Przetargi.pl
Rozbudowa Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej oraz przebudowa istniejącej klatki schodowej w zakresie oddymiania.

Politechnika Poznańska ogłasza przetarg

  • Adres: 60965 Poznań, Pl. M. Skłodowskiej-Curie
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 616 653 538 , fax. 616 653 738
  • Data zamieszczenia: 2017-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Politechnika Poznańska
    Pl. M. Skłodowskiej-Curie 5
    60965 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 616 653 538, fax. 616 653 738
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej oraz przebudowa istniejącej klatki schodowej w zakresie oddymiania.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane określone następująco we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV): Główny przedmiot zamówienia: 45000000-8 Roboty budowlane Dodatkowe przedmioty zamówienia: 31524120-2 – Oświetlenie sufitowe 31524210-0 – Oświetlenie ścienne 31625000-3 – Alarmy przeciwpożarowe 31625200-5 – Systemy przeciwpożarowe 38424000-3 – Urządzenia pomiarowe i sterujące 44000000-0 – Konstrukcje i materiały budowlane; wyroby pomocnicze dla budownictwa 44100000-1 – Materiały konstrukcyjne i elementy podobne 44110000-4 – Materiały konstrukcyjne 44111000-1 – Materiały budowlane 44111100-2 – Cegły 44111200-3 – Cement 44111300-4 – Ceramika 44111800-9 – Zaprawa (murarska) 44112000-8 – Różne konstrukcje budowlane 44112400-2 – Dach 44112410-5 – Konstrukcje dachowe 44114000-2 – Beton 44114100-3 – Gotowa mieszanka betonu 44114200-4 – Produkty betonowe 44200000-2 – Wyroby konstrukcyjne 45100000-8 – Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 – Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych :roboty ziemne 45111200-0 – Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111220-6 – Roboty w zakresie usuwania gruzu 45111230-9 – Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45111230-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45111250-5 – Badanie gruntu 45112700-2 – Roboty w zakresie kształtowania terenu 45113000-2 – Roboty na placu budowy 45210000-2 – Roboty budowlane w zakresie budynków 45214000-0- roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z edukacja i badaniami 45214400-4 – Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem wyższym 45214410-7 – Roboty budowlane w zakresie politechnik 45223000-6 – Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45223100-7 – Montaż konstrukcji metalowych 45223110-0 – Instalowanie konstrukcji metalowych 45223200-8 – Roboty konstrukcyjne 45223300-9 – Roboty budowlane w zakresie parkingów 45223500-1 – Konstrukcje z betonu zbrojonego 45231000-5 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów 45231300-8– Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45233120-6 – Roboty w zakresie dróg 45233226-9 – Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45260000-7– Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistyczne 45261000-4 – Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty 45261100-5 – Wykonywanie konstrukcji dachowych 45261210-9 – Wykonywanie pokryć dachowych 45262000-1 – specjalne roboty budowlane inne, niż dachowe 45262100-2 – Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45262210-6 – Fundamentowanie 45262300-4 – Betonowanie 45262310-7 – Zbrojenie 45262311-4 – Betonowanie konstrukcji 45262410-8 – Wznoszenie konstrukcji budynków 45262500-6 – Roboty murarskie i murowe 45262620-3 – Ściany nośne 45300000-0 – Roboty instalacyjne w budynkach 45300000-0 – Roboty instalacyjne 45310000-3 – Roboty instalacyjne elektryczne 45311000-0 – Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych 45311200-2 – Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45312310-3 – Ochrona odgromowa 45314200-3 – Instalowanie linii telefonicznych 45314300-4 – Instalowanie infrastruktury okablowania 45314310-7 – Układanie kabli 45314320-0 – Instalowanie okablowania komputerowego 32412000-4 – Sieci komunikacyjne 32412100-5 – Sieć telekomunikacyjna 32412110-8 – Sieć internetowa 32421000-0 – Okablowanie sieciowe 45314320-0 – Instalowanie okablowania komputerowego 45315100-9 – Instalacyjne roboty elektrotechniczne 45315600-4 – Instalacje niskiego napięcia 45316000-5 – Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych 45320000-6 – Roboty izolacyjne 45324000-4 – Roboty w zakresie okładziny tynkowej 45330000-9 – Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne 45331000-6 – Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331100-7 – Instalowanie centralnego ogrzewania 45331200-8 – Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45331210-1 – Instalowanie wentylacji 45332000-3 – Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45343200-5 – Instalowanie sprzętu gaśniczego 45400000-1 – Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45420000-7 – Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej i roboty ciesielskie 45421100-5 – Instalowanie drzwi i okien i podobnych elementów 45421130-4 – Instalowanie drzwi i okien 45421131-1 – Instalowanie drzwi 45421140-7 – Instalowanie stolarki metalowej z wyjątkiem drzwi i okien 45421146-9 – Instalowanie sufitów podwieszanych 45422000-1 – Roboty ciesielskie 45421150-0 – Instalowanie stolarki niemetalowej 45430000-0 – Pokrywanie podłóg i ścian 45431000-7 – Kładzenie płytek 45431100-8 – Kładzenie terakoty 45432000-4 – Kładzenie i wykładanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian 45432100-5 – Kładzenie i wykładanie podłóg 45432110-8 – Kładzenie podłóg 45432112-2 – Kładzenie nawierzchni 45432200-6 – Wykładanie i tapetowanie ścian 45432210-9 – Wykładanie ścian 45440000-3 – Roboty malarskie i szklarskie 45441000-0 – Roboty szklarskie 45442000-7 – Nakładanie powierzchni kryjących 45442100-8 – Roboty malarskie 45442120-4 – Malowanie budowli i zakładanie okładzin ochronnych 45442121-1 – Malowanie budowli 45443000-4 – Roboty elewacyjne 45450000-6 – Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe 45451000-3 – Dekorowanie 45451200-5 – Zakładanie paneli 48421000-5 – Pakiety oprogramowania do zarządzania urządzeniami 51700000-9 – Usługi instalowania sprzętu przeciwpożarowego 71000000-8 – Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne 71000000-9 – Usługi profesjonalne w zakresie architektury i inżynierii 71247000-1 – Nadzór nad robotami budowlanymi 71332000-4 – Geotechniczne usługi inżynieryjne 45212422-0 – Roboty budowlane w zakresie kantyn 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: kompleksową realizację zadania pn. „Rozbudowa Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej oraz przebudowa istniejącej klatki schodowej w zakresie oddymiania.” 3. Ogólny opis przedmiotu zamówienia: 3.1 Opis stanu istniejącego Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w Poznaniu na działce całkowicie zainwestowanej, użytkowanej dotychczas przez Politechnikę Poznańską na cele dydaktyczne. Teren w pełni zagospodarowany i uzbrojony , zabudowany z możliwością wprowadzenia budowy i rozbudowy, zgodnie z wytycznymi Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w Poznaniu zatwierdzonego Uchwałą nr LVIII/757/V/2009 Rady Miasta Poznania z dnia 07 lipca 2009 roku. Na przedmiotowej działce zlokalizowane są; - budynek Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej , zlokalizowany wzdłuż granicy południowej (ul. Polanka) oraz granicy wschodniej - kontenerowa stacja transformatorowa zlokalizowana w części północnej, - murowany śmietnik na odpady zlokalizowany w części północnej - miejsca postojowe z układem drogowym i wjazdami na działkę z ulicy Polanka oraz ulicy Kaliskiej. Na terenie działki nr 32/2 pod projektowana rozbudowę nie występuje zjawisko szkód górniczych . Teren nie jest wpisany do rejestru zabytków. Teren nie jest położony na obszarze ochrony stanowisk archeologicznych . Teren nie jest położony w obszarze Natura 2000. Projektowana rozbudowa budynku wymaga przebudowy zieleni niskiej , wewnętrznego układu drogowego w strefie tzw. dziedzińca ( nie objęte niniejszym przetargiem) oraz rozbiórek (demontaż okien , zamurowanie otworów , demontaż fasady zlokalizowanej w istniejącej klatce schodowej , demontaż żelbetowych elementów ) zlokalizowanych w istniejącym budynku w miejscu rozbudowy oraz przebudowy klatki schodowej w zakresie oddymiania. Dodatkowo przed rozpoczęciem inwestycji należy usunąć kolizje instalacyjne zewnętrzne: oświetlenie zewnętrzne, instalacje deszczową, instalację sanitarną (nie objęte niniejszym przetargiem). 3.2 Opis projektowanego zagospodarowania terenu Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na terenie oznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego ,,Rataje-Łacina” cześć B w Poznaniu jako 2U .Miejscowy Plan określa nieprzekraczalne i obowiązujące linie zabudowy wyznaczone przez istniejące budynki zlokalizowane w obrębie zakresu opracowania. Na projektowane zagospodarowanie składa się : - rozbudowa istniejącego budynku - dojścia do obiektu i miejsca postojowe - układ zieleni - instalacje zewnętrzne z usunięciem kolizji - przebudowa klatki schodowej w zakresie oddymiania Inwestycja będzie poprzedzona usunięciem kolizji instalacyjnych. Wszystkie instalacje wewnętrzne prowadzić jako rozwinięcie istniejących. Elementy zagospodarowania działki nie są objęte niniejszym przetargiem. W ramach zadania należy zaprojektować i wykonać powiązanie funkcjonalne i architektoniczne z istniejącym obiektem. Skrzydło projektowanej rozbudowy zlokalizowane równolegle do ulicy Kaliskiej, trzykondygnacyjne , niepodpiwniczone. Na podstawie miejscowych odkrywek terenu oraz charakterystyki konstrukcji obiektu , ustala się dla przedmiotowej inwestycji II kategorię geotechniczną. Podstawowe dane liczbowe i zestawienie powierzchni terenu proj. pow. zabudowy: 148,90 m2 powierzchnia użytkowa: 362,35m2 kubatura: 1873,23 m3 3.3 Opis projektowanego budynku Zamierzeniem inwestycyjnym jest budowa skrzydła trzykondygnacyjnego, funkcjonalnie połączonego z istniejącym budynkiem .Główną funkcję obiektu stanowią pomieszczenia dydaktyczne (jedna sala dydaktyczna na każdym piętrze ) i administracyjne (dwa pomieszczenia na każdym piętrze). Projektowana rozbudowa obsługiwana jest istniejącym wejściem do budynku . Zaprojektowana została jako bryła zwarta nawiązująca do istniejącego budynku, trzykondygnacyjna z funkcją powtarzalną na każdej kondygnacji , założona na planie zbliżonym do prostokąta o rozczłonkowanych poziomo i pionowo płaszczyznach ścian zewnętrznych. Korpus budynku nakryty pogrążonym stropodachem za skośnym nadwieszeniem. Wykończenie zewnętrzne – płaszczyzny szklone , tynki strukturalne. Linia zabudowy zgodna z miejscowym planem zagospodarowania terenu . Podział fasady nawiązuje do podziału w istniejącym budynku. Dla trzech projektowanych centrali wentylacyjnych przewidziano miejsca w przestrzeni sufitów podwieszanych nad komunikacja ogólną . Zaprojektowano lokalizację agregatu wody lodowej na poziomie dachu obudowanego żaluzją ( przegroda nieszczelna). Zasilanie instalacji CO i CT – z istniejącej kotłowni . Prowadzenie rur w przestrzeni sufitu podwieszanego. 3.4 BILANS POWIERZCHNI PROJEKTOWANEGO OBIEKTU symbol nazwa pomieszczenia powierzchnia ilość osób POZIOM ± 0,00 0/0.1 KOMUNIKACJA 12,04 0/0.2 POM.BIUROWE 17,54 3 0/0.3 POM.BIUROWE 15,91 3 0/0.4 SALA DYDATKTYCZNA 73.62 >50 PRZYZIEMIE -POWIERZCHNIA UŻYTKOWA 119.11 POZIOM +4,00 1/0.1 KOMUNIKACJA 12,04 1/0.2 POM.BIUROWE 17,54 3 1/0.3 POM.BIUROWE 15,91 3 1/0.4 SALA DYDAKTYCZNA 73,62 <50 PIĘTRO I -POWIERZCHNIA UŻYTKOWA 119,11 POZIOM +8,00 2/0.1 KOMUNIKACJA 14,52 2/0.2 POM.BIUROWE 20,08 3 2/0.3 POM.BIUROWE 15,91 3 2/0.4 SALA DYDAKTYCZNA 73,62 <50 PIĘTRO II- POWIERZCHNIA UŻYTKOWA 124,13 4.1. Instalacje sanitarne W celu dostarczenia powietrza świeżego do pomieszczeń budynku zaprojektowano instalację wentylacji mechanicznej, opartej na 3 centralach wentylacyjnych nawiewno – wywiewnych z odzyskiem ciepła, po jednej centrali na każdą kondygnację. Lokalizację central przewidziano w przestrzeni sufitów podwieszanych nad komunikacją ogólną. Każda z central wyposażona w nagrzewnicę wodną oraz chłodnicę wodną, zestaw czterech tłumików i przepustnic odcinających z siłownikami. Ze względu na przewidywany zakres kolejnych etapów modernizacji istniejącego obiektu, nie objętego niniejszym przetargiem, przewidziano zlokalizowanie docelowej centrali wentylacyjnej na dachu budynku w wyizolowanym cieplnie pomieszczeniu (szczelna obudowa urządzenia). W związku z tym dach nowobudowanej części zaprojektowany został konstrukcyjnie do przyszłego zainstalowania na nim urządzeń i instalacji wentylacyjnych oraz zabudowania pomieszczenia maszynowni (nadbudówka w lekkiej konstrukcji stalowej z płytą warstwową). Dla odprowadzenia obciążeń chłodniczych w pomieszczeniach o charakterze biurowym i dydaktycznym zaprojektowano instalację wody lodowej. Jako źródło chłodu dla chłodnic central wentylacyjnych i klimakonwektorów zaprojektowano agregat sprężarkowy chłodzony powietrzem, zlokalizowany na dachu nowoprojektowanej części budynku, obudowany żaluzją (przegroda nieszczelna). Dla budynku zaprojektowano 12 klimakonwektorów kasetonowych, 6 sztuk dla sal wykładowych i 6 sztuk dla pomieszczeń biurowych. W celu pokrycia projektowego obciążenia cieplnego pomieszczeń budynku zaprojektowano 18 sztuk grzejników konwekcyjnych płytowych,. Zasilanie instalacji CO i CT – z istniejącej kotłowni . Prowadzenie rur w przestrzeni sufitu podwieszanego i w posadzkach. W ramach instalacji wodno-kanalizacyjnych przewidziano zastosowanie instalacji hydrantowej, instalacji odprowadzenia skroplin oraz kanalizacji deszczowej (podciśnieniowe odwodnienie dachu). 4.2. Instalacje elektryczne Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji elektrycznych wewnętrznych polegające na: • rozbudowie tablic rozdzielczych T0.A i TK0.A dla zasilania projektowanych tablic T0.A1 i TK0.A1 oraz zasilania agregatu wody lodowej AWL i centralki systemu oddymiania CSO • wykonaniu wewnętrznych linii zasilającymi nn 0,4 kV z istniejących tablic rozdzielczych T0.A i TK0.A do tablic T0.A1 i TK0.A1 oraz do agregatu wody lodowej AWL; • wykonaniu zasilania CSO z istniejącej tablicy rozdzielczej T2.A • wykonaniu i zabudowie tablic rozdzielczych T0.A1 i TK0.A1 • wykonaniu instalacji oświetlenia ogólnego oraz oświetlenia awaryjnego w nowym budynku oraz w przebudowywanych pomieszczeniach • wykonaniu instalacji gniazd i siły w nowym budynku • wykonaniu instalacji odgromowej na nowym budynku wraz z przyłączeniem do instalacji istniejącej • wykonaniu instalacji uziemienia fundamentowego nowego budynku wraz z przyłączeniem do instalacji istniejącej • wykonaniu instalacji połączeń wyrównawczych w nowym budynku. Zawarta w projekcie wykonawczym przebudowa istniejącego oświetlenia zewnętrznego nie jest przedmiotem niniejszego zadania. 4.3. Instalacja okablowania strukturalnego W celu wykonania instalacji okablowania strukturalnego należy wykonać trasy; wykonać okablowanie pionowe i poziome, przewody U/UPT kat 5e lub równoważne układać zgodnie z projektem wykonawczym, przewody te od strony abonenta zakończyć na gniazdach teleinformatycznych RJ45 kat. 5e U/UTP o wymiarach 22,5x45mm, systemowych lub równoważnych , od strony punktu dystrybucyjnego przewody zakończyć na panelach krosowych 24xRJ45 U/UTP kat. 5e o złączach KATT lub równoważnych. Każde łącze należy zmierzyć zgodnie z wytycznymi zawartymi w projekcie wykonawczym oraz nadać mu odpowiednie oznaczenie. W ramach instalacji okablowania należy wykonać i wyposażyć węzeł dystrybucji okablowania strukturalnego. Po zakończeniu prac należy wykonać dokumentacje powykonawczą oraz przeszkolić pracowników w zakresie obsługi. 4.4. Instalacja multimedialna wraz z wyposażeniem W celu wykonania instalacji multimedialnej należy wykonać instalację wraz z okablowaniem. Układane przewody zakańczać na gniazdach o wymiarach 22,5x45mm, systemowych lub równoważnych. Zamontować panele PAV, szafki audiovideo na potrzeby nagłośnienia sal. W salach dydaktycznych zamontować sprzęt multimedialny (część sprzętu dostarcza Zamawiający). 5. SIWZ oraz wszystkie załączniki do SIWZ należy czytać łącznie, a w przypadku pytań lub wątpliwości zwrócić się o wyjaśnienia do Zamawiającego. W przypadku rozbieżności pomiędzy zapisami w projekcie wykonawczym oraz pozostałymi załącznikami technicznymi, wiążące są postanowienia zamieszczone w Projekcie wykonawczym. 6. Wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, odniesienia do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, w takim przypadku w/w wskazania traktować należy jako podane przykładowo, a Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Ilekroć w niniejszej SIWZ lub w jakichkolwiek dokumentach stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ przedmiot zamówienia został opisany przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Kryteria równoważności ustalone zostaną w razie konieczności przez Zamawiającego i wymagają weryfikacji oraz akceptacji ze strony Zamawiającego przed przystąpieniem Wykonawcy do realizacji zadania. W przypadku złożenia oferty równoważnej Wykonawca musi załączyć do oferty specyfikację oferowanych robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu do oferty, z wyszczególnieniem elementów (robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu) innych (równoważnych) niż wymagane przez Zamawiającego w SIWZ i jego załącznikach, wyraźnie wskazując różnice, które powinny być jednoznacznie zaznaczone na egzemplarzu specyfikacji technicznej (np. przez pogrubienie lub podkreślenie propozycji równoważnych). 7. Dokumentację powykonawczą oraz pozostałe dokumenty w wersji elektronicznej należy sporządzić zgodnie z wytycznymi Zamawiającego określającymi wymagania dla podmiotów uczestniczących w postępowaniach udzielenia zamówienia publicznego w zakresie formatów dokumentacji elektronicznej. 8. Podstawowe obowiązujące formaty plików: a) Dokumenty tekstowe – docx. Wszystkie dokumenty tekstowe stanowiące części dokumentacji technicznej i dokumentacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.: - format MS-WORD (Office XP lub wersja nowsza) lub Open Office Writer (Open Office v3.0 lub nowsza), - dodatkowo: MS WORD XML (Office 2003 lub wersja nowsza) b) Tabele, zestawienia – xlsx - format html lub MS EXCEL (Office XP lub wersja nowsza), lub Open Office Cale (Open Office v3.0 lub nowsza); - dodatkowo: format MS EXCEL XML (Office 2003 lub wersja nowsza); c) Fotografie, grafiki- jpg w rozdzielczości min. 300 dpi (300 punktów na cal), jakość maksymalna (bez kompresji), format optymalizowany; d) Rysunki – dwg v 2010 Każdorazowo przy przekazywaniu wszelkich dokumentów w wersji papierowej lub elektronicznej należy dołączyć plik – pdf. Zamawiający dopuszcza przekazywanie plików w innych formatach, niż wyżej określone w pod warunkiem, ich kompatybilności z oprogramowaniem będącym w posiadaniu Zamawiającego. Dokumentację powykonawczą w wersji papierowej należy sporządzić w 3 egzemplarzach w formie papierowej oraz dołączyć wersję elektroniczną. 9. Prawa autorskie. Zamawiający w załączniku nr 6 do SIWZ Wzór umowy określa konieczność przeniesienia praw własności intelektualnej lub udzielenia licencji. 10. Przedmiary. Przedmiary robót są elementem pomocniczym opisu przedmiotu zamówienia i nie stanowią podstawy realizacji przedmiotu zamówienia. Przedmiar robót nie jest podstawą sporządzenia przez Wykonawcę wyceny, a ma jedynie charakter pomocniczy, informacyjny. Wobec powyższego mogą występować rozbieżności pomiędzy ilością i zakresem prac wykazanych w przedmiarze robót, a ilością i zakresem prac do wykonania wynikających z: dokumentacji projektowej, projektu budowlanego i projektu wykonawczego i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz opisu przedmiotu zamówienia. Ilości i zakres prac wskazany w przedmiarze robót nie jest w żadnym stopniu wiążący dla wykonawcy. Wykonawca przy wycenie prac nie musi korzystać z załączonego do SIWZ przedmiaru robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-8

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium (przepisy art. 45. PZP): Zamawiający ustalił wysokość wadium w kwocie 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 2. Forma wadium 2.1 Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być, co najmniej gwarancją nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium a) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Politechniki Poznańskiej do Banku Zachodniego WBK VI Oddział w Poznaniu na nr konta: 02 1090 1362 0000 0000 3601 7895 z dopiskiem: „Wadium w przetargu na: „Rozbudowa Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej oraz przebudowa istniejącej klatki schodowej w zakresie oddymiania.” b) Zamawiający, wymaga by wadium wnoszone w innych formach niż w pieniądzu, a dopuszczonych do wniesienia zgodnie z ustawą Pzp, było złożone w oryginale w siedzibie Zamawiającego, tj. Politechnika Poznańska, Pl. Marii Skłodowskiej – Curie 5, 60 - 965 Poznań, Budynek Rektoratu, pokój 205 - przed upływem terminu składania ofert. Złożenie oryginału dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w innych formach niż pieniądz, o którym mowa w niniejszym punkcie jest wymagane jako warunek konieczny. c) Zaleca się, by do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium, tzn. potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię polecenia przelewu na konto Zamawiającego lub potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem, kopię dokumentu będącego każdą inną formą wadium dopuszczoną przez Zamawiającego. Załączenie w/w kopii do oferty, o których mowa w niniejszym punkcie jest pożądane, lecz nie jest to warunek konieczny. 4. Termin wniesienia wadium Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w przypadku, o którym mowa w ppkt 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5) W pozostałych sprawach dotyczących zwrotu wadium, nieuregulowanych w niniejszym dziale SIWZ, mają zastosowanie przepisy ustawy Pzp. 6. Utrata wadium 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach