Przetargi.pl
Stworzenie infrastruktury na rzecz ochrony Pustyni Błędowskiej

Urząd Gminy Klucze ogłasza przetarg

  • Adres: 32310 Klucze, ul. Partyzantów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 326 428 508, , fax. 326 428 052
  • Data zamieszczenia: 2017-08-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Klucze
    ul. Partyzantów 1
    32310 Klucze, woj. małopolskie
    tel. 326 428 508, , fax. 326 428 052
    REGON: 53776300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-klucze.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Stworzenie infrastruktury na rzecz ochrony Pustyni Błędowskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest bierna ochrona cennego przyrodniczo obszaru Pustyni Błędowskiej oraz jego promocja przez stworzenie przestrzeni kierunkującej i porządkującej ruch turystyczny poprzez wykonanie, zakup oraz kompleksowy montaż niekubaturowej infrastruktury turystycznej na obszarze Pustyni Błędowskiej. Inwestycja będzie wykonywana na obszarze Natura 2000 PLH120014 „Pustynia Błędowska” w granicach użytku ekologicznego „Pustynia Błędowska” utworzonego rozporządzeniem Nr 100/95 Wojewody Katowickiego z dnia 24 lipca 1995 roku na terenie Parku Krajobrazowego Orlich Gniazd. W rejonie inwestycji teren jest wolny od zabudowy za wyjątkiem jednej altany postojowej, w oparciu o którą rozbudowywany i umieszczany jest przedmiot zamówienia. Istniejąca altana jest częścią sieci ścieżek dydaktycznych. Działka ze względu na wielkość ma zróżnicowaną szatę roślinną: w części teren pozbawiony jest roślinności, fragmenty są porośnięte luźno niskimi krzewami i drzewami, natomiast obrzeża stanowi las sosnowy. Działka 2652/6 ob. ew. Chechło Gmina Klucze, na której jest ma powstać niekubaturowa infrastruktura turystyczna, nie jest objęta ochroną konserwatorską, nie figuruje w gminnej ewidencji zabytków, oraz w rejestrze zabytków, znajduje się w obszarze Natura 2000 oraz nie wywiera wpływu na inne obszary Natura 2000. Projektowana infrastruktura stanowi kontynuację działań podjętych w celu renaturyzacji tego obszaru, a wszystkie działania podejmowane są we współpracy z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Zespołem Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego. Budowa infrastruktury oprócz funkcji dydaktycznych ma za zadanie kierunkowanie ruchu turystycznego w wybrany fragment chronionego obszaru. Wszystkie elementy infrastruktury wykonane będą przy użyciu naturalnych miejscowych materiałów w sposób nie wywierający wpływu na chronione siedliska. Teren inwestycji znajduje się w miejscu historycznie użytkowanym przez wojsko, oczyszczonym przez Inwestora z niewybuchów i niewypałów w ramach projektu LIFE+ do głębokości 1,5 m. Ze względu na działalność procesów eolicznych, tj. przewiewania piasków Pustyni, możliwe jest na terenie inwestycji odsłonięcie niższych partii piasków. W wypadku odnalezienia w trakcie prac przedmiotów pochodzenia powojskowego, o fakcie tym należy niezwłocznie powiadomić Inwestora oraz Policję. Dojazd na teren przedmiotowej inwestycji stanowi droga leśna gruntowa szerokości ok. 3 m. Droga dojazdowa bierze swój początek od granicy pasa drogowego drogi powiatowej nr 1095K kierunek Bolesław – Klucze do punktu realizacji inwestycji. Zgodnie z treścią rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z 25 kwietnia 2012 w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych powyższy obiekty zaliczono do I kategorii geotechnicznej. Teren będący przedmiotem opracowania nie znajduje się na terenach górniczych. Projektowane zagospodarowanie terenu. Na terenie objętym zamierzeniem inwestycyjnym projektuje się usytuowanie elementów małej architektury stanowiących infrastrukturę turystyczna będącą kompleksem połączonych altan, tarasów widokowych i podestów w kształcie „róży wiatrów” oraz miejsc odpoczynkowych i toalet zewnętrznych wykonanych i usytuowanych zgodnie z zał. Nr 2 „Zagospodarowanie terenu części działki nr 2652/6 na Pustyni Błędowskiej”, które będą eksponować i prezentować pustynną bioróżnorodność. W skład elementów infrastruktury wchodzą: - Platforma widokowo-eventowa - altany z oświetleniem - molo - podesty – suche ścieżki - tarasy widokowe (2 wzory) - tablice informacyjne (2 wzory) - toalety leśne z oświetleniem solarnym - ławki (2 wzory) - monitoring Zamierzenie inwestycyjne W ramach inwestycji wykonane zostaną: - dwustopniowa platforma widokowo-eventowa – szt.1 - altany z oświetleniem - szt. 10 - oświetlenie w istniejącej altanie – szt.1 - molo – szt.1 - podesty – suche ścieżki – szt. 6 - tarasy widokowe – szt.8 - tarasy widokowe na gruncie – szt.2 - tablice informacyjne panelowe - szt. 10 - tablice informacyjne stojące – szt. 2 - toalety leśne z oświetleniem solarnym (w tym jedna dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych) – szt. 2 - ławki z oparciem jednostronnym na molo – szt. 10 - ławki podestowe łamane z oparciem – szt. 5 - monitoring z doświetleniem terenu – komplet 1 (6 punktów monitoringowych) c) Szczegółowy zakres robót: Szczegółowy zakres robót został określony w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, , oraz załącznikach do SIWZ. Wyżej wymienione dokumenty są zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego: www.gmina-klucze.pl – link BIP – Przetargi, a także są dostępne w siedzibie Zamawiającego – Urząd Gminy Klucze ul. Partyzantów 1 32-310 Klucze pok. Nr 305.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Forma i zasady wnoszenia wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu do składania ofert w wysokości : 8 000,00 zł (osiem tysięcy złotych), 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 42, poz. 275, z 2007 z późniejszymi zmianami). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank PEKAO S.A. Nr 48 1240 4748 1111 0000 4868 2084 z dopiskiem „wadium”. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonanie wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku zamawiającego (wpływ środków na rachunek zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo-bankowych odpowiada Wykonawca. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy zdeponować w Urzędzie Gminy Klucze – Referat Księgowości Finansowo – Budżetowej za potwierdzeniem odbioru. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych, b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w niniejszej specyfikacji. 6. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium: a) wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust.4a. PZP b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 17.6.ppkt 1 PZP jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 PZP, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 PZP, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało sie niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Z uwagi na charakter przedmiotu zamówienia Zamawiający nie opisuje sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. pkt. 1 ustawy PZP.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Oferta na formularzu stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ, wypełniona czytelnie w języku polskim, podpisana i opieczętowana przez osobę/y uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. b) Zestawienia cen składających się na cenę ofertową za realizację zadania załącznik nr :11 c) Załączniki do SIWZ: załącznik nr 2, załącznik nr 3, załącznik nr 4, załącznik nr 5,

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach