Przetargi.pl
Stworzenie platformy cyfrowej www służącej do prezentacji zasobów cyfrowych muzeum

Muzeum Narodowe w Krakowie ogłasza przetarg

  • Adres: 30-062 Kraków, Al. 3-go Maja
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 43 35 621, , fax. 12 43 35 555
  • Data zamieszczenia: 2017-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Krakowie
    Al. 3-go Maja 1
    30-062 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 43 35 621, , fax. 12 43 35 555
    REGON: 27596100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Stworzenie platformy cyfrowej www służącej do prezentacji zasobów cyfrowych muzeum
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia będzie stworzenie platformy cyfrowej www (zwanej dalej Portalem) służącej do prezentacji zasobów cyfrowych muzeum. Pod pojęciem Portalu Zamawiający rozumie zarówno platformę cyfrową www, jak i system zarządzania treścią klasy CMS. Budowa Portalu obejmować będzie następujące działania: 1. Wykonanie projektu UX, prototypu funkcjonalnego, badania użyteczności prototypu i projektów graficznych; 2. Dostosowania systemu do wszystkich aktualnie popularnych przeglądarek, w tym mobilnych przy użyciu Responsive Web Design. 3. Wdrożenie komercyjnego, autorskiego lub opartego na rozwiązaniach open source systemu CMS, zawierającego pełne funkcje administracyjne pozwalające na publikację treści, zarządzanie treścią, zarządzanie użytkownikami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wysyłanie korespondencji i powiadomień mailowych oraz systemowych. Zamawiający bierze pod uwagę stworzenie niestandardowych funkcji, jak np. zarządzanie szablonami prezentacji treści (np. modyfikacja ustawień modułów szablonu) etc.; 4. Wykonanie katalogu zbiorów opartego na wewnętrznej bazie danych portalu, do której metadane agregowane będą z muzealnego programu bazodanowego w liczbie nie mniejszej niż 2 000 000 rekordów; zapewnienie synchronizacji danych pomiędzy tymi bazami danych przy użyciu API udostępnianego przez muzealny program bazodanowy; 5. Stworzenie modułu automatycznie dostosowującego pliki graficzne prezentowane na portalu do wskazanych przez Zamawiającego rozmiarów; pliki w wysokiej rozdzielczości pobierane będą z zewnętrznego serwera plików zdjęciowych i po dostosowaniu umieszczane na serwerze innym niż źródłowy. Minimalna liczba plików graficznych to 1mln. Wykonawca musi założyć projekt automatycznego systemu łączenia plików graficznych z odpowiednimi rekordami obiektów (według informacji zawartych w nazwach plików i metadanych muzealnego programu bazodanowego); 6. Stworzenie biblioteki cyfrowej z modułem umożliwiającym wyszukiwanie i przeglądanie publikacji elektronicznych (w formatach m.in. pdf, djvu, epub, mobi); każdy element biblioteki dostępny ma być pod permalinkiem z możliwością połączenia nim z dowolnym obiektem katalogu zbiorów (bibliografia obiektu muzealnego); 7. Stworzenie modułów prezentujących treści łączące lub linkujące wzajemnie do różnych elementów portalu (treści agregujące wiele rekordów katalogowych obiektów, wyświetlanie treści multimedialnej jak filmy, audio, prezentacje 3D obiektów, wirtualne zwiedzanie np. w formie panoram 360); 8. Stworzenie silnika wyszukiwarki dla treści zagregowanych z muzealnego programu bazodanowego z możliwością filtrowania wyników w locie i automatyczną aktualizacją liczby potencjalnych wyników; 9. Stworzenie modułu zarządzającego i wyszukującego w treściach dla których system będzie pełnił funkcję serwera danych (tj. powstałych na rzecz portalu, z poza muzealnego programu bazodanowego, np. dla biblioteki cyfrowej tworzonej w ramach portalu); 10. Stworzenie wewnętrzportalowego narzędzia służącego do archiwizacji, tworzenia i przywracania kopii bezpieczeństwa zasobów portalu; 11. Implementację wtyczek serwisów społecznościowych oraz moduł zarządzania treścią dla użytkowników zewnętrznych zarejestrowanych na portalu (tworzenie własnych kolekcji, zapisywanie wyników wyszukiwania, wydruki, eksporty do plików, itp.); 12. Wprowadzenie rozwiązań typu mashup, np. z wykorzystaniem map (lokalizacji); 13. Zapewnienie systemu statystyk jako funkcji systemu CMS lub za pośrednictwem standardowych narzędzi; 14. Przeprowadzenie testów portalu w tym testów integracyjnych, end-to-end i zewnętrznych testów bezpieczeństwa. 15. Zabezpieczenia systemu w szczególności przed próbami nieautoryzowanego dostępu. 16. Instalacja i uruchomienie portalu na serwerze Zamawiającego lub innym wskazanym; 17. Świadczenie usług optymalizacyjnych i nadzoru autorskiego – wg zasad określonych w projekcie umowy – w okresie min. 24 m-cy od momentu podpisania protokołu odbioru; 18. Świadczenie usług pozycjonowania portalu w wyszukiwarkach przez okres min. 24 m-cy od momentu podpisania protokołu odbioru; 19. Przeniesienie na Zamawiającego praw autorskich do portalu, oprawy graficznej, systemu CMS wraz z kodami źródłowymi i dokumentacją; 20. Stworzenie i pokaz możliwości portalu oraz CMS dla pracowników Zamawiającego wyznaczonych do prac administracyjnych portalu. 21. Wymagania względem portalu: a. zgodność ze standardem języka HTML5, b. pozytywna walidacja W3C oraz WCAG 2.0 na planowanym poziomie AA, c. uwzględnienie w projekcie rozwiązań RWD, d. obsługa minimum dwóch języków (nie dotyczy systemu CMS), e. zainstalowany certyfikat SSL. 22. Użycie jakichkolwiek elementów i rozwiązań innych niż open source'owe wymaga bezwzględnie uzgodnienia z muzeum i nie może w jakikolwiek sposób wpływać na zmianę jakiegokolwiek składnika przewidzianego w zamówieniu kosztu portalu i systemu CMS, zarówno na etapie jego realizacji, jak i w późniejszej eksploatacji systemu. 23. Zamawiający wyklucza wykonanie programu przy użyciu technologii i rozwiązań uznanych za przestarzałe lub nie gwarantujące rozwoju oprogramowania w ciągu najbliższych 3 lat – np. Adobe Flash. 24. Wykonawca przekaże Zamawiającemu pełną dokumentację Portalu z kodami źródłowymi i licencją nieograniczoną terytorialnie ani czasowo obejmującą prawo do dalszego użytkowania na nieograniczonej liczbie urządzeń, rozwoju oprogramowania, także przez podmioty trzecie. 25. Wykonawca w kosztach zamówienia i swoim wynagrodzeniu musi przewidzieć 2 lata wsparcia serwisowego dla portalu – bez dodatkowych płatności ze strony Zamawiającego z tego tytułu w tym okresie - w trakcie którego Zamawiający będzie mógł zgłosić na bieżąco poprawę funkcjonalności portalu, dodanie nowych funkcjonalności, naprawę wykazanych błędów w oprogramowaniu. Wykonawca musi przewidzieć gotowość reakcji na zgłoszone błędy uznane jako krytyczne dla działania portalu w czasie nie dłuższym niż 24 godziny. Szczegółowe informacje odnośnie zakresu wsparcia serwisowego określa § 14 projektu umowy oraz załącznik nr 2 do projektu umowy. 26. Wykonawca w ramach kosztów zaplanuje i wykona w siedzibie Zamawiającego prezentację przedstawiającą działanie portalu oraz możliwości i funkcje systemu CMS, wraz z możliwościami zastosowania ich w praktyce, dla maksymalnie 50 pracowników Zamawiającego, w grupach nie większych niż 10 osób, w terminie pomiędzy realizacją etapu VII i zakończeniem umowy. 27. Realizacja przedmiotu zamówienia odbędzie się z podziałem na IX etapów, zgodnie z rozdziałem XV opisu przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do SIWZ). 28. W terminie do 5 dni roboczych od daty zawarcia umowy Wykonawca przygotuje i przedstawi do zaakceptowania harmonogram uwzględniający realizację ww. etapów oraz prezentacji, o których mowa w ust. 26. Harmonogram musi uwzględniać terminy przewidziane na odbiory poszczególnych etapów. Zamawiający w terminie 1 dnia roboczego przedstawi Wykonawcy uwagi do Harmonogramu lub dokona jego akceptacji. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie 1 dnia roboczego i przedstawić Harmonogram do ponownej akceptacji. 29. Zamawiający będzie dokonywał wypłaty wynagrodzenia zgodnie z realizacją poszczególnych etapów: 1) zakończenie i pozytywny odbiór Etapu II – 10% wynagrodzenia umownego brutto; 2) zakończenie i pozytywny odbiór Etapu III – 20% wynagrodzenia umownego brutto; 3) zakończenie i pozytywny odbiór Etapu IV - 20% wynagrodzenia umownego brutto; 4) zakończenie i pozytywny odbiór Etapu VII – 20% wynagrodzenia umownego brutto 5) zakończenie i pozytywny odbiór Etapu IX – 30% wynagrodzenia umownego brutto
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72413000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 15 1130 1150 0012 1268 8420 0022 – Bank Gospodarstwa Krajowego z siedzibą w Warszawie. 4. W pozostałych formach wadium należy złożyć w siedzibie zamawiającego Al. 3-go Maja 1, 30 -062 Kraków, pok. 048 w dziale księgowości. Wadium należy złożyć w zaklejonej kopercie opisanej „wadium przetargowe nr sprawy: EP-271-32/17 oraz datą.” Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny. 6. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8. Co do zasady, zgodnie z powyższymi wymaganiami, zamawiający wymaga wniesienia wadium w polskiej walucie. W przypadku wniesienia wadium w innej walucie niż wskazana przez Zamawiający, Komisja Przetargowa dokona stosownego przeliczenia po kursie Narodowego Banku Polskiego z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. 9. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, należy pamiętać, iż będzie ono wniesione skutecznie jedynie w przypadku uznania konta Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 10. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium, zostanie odrzucona. 11. Zasady zatrzymania i zwrotu wadium określa art. 46 Pzp

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach