Przetargi.pl
Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną – ETAP I

Burmistrz Ryglic ogłasza przetarg

  • Adres: 33160 Ryglice, ul. Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 541 035 , fax. 146 541 054
  • Data zamieszczenia: 2017-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Ryglic
    ul. Rynek 9
    33160 Ryglice, woj. małopolskie
    tel. 146 541 035, fax. 146 541 054
    REGON: 54758900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ryglice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną – ETAP I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną – ETAP I” Adres inwestycji: Lubcza, dz. ewid. nr 1663, 1664, 1665, obręb Lubcza, Gmina Ryglice. Zamawiający dokonał podziału zamówienia pn. „Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną ” na dwa etapy (zamówienie udzielane w częściach), przy czym przedmiotem niniejszego postępowania jest realizacja etapu pierwszego pn. „Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną – ETAP I”. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną. Etap I – przedmiotem zamówienia są wszystkie roboty objęte dokumentacją projektową z wyłączeniem dostawy i montażu wyposażenia sportowego (patrz: dokumentacja projektowa oraz przedmiar robót na rozbudowę Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową – roboty budowlane, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, 31.07.2017 r. – pozycja nr 27). Przedmiotem zamówienia j.w., jest kompleksowe wykonanie robót budowlanych objętych następującą dokumentacją projektową: a) Projekt budowlany rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – TOM I, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, luty 2016 r. b) Projekt budowlany rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – TOM IIA, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, luty 2016 r. c) Projekt budowlany rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – TOM IIB, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, luty 2016 r. d) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych dla projektu rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej, opracowana przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, styczeń 2017 r. e) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych nr SST-IS-03 rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej – instalacja centralnego ogrzewania i kotłownia gazowa, opracowana przez mgr inż. Jerzego Korkowskiego i mgr inż. Macieja Wodniaka, styczeń 2017 r. f) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych nr SST-IS-02 rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej – wewnętrzna instalacja gazu, opracowana przez mgr inż. Jerzego Korkowskiego i mgr inż. Macieja Wodniaka, styczeń 2017 r. g) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych nr SST-IS-01 rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej – instalacja wentylacji mechanicznej, opracowana przez mgr inż. Jerzego Korkowskiego i mgr inż. Macieja Wodniaka, styczeń 2017 r. h) Errata do projektu budowlanego rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – Projekt instalacji wentylacji mechanicznej, opracowana przez mgr inż. Macieja Wodniaka, wrzesień 2017 r. i) Errata do projektu budowlanego rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – Projekt instalacji centralnego ogrzewania i kotłowni gazowej, opracowana przez mgr inż. Macieja Wodniaka, wrzesień 2017 r. j) Przedmiar robót na rozbudowę Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową – roboty budowlane, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, 31.07.2017 r. – pomocniczo opisujący przedmiot zamówienia. k) Przedmiar robót (kosztorys ofertowy) na roboty instalacyjne elektryczne, opracowany przez Zdzisławę Muzyk, sierpień 2017 r. – pomocniczo opisujący przedmiot zamówienia. l) Przedmiar robót na rozbudowę Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową – kanalizacja deszczowa, sanitarna, przyłącz wodociągowy, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, 31.07.2017 r. – pomocniczo opisujący przedmiot zamówienia. m) Przedmiar robót na rozbudowę Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową –zagospodarowanie terenu, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, 31.07.2017 r. – pomocniczo opisujący przedmiot zamówienia. n) Przedmiar robót pn.: „Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – instalacja centralnego ogrzewania i kotłownia gazowa”, opracowany przez mgr inż. Jerzego Korkowskiego i mgr inż. Macieja Wodniaka, lipiec 2017 r. – pomocniczo opisujący przedmiot zamówienia. o) Przedmiar robót pn.: „Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – wewnętrzna instalacja gazu”, opracowany przez mgr inż. Jerzego Korkowskiego i mgr inż. Macieja Wodniaka, lipiec 2017 r. – pomocniczo opisujący przedmiot zamówienia. p) Przedmiar robót pn.: „Rozbudowa Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej wraz z zagospodarowaniem terenu, wewnętrzną komunikacją pieszą, małą architekturą i infrastrukturą techniczną (IX kategoria obiektu budowlanego) – instalacja wentylacji mechanicznej”, opracowany przez mgr inż. Jerzego Korkowskiego i mgr inż. Macieja Wodniaka, lipiec 2017 r. – pomocniczo opisujący przedmiot zamówienia. q) Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego rozbudowy Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej na działkach nr: 1663, 1664, 1665, obręb: 0004 Lubcza, jedn. ewid.: 121606_5 Ryglice – obszar wiejski, opracowana przez Architekta mgr inż. Marcina Stelmacha, styczeń 2017 r. UWAGI: 1) Inwestycja dotowana jest ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach „Programu rozwoju szkolnej infrastruktury sportowej 2017”. 2) Zaleca się Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej na terenie planowanej inwestycji, w celu sporządzenia prawidłowej oferty. 3) Zamówienie należy wykonać wg projektu, zgodnie ze Szczegółową Specyfikacją Techniczną wykonania i odbioru robót oraz zgodnie z wszelkimi normami prawnymi i technicznymi mającymi zastosowanie w budownictwie, przy dochowaniu należytej staranności oraz wg najlepszej, profesjonalnej wiedzy, przy czym Zamawiający informuje, iż przekazuje całość posiadanej dokumentacji, która zawiera większy zakres niż podlegający realizacji w ramach niniejszego zamówienia. Z niniejszego zamówienia wyłączono dostawę i montaż wyposażenia sportowego (patrz: dokumentacja projektowa oraz przedmiar robót na rozbudowę Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową – roboty budowlane, opracowany przez Architektura Pasywna Pyszczek i Stelmach sp. j., ul. Szlak 65, 31-153 Kraków, 31.07.2017 r. – pozycja nr 27). Wszystkie materiały muszą posiadać: - Certyfikat na znak bezpieczeństwa wykazując, że zapewniono zgodność z kryteriami właściwych przepisów i dokumentów technicznych. - Deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z: Polską Normą lub Aprobatą techniczną w przypadku wyrobów, dla których nie ustanowiono Polskiej Normy, jeżeli nie są objęte certyfikacją. Pozostałe wymagania/ informacje dotyczące przedmiotu zamówienia: 1. Przekazanie terenu budowy odbędzie się protokolarnie w obecności przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy oraz Inspektora Nadzoru Koordynatorowi w terminie 7 dni roboczych od podpisania umowy. 2. Za wykonanie przedmiotu zamówienia przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe na podstawie oferty Wykonawcy. Wynagrodzenie to jest ostateczne i uwzględnia wszystkie roboty, czynności i koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie to zawiera wszystkie koszty Wykonawcy związane z prawidłową realizacją przedmiotu umowy w szczególności: wszystkie obowiązujące podatki, koszt zabezpieczeń, prac przygotowawczych pomiarowych i porządkowych, koszty utrzymania zaplecza budowy, składowania odpadów, odtworzenia miejsc prowadzonych robót budowlanych do stanu pierwotnego, koszty mediów niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia, opracowania dokumentacji odbiorowo-rozliczeniowej. 3. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia oraz sposób wykonania określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz w przedmiarach robót. W celu prawidłowego sporządzenia oferty Zamawiający zaleca dokonania wizji w terenie. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane oraz wszelkie inne roboty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami Zamawiającego wraz z uzyskaniem na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. Zakres prac obejmuje również roboty pomocnicze i towarzyszące oraz inne prace konieczne do wykonania zamówienia nie ujęte w dokumentacji, a niezbędne do wykonania ze względu na normy prawne i techniczne mające zastosowanie w budownictwie, zasady wiedzy technicznej i przepisy prawa. 4. Roboty objęte umową będą wykonane przy użyciu materiałów Wykonawcy. 5. Do obowiązków Wykonawcy należy ponadto: przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i sprawdzeń, obsługa geodezyjna całości zadania – wraz z uzyskaniem aktualnego posadowienia infrastruktury technicznej, geodezyjnym wyznaczeniem, pomiarami realizacyjnymi w trakcie wykonywania robót i inwentaryzacją geodezyjną powykonawczą, opracowanie projektu oznakowania i organizacji ruchu, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz instrukcji obsługi i eksploatacji obiektu, instalacji i urządzeń, organizacja placu budowy (w tym organizacja ruchu drogowego) i zaplecza budowy, zasilenie w energię elektryczną placu budowy i zaplecza budowy oraz w inne niezbędne media, ubezpieczenie placu budowy, zapewnienie niezbędnych nadzorów specjalistycznych (energetyka, telekomunikacja itp.), opracowanie dokumentacji powykonawczej w pełnym zakresie technicznym i kosztowym, uporządkowanie i przywrócenie terenu w rejonie prowadzonych robót do stanu pierwotnego, 6. Zamawiający posiada prawomocne decyzje o pozwoleniu na budowę na zakres objęty przedmiotem zamówienia: decyzję o pozwoleniu na budowę obejmującą: „Rozbudowę Zespołu Szkół w Lubczy o salę sportową wykonaną w technologii pasywnej na działkach nr 1663, 1664 i 1665 w miejscowości Lubcza, gm. Ryglice…”, decyzja nr 1398/2016 z dnia 13.10.2016 r. znak: UAB.6740.1106.2016. 7. Zamawiający wymaga od Wykonawcy prowadzenia robót pod nadzorem: a) kierownika budowy posiadającego co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2014 poz. 1278) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie konstrukcyjno-budowlanym bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 poz. 65) oraz art.20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów. (tekst. jedn. Dz. U. 2014 nr 0 poz. 1946 z późn. zm.), b) kierownika robót budowlanych, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) oraz art.20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (tekst. jedn. Dz. U. 2014 nr 0 poz. 1946 z późn. zm.), c) kierownika robót budowlanych, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) oraz art.20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (tekst. jedn. Dz. U. 2014 nr 0 poz. 1946 z późn. zm.), d) kierownika robót budowlanych, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. z dnia 8 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym lub odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2017 r. poz. 1332) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.) oraz art.20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (tekst. jedn. Dz. U. 2014 nr 0 poz. 1946 z późn. zm.) UWAGA: Zamawiający wymaga, aby kierownik budowy był zatrudniony przy realizacji ww. inwestycji przez cały okres trwania inwestycji, natomiast poszczególni kierownicy robót byli zatrudnieni przez okres trwania prac o charakterze odpowiadającym ich uprawnieniom do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności. Wykonawca jest zobowiązany poinformować na piśmie Zamawiającego o podjęciu działań w ramach realizacji inwestycji przez danego kierownika robót najpóźniej w dniu podjęcia tych działań. W ww. piśmie Wykonawca zobowiązany jest podać dane osobowe kierownika robót i numer uprawnień oraz załączyć kserokopię decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych i zaświadczenia o przynależności do izby samorządu zawodowego. Jednocześnie Zamawiający będzie w analogiczny sposób informował Wykonawcę o podjęciu działań w ramach realizacji inwestycji przez danego inspektora nadzoru inwestorskiego. Koordynatorem działań kierowników robót i osobą do kontaktu będzie Kierownik Budowy. Koordynatorem działań inspektorów nadzoru inwestorskiego i osobą do kontaktu będzie Inspektor Nadzoru Koordynator. 8. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga aby osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, były zatrudnione przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Wykonawca lub podwykonawca winien zatrudniać wyżej wymienione osoby na okres co najmniej od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia. W przypadku, rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce inną osobę. *art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. a) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: - wykonanie robót ziemnych, fundamentów, ścian, stropów, posadzek, izolacji, tynków, dachu budynku sali pasywnej w Lubczy, - wykonanie elementów zagospodarowania terenu. b) Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób: Wykonawca w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu do wglądu dokumentów potwierdzających zatrudnienie ww. osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. c) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy. Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie do 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu informacje nt. stanu oraz sposobie zatrudnienia ww. osób. 9. Wykonawca robót zobowiązany jest do takiego etapowania i zabezpieczenia robót w uzgodnieniu z Zamawiającym, by minimalizować ich uciążliwość dla mieszkańców korzystających z pobliskiej drogi gminnej i terenu przy Zespole Szkół w Lubczy. Prowadzone roboty należy zabezpieczyć i oznakować zgodnie z obowiązującym prawem, minimalizując możliwość powstania jakichkolwiek zagrożeń związanych z ich wykonawstwem. Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać i zabezpieczać roboty do odbioru końcowego. 10. Do obowiązków Wykonawcy należy: 1) realizacja przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, złożoną ofertą, dokumentacją budowlano-techniczną, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót oraz aktualnie obowiązującymi normami, polskim prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami, 2) wykonanie przedmiotu umowy z materiałów Wykonawcy dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z obowiązującym prawem. 3) przedkładanie Inspektorowi Nadzoru Koordynatorowi do akceptacji przed wbudowaniem, a następnie dołączenie do operatu powykonawczego certyfikatów zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną, atesty, deklaracje zgodności lub świadectwa jakościowe każdego używanego na budowie wyrobu lub elementów konstrukcyjnych, 4) zorganizowanie placu budowy, w tym wykonanie ogrodzeń, zabudowań prowizorycznych, niezbędnych zabezpieczeń i wszystkich innych czynności koniecznych do zrealizowania robót. Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć i oznakować prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji przedmiotu umowy, 5) zapewnienie we własnym zakresie korzystania z energii elektrycznej, wody i odprowadzenia ścieków oraz ponoszenie kosztów z tym związanych, 6) współpraca z pracownikami Zamawiającego, w szczególności uczestniczenie w spotkaniach i naradach koordynacyjnych zwoływanych przez Zamawiającego, 7) zawiadomienie Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Koordynatora o wadach lub brakach w dokumentacji uniemożliwiających prowadzenie robót lub stwierdzenia w zastosowanej technologii nieadekwatnych rozwiązań mogących mieć wpływ na przyszłe funkcjonowanie obiektu, w terminie do 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania, 8) niezwłoczne pisemne informowanie Zamawiającego o zaistniałych przeszkodach i trudnościach mogących wpłynąć na jakość wykonywanych robót albo opóźnienie terminu zakończenia wykonania przedmiotu niniejszej umowy, 9) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody powstałe na terenie przekazanego placu budowy na zasadach ogólnych, od chwili przekazania placu budowy do czasu przekazania Zamawiającemu pozwolenia na użytkowanie, 10) posiadanie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na cały okres realizacji zamówienia na kwotę min. 2.000.000,00 zł. Na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest obowiązany okazać dokument, o którym mowa powyżej, potwierdzający posiadanie aktualnego ubezpieczenia, 11) zapewnienie ochrony mienia znajdującego się na terenie budowy, 12) przeprowadzenie wszelkich badań, sprawdzeń i prób związanych z oceną jakości materiałów oraz robót, 13) zapewnienie obsługi geodezyjnej tj. uzyskanie aktualnego posadowienia infrastruktury technicznej, geodezyjne wyznaczenia, geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza oraz pomiary realizacyjne w trakcie realizacji robót, 14) wykonanie wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, utrzymania zaplecza budowy i innych niezbędnych do wykonania zadania, 15) oznakowanie urządzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, 16) ręczne wykonanie robót ziemnych w rejonie istniejących urządzeń podziemnych, 17) realizacja robót z uwzględnieniem wymagań, uwag i zaleceń wynikających z: a) opinii Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, b) uzgodnień dokumentacji budowlano-technicznej, 18) szczelne szalowanie wykopów w pobliżu elementów istniejącej infrastruktury, 19) bieżące prowadzenia dziennika budowy oraz dokumentacji budowy w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami oraz stanem rzeczywistym, 20) zgłoszenie Inspektorowi Nadzoru Koordynatorowi na piśmie do sprawdzenia i odbioru wykonane roboty ulegające zakryciu bądź zanikające, 21) poinformowanie na piśmie Zamawiającego na bieżąco o problemach i okolicznościach, które mogą wpłynąć na wykonanie przedmiotu umowy, w szczególności na jakość robót lub opóźnienie terminu wykonania robót, 22) zlecenia na koszt własny niezbędnych nadzorów specjalistycznych wynikających z zaleceń dysponentów mediów(energetyka, telekomunikacja, itp.), 23) przygotowania dokumentacji powykonawczej w pełnym zakresie technicznym i kosztorysowym (wymagane przepisami prawa oświadczenia, atesty, certyfikaty materiałów, deklaracje zgodności oraz instrukcji BHP, DTR, instrukcji obsługi i eksploatacji obiektu, instalacji i urządzeń itp., rozliczenie powykonawcze z podziałem na branże i elementy zastosowane w ofercie), 24) przygotowanie szczegółowej instrukcji eksploatacji obiektu, 25) uzyskanie na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie. 11. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie robót, zapewnienie warunków bezpieczeństwa (warunków p-poż., BHP), zapewnienie bezpieczeństwa osób postronnych przebywających na terenie wykonywanych robót, wykonanie i utrzymanie na swój koszt wszystkich osłon, ogrodzeń na terenie robót i w jego otoczeniu, oznakowanie terenu robót oraz jest zobowiązany do naprawienia powstałych szkód i strat. 12. Wykonawca powinien chronić przed uszkodzeniem wykonane przez siebie roboty. 13. Wszelkie straty lub uszkodzenia w robotach i materiałach powstałe w okresie, w którym Wykonawca jest za nie odpowiedzialny, powinien on, niezależnie od tego z jakich przyczyn powstały (włącznie z działaniem siły wyższej) naprawić na własny koszt w taki sposób aby roboty i materiały odpowiadały pod każdym względem wymogom specyfikacji technicznej, dokumentacji projektowej, zasadom wiedzy technicznej i normom. 14. Wykonawca ponosi odpowiedzialność również za szkody i straty w robotach spowodowane przez siebie podczas usuwania wad w okresie gwarancji i rękojmi. 15. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń w dokumentach kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Inspektora Nadzoru Koordynatora i autora projektu, który dokona odpowiednich zmian, modyfikacji i poprawek. 16. Całość badań wymaganych przez normy i przepisy techniczne Wykonawca wykona na własny koszt. 17. Jeżeli Zamawiający zażąda badań, które nie były przewidziane niniejszą umową, to Wykonawca jest zobowiązany przeprowadzić te badania. Jeżeli w rezultacie przeprowadzenia tych badań okaże się, że zastosowane materiały bądź wykonanie robót jest niezgodne z umową lub normami, to koszty badań dodatkowych obciążą Wykonawcę, zaś, gdy wyniki badań wykażą, że materiały bądź wykonane roboty są zgodne z normami i umową, to koszty tych badań obciążą Zamawiającego. 18. Niezbędne dokumenty odbiorowe do dostarczenia przez Wykonawcę w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: a) Oświadczenie Kierownika budowy - o zgodności i kompletności wykonania robót budowlanych z projektem budowlanym i oraz obowiązującymi przepisami, - o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu robót i terenu sąsiadującego. b) Oświadczenie Wykonawcy lub Kierownika budowy o dostarczeniu wszystkich wymaganych SIWZ dokumentów odbiorowych. c) Oświadczenie Dyrektora Zespołu Szkół w Lubczy o doprowadzeniu terenu prowadzonych robót (obiektu) do stanu poprzedniego (poprzedzającego rozpoczęcie robót) - 1 oryginał. d) Protokół odbioru końcowego wykonanych robót. Do odbiorów częściowych robót zanikających lub ulegających zakryciu zastosowanie będą mieć protokoły odbioru częściowego. e) Dokumentacją fotograficzną z przebiegu prowadzonych robót i terenu objętego zakresem robót budowlanych przed rozpoczęciem robót (stanu istniejącego), w trakcie robót oraz stanu po zakończeniu robót – w wersji elektronicznej w formacie JPG (kolor, rozdzielczość min. 3,0 Mpix) z nazwą pliku zawierającą datę w formacie rok_miesiąc_dzień oraz informację z jakiego etapu robót zdjęcie pochodzi. f) Dokumenty poświadczające jakości wbudowanych materiałów (świadectwa jakości: deklaracje zgodności, Aprobaty Techniczne, świadectwa dopuszczenia do stosowania w obrocie, certyfikaty, atesty, wyniki prób i badan materiałów). g) Instrukcje obsługi i eksploatacji, karty gwarancyjne, dokumentacje techniczno-ruchowe. h) Protokoły prób i badań wykonanych robót. i) Komplet dokumentów i wniosek niezbędny do zgłoszenia wykonanych w ramach przedmiotu zamówienia urządzeń do Urzędu Dozoru Technicznego j) Dokumentację powykonawczą zgodną z przepisami Prawa budowlanego i geodezyjną dokumentację powykonawczą wraz z informacją geodety o zgodności wykonania robót z projektem budowlanym w zakresie przedmiotu zamówienia, zgodną z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa w Polsce i wymogami Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Tarnowie, k) Wszystkie przekazane/wypożyczone przez Zamawiającego na czas realizacji robót dokumenty. l) Ostateczna decyzja udzielająca pozwolenia na użytkowanie. 19. HARMONOGRAM ROBÓT: Rok 2017: • Roboty budowlane: rozbiórki i wykucia; podbicie fundamentów; roboty remontowe w budynku istniejącym; roboty ziemne; ławy fundamentowe; izolacja fundamentów. Rok 2018: • Roboty budowlane: stropy; wieńce, belki, nadproża; słupy żelbetowe; dach – konstrukcja; ściany i ścianki działowe; dach nad areną – pokrycie; dach nad zapleczem- pokrycie; dach nad salą lekcyjną – pokrycie; posadzki areny; posadzki parter zaplecze; posadzki piętro nad zapleczem; posadzki parter z salą lekcyjną; stolarka drzwiowa drewniana; ślusarka okienna; ślusarka; tynki wewnętrzne, oblicowania, malowanie – arena; tynki wewnętrzne, oblicowania, malowanie – parter zaplecze; tynki wewnętrzne, malowanie – poddasze zaplecze; żuraw wieżowy. • Zagospodarowanie terenu: rozbiórki i demontaże; chodniki i ciągi piesze; nawierzchnia rekreacyjna; nawierzchnie betonowe; opaski żwirowe. • Kanalizacja deszczowa, sanitarna, przyłącz wodociągowy. • Instalacje elektryczne. • Instalacja wentylacji mechanicznej. • Instalacja centralnego ogrzewania i kotłownia gazowa. Rok 2019: • Roboty budowlane: wyposażenie łazienek i szatni; ocieplenie elewacji. • Zagospodarowanie terenu: wyposażenie placu rekreacyjnego, zieleń, mała architektura, ogrodzenie. • Wewnętrzna instalacja gazu. 20. Harmonogram rzeczowo – finansowy, określający terminy realizacji poszczególnych etapów wynikające z technologii prowadzenia robót z przedziałem czasowym – jednego tygodnia zostanie przekazany Zamawiającemu przed podpisaniem umowy celem akceptacji i stanowić będzie załącznik do podpisanej umowy. Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w harmonogramie zapisów określonych w punkcie powyżej. 21. Kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę na podstawie przedmiarów robót zostanie przekazany Zamawiającemu przed podpisaniem umowy i stanowić będzie załącznik do podpisanej umowy. 22. Rozliczenia finansowe za wykonane roboty będą się odbywały w następujący sposób: 1) Zamawiający będzie realizował płatności fakturami częściowymi do wysokości 90 % wynagrodzenia umownego, 2) pozostałe 10 % wynagrodzenia umownego po podpisaniu protokołu odbioru końcowego wykonanych robót stanowiących przedmiot zamówienia, podpisanego przez komisję odbioru końcowego. 23. Rozliczenia finansowe za wykonane roboty będą się odbywały na podstawie: 1) faktur Wykonawcy za wykonane przez siebie i podwykonawców roboty, usługi i dostawy, wystawianych nie częściej niż raz w miesiącu – po kompletnym zrealizowaniu etapu budowy, na podstawie zestawienia wykonanych robót (protokołu odbioru) podpisanego przez obie strony (inspektora nadzoru koordynatora i kierownika budowy) oraz załączonych niezbędnych kopii faktur i gwarancji. Książka obmiarów będzie prowadzona według obowiązujących zasad, lecz nie będzie podstawą do rozliczenia umowy. 2) faktury końcowej Wykonawcy wystawionej po zakończeniu robót i protokolarnym ich odebraniu przez komisję odbioru końcowego. 24. Etapy budowy – po zrealizowaniu których będą przeprowadzane - na wniosek Wykonawcy odbiory częściowe celem uzyskania możliwości wystawienia faktury częściowej przez Wykonawcę: - stan zero - fundamenty - stan surowy otwarty - stan surowy zamknięty - wykończenie obiektu „pod klucz” („pod klucz” oznacza obiekt wykonany zgodnie z projektem i gotowy do użytkowania który od inwestora nie wymaga żadnych nakładów finansowych) w tym: • wykonanie kanalizacji deszczowej, • wykonanie kanalizacji sanitarnej, • wykonanie instalacji wodociągowej, • wykonanie przyłącza wodociągowego, • wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej, • wykonanie instalacji centralnego ogrzewania i kotłowni gazowej, • wykonanie instalacji elektrycznych, • wykonanie zagospodarowania terenu. B. Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia oraz sposób wykonania określony jest w załącznikach do niniejszej SIWZ, tj.: projektach budowlanych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ oraz pomocniczo w przedmiarach robót
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212200-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający żąda wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Rzemiosła w Krakowie, Oddział w Ryglicach, ul. Ks. J. Wyrwy 3 nr: 67 85890006 0050 0000 0084 0002. W tytule przelewu należy podać: „Wadium do przetargu ZP.271.1.14.2017”. Dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. Uwaga: jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy zdeponować w oryginale w Urzędzie Miejskim w Ryglicach, ul. Rynek 9, 33-160 Ryglice w pok. nr 18 u inspektora Bogusławy Klucznik, a do oferty załączyć uwierzytelnioną kopię dokumentu wadialnego. 6. Zwrot i zatrzymanie wadium będzie następować na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia (wzór zał. nr 2 do SIWZ).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)formularz ofertowy - wzór załącznik nr 1 do SIWZ, 2) jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonych do oferty dokumentów, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo lub dokument, z którego będzie wynikać uprawnienie do podpisywania oferty,3)pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik,4)Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ust. 2 Pzp zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddaniami mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia Wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu oraz wskazać: a) jaki jest zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi których wskazane zdolności dotyczą. Dokument ten wymagany jest w formie oryginału. 5)dowód wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach