wraz z kopiami dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje, o których mowa w pkt. 10,  kompletnych danych określonych w § 26 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 września 2014 r. w sprawie zabezpieczania zbiorów muzeum przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym ich zniszczeniem lub utratą (Dz. U. z 2014 r. poz. 1240); 13) przygotowywania dokumentacji związanej z danym transportem, bezpośredniego uzgadniania terminów pakowania, rozpakowania, transportu dzieł ze stronami wydającymi i przyjmującymi dzieła sztuki (w zakresie terminów pakowania, wywozu oraz rozpakowania i przywozu dzieł, gdzie pakowanie, wywóz oraz koordynacji wszystkich ww. czynności; 14) realizacji wszystkich czynności związanych z dziełami sztuki zgodnie z warunkami konserwatorskimi, w taki sposób, aby stan obiektów podczas pakowania, transportu i rozpakowania nie uległ zmianie:  każdy obiekt musi być pakowany w odpowiednie materiały zabezpieczające dzieła sztuki przed uszkodzeniem podczas transportu, zawsze z uwzględnieniem specyfiki każdego z transportowanych dzieł oraz w uzgodnieniu ze stroną wydającą dzieła,  specjalistyczne opakowania muszą być przed transportem przechowywane i magazynowane w pomieszczeniach spełniających warunki konserwatorskie; 15) jeżeli Wykonawca zaplanuje postój, nocleg to zobowiązany jest do pozostawienia samochodu, samochodów transportujących dzieła sztuki wyłącznie w strzeżonych miejscach, na zamkniętych terenach muzeów i innych obiektach ochranianych przez specjalistyczne uzbrojone formacje ochronne lub na terenach pozostających w trwałym zarządzie jednostek Policji lub Straży Granicznej; 3. Obiekty transportowe: Lista obiektów znajduje się w załącznika nr. 3 4. Transporty odbywać się będą drogą lądową i obejmuje transport obiektów do Centrum Pompidou na trasach: 1. Warszawa – Paryż 2. Łódź – Paryż 3. Kraków – Paryż 4. Recklinghausen – Paryż Transport realizowany będzie zgodnie z listą znajdującą się w załączniku nr. ….. wraz ze wszystkimi usługami, o których mowa w opisie przedmiotu zamówienia. 4. Miejsce realizacji wystawy: Wystawa realizowana będzie w Sali wystaw zmiennych w Centrum Pompidou. Cedex 4, 75191 Paryż, Francja 5. Terminy realizacji: Od 01.10.2018 do 14.10.2018 dostarczenie obiektów do Centrum Pompidou do miejsca realizacji wystawy – zgodnie z opracowanym we współpracy z podmiotami użyczającymi oraz Centrum Pompidou planem transportu. 6. Szczegółowy plan transportu i planowana trasa podróży kurierów musi zostać przedstawiona Zamawiającemu w celu zatwierdzenia przez Zamawiającego najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia podpisania umowy. 7. Szczegółowy harmonogram i dokładne trasy podróży kurierów i przedstawicieli właścicieli obiektów wykonawca opracuje w uzgodnieniu z podmiotami użyczającymi, Centrum Pompidou i przedstawi Zamawiającemu wraz ze szczegółowym planem transportów. 8. Szczegółowy plan transportu i planowana trasa podróży kurierów muszą zostać zatwierdzone przez koordynatora ze strony Zamawiającego : Zofia Machnicka (email: zmachnicka@iam.pl tel. +48 +48 512770838), oraz Paweł Nowacki (email: pnowacki@iam.pl tel. +48 600900665). Zatwierdzenie zostanie wykonane drogą mailową przez minimum jedną z wymienionych powyżej osób w ciągu 10 dni od otrzymania każdego ze szczegółowych planów transportu i planów podróży dla kurierów. 9. Plan musi zawierać pełną informację, z uwzględnieniem dat oraz dokładnego czasu pakowania, załadunku/rozładunku, rozpakowania obiektów. W przypadku transportu drogą lądową, postojów, danych osobowych i kontaktowych osób uczestniczących w pakowaniu, transporcie, danych o samochodach wykorzystywanych do transportu, jak również środków bezpieczeństwa. 10. Zawarte w każdym z planów transportu informacje są poufne. Z powodu znacznej wartości transportowanych dzieł, Zamawiający otrzyma każdy z planów transportu w formie pliku Excel lub Word lub podobnego i zaszyfrowanego wewnątrz pliku *.zip (szyfrowanie minimum AES-256). Hasło do odszyfrowania pliku zostanie przekazane drogą telefoniczną Panu Pawłowi Nowackiemu na numer +48600900665. Wykonawca może ujawniać stronom trzecim plany transportu na tyle, na ile jest to konieczne do realizacji usługi i wykonuje to na własną odpowiedzialność
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60000000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016, poz. 359). 3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Instytutu Adama Mickiewicza Bank Gospodarstwa Krajowego, Al. Jerozolimskie 7, 00-955 Warszawa PL 79 1130 1017 0020 1461 7720 0002 z podaniem tytułu „WADIUM: Postępowanie nr 6/IAM/2018/06.” Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. 4.Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). Zamawiający zaleca, aby oryginał dokumentu wadialnego nie był trwale połączony z ofertą, w celu umożliwienia zwrotu wadium bez naruszenia oferty. 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a Pzp. 9. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o ile jest wymagane). 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Artykule dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie. 15. Zamawiający na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie wniesie wadium w określonym terminie lub wniesie je w sposób nieprawidłowy w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 Pzp
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia posiada– zgodnie z art. 5 ust. 1 i art. 7 ustawy o transporcie drogowym –aktualną: - licencję na wykonywanie transportu drogowego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, - licencję na wykonywanie transportu międzynarodowego
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach