Przetargi.pl
Sukcesywne dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych

Instytut Ogrodnictwa ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Konstytucji 3 Maja
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48468332021 , fax. +48468333228
  • Data zamieszczenia: 2017-07-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Ogrodnictwa
    ul. Konstytucji 3 Maja 1/3
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. +48468332021, fax. +48468333228
    REGON: 101023342
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny: Instytut Badawczy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sukcesywne dostawy materiałów eksploatacyjnych do drukarek, kserokopiarek i urządzeń wielofunkcyjnych
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna sprzedaż i dostawa wyszczególnionych w Załączniku nr 1 fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych, kserokopiarek i faksów (tonerów, tuszy, taśm i bębnów). „Fabrycznie nowe” oznacza materiały pełnowartościowe, nie używane, nie uszkodzone, nieregenerowane, do produkcji których zostały wykorzystane elementy w 100% nowe, niepochodzące z recyklingu, nierefabrykowane, nie wchodzące wcześniej w części ani w całości w skład innych materiałów. 2. Zamawiający wymaga, aby dostarczone materiały eksploatacyjne były wysokiej jakości, zapewniające kompatybilność pracy z urządzeniami Zamawiającego, spełniające wymogi bezkonfliktowej pracy i zapewniające należyte bezpieczeństwo. 3. Zamawiający wymaga, aby przedmiot dostawy był umieszczony w fabrycznie oznakowanych i szczelnie zamkniętych opakowaniach z zabezpieczeniami stosowanymi przez producenta (plomby, hologramy, itp.). Na opakowaniach powinno znajdować się oznaczenie producenta (nazwa i logo), etykieta zawierająca symbol materiału eksploatacyjnego, numer katalogowy, kod kreskowy, lista modeli sprzętu do których jest przeznaczony oraz termin ważności. Opis znajdujący się na opakowaniu musi być sporządzony w języku polskim. 4. Zamawiający dokonując szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia wskazał przykładową nazwę handlową (nazwę producenta, typ produktu, wydajność), tym samym wskazał minimalne dopuszczalne parametry oferowanego asortymentu. 5. Zamawiający wymaga, aby oferowane materiały eksploatacyjne posiadały oznakowaną zgodność poświadczającą o dopuszczalności do sprzedaży na terenie UE zgodnie z ustawą z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. 2016 r. poz. 542). 6. Wykonawca posiada prawo przedstawienia w ofercie asortymentu równoważnego, tzn. innego niż podany w Załączniku nr 1, pod warunkiem że posiada on takie same lub lepsze parametry techniczne, jakościowe, wydajnościowe, jak produkt wzorcowy. Wykonawca składając ofertę na materiały równoważne zobowiązany jest wpisać nazwę producenta, symbol i wydajność produktu w tabeli formularza cenowego. 7. Przez materiał eksploatacyjny równoważny Zamawiający rozumie produkt: 1) fabrycznie nowy, nie regenerowany, pochodzący z bieżącej produkcji, wytworzony seryjnie w cyklu produkcyjnym, zgodnym z normą ISO 9001 oraz ISO 14001 lub normami równoważnymi, 2) opakowany zewnętrznie w kartonowe opakowanie z logo i nazwą producenta, marką produktu (o ile występuje), nazwą produktu, typem/symbolem produktu, numerem katalogowym i terminem przydatności do użycia, nie noszący śladów użytkowania, 3) opakowany wewnętrznie w indywidualne hermetyczne opakowanie, nie noszący śladów użytkowania, 4) bezpośrednio na materiale eksploatacyjnym musi być umieszczone co najmniej logo producenta lub jego nazwa, marka produktu (o ile występuje), typ/symbol produktu lub numer katalogowy, 5) w przypadku, gdy produkt oryginalny posiada układ przekazujący informacje o stanie zużycia tuszu lub tonera, materiały eksploatacyjne równoważne muszą posiadać analogiczny układ prawidłowo współpracujący z urządzeniem, do którego są dedykowane, 6) którego wydajność, zgodnie z normą ISO/IEC 19752 (lub równoważną) dla kaset z tonerem do drukarek monochromatycznych, ISO/IEC 19798 (lub równoważną) dla kaset z tonerem do kolorowych drukarek laserowych, oraz ISO/IEC 24711 (lub równoważną) i ISO/IEC 24712 (lub równoważną) dla wkładów atramentowych drukujących, jest co najmniej taka jak materiału oryginalnego zalecanego przez producentów sprzętu, 7) który zapewnia jakość wydruku co najmniej taką, jak materiał oryginalny, zalecany przez producentów sprzętu, 8) który w żadnym stopniu nie narusza praw patentowych ani innej własności intelektualnej, 9) w którym do jego produkcji nie zostały użyte składniki poprzednio eksploatowane, uzupełniane bądź przerabiane lub pochodzące z recyklingu. Nie dopuszcza się materiałów eksploatacyjnych, w których obudowa, chip bądź jakikolwiek inny element był powtórnie wykorzystany w procesie produkcji materiału, 10) w którym zastosowano toner / tusz dopasowany do pracy z danym urządzeniem. 8. Asortyment równoważny musi spełniać obowiązujące normy i posiadać wszystkie wymagane prawem świadectwa, certyfikaty, charakterystyki. 9. Jeżeli w trakcie realizacji zamówienia Zamawiający stwierdzi, że wydajność lub jakość dostarczonych materiałów eksploatacyjnych równoważnych (tzn. innych niż pochodzące od producenta sprzętu) niekorzystnie odbiega od parametrów produktu oryginalnego, Wykonawca na żądanie Zamawiającego winien oferowany towar wymienić na spełniający wymagania Zamawiającego bez zmiany ceny. 10. Za wadliwy produkt równoważny, stanowiący przedmiot zamówienia, Zamawiający uzna w szczególności: 1) wysypany lub wysypujący się tusz/toner, pobrudzone elementy obudowy lub części mechaniczne dostarczonego produktu a także produkt brudzący papier po jego zainstalowaniu w urządzeniu drukującym 2) części użyte do produkcji materiału eksploatacyjnego noszą ślady użytkowania, 3) wszelkie pojawiające się na urządzeniu lub pulpicie roboczym stanowiska pracy informacje o braku możliwości zastosowanego tonera, tuszu powodujące niemożność skorzystania z funkcji drukowania lub kopiowania, 4) po zainstalowaniu w sprzęcie, na monitorze oraz panelu kontrolnym sprzętu pojawiają się negatywne komunikaty, 5) w przypadku, gdy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie tuszu/tonera, produkt równoważny nie posiada analogicznego elementu, 6) zanieczyszczenie sprzętu drukującego powodujące konieczność czyszczenia i konserwacji wszelkich części i mechanizmów urządzenia, 7) materiały eksploatacyjne, w których obudowa, chip bądź jakikolwiek inny element był powtórnie wykorzystany w procesie produkcji materiału. 11. Jeżeli dostarczone materiały eksploatacyjne spowodują awarię urządzeń drukujących, kopiujących lub faksowych, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia awarii w autoryzowanym serwisie producenta sprzętu na koszt Wykonawcy, w tym koszty szkody, jakie ta awaria spowodowała, oraz koszty wszelkich wymaganych ekspertyz związanych z oceną kwestionowanych, a dostarczonych przez Wykonawcę materiałów eksploatacyjnych. W przypadku, gdy czas naprawy urządzenia będzie trwał dłużej niż 7 dni Wykonawca w terminie 2 dni roboczych dostarczy Zamawiającemu na czas naprawy sprawne urządzenie zastępcze o takich samych lub wyższych parametrach i funkcjonalności wraz z materiałami eksploatacyjnymi np. tonerami. W przypadku przekroczenia powyższego terminu (2 dni roboczych) i niezapewnienia przez Wykonawcę urządzenia zastępczego, Zamawiający na czas naprawy wypożyczy urządzenie zastępcze, a Wykonawca zobowiązany będzie do zwrotu kosztów brutto związanych z wypożyczeniem urządzenia zastępczego. W przypadku trwałego uszkodzenia urządzenia drukującego, kopiującego lub faksowego (brak możliwości dokonania naprawy) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia w terminie 5 dni roboczych od daty zgłoszenia tego faktu, fabrycznie nowego urządzenia o takich samych lub wyższych parametrach (standardzie i funkcjonalności) lub w przypadku przekroczenia terminu 5 dni roboczych Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do zakupu takiego samego urządzenia lub innego o takich samych lub nie gorszych parametrach, a Wykonawca zobowiązany będzie do zwrotu kosztów brutto zakupu tego urządzenia. 12. W przypadku utraty gwarancji przez sprzęt eksploatowany u Zamawiającego, na skutek nieodpowiedniej jakości lub wad zakupionych materiałów eksploatacyjnych, Wykonawca będzie obowiązany przejąć wszelkie obowiązki gwaranta (producenta sprzętu) lub wymienić uszkodzony sprzęt na sprzęt fabrycznie nowy, identyczny z uszkodzonym. 13. Wskazane ilości w Załączniku nr 1 są wielkościami planowanymi przyjętymi do celów porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę, nie przysługuje roszczenie o realizację dostawy w ww. zakresie. 14. Zamawiający w trakcie realizacji umowy może dokonać przesunięć ilościowych poszczególnych materiałów wymienionych w Załączniku nr 1 wg bieżących potrzeb, przy niezmiennej wartości umowy. 15. Zamawiający gwarantuje zakup 50% wartości materiałów eksploatacyjnych. Nie wykupienie przez Zamawiającego pozostałych 50% wartości przedmiotu zamówienia, nie może stanowić podstawy do roszczeń odszkodowawczych ze strony Wykonawcy z tytułu niezrealizowania warunków zamówienia. 16. Zamawiający w okresie obowiązywania umowy, może skorzystać z prawa opcji i powiększyć ilość realizowanych materiałów eksploatacyjnych wyszczególnionych w Załączniku nr 1, jednak nie więcej niż o 10% wartości brutto umowy. 17. Warunki skorzystania z prawa opcji: 1) skorzystanie z prawa opcji nastąpi w przypadku zaistnienia dodatkowych potrzeb Zamawiającego w zakresie przedmiotu umowy, w szczególności większe niż przewidywane zapotrzebowanie na materiały eksploatacyjnych; 2) Zamawiający ma prawo skorzystać z prawa opcji w terminie trwania umowy; 3) o zamiarze skorzystania z prawa opcji, w określonym zakresie, Zamawiający poinformuje Wykonawcę oświadczeniem, tj. poprzez złożenie zamówienia szczegółowego. Brak stosownego zamówienia świadczy o rezygnacji z zamówienia opcjonalnego w całości lub w części (jeśli Zamawiający skorzysta częściowo z zamówień opcjonalnych); 4) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia przewidzianego prawem opcji na warunkach opisanych w SIWZ i we wzorze umowy. 18. Zamówienia realizowane w ramach opcji są jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego. Brak złożenia zamówień objętych opcją nie rodzi po stronie Wykonawcy żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego. 19. Przewiduje się realizację zamówienia partiami, w oparciu o szczegółowe zamówienia składane faksem lub e-mailem przez upoważnionych pracowników IO. 20. Dostawy poszczególnych materiałów eksploatacyjnych powinny być realizowane w terminie do 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia w godz. 8:00 – 15:00. 21. Wykonawca zobowiązuje się do bezpłatnego dostarczenia i wniesienia materiałów pod wskazany przez Zamawiającego adres. 22. Ubezpieczenie i transport materiałów do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie na koszt i ryzyko Wykonawcy. Wykonawca powinien zapewnić takie opakowanie materiałów, aby nie dopuścić do ich uszkodzenia lub pogorszenia jakości podczas transportu. 23. Okres przydatności do użytku dostarczonych przez wykonawcę materiałów eksploatacyjny nie może być krótszy niż 12 miesięcy. 24. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia Zamawiającemu na wszystkie dostarczone materiały eksploatacyjne 12-miesięcznej gwarancji. 25. Wykonawca zobowiązuje się do bezwarunkowego (tj. bez dodatkowych wezwań) przekazywania Zamawiającemu comiesięcznego zestawienia dokonanych dostaw, wraz z podaniem ogólnej ich wartości brutto i wyszczególnieniem ilości zakupionego asortymentu. 26. Szczegółowy zakres praw i obowiązków związanych z realizacją zamówienia określa wzór umowy stanowiący załącznik do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 30192113-6

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach