Przetargi.pl
„Sprawowanie nadzoru autorskiego i inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa”

Gmina Iwkowa ogłasza przetarg

  • Adres: 32861 Iwkowa, Iwkowa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 68-44-010, 68-44-020 , fax. 146 844 060
  • Data zamieszczenia: 2017-12-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Iwkowa
    Iwkowa 468
    32861 Iwkowa, woj. małopolskie
    tel. 14 68-44-010, 68-44-020, fax. 146 844 060
    REGON: 85166072000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.iwkowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Sprawowanie nadzoru autorskiego i inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na sprawowaniu nadzoru autorskiego i inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części: Część I - Usługa polegająca na pełnieniu nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa”. Zakres robót budowlanych, dla których sprawowany będzie nadzór autorski według dokumentacji projektowej oraz SIWZ został zamieszczony na stronie internetowej Gminy Iwkowa pod adresem: http://iwkowa.pl/przetargi.html w postępowaniu na udzielenie zamówienia publicznego pn.:„Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa”, znak sprawy: GKZP.271.16.2017 Część II - Usługa polegająca na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalnościach - konstrukcyjno-budowlanej, sieci kanalizacyjne, instalacyjno-sanitarnej, instalacyjno-elektrycznej, drogowej, w zakresie nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach wynikających z zadania inwestycyjnego zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.), nad wykonaniem robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa”. Zakres robót budowlanych, dla których sprawowany będzie nadzór inwestorski według dokumentacji projektowej oraz SIWZ został zamieszczony na stronie internetowej Gminy Iwkowa pod adresem: http://iwkowa.pl/przetargi.html w postępowaniu na udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa”, znak sprawy: GKZP.271.16.2017. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Część I – Nadzór autorski. Przedmiot zamówienia obejmuje w zakresie nadzoru autorskiego: sprawowanie nadzoru autorskiego nad wykonaniem robót budowlanych w celu zapewnienia osiągnięcia wysokiej jakości wykonywanych robót oraz ich terminowej realizacji, a w szczególności: a) stwierdzenia w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, wskazywanie nieprawidłowości, opiniowanie zasadności wniosków kierownika budowy w zakresie ewentualnych zmian, opiniowanie wyników badań dokonywanych na budowie, b) żądania wstrzymania robót budowlanych w sytuacji potencjalnego zagrożenia, bądź też wykonywania robót niezgodnie z projektem lub pozwoleniem na budowę, c) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie zgłoszonych przez inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy. Zamawiający ustala 30 pobytów na budowie inspektora nadzoru autorskiego w całym okresie trwania umowy, w tym: - w roku 2018 Zamawiający ustala 18 pobytów na budowie, - w roku 2019 Zamawiający ustala 9 pobytów na budowie, - w roku 2020 Zamawiający ustala 3 pobyty na budowie. Zamawiający za jeden pobyt ustala sześcio godzinną obecność na budowie, co zostanie potwierdzone wpisem do dziennika budowy. Część II – Nadzór inwestorski. Przedmiot zamówienia obejmuje w zakresie nadzoru inwestorskiego: 1. Realizacje praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm) - odnośnie praw i obowiązków inspektora nadzoru. 2. Obecność na terenie robót min. 3 razy w tygodniu, a także na wezwanie Wykonawcy i Zamawiającego. 3. Kontrola ilościowa i jakościowa realizowanych robót. 4. Udział w przekazywaniu placu budowy. 5. Udział w naradach roboczych organizowanych przez Zamawiającego. 6. Współdziałanie z Wykonawcą robót na placu budowy. 7. Informowanie inwestora o zaawansowaniu rzeczowo-finansowym robót. 8. Udział w komisjach szacowania ewentualnych szkód. 9. Sporządzanie finansowo – rzeczowego rozliczenia końcowego realizowanego zadania. 10. Udostępnianie dokumentów (związanych z realizowanym zadaniem) wszystkim Kontrolującym przedstawicielom instytucji wynikających z przepisów Prawa Budowlanego oraz innych przepisów obowiązujących w tym zakresie. 11. Dbanie o jakość robót, tempo robót, odbiory robót w zgodności z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi . 12. Wydawanie poleceń, decyzji, opinii, zgody i akceptacji w formie ustnej i pisemnej, które są obowiązujące dla Wykonawcy robót oraz udzielanie Wykonawcy wszelkich wyjaśnień i wskazówek (w przypadku konieczności konsultuje się z projektantem przed udzieleniem wyjaśnień), zgodnie z obowiązującymi przepisami. 13. Decydowanie o dopuszczeniu do stosowania lub odrzuceniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów oraz urządzeń przewidzianych do realizacji robót. żądania wykonania dodatkowych badań przez Wykonawcę robót materiałów budzących wątpliwości, co do jakości oraz akceptowania receptur i technologii zgodnie z wymaganiami Specyfikacji Technicznych . Decyzje te muszą być oparte na wymaganiach określonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej oraz normach i przepisach związanych z realizacją robót. 14. Dokonanie sprawdzenia projektu budowlanego oraz Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót przed rozpoczęciem robót budowlanych w zakresie sprawowanego nadzoru. 15. Uzgadnianie z autorem projektu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie (jeżeli zaistnieje taka konieczność). 16. Ponoszenie odpowiedzialności za realizację robót zgodnie z warunkami ustalonymi w zgłoszeniu robót budowlanych oraz uzgodnieniach opiniujących realizację inwestycji i sprawdzają realizację tych ustaleń przez wykonawcę robót budowlanych. 17. Wstrzymywanie robót w wypadku prowadzenia ich przez Wykonawcę niezgodnie z umową lub przepisami BHP. 18. Przestrzeganie prawidłowości wpisów do dziennika budowy pod względem obowiązującej chronologii i postępu prac budowlanych. 19. Sprawdzanie jakości wykonanych robót i w razie konieczności powiadamianie Wykonawcy o wykrytych wadach oraz poświadczanie usunięcia wad przez Wykonawcę a także ustalania rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych. 20. Ustalanie metod obmiaru robót i uczestniczenie przy dokonywaniu obmiarów robót przez Wykonawcę . 21. Uzgadnianie z Zamawiającym zakresu robót dodatkowych lub zamiennych i przygotowanie dla tych prac wniosku uzasadniającego wraz z kalkulacją kosztów. 22. Przygotowanie opinii wraz z uzasadnieniem w przypadku spraw spornych z Wykonawcą oraz przedłożenie do rozstrzygnięcia Zamawiającemu. 23. Dokonanie odbioru technicznego: gotowych elementów , robót zanikających, robót dodatkowych, ulegających zakryciu, odbioru częściowego. 24. Potwierdzenie terminu zakończenia nadzorowanych robót, wpisem do dziennika budowy. 25. Uczestniczenie w pracach komisji odbioru robót w tym końcowego odbioru robót. 26. Sprawdzanie kosztorysów po wykonaniu robót i zatwierdzanie do zapłaty faktur za wykonane roboty . 27. Sprawdzanie kompletności dokumentacji powykonawczej. 28. Przygotowanie i przedłożenie Zamawiającemu sprawozdania końcowego z realizacji inwestycji w terminie do 15 dni od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót. 29. W okresie gwarancji i rękojmi na wykonane roboty udział w organizowanych przeglądach gwarancyjnych powołanych do stwierdzenia ewentualnych wad i usterek nadzorowanych robót, a w przypadku ich stwierdzenia, sprawowania nadzoru (bez dodatkowego wynagrodzenia) nad ich usunięciem przez Wykonawcę robót oraz potwierdzanie ich usunięcia. • Pełnienie obowiązków Biegłego w przeprowadzanym postępowaniu o udzielenie zamówień przy realizacji zadań pn.: Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją sanitarną na terenie gminy Iwkowa. • Udział w pracach komisji przetargowej z głosem doradczym i udzielanie dodatkowych wyjaśnień w zakresie wymagającym wiedzy specjalnej – dotyczącej sprawdzenia prawidłowości złożonych kosztorysów ofertowych, ich zgodności z SIWZ oraz prawidłowości wyliczenia ceny ofertowej (a w szczególności w rozumieniu obowiązującej ustawy prawo zamówień publicznych) dla złożonych ofert przetargowych. • Sporządzenie pisemnej opinii w sprawie oceny kosztorysów ofertowych lub innych czynności w toczącym się postępowaniu, w zakresie wymagającym wiedzy specjalnej. • Udzielanie odpowiedzi na pytania Wykonawców do wyjaśnienia treści SIWZ, w zakresie wymagającym wiedzy specjalnej. Biegły w swojej pracy kierował się będzie obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71247000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: • dla części I zamówienia: 400,00 zł. (słownie: czterysta złotych) • dla części II zamówienia: 4 000,00 zł. (słownie: cztery tysiące złotych) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium, zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, może być w wniesione w jednej lub kilku następujących formach, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Iwkowej: BSR Kraków O/Iwkowa 67 8589 0006 0090 0000 2567 0002. Na dokumencie wpłaty wadium należy zaznaczyć, którego zadania dotyczy dokonana wpłata. Wadium musi być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencje Rozwoju Przedsiębiorczości należy złożyć w formie oryginału w Urzędzie Gminy Iwkowa. Kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty. 6. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający identyfikację, złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny z podaniem imienia i nazwiska. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy prawo zamówień publicznych. 7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a oraz art.46 ust.5 ustawy Pzp. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub wadium zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy zgodnie z art.89 ust.1 pkt.7b zamawiający odrzuca ofertę. 14. W przypadku wniesienia odwołania, zgodnie z działem VI ustawy Pzp, Zamawiający w dowolnym czasie, jednak nie później niż 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SIWZ) wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami i dokumentami. 2) W celu dokonania oceny ofert w ramach kryterium: - dla części I zamówienia - „Doświadczenie osoby pełniącej nadzór autorski w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej”, „Doświadczenie osoby pełniącej nadzór autorski w specjalności sanitarnej”, - dla części II zamówienia - Doświadczenie osoby pełniącej nadzór inwestorski w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej”, „Doświadczenie osoby pełniącej nadzór inwestorski w specjalności: sieci kanalizacyjne, instalacyjno-sanitarnej” , do oferty Wykonawca zobowiązany jest złożyć wykaz doświadczenia tych osób zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ dla części I zamówienia oraz załącznik nr 7 do SIWZ dla części II zamówienia. 3) Pełnomocnictwo, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika podmiotów występujących wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art.23 ust. 1 i 2 ustawy Pzp lub w imieniu wykonawcy (jeżeli ofertę i załączone do niej dokumenty podpisują osoby nieujawnione w rejestrze lub ewidencji, do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwa udzielone przez osobę/osoby ujawnioną w rejestrze lub ewidencji), pełnomocnictwo musi zawierać stwierdzenie, że upełnomocnieni są uprawnieni do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy lub podmiotów występujących wspólnie. Wymagana jest forma, rodzaj i zakres pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwa musi być ona potwierdzona za zgodność z oryginałem notarialnie. 4) Dowód wpłaty wadium. 5) Wykaz dokumentów, które wykonawca zastrzega, jako niejawne dla innych uczestników postępowania i osób trzecich (poza członkami komisji przetargowej), stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. 6) Zobowiązanie podmiotów trzecich do oddania do dyspozycji wykonawcy zasobów niezbędnych do wykazania spełnienia warunków udziału - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (tylko w przypadku, gdy wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału korzysta z zasobów podmiotów trzecich). 7) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 ustawy Pzp,(informacji zamawiającego z sesji otwarcia ofert) przekazuje Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - według wzoru zawartego w załączniku nr 4 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt. 3 lit. a) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w rozdziale VII w pkt. 1 lit.”d” SIWZ składa oddzielnie każdy z Wykonawców 10) Dokumenty, o których mowa w rozdziale VII pkt 3 lit „a” SIWZ należy złożyć odnośnie każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 11) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu muszą zostać spełnione łącznie przez wszystkich Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach