Przetargi.pl
sprzątanie pomieszczeń użytkowanych przez Izbę Celną w Katowicach.

Izba Celna w Katowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 40-127 Katowice, Plac Grunwaldzki 8-10
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 3587161 , fax. 032 3587204
  • Data zamieszczenia: 2010-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Izba Celna w Katowicach
    Plac Grunwaldzki 8-10 8-10
    40-127 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 3587161, fax. 032 3587204
    REGON: 27050308000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.ic.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    sprzątanie pomieszczeń użytkowanych przez Izbę Celną w Katowicach.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest sprzątanie pomieszczeń biurowych, składnicy akt, magazynowych, socjalnych, toalet i ciągów komunikacyjnych w obiektach będących w trwałym zarządzie Dyrektora Izby Celnej w Katowicach oraz najmowanych przez Izbę Celną w Katowicach w niżej wymienionych jednostkach organizacyjnych, od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni wolnych od pracy i dni świątecznych, w godzinach i z częstotliwością określonych poniżej: Wykaz powierzchni do sprzątania w poszczególnych jednostkach organizacyjnych Zamawiającego: 1. Izba Celna w Katowicach, Katowice Pl. Grunwaldzki 8-10 (wliczono powierzchnię archiwum IC w Katowicach przy ul. Żelaznej 9, o której mowa w pkt 3) Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 5:30 - do 9:00 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 3.718,21 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe - 520,86 m2 b) pomieszczenia biurowe - 2 466,41 m2 c) toalety - 50,53 m2 d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne - 15,68 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ e) pomieszczenia - magazyn - 24,89 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ f) serwerownia - 31,00 m2 /sprzątanie: 1 x na 2 tygodnie/ g) kuchnia- socjalne - 3,48m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ h) archiwum - 179,03 m2 /sprzątanie: 1 x na 2 tygodnie/ i) wykładzina dywanowa (pomieszczenie biurowe) - 426,33 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 2.293,27 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 329 sztuk (1.381,31m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 8 sztuk (26,52 m2) c) drzwi (liczone dwustronnie) - 168 sztuk (630,44 m2) d) glazura ścienna - 66,00 m2 e) fasady szklane (liczone dwustronnie) - 0 m2 f) panele sufitowe/ścienne - 189,00 m2 Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba umywalek/zlewozmywaków - 16 sztuki / również w pomieszczeniach biurowych/ b) liczba muszli/sedesów - 6 sztuk c) liczba pisuarów - 6 sztuk d) liczba natrysków - 0 sztuk 2. Izba Celna w Katowicach - siedziba zamiejscowa, Cieszyn, ul Bielska 47 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: 7:15 - 15:15 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 783,87 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe poczekalnia, dyżurka - 172,21 m2 b) pomieszczenia biurowe - 122,70 m2 c) toalety - 31,32 m2 d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne - 43,14 m2 /sprzątanie: 1 x na 2 tygodnie / e) kuchnia - socjalne - 15,70 m2 f) serwerownia - 0 m2 g) archiwum - 7,80 m2 / sprzątanie: 1 x na 2 tygodnie/ h) wykładzina dywanowa (pomieszczenie biurowe) - 391,00 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 666,92 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 46 sztuk (271,88 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 6 sztuk (16,64 m2) c) drzwi (liczone dwustronnie) - 46 sztuk (147,20 m2) d) fasady szklane (liczone dwustronnie) - 1 sztuka, 20,00 m2 e) glazura ścienna - 211,20m2 f) panele sufitowe/ścienne - 0,00 m2 Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba umywalek/zlewozmywaków - 23 sztuk b) liczba muszli/sedesów - 6 sztuk c) liczba pisuarów - 4 sztuki d) liczba natrysków - 1 sztuka 3. Urząd Celny w Katowicach, Katowice ul. Żelazna 9 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 4:00 - do 7.30 lub po 15.15 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 1437,14 m2 w tym: a) korytarze i klatki schodowe, poczekalnia, dyżurka - 350,58 m2 b) pomieszczenia biurowe - 873,78 m2 c) toalety - 69,20 m2 d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne - 0m2 e) serwerownia - 17.70 m2 /sprzątanie : 1x w tygodniu/ f) kuchnia -socjalne - 7.82 m2 /sprzątanie: 3 x w tygodniu - co drugi dzień/ g) archiwum - 118,06 m2 /1 x w miesiącu/ h) wykładzina dywanowa (pomieszczenie biurowe) - 0 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 566,58 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 76 sztuki (223,78 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 4 sztuk (14,08 m2) c) drzwi (liczone dwustronnie) - 77 sztuk (200,68 m2) d) fasady szklane (wstawki ścienne-luksfery) 1 sztuka - 2,68 m2 e) glazura ścienna - 125,36 m2 Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba umywalek/zlewozmywaków - 9 sztuk b) liczba muszli/sedesów - 10 sztuk c) liczba pisuarów - 4 sztuki d) liczba natrysków - 0 sztuk Pomieszczenia zajmowane przez Izbę Celną w Katowicach (włączono do powierzchni zajmowanej przez Izbę Celną w Katowicach, pkt. 1) Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 99,00 m2, w tym: a) archiwum - 99,00 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 14,12 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) 4 sztuki (6,08m2) b) drzwi (liczone dwustronnie) 2 sztuki (8,04m2) 4. Oddział Celny w Tychach, Tychy ul. Fabryczna 2 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 16:00 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 620,00 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe, poczekalnia, dyżurka - 196,90 m2 / sprzątanie: 2 x w tygodniu/ b) pomieszczenia biurowe - 267,70 m2 /sprzątanie: 3 x w tygodniu, co drugi dzień/ c) toalety - 32,00 m2 /sprzątanie: 2 x w tygodniu/ d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne - 20,00m2 /sprzątanie: 1x w tygodniu/ e) serwerownia - 0 m2 f) kuchnia - socjalne - 0m2 g) archiwum - 92,90 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ h) wykładzina dywanowa (pomieszczenie biurowe) - 10,50 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 354 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 82 sztuki ( 218,80 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 0 sztuk c) drzwi (liczone dwustronnie) - 40 sztuk ( 135,20 m2) d) fasady szklane (liczone dwustronnie) - 0 m2 e) glazura ścienna 0 m2 Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba zlewozmywaków/umywalek - 3 sztuki b) liczba muszli/sedesów - 3 sztuki c) liczba pisuarów - 1 sztuka d) liczba natrysków - 1 sztuka 5. Oddział Celny w Sławkowie, ul. Groniec 1 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 8:00 - do 17:00 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 364,65 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe, poczekalnie, dyżurki - 40,63 m2 b) pomieszczenia biurowe - 186,82 m2 c) toalety - 11,60 m2 d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne - 46,70 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ e) serwerownia - 11,50 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ f) kuchnia-socjalne - 0 m2 g) archiwum - 67,40 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ h) wykładzina dywanowa - 0 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 340,35 m2 tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 12 sztuk (205,80 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 0 sztuk c) drzwi (liczone dwustronnie) - 26 sztuk (80,00 m2) d) glazura ścienna 54,55 m2 e) fasady szklane - 0 sztuk Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba zlewozmywaków/umywalek - 3 sztuk b) liczba kabin prysznicowych - 2 sztuki c) liczba pisuarów - 0 sztuk d) liczba muszli/sedesów - 2 sztuki 6. Urząd Celny w Częstochowie, Częstochowa ul. Marszałka Rydza Śmigłego 26 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 11.15 - do 15.15 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 829,23 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe, poczekalnia, dyżurka - 0,00 m2 b) pomieszczenia biurowe - 673,93 m2 c) toalety - 0,00 m2 d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne - 14,85 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ e) serwerownia - 12,63 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ f) kuchnia-socjalne - 0,00 m2 g) archiwum - 127,82 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ h) wykładzina dywanowa - 0 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 345,00 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 45 sztuki (263,00 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 0 sztuk c) drzwi (liczone dwustronnie) - 20 sztuk (65,00 m2) d) glazury ścienne - 0,00 m2 e) ścianki szklane (liczone dwustronnie) - 3 sztuki 17,00 m2 Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba zlewozmywaków/umywalek - 1 sztuka b) liczba muszli/sedesów - 0 sztuk c) liczba pisuarów - 0 sztuki d) liczba natrysków - 0 sztuk 7. Oddział Celny w Częstochowie, Częstochowa , ul. Legionów 59 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 12:00 do 16:00 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 647,20 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe, poczekalnia, - 100,76 m2 b) pomieszczenia biurowe - 329,13 m2 c) toalety - 28,99 m2 d) pomieszczenia gospodarcze-techniczne - 22,87 m2 / sprzątanie: 1 x w tygodniu/ e) serwerownia - 5 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ f) kuchnia-socjalne - 12,90 m2 g) archiwum - 130,55 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ h) wykładzina dywanowa (pomieszczenie biurowe) - 17,00 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 499,14 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 16 sztuk (150,00 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 4 sztuki (13,14 m2 ) c) drzwi (liczone dwustronnie) - 23 sztuk (86,40 m2) d) glazura ścienna - 136,04 m2 e) fasady szklane (liczone dwustronnie) - 2 sztuki 11,36 m2 f) panele ścienne - 104,00 m2 Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba zlewozmywaków/umywalek - 8 sztuk b) liczba muszli/sedesów - 6 sztuk c) liczba pisuarów - 0 sztuk d) liczba natrysków - 1 sztuka 8. Urząd Celny w Rybniku, Rybnik Pl. Armii Krajowej 3 /budynek C, D, piwnica/ Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 7:15 - do 15:15 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 1.524,54 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe - 302,88 m2 b) pomieszczenia biurowe - 624,47 m2 / sprzątanie: 3x w tygodniu - co drugi dzień/ c) toalety - 39,11 m2 d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne -69,46 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ e) serwerownia - 25,83 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ f) kuchnia- socjalne - 20,29 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ g) archiwum - 44,39 m2 /sprzątanie: 1 x w miesiącu/ h) wykładzina dywanowa (pomieszczenie biurowe) - 398,11 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 948,54 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 74 sztuki (469,80 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 2 sztuki (3,34 m2) c) drzwi (liczone dwustronnie) - 100 sztuk (350,40 m2 ) d) glazura ścienna - 125,00 m2 e) fasady ścienne - 0 sztuk Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba umywalek/zlewozmywaków - 11 sztuk b) liczba muszki/sedesów - 12 sztuk c) liczba pisuarów - 1 sztuka d) liczba natrysków - 0 sztuk 9. Oddział Celny w Bytomiu, Bytom ul. Siemianowicka 98 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 7:15 - do 8:30 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 235,02 m2, w tym: a) korytarze i klatki schodowe - 58,00 m2 b) pomieszczenia biurowe - 111,26 m2 c) toalety - 22,32 m2 d) pomieszczenia gospodarcze i techniczne -39,44 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ e) serwerownia - 4,00 m2 /sprzątanie: 1 x w tygodniu/ f) kuchnia-socjalne - 0 m2 g) archiwum - 0,00 m2 h) wykładzina dywanowa - 0 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 111,00 m2, w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 11 sztuk (23,00 m2) b) okna łazienkowe (liczone dwustronnie) - 2 sztuki (5,00m2) b) drzwi (liczone dwustronnie) - 8 sztuk ( 33,00m2 ) c) glazura ścienna - 50,00 m2 d) fasady szklane - 0 sztuk Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba umywalek/zlewozmywaków - 2 sztuki b) liczba muszli/sedesów - 5 sztuki c) liczba pisuarów - 1 sztuka d) liczba natrysków - 0 sztuk 10. Magazyn Depozytowo-Likwidacyjny, Katowice ul. Roździeńskiego 188 Sprzątanie musi się odbywać w godz.: od 8:00 - do 14:00 Powierzchnia wewnętrzna pozioma to 1.265,95 m2, w tym: a) pomieszczenia biurowe - 44,56 m2 b) pomieszczenia gospodarcze i techniczne - 28,34 m2 c) toalety - 3,24 m2 d) magazyn - 1.159,81 m2 e) wykładzina dywanowa (pomieszczenie biurowe) - 30,00 m2 Powierzchnia wewnętrzna pionowa to 80,16 m2 w tym: a) okna (liczone dwustronnie) - 14 sztuk (29,88 m2) b) drzwi (liczone dwustronnie) - 8 sztuk (35,28 m2) c) glazura ścienna - 15,00m2 Wyposażenie łazienek i kuchni: a) liczba zlewozmywaków/umywalek - 2 sztuki b) liczba muszli/sedesów - 1 sztuka Razem: 11 425,81 m2 w tym: - powierzchnia wewnętrzna pozioma wynosi 10 266,00 m2 - powierzchnia magazynowa wynosi 1 159,81m2 Zakres usług sprzątania i utrzymania w ciągłej czystości siedzib Zamawiającego: - codzienne sprzątanie pomieszczeń określonych w pkt. 1-9, za wyjątkiem tych dla których została określona inna częstotliwość, - codzienne zmywanie posadzek we wszystkich pomieszczeniach, za wyjątkiem tych dla których została określona inna częstotliwość, - codziennie odkurzanie powierzchni dywanowych, za wyjątkiem tych dla których została określona inna częstotliwość - codzienne odkurzanie na mokro wszelkich ruchomości (za wyjątkiem sprzętu komputerowego oraz tych dla których została określona inna częstotliwość) i urządzeń znajdujących się w sprzątanych pomieszczeniach oraz gablot, tablic, ławek, znajdujących się w ciągach komunikacyjnych, - codzienne opróżnianie koszy ze śmieci oraz w miarę potrzeby niszczarek, za wyjątkiem tych dla których została określona inna częstotliwość, - wyrzucanie makulatury pozostawionej w wyznaczonym w tym celu miejscu, - codzienne mycie środkami dezynfekującymi urządzeń sanitarnych oraz posadzek w pomieszczeniach sanitarnych, za wyjątkiem tych dla których została określona inna częstotliwość - sprzątanie pomieszczeń archiwum, zgodnie z określoną częstotliwością, - sprzątanie pomieszczeń gospodarczych, technicznych (serwerowi), zgodnie z określoną częstotliwością, - 1 x w miesiącu mycie ścian malowanych emalią lub glazurowanych w pomieszczeniach sanitarnych, paneli ściennych i sufitowych, - 1 x w miesiącu (zawsze w pierwszym tygodniu m-ca) sprzątanie (powierzchni magazynowej, biurowej i pozostałej) Magazynu Depozytowo - Likwidacyjnego mieszczącego się w Katowicach przy ul. Roździeńskiego 188, (dot. pkt 10) - 1 x w miesiącu (zawsze w pierwszym tygodniu m-ca) sprzątanie piwnicy w UC w Rybniku, - 1 x w okresie czterech (4) miesięcy pastowanie i froterowanie podłóg, - 1 x w okresie czterech (4) miesięcy mycie powierzchni pionowych (drzwi, luster, fasady szklane itp.) - 2 x w okresie 1 roku chemiczne czyszczenie dywanów, chodników, wykładzin i wszelkiej tapicerki meblowej (konkretny termin należy uzgodnić pomiędzy naczelnikiem / kierownikiem danej jednostki organizacyjnej a osobami wyznaczonymi przez Wykonawcę, - 2 x w roku mycie okien, w okresach: z początkiem wiosny i przed okresem zimowym. - sprzątanie po pracach remontowych lub w ich trakcie - każdorazowo Zamawiający poinformuje Wykonawcę (faksem, pocztą e-mail) w terminie co najmniej 3 dni przed planowanym remontem. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty materiałów i środki czystości niezbędne do wykonywania usługi sprzątania, jak również materiały eksploatacyjne takie jak: worki foliowe do koszy na śmieci, niszczarek, wkłady do muszli klozetowych i pisuarów (nie należy wyposażać toalet w mydło, ręczniki papierowe i papier toaletowy) oraz koszty eksploatacji wszystkich urządzeń niezbędnych do wykonywania usługi stanowiącej przedmiot zamówienia. Wszystkie środki czystości oraz materiały eksploatacyjne używane przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia muszą posiadać atest dopuszczający do użytkowania jak również aktualny termin ważności. Na żądanie Zamawiającego, w każdym czasie trwania umowy, Wykonawca winien przedłożyć atesty stosowanych środków czystości. Ponadto, Zamawiający zastrzega, że w ramach usługi należy wykonywać wszelkie prace związane ze sprzątaniem po malowaniu lub remoncie. Zamawiający wymaga aby Wykonawca wyposażył każdą osobę sprzątającą w środki, materiały oraz urządzenia (w tym wózki do mycia podłóg) niezbędne do wykonania usługi, jak również wyposażył każdą osobę sprzątającą w identyfikator zawierający m.in. imię i nazwisko oraz nazwę Wykonawcy. Identyfikatory winne być noszone w widocznym miejscu, przez osoby sprzątające przy wykonywaniu zadań. Zamawiający, w każdym obiekcie, udostępni Wykonawcy pomieszczenie (socjalno-magazynowe), a tam gdzie to nie jest możliwe zaproponuje pomieszczenie do współużytkowania. Zamawiający informuje, że wszystkie obiekty zajmowane przez niego są ogólnie dostępne i wizję można przeprowadzić w godzinach urzędowania danej jednostki organizacyjnej. Jeżeli Wykonawca zgłasza chęć przeprowadzenia wizji w obecności przedstawiciela Zamawiającego winien przesłać pisemne zgłoszenie na numer faksu (032) 358-72-04. Zgłoszenie winno zawierać m.in.: - imię i nazwisko osoby która będzie reprezentować Wykonawcę, Po otrzymaniu zgłoszenia, Zamawiający wyznaczy termin oraz imiennie funkcjonariusza, który będzie Wykonawcy towarzyszył w trakcie wizji. Zamawiający zastrzega sobie, w czasie trwania umowy, prawo zmniejszenia metrażu powierzchni sprzątanej oraz prawo zmiany godzin świadczenia usługi sprzątania. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 25% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju usług, dotyczących przedmiotu zamówienia niniejszego postępowania. Zamawiający wymaga aby co najmniej 1 osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu usługi sprzątania musi posiadać poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową oznaczoną klauzulą /poufne/ (dotyczy pomieszczeń Kancelarii Tajnej w siedzibie Izby);
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 909100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: wadium nie pobiera się

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.ic.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach