Przetargi.pl
"Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi"

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, ul. Limanowskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (62)5921122 , fax. (62)5028249
  • Data zamieszczenia: 2016-12-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Limanowskiego 17
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. (62)5921122, fax. (62)5028249
    REGON: 301043278
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    "Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.Usługa będąca przedmiotem zamówienia realizowana będzie na podstawie: Ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej ( Dz. U. z 2016, poz.930 z późn. zm.), Ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego ( Dz. U. z 2016, poz.546), Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 roku w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych ( Dz. U. z 2005 Nr 189, poz.1598 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia są specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, świadczone w miejscu zamieszkania podopiecznego teren miasta Ostrowa Wielkopolskiego – obejmujące w szczególności : 1.Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym: a)kształtowanie umiejętności zaspakajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowania do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenia treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: -samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymania i prowadzenia domu -dbałość o higienę i wygląd, -utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, -wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, -korzystanie z usług różnych instytucji; b)interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: -pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, -ułatwianie dostępu do edukacji i kultury, -doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, -kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspierającej z osobami bliskimi, -współpraca z rodziną - kształtnie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej; c)pomoc w załatwianiu spraw urzędowych, w tym: -w uzyskiwaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, -w wypełnianiu dokumentów urzędowych; d)wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: -w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia lub alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, -w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, -w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, -w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e)pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: -nauka planowania budżetu, asystowanie przy ponoszeniu wydatków, -pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, -zwiększenie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe; 2.Pielęgnacja jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a)pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b)uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich , badań diagnostycznych, c)pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d)pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e)w szczególnie uzasadnionych przypadkach zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych a także w utrzymaniu higieny, f)pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, g)pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych; 3.Rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu: a)zgodnie z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, b)współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno- pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze pecjalistycznych usług, 4.Pomoc mieszkaniowa, w tym: a)w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b)w organizowaniu drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c)kształtowanie właściwych relacji osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu, 5.Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości dostępu do zajęć o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego ( Dz. U. z 2016, poz. 546 ). 6.Liczba godzin specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi - minimalna liczba - 15 000 godzin, maksymalna liczba - 21 231 godzin. 7.Usługa winna być realizowana w dni robocze w uzasadnionych przypadkach również w dni wolne od pracy (soboty, niedziele i święta). 8.Zamawiający wymaga aby usługa była realizowana przez: a)16 pielęgniarek, przy czym każda pielęgniarka musi posiadać: -uprawnienia do wykonywania zawodu pielęgniarki, -certyfikat lub inny dokument potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu na temat specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, -minimum 1 roczny staż pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi, b)minimum 4 pedagogów, przy czym każdy pedagog powinien posiadać: -dyplom ukończenia studiów na kierunku pedagogika lub dyplom kwalifikacyjny, -certyfikat lub inny dokument potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu na temat specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, -minimum 1 roczny staż pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi, c)minimum 4 osoby o innych kwalifikacjach (np. pracownika socjalnego, terapeuty zajęciowego, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi), przy czym każda osoba powinna posiadać: -dyplom ukończenia studiów lub dyplom kwalifikacyjny, -certyfikat lub inny dokument potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu na temat specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, -minimum 0,5 roczny staż pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85312100-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 6.000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy 00/100). 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert określonym w punkcie H.1 niniejszej SIWZ – dotyczy również wadium składanego w formie pieniężnej. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego. 3.Formę wniesienia wadium wybiera Wykonawca spośród przewidzianych w art. 45, ust. 6 ustawy Pzp. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 17 1540 1173 2117 4000 1599 0006 z dopiskiem „Wadium w przetargu na usługi opiekuńcze”. 5.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, jego oryginał i kopię należy załączyć do oferty w sposób umożliwiający zwrot oryginału wykonawcy. 6.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia konieczne jest wymienienie w ich treści wszystkich wykonawców w sytuacji, gdy składają oni jeden wspólny dokument. 7.Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 12. 8.Zamawiający zwróci wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienie żądano. 9.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium , na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.Jeżeli wykonawca wniesie wadium w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca: a)w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26, ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, b)nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87, ust. 2 kt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach