Przetargi.pl
SPORZĄDZENIE OPRACOWANIA: OCENA EKSPLOATACYJNA SIECI KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM NA PODSTAWIE ANALIZY SYTUACJI RYNKOWEJ WRAZ Z PROPOZYCJĄ ZMIAN W OFERCIE PRZEWOZOWEJ W SEGMENCIE USŁUG REALIZOWANYCH PRZEZ MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACYJNY SP. Z O.O.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłasza przetarg

  • Adres: 97-300 Piotrków Trybunalski, ul. Belzacka 176
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 7339252 , fax. 044 7329253
  • Data zamieszczenia: 2011-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji
    ul. Belzacka 176 176
    97-300 Piotrków Trybunalski, woj. łódzkie
    tel. 044 7339252, fax. 044 7329253
    REGON: 59227611400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzdik.piotrkow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    SPORZĄDZENIE OPRACOWANIA: OCENA EKSPLOATACYJNA SIECI KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM NA PODSTAWIE ANALIZY SYTUACJI RYNKOWEJ WRAZ Z PROPOZYCJĄ ZMIAN W OFERCIE PRZEWOZOWEJ W SEGMENCIE USŁUG REALIZOWANYCH PRZEZ MIEJSKI ZAKŁAD KOMUNIKACYJNY SP. Z O.O.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Do obowiązków wykonawcy w ramach realizacji zamówienia należeć będzie wykonanie następujących prac i dokumentów: 1) zaprojektowanie specjalistycznych badań marketingowych wielkości popytu na usługi piotrkowskiej komunikacji miejskiej w segmencie linii Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Sp. z o.o. oraz przewoźników prywatnych - obejmujące: a) przygotowanie instrumentów pomiarowych - kart obserwacji zapełnienia odrębnych dla każdej z linii, według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia; b) przygotowanie instrukcji dla uczestników badań; c) przygotowanie harmonogramów badań - ogólnych, określających liczbę niezbędnych do zaangażowania osób w każdym dniu badań oraz szczegółowych - stanowiących plan pracy dla każdego uczestnika badań; d) przygotowanie identyfikatorów dla uczestników badań; 2) dobranie i zatrudnienie odpowiednich uczestników badań marketingowych - grupy osób, której zadaniem będzie ustalenie liczby pasażerów wsiadających, wysiadających i pozostających w pojeździe po ruszeniu z każdego przystanku, rejestracja rzeczywistych czasów przejazdu poszczególnych tras; badania obejmą wszystkie kursy w dniu powszednim, w sobotę i w niedzielę; 3) przeszkolenie uczestników badań marketingowych, obejmujące część teoretyczną (omówienie instrukcji i sposobu wypełniania instrumentów pomiarowych) oraz praktyczną - w autobusach; 4) dowóz uczestników badań do miejsc rozpoczynania się poszczególnych kursów i ich odwiezienie po zakończeniu pracy; 5) nadzór merytoryczny nad prawidłowością pracy uczestników badań marketingowych; 6) przetworzenie danych z przeprowadzonych badań marketingowych, dotyczących wielkości popytu i obejmujące: a) wpisanie danych z kart obserwacji do elektronicznych arkuszy kalkulacyjnych; b) sporządzenie zestawień wielkości popytu na usługi piotrkowskiej komunikacji miejskiej, w postaci tabel z liczbą pasażerów na każdym z przystanków w poszczególnych kursach i liniach, osobno dla dnia powszedniego, soboty, niedzieli; c) sporządzenie tabel zawierających liczbę pasażerów ogółem i w przeliczeniu na 1 wozokilometr - w przekroju poszczególnych kursów oraz zestawionych par kursów tam i z powrotem, z wyszczególnieniem maksymalnego napełnienie (przystanku i liczby osób), długości kursu w kilometrach oraz liczbę pasażerów w przeliczeniu na kilometr; d) sporządzenie tabel zawierających liczbę wykonywanych na poszczególnych liniach wozokilometrów z rozbiciem na dzień powszedni, sobotę i niedzielę i określających ich udział w przewozach pod względem przewożonej liczby pasażerów oraz wykonywanych wozokilometrów; e) sporządzenie zestawień prezentujących liczbę pasażerów poszczególnych linii w latach 2004, 2008 i 2011 osobno dla dnia powszedniego, soboty oraz niedzieli; f) sporządzenie tabeli prezentującej liczbę wykonywanych wozokilometrów i wykorzystanie pojazdów na poszczególnych liniach dla dnia powszedniego, soboty i niedzieli w latach 2004, 2008 i 2011. 7) wykonanie opracowania pt. Ocena eksploatacyjna sieci komunikacji miejskiej w Piotrkowie Trybunalskim na podstawie analizy sytuacji rynkowej wraz z propozycją zmian w ofercie przewozowej w segmencie usług realizowanych przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o., które musi zawierać: a) przedstawienie i ocenę przez pryzmat podaży świadczonych usług oferty przewozowej piotrkowskiej komunikacji miejskiej; b) szczegółową analizę wielkości popytu na usługi piotrkowskiej komunikacji miejskiej, w tym: a) określenie wielkości popytu w dniu powszednim, sobotę, niedzielę oraz w przeciętnym miesiącu na poszczególnych liniach; b) określenie udziału w rynku poszczególnych linii, liczbę pasażerów ogółem i w przeliczeniu na 1 wozokilometr dla poszczególnych linii (kursów); c) wykorzystanie zdolności przewozowej na poszczególnych liniach (w poszczególnych kursach); d) wielkość przewozów ogółem, w przeliczeniu na 1 wozokilometr oraz pracę przewozową na poszczególnych liniach w przeciętnym miesiącu; e) udział w przewozach poszczególnych linii komunikacji miejskiej; f) określenie możliwości eksploatacji taboru o zróżnicowanej pojemności w poszczególnych kursach i na określonych liniach komunikacyjnych; g) określenie pór doby charakteryzujących się największymi oraz najmniejszymi przewozami mierzonymi liczbą przewożonych pasażerów w dniu powszednim, sobotę oraz niedzielę; h) zestawienie opisanych w tej części opracowania parametrów z ich wartościami w latach 2004 i 2008; c) koncepcję propozycji zmian w ofercie przewozowej Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Sp. z o.o., opartą na wynikach badań marketingowych zawierającą: a) propozycję ewentualnych korekty tras linii obsługiwanych przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o.; b) standardy kursowania autobusów na poszczególnych liniach, przy przyjęciu zasady modułowego jej kształtowania; c) wyliczenie planowanego zaangażowania taboru do obsługi linii w wyodrębnionych przedziałach czasowych. Badaniami marketingowymi objęte zostaną wszystkie linie komunikacyjne na całej ich długości: linie Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego Sp. z o.o. (linie 0, 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10), linie przewoźników prywatnych (FMG Pioma - Wolborska, FMG Pioma - Wierzeje, Słowackiego - Rakowska, Słowackiego - Meszcze, Wronia - Roosevelta, FMG Pioma - Zalesicka (Witów), B Świerczowska - Twardosławicka, Gliniana - Wolborska, Wronia - Wierzeje, K Sikorskiego - Roosevelta Szpital, M Dworska - Michałowska, W Słowackiego - Wolborska, Carrefour Wierzeje - Carrefour - Wierzeje (linia bezpłatna). Badania wielkości popytu należy przeprowadzić w oparciu o rozkłady jazdy obowiązujące w dniu 1 marca 2011 r. W przypadku zmian dotyczących rozkładu jazdy w okresie prowadzenia badań, Zamawiający jest zobowiązany poinformować o nich Wykonawcę z minimum 7 (słownie: siedmio) - dniowym wyprzedzeniem. Każdy kurs należy zbadać jednokrotnie w wybrany dzień powszedni (z wyłączeniem poniedziałku i piątku), jednokrotnie w wybraną sobotę i jednokrotnie w wybraną niedzielę. Badania wielkości popytu należy przeprowadzić w okresie od 16.03.2011 do 14.04.2011. W celu sporządzenia opracowania: Ocena eksploatacyjna sieci komunikacji miejskiej w Piotrkowie Trybunalskim na podstawie analizy sytuacji rynkowej wraz z propozycją zmian w ofercie przewozowej w segmencie usług realizowanych przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o., Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Piotrkowie Trybunalskim zobowiązuje się do dostarczenia wszelkich materiałów dotyczące aktualnych parametrów eksploatacyjnych i ekonomicznych sieci komunikacji miejskiej, które są w jego posiadaniu. Obowiązujące rozkłady jazdy zostaną dostarczone Wykonawcy w wersji papierowej w terminie 3 dni od daty podpisania umowy. Wykonanie całości zamówienia składać się będzie z następujących etapów: - etap I obejmujący prace dotyczące zaprojektowania, przeprowadzenia oraz przetworzenia danych z badań marketingowych; - etap II obejmujący prace związane z wykonaniem opracowania pt. Ocena eksploatacyjna sieci komunikacji miejskiej w Piotrkowie Trybunalskim na podstawie analizy sytuacji rynkowej wraz z propozycją zmian w ofercie przewozowej w segmencie usług realizowanych przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzdik.piotrkow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach