Przetargi.pl
Stara Kamienica, ruiny zamku (XVI w.) ratownicze zabezpieczenie kamiennego łukowego przyziemia zamku – etap II

Gmina Stara Kamienica ogłasza przetarg

  • Adres: 58512 Stara Kamienica, Stara Kamienica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 75 14 337 , fax. 75 75 14 337
  • Data zamieszczenia: 2018-04-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stara Kamienica
    Stara Kamienica 41
    58512 Stara Kamienica, woj. dolnośląskie
    tel. 75 75 14 337, fax. 75 75 14 337
    REGON: 23082173000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://starakamienica.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Stara Kamienica, ruiny zamku (XVI w.) ratownicze zabezpieczenie kamiennego łukowego przyziemia zamku – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest ratownicze zabezpieczenie zamku w Starej Kamienicy Część I – Odgruzowanie pomieszczeń piwnic nr 1 oraz 6 wraz z zabezpieczeniem stropów i przemurowaniem uszkodzonych fragmentów murów w tym: 1. Oczyszczenie i odgruzowanie pomieszczeń przyziemia oraz roboty ziemne związane z oczyszczeniem terenu nad przyziemiem z zakrzaczeń i nadmiaru ziemi:  usunięcie gruzu i ziemi z piwnic – ok. 140 m3,  segregacja materiału z gruzu celem wykorzystania do dalszych prac – ok. 117 m3,  załadunek i wywóz pozostałego urobku poza teren budowy na odległość do 1 km – ok. 125 m3, 2. Zabezpieczenie uszkodzonego kamiennego stropu przyziemia - piwnica nr 6  rozrysowanie, wykonanie, montaż i demontaż krążyn przy stropie o powierzchni – ok. 50,5 m2,  odtworzenie uszkodzonych fragmentów sklepienia łukowego z kamieni (materiał pozyskany z przesortowania gruzu z piwnic) - ok. 50,5 m2,  wykonanie warstwy izolacyjnej z folii budowlanej (dwie warstwy) nad stropem – ok. 50,5 m2,  wykonanie warstw podkładu na stropie z piasku i warstw odsączających ze żwiru – ok. 15 m3, 3. Zabezpieczenie otworów okiennych wraz z likwidacja wyrw i uzupełnieniem muru  rozebranie uszkodzonych fragmentów murów – ok. 48 m3,  przemurowanie uszkodzonych fragmentów murów – ok. 215 m3,  przemurowanie otworów wejściowych i okiennych – ok. 6,6 m3,  oczyszczenie ścian w miejscach trudnodostępnych – ok. 360 m2, 4. Zabezpieczenie pomieszczenia nr 1 poprzez stężenie murów obwodowych tj. wykonanie żelbetowej płyty spajającej ściany przyziemia:  strop żelbetowy z płyt - wieńce monolityczne na ścianach zewnętrznych – ok. 2,0 m3,  wykonanie płyty żelbetowej gr. 12 cm wraz ze zbrojeniem – ok. 6,2 m3,  podkład na stropie z pospółki – 2,15 m3,  podłoga na legarach z desek struganych 40 mm wraz z zakonserwowaniem – ok. 43 m2, Część II - Wykonanie zadaszenia celem powstania trwałej izolacji od szkodliwego działania warunków zewnętrznych oraz budowa drewnianej kładki komunikacyjnej pomiędzy mostem a zabezpieczanym przyziemiem zamku celem zapewnienia dostępu na górna część przyziemia: 1. Zabezpieczenie pomieszczenia nr 1 poprzez wykonanie zadaszenia:  wykonanie wiaty o powierzchni ok. 87 m2 z pokryciem z poliwęglanu. Słupy stalowe z profili zamkniętych o wymiarach 12x12 cm grubość ścianki min. 4 mm. Ramy z profili zamkniętych o wymiarach 12x18 cm i grubości ścianki min. 4 mm. Krokwie drewniane o wymiarach 12x12 cm. Poliwęglan montowany na łatach.  Wykonanie orynnowania - rynny fi 150 materiał stal min 0,55 mm tytan – cynk ok. 17 mb wraz z 2 zbiorniczkami spustowymi i rurami spustowymi ok. 9 mb  Wykonanie różnych obróbek blacharskich ok. 17 m2, 2. Zabezpieczenie fragmentu dziedzińca wraz z zadaszeniem schodów prowadzących do pomieszczeń piwnicznych  wykonanie wiaty o powierzchni ok. 87 m2 z pokryciem z poliwęglanu. Słupy stalowe z profili zamkniętych o wymiarach 12x12 cm grubość ścianki min. 4 mm. Ramy z profili zamkniętych o wymiarach 12x18 cm i grubości ścianki min. 4 mm. Krokwie drewniane o wymiarach 12x12 cm. Poliwęglan montowany na łatach.  wykonanie orynnowania - rynny fi 150 materiał stal min 0,55 mm tytan – cynk ok. 8,5 mb wraz z 2 zbiorniczkami spustowymi i rurami spustowymi ok. 5 mb  wykonanie różnych obróbek blacharskich ok. 4 m2, 3. Wykonanie drewnianej kładki komunikacyjnej pomiędzy mostem a zabezpieczanym przyziemiem zamku celem zapewnienia dostępu na górna część przyziemia;  wbudowanie dźwigara głównego 3 szt. ok. 0,2 m3 długość ok. 3,5 mb 14 x 14 cm – drewno modrzewiowe  ułożeni jezdni drewnianej z bali modrzewiowych grubość bali 12 cm długość bali 4 mb  wybudowanie poręczy z bali modrzewiowych 14x14 cm ok. 0,385 m3,  impregnacja konstrukcji 2. Powyższy zakres ma charakter poglądowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową. 6. Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50 % osób zatrudnionych przy realizacji przedmiotu zamówienia: Robót budowlanych w obiektach zabytkowych. Czynności polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974 r.- Kodeks Pracy Dz. U. z 2014 r. poz.1502, z późn. zm. 6.1. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę do wyżej wymienionych czynności powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku każdorazowej zmiany personalnej osób wykonujących ww. czynności Wykonawca jest zobowiązany bez wezwania do aktualizacji oświadczenia oraz przedłożenia odpowiedniej umowy/ów, o których mowa w podpunkcie 6. 6.2. Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: 6.2.1. wykaz osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia ze wskazaniem, które z wymienionych osób zatrudnione są w oparciu o umowę o pracę. Wykaz zawierać musi informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika oraz zakres wykonywanych przez niego czynności. Nieprzedłożenie wykazu w wyżej wymienionym terminie skutkować będzie uznaniem przez Zamawiającego, iż Wykonawca uchyla się od podpisania umowy, a następnie Zamawiający zatrzyma mu wadium na podstawie art.46 ust.5 pkt. 1.3 UPZP. Jeżeli Wykonawca będzie uchylał się od przedłożenia wykazu, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, zgodnie z art. 94 ust. 3 UPZP. W celu sporządzenia wykazu osób, wykonawca może posłużyć się ponownie wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. 6.3. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania co najmniej 50% osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności szczegółowo określonych w ww. podpunkcie 6. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów oraz dokonywania ich oceny, b. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogu, c. zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6.4. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności szczegółowo określonych w podpunkcie 6, dla których wskazano sposób zatrudnienia na podstawie o pracę. a. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; b. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy /umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności szczegółowo określone w podpunkcie 6, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 6.5. Z tytułu niespełnienia, na etapie realizacji przedmiotu Umowy, przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności: robót budowlanych w obiektach zabytkowych. Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w rozdziale II. Wzór umowy - § 12. 7. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres rzeczowy prac ujęty w Dokumentacji projektowej, określony przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia objętego postępowaniem, bez względu na trudności i nie przewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Załączony przedmiar robót ma charakter orientacyjny i należy go traktować jako materiał pomocniczy w szybkim i ogólnym rozeznaniu zakresu rzeczowego i rozmiaru przedsięwzięć objętych projektem i który nie jest podstawą do ustalenia ceny oferty. Orientacyjny przedmiar robót nie stanowi treści SIWZ. Z uwagi na fakt, że za wykonanie przedmiotu zamówienia przyjęto formę wynagrodzenia ryczałtowego, wykonanie przedmiaru robót do ustalenia wysokości ryczałtu leży po stronie Wykonawcy 8. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek sprzeczności lub rozbieżności pomiędzy zapisami w Dokumentacji projektowej - wykonawcę obowiązują zapisy w kolejności: Projekt budowlany, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia. 9. Wymagany okres gwarancji i rękojmi za wady dla przedmiotu zamówienia objętego zakresem przedmiotu zamówienia – minimum 60 miesięcy – licząc wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego. 10. Przy realizacji zamówienia Zamawiający wymaga, żeby Kierownikiem budowy dla: Część I - Odgruzowanie pomieszczeń piwnic nr 1 oraz 6 wraz z zabezpieczeniem stropów i przemurowaniem uszkodzonych fragmentów murów Część II – Wykonanie zadaszenia celem powstania trwałej izolacji od szkodliwego działania warunków zewnętrznych oraz budowa drewnianej kładki komunikacyjnej pomiędzy mostem a zabezpieczanym przyziemiem zamku celem zapewnienia dostępu na górna część przyziemia była ta sama osoba. Pełnienie funkcji Kierownika budowy rozpocznie się z dniem przekazania terenu budowy dla Części 1. Kierownik budowy zobowiązany będzie do uczestniczenia w czynnościach przekazania terenu budowy dla wszystkich części zamówienia. Ponieważ Kierownik budowy należeć będzie do personelu Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa na Część 1. koszty związane z pełnieniem funkcji Kierownika budowy zarówno dla Części 1. jak i Części 2. uwzględnia w ofercie Wykonawca Części 1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach