Przetargi.pl
Stała konserwacja systemu sygnalizacji pożaru wraz z monitoringiem Państwowej Straży Pożarnej i napraw nie wchodzących w zakres konserwacji obiektów szpitalnych Specjalistycznego Szpitala...

Specjalistyczny Szpital im. dra Alfreda Sokołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 58-309 Wałbrzych, Sokołowskiego 4
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Specjalistyczny Szpital im. dra Alfreda Sokołowskiego
    Sokołowskiego 4
    58-309 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    REGON: 890047446
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdrowie.walbrzych.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Stała konserwacja systemu sygnalizacji pożaru wraz z monitoringiem Państwowej Straży Pożarnej i napraw nie wchodzących w zakres konserwacji obiektów szpitalnych Specjalistycznego Szpitala...
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Stała konserwacja systemu sygnalizacji pożaru wraz z monitoringiem Państwowej Straży Pożarnej za cały okres trwania umowy (48 miesięcy).OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAMonitoring sygnałów z systemów sygnalizacji pożaru do Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu, Wykonywanie przeglądów kwartalnych konserwacji oraz usuwanie awarii i naprawa systemów przeciwpożarowych zainstalowanych w obiektach szpitalnych położonych w Wałbrzychu przy ul. Sokołowskiego 4 i Batorego 4 przez okres 48 m-cy od 1 października 2022r.1. W ramach usługi monitorowania pożarowego należy monitorować na obiektach szpitalnych Urządzenia Transmisji Alarmów - UTA i za ich pośrednictwem monitorowaniu drogą radiową oraz telefoniczną:a) sygnału głównego pożarowego i jego natychmiastową retransmisję na terminal zainstalowany w Komendzie Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychub) sygnału uszkodzenia centrali sygnalizacji pożaru,c) sygnału zaniku zasilania 230V na obiekcie,d) sygnału włamania do urządzenia transmisji alarmu UTA i przerwania połączenia pomiędzy UTA a centralką sygnalizacji pożaru,e) bezzwłocznym powiadamianiu, w sytuacjach alarmowych telefonicznie osób wyszczególnionych w załączniku nr 1.2. W ramach konserwacji systemu, która prowadzona będzie w systemie kwartalnym, zawsze w ostatnim miesiącu kwartału będzie obejmowała następujące czynności:Konserwacja Kwartalna:a) Sprawdzenie wszystkich zapisów w książce eksploatacji i podjęcie niezbędnych działań, aby doprowadzić do prawidłowej pracy instalacji;b) Sprawdzenie każdej czujki, wskaźnika zadziałania, sygnalizatora oraz ręcznego ostrzegacza na poprawność działania zgodnie z zaleceniami producenta, dopuszcza się sprawdzanie kolejnych 25% w/w elementów przy kolejnej kontroli kwartalnej. Spowodowanie zadziałania, co najmniej jednej czujki lub ręcznego ostrzegacza pożarowego w każdej strefie, w celu sprawdzenia czy SAP prawidłowo odbiera i wyświetla określone sygnały, eliminuje alarm akustyczny oraz uruchamia wszystkie inne urządzenia alarmowe i pomocnicze oraz spowodowała zadziałanie każdego łącza do straży pożarnej lub do zdalnego centrum alarmowego;c) Sprawdzenie zdolności SAP do uaktywnienia wszystkich wyjść funkcji pomocniczych-sygnalizatory;d) Przeprowadzenie testów wskaźników optycznych w centrali, a każdy fakt niesprawności jakiegoś wskaźnika zostanie odnotowany w książce eksploatacji;e) Sprawdzenie wzrokowo, czy wszystkie połączenia kablowe i aparatura są sprawne, nieuszkodzone i odpowiednio zabezpieczone;f) Sprawdzenie czy nadzorowanie uszkodzeń SAP funkcjonuje prawidłowo;g) Dokonanie oględzin, w celu ustalenia, czy nastąpiły jakieś zmiany budowlane w budynku lub jego przeznaczeniu, które mogły wpłynąć na poprawność rozmieszczenia czujek i ręcznych ostrzegaczy pożarowych oraz urządzeń alarmowych, sprawdził także, czy pod każdą czujką jest utrzymana wolna przestrzeń co najmniej 0,5m we wszystkich kierunkach i czy wszystkie ręczne ostrzegacze pożarowe są dostępne i widoczne;h) Sprawdzenie stanu wszystkich akumulatorów rezerwowych;i) Każda zauważona nieprawidłowość będzie odnotowana w książce eksploatacji i możliwie szybko usunięta.1) Pierwsza konserwacja kwartalna do końca grudnia 2022r.2) Kwartał liczymy jako kwartał/rok obowiązywania umowy.3. Szczegółowy zakres wymaganych prac dla systemów alarmu pożarowego (SAP):1. Prowadzenie przeglądu i konserwacji central sygnalizacji pożaru (CSP) oraz systemów sterujących urządzeń uaktywnianych przez CSP – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał.2. Sprawdzenie zdatności CSP do uaktywniania wszystkich funkcji pomocniczych np. sterowania klapami dymowymi, wentylatorami, drzwiami ewakuacyjnymi, itp. (jeśli takie występują w obiekcie) – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał.3. Sprawdzenie działania linii (pętli) dozorowych i sygnałowych – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał.4. Prowadzenie przeglądu i konserwacji układów zasilania (podstawowych i awaryjnych) instalacji sygnalizacji pożaru – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał.5. Prowadzenie przeglądu i konserwacji elementów zainstalowanych na liniach (pętlach) dozorowych i sygnałowych: czujek pożarowych, przycisków pożarowych (ROP), sygnalizatorów zadziałania (optycznych i akustycznych), modułów liniowych sterujących i monitorujących – w każdym obiekcie objąć przeglądem cały system.Zakres w/w prac konserwacyjnych w szczególności obejmuje:• sprawdzenie stanu technicznego oraz mocowania przewodów linii (pętli) dozorowych i sygnałowych,• sprawdzenie wszystkich części i urządzeń pod kątem ewentualnych uszkodzeń mechanicznych,• sprawdzenie mocowania czujek pożarowych, przycisków pożarowych, sygnalizatorów zadziałania,• sprawdzenie działania wszystkich przycisków pożarowych,• sprawdzenie działania każdej linii (pętli) dozorowej i sygnałowej,• sprawdzenie działania każdej czujki pożarowej zgodnie z zaleceniami producenta (za pomocą imitatora dymu, temperatury, itp.) oraz czyszczenie komór pomiarowych czujek (konieczne sporządzenie szczegółowego sprawozdania dołączonego każdorazowo do protokołu),• wydrukowanie raportu z centrali ze stanu elementów zainstalowanych w danym systemie.• wymiany części o ograniczonej żywotności (np. lampki, żarówki, bezpieczniki, szybki ochronne, itp.).4. Szczegółowy zakres wymaganych prac dla systemów odymiających:1. Prowadzenie przeglądu i konserwacji urządzeń sterujących (centrale sterujące) instalacji oddymiających – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał.2. Prowadzenie przeglądu i konserwacji układów zasilania (podstawowych i awaryjnych) central odymiających – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał.3. Prowadzenie przeglądów technicznych i konserwacji elementów instalacji oddymiających: czujki dymowe, linie sterujące, przyciski oddymiania i przewietrzania, siłowniki, klapy, okna i drzwi napowietrzające wraz z przeprowadzeniem próby działania – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał . 4. Prowadzenia przeglądów technicznych i konserwacji klap przeciwpożarowych klap dymowych odcinających w przewodach wentylacyjnych, klap szczelinowych w przedsionkach, żaluzji przeciwpożarowych w oknach (jeśli takie urządzenia występują w obiekcie) – 1 raz na kwartał.5. W zakresie czynności i prac konserwacyjnych Wykonawca zobowiązany jest również do:• regulacji urządzeń lub ich części,• usunięcia zauważonych uszkodzeń linii (pętli) dozorowych i sygnałowych powstałych w czasie ich normalnej eksploatacji,• uzupełnienia linek mocujących, uchwytów, mocowań, itp., wymiany części o ograniczonej żywotności (np. lampki, żarówki, bezpieczniki, szybki ochronne, itp.).5. Szczegółowy zakres wymaganych prac dla urządzeń transmisji alarmów pożarowych (UTA).1. Prowadzenie przeglądu i konserwacji urządzeń transmisji alarmów pożarowych z łączami komutowanymi i radiowymi (UTA).2. Sprawdzenie monitoringu systemu SAP i transmisja sygnałów pożarowych do stacji odbiorczej alarmów pożarowych (SOA).3. Sprawdzenie automatycznej retransmisji sygnałów alarmowych z urządzenia odbiorczego SOA do urządzenia końcowego systemu transmisji alarmów pożarowych znajdującego się w alarmowym centrum odbiorczym Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Wałbrzychu.4. Instalacja urządzeń transmisji alarmów pożarowych z łączami komutowanymi i radiowymi w obiektach Zamawiającego objętych przedmiotem zamówienia oraz połączenie ich z urządzeniami sygnalizacji pożaru. Panele radiowe oraz komunikatory telefoniczne stanowią własność Wykonawcy, koszty związane z ich zakupem oraz montażem obciążają w całości Wykonawcę. Zamawiający po zakończeniu umowy wyda Wykonawcy urządzenia stanowiące jego własność.5. Uruchomienie urządzeń transmisji alarmów pożarowych znajdujących się w obiektach, które stanowią własność Zamawiającego lub ich wymiana na urządzenia Wykonawcy (w przypadku braku możliwości ich wykorzystania w systemie transmisji stosowanym przez Wykonawcę) – obciąża w całości Wykonawcę.6. Stałe monitorowanie systemów sygnalizacji pożarów oraz transmisja sygnałów alarmowych do stacji odbiorczej alarmów pożarowych.7. Retransmitowanie sygnałów alarmów pożarowych do alarmowego centrum odbiorczego Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej.8. Stałe monitorowanie automatycznych alarmów defektów: systemów zasilania, paneli radiowych, komunikatorów telefonicznych oraz central systemów sygnalizacji pożarowej.9. Prowadzenie przeglądu i konserwacji urządzeń transmisji alarmów pożarowych – w każdym obiekcie 1 raz na kwartał. W przypadku urządzeń stanowiących własność Wykonawcy koszty przeglądów i konserwacji nie obciążają Zamawiającego.10. Wykonawca zapewnia podjęcie działań związanych z naprawą systemów transmisji w ciągu … godzin od otrzymania zgłoszenia o awarii i usunięcie awarii w czasie 24 godzin.11. Naprawy urządzeń stanowiących własność Wykonawcy, wynikające z ich normalnej eksploatacji, nie obciążają Zamawiającego.6. Obowiązki Wykonawcy:1. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przeglądów i konserwacji w sposób zgodny z obowiązującymi normami, instrukcjami i zaleceniami producenta oraz do utrzymania konserwowanych systemów w pełnej sprawności, w sposób zapewniający zachowanie warunków posiadanej gwarancji.2. Okresowe przeglądy i konserwacja systemów wraz z usuwaniem stwierdzonych w czasie przeglądu usterek oraz wymianą niesprawnych lub zużytych technicznie części będą wykonywane raz na 3 miesiące zgodnie z instrukcjami obsługi i konserwacji poszczególnych systemów.3. Wykonawca winien potwierdzić przeprowadzenie przeglądu technicznego i konserwacji systemów nisko prądowych wpisem do książki pracy systemu oraz protokołem sporządzonym dla każdego obiektu, zawierającym następujące informacje:• nazwę firmy,• nazwę i adres obiektu, w którym przeprowadzono przegląd i konserwację,• nazwisko i podpis konserwatora,• rodzaj i zakres prowadzonego przeglądu technicznego,• wykaz wszystkich sprawdzonych elementów każdego systemu,• wynik przeprowadzonego przeglądu ze szczególnym uwzględnieniem: koniecznych do przeprowadzenia remontów wykraczających poza zakres zwykłej ... dalszy szczegółowy opis w SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 75251110-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu zgodnie z art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,2) nie podlegają wykluczeniu zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 w/w ustawy, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.3) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.d) zdolności technicznej lub zawodowej:e) Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi serwisowe w zakresie odpowiadającym swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, w szczególności w zakresie: usług ochrony przeciwpożarowej lub napraw i konserwacji instalacji budynków.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-02

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach