Przetargi.pl
Rozbudowa wału przeciwpowodziowego rzeki Mała Panew w m. Kolonowskie, gm. Kolonowskie

Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych ogłasza przetarg

  • Adres: 45-061 Opole, ul. Katowicka 55
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. (077) 442-57-42 , fax. (077) 442-57-42, 4425726
  • Data zamieszczenia: 2015-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych
    ul. Katowicka 55 55
    45-061 Opole, woj. opolskie
    tel. (077) 442-57-42, fax. (077) 442-57-42, 4425726
    REGON: 00010051785953
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.opole.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa wału przeciwpowodziowego rzeki Mała Panew w m. Kolonowskie, gm. Kolonowskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Rozbudowa wału przeciwpowodziowego rzeki Mała Panew w m. Kolonowskie, gm. Kolonowskie. Cel projektu: Celem projektu jest opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej pn. Rozbudowa wału przeciwpowodziowego rzeki Mała Panew w m. Kolonowskie, gm. Kolonowskie wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień, opinii oraz decyzji administracyjnych w tym m.in. decyzji środowiskowej, pozwolenia wodnoprawnego i decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji przeciwpowodziowej pozwalającej na wykonanie robót budowlanych polegających na rozbudowie wału przeciwpowodziowego w m. Kolonowskie. OPIS STANU ISTNIEJACEGO WAŁU Istniejący lewostronny wał rzeki Mała Panew w km 43+600-44+400 jest zaliczony do II klasy ważności obiektów hydrotechnicznych. Istniejący wał jest w złym stanie technicznym, wymaga rozbudowy (m.in. podwyższenia, wydłużenia) Początek przedmiotowego wału został wyznaczony w rejonie nasypu kolejowego, na północ od ulicy A. Bożka i mostu na rzece Mała Panew. Koniec obwałowania to miejsce styku wału z ulicą H. Sienkiewicza. Odległość max przebiegu wału od koryta rzeki Mała Panew wynosi ok. 100m, natomiast min. 10m. Przedmiotowy wał ochrania tereny zabudowań przy ul. Sienkiewicza i Bożka. Bezpośrednie sąsiedztwo terenu zawala stanowią obszary pól uprawnych oraz zabudowań mieszkalnych i gospodarczych. Rzędne korony wału wymagają podwyższenia, co zostało wykazane w pięcioletniej ocenie stanu technicznego. Cały odcinek wału jest zagrożony potencjalną utratą stateczności i wzmożonymi procesami filtracyjnymi. Nieregularna geometria korpusu wału wymaga poprawy poprzez poszerzenie. Na całej długości wału brakuje drogi przywałowej, przez co komunikacja wzdłuż wału jak i po jego koronie w znacznym stopniu jest utrudniona. Bezpośrednie sąsiedztwo obwałowania stanowią łąki, tereny należące do gospodarstw prywatnych oraz tereny zarośnięte i obszary zapadliskowe po wybraniu piasku. Zakres zamówienia: Zamówienie obejmuje wykonanie dokumentacji technicznej dla zadania polegającego na rozbudowie lewostronnego wału rzeki Mała Panew w miejscowości Kolonowskie w km 43+600-44+400. W ramach zamówienia w gestii Wykonawcy będzie leżało: opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z niezbędną infrastrukturą tj. projektu budowlanego, projektu zagospodarowania terenu oraz projektu wykonawczego, przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, informacji BIOZ, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wszelkich innych opracowań niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji przeciwpowodziowej, o której mowa w ustawie o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2015r. poz. 966) uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych (ostatecznych) umożliwiających wykonanie projektowanych robót budowlanych: w tym uzyskania m.in. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzji pozwolenie wodnoprawne, decyzji ustalającej warunki prowadzenia robót (w przypadku konieczności jej uzyskania), decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji przeciwpowodziowej, itp. wykonanie wszelkich opracowań niezbędnych do uzyskania ostatecznych decyzji administracyjnych umożliwiających wykonanie robót budowlanych, które będą realizowane na podstawie opracowanej dokumentacji projektowej np. raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub karta informacyjna przedsięwzięcia w tym ocena wpływu przedsięwzięcia na cele RDW, operat wodnoprawny wykonanie inwentaryzacji drzew i krzewów przewidzianych do usunięcia zgodnie z wymogami ustawy o ochronie przyrody, wykonanie prac geodezyjno - pomiarowych oraz wykonanie lub pozyskanie wraz z aktualizacją opracowań geodezyjno - kartograficznych do celów projektowych obejmujących przygotowanie dokumentacji geodezyjnej niezbędnej do wykonania projektu budowlanego, uzyskanie wymaganych przepisami szczególnymi pozwoleń, uzgodnień lub opinii innych organów w rozumieniu ustawy Prawo budowlane jak również wykonanie wszelkich niezbędnych opracowań wymaganych przez jednostki opiniujące i uzgadniające dokumentację projektową, opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej (odrębny projekt budowlany jeżeli będzie wymagany) wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych w zakresie przełożenia istniejących w terenie obiektów infrastruktury technicznej, a kolidujących z projektowanym zamierzeniem budowlanym, Dokumentacja projektowa powinna przedstawiać rozwiązania dostosowujące parametry techniczne wału do obowiązujących przepisów prawa w zakresie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie. Roboty budowlane realizowane na podstawie dokumentacji projektowej objętej niniejszą SIWZ będą wykonywane w oparciu o Ustawy z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2015r. poz. 966). Dokumentacja projektowa powinna zawierać następujące części składowe (elementy) w ilości podanej poniżej : 1. Koncepcja rozwiązań projektowych - 3 egzemplarze, 2. Karta Informacyjna Przedsięwzięcia/Raport o oddziaływaniu na środowisko jeżeli będzie wymagany/ - 3 egzemplarze, 3. Dokumentacja geologiczna - 3 egzemplarze 4. Operat wodnoprawny - 3 egzemplarze, 5. Projekt budowlany - 7 egzemplarzy 6. Projekty podziału działek - 6 kpl. 7. Projekt wykonawczy - 7 egz. 8. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - 5 egzemplarzy, 9. Przedmiar robót - 7 egzemplarzy. 10. Kosztorys inwestorski - 3 egzemplarze. 11. Inwentaryzacja drzew i krzewów przewidzianych w projekcie do wycinki z ich lokalizacją i podziałem na gatunki - 7 egzemplarze Ponadto Projektant zobowiązany będzie do opracowania niezbędnych ekspertyz bądź innych niewymienionych w przedmiocie zamówienia opracowań wymaganych obowiązującymi na dzień przekazania dokumentacji projektowej przepisami. Wykonawca zamówienia oprócz wersji papierowej w/w składników dokumentacji projektowej zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu wersję elektroniczną w formatach - odpowiednio dla plików graficznych w formacie AutoCad (*dwg) lub równoważnie oraz plików nieedytowalnych (pdf); dla plików tekstowych DOC oraz dodatkowo w formie plików nieedytowanych (pdf ). Wymagania ogólne w stosunku do wszystkich części składowych dokumentacji projektowej. 1) Każda część składowa (element) dokumentacji projektowej ma być przedłożony Zamawiającemu w formie jednolitego, trwale spiętego lub zszytego skoroszytu (opracowania), obejmująca całość przedmiotu zamówienia 2) Ostatecznie przekazywana dokumentacja winna być spakowana w teczki z twardej tektury z uchwytem, pozwalające na skompletowanie i spakowanie wszystkich opracowań wchodzących w skład zamówienia. Wymagania szczegółowe w stosunku do części składowych dokumentacji projektowej. ad.1 Koncepcja rozwiązań projektowych zakładająca trzy warianty Należy przyjąć minimum trzy warianty zabezpieczenia przeciwpowodziowego wraz z zestawieniem szacunkowych kosztów planowanych robót budowlanych dla każdego przyjętego wariantu. Należy przedstawić najbardziej korzystne rozwiązania ze względu na kryteria ekonomiczne, społeczne i środowiskowe. Koncepcja winna zawierać porównanie zalet i wad proponowanych wariantów. Rozwiązania projektowe przedstawione w koncepcji winny być poparte wynikami prac geodezyjnych i geologicznych. W razie potrzeby Wykonawca zorganizuje okazanie rozwiązań projektowych z udziałem społeczeństwa. Wykonawca usług projektowych powinien przedstawić szczegółowe rozwiązania projektowe zawarte w koncepcji, do akceptacji przez Zamawiającego w jego siedzibie przed przystąpieniem do stosowania ich w pracach projektowych. Akceptacja i wybór przez Zamawiającego jednego z proponowanych wariantów jest warunkiem pozwalającym Wykonawcy dokumentacji przystąpić do opracowywania kolejnych elementów dokumentacji projektowej. W związku z wcześniejszymi ustaleniami z władzami Gminy Kolonowskie dot. rozbudowy istniejącego wału, Zamawiający sugeruje aby w koncepcji rozwiązań projektowych uwzględnić zmianę przebiegu jego trasy/szczególnie końcowego odcinka/ tj. na początkowym odcinku wał przebiegałby po trasie istniejącej, a koniec dowiązywał się do ul. Dzierżonia (jak na załączonej mapie) ad. 2 Badania geotechniczne obejmujące teren pod budowlę przeciwpowodziową oraz teren rezerw gruntowych wskazanych przez projektanta w zakresie niezbędnym do prawidłowego zaprojektowania - projektant ponosi pełną odpowiedzialność za zakres badań. W przypadku, gdy na etapie realizacji inwestycji zostanie stwierdzona konieczność wykonania dodatkowego zakresu badań geotechnicznych, zostaną one wykonane na koszt Projektanta. Jeżeli dodatkowe badania spowodują konieczność dokonania zmian projektowych, Projektant wykona je w ramach ceny umownej. Powyższe opracowanie należy wykonać zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012r. poz. 463) oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 maja 2014r. w sprawie dokumentacji hydrogeologicznej i dokumentacji geologiczno-inżynierskiej (Dz. U. z 2014r. poz. 596) ad. 3 Mapa do celów projektowych - wykonana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz.U. z 1995r. nr 25 poz. 133 z późn. zm.) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej z geodezyjną inwentaryzacją urządzeń nadziemnych i podziemnych zgodnie ze standardami przyjętymi w geodezji oraz uzyskanie przyjęcia mapy do państwowego zasobu geodezyjno-kartograficznego. Mapa sytuacyjno-wysokościowa powinna posiadać pieczęcie ośrodka dokumentacji geodezyjnej potwierdzające, że mapa nadaje się do celów projektowych. Mapa do celów projektowych powinna zawierać aktualny stan prawny obowiązującej mapy ewidencyjnej i wszystkie elementy mapy zasadniczej na dzień złożenia wniosku o wydanie decyzji pozwolenie na realizację inwestycji oraz czas wymagany do przeprowadzenia postępowania administracyjnego o wydanie tej decyzji. W przypadku konieczności dokonania aktualizacji mapy przed złożeniem wniosku o wydanie pozwolenia na realizację inwestycji przeciwpowodziowej bądź na wcześniejszym etapie prac projektowych, koszty tej aktualizacji pokryje Wykonawca dokumentacji. ad.4 Operat wodnoprawny z niezbędnymi uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie decyzji - pozwolenie wodnoprawne, opracowany zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo Wodne (Dz. U. z 2012r., poz. 145 z późn. zm.) ad.5 Karta informacyjna przedsięwzięcia opracowana zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie , udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227) ad.6 Raport oddziaływania na środowisko zadania inwestycyjnego /jeżeli będzie wymagany/ z waloryzacją przyrodniczą zgodnie z przepisami ustaw z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r., poz. 1235) ad.7 Projekt budowlany wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, opiniami, decyzjami umożliwiającymi realizację zadania inwestycyjnego, opracowany zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i spełniający wymagania Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012r., poz. 462) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2004r. nr 202 poz. 2072). W niniejszym opracowaniu należy przedstawić dokładny opis technologii wykonania robót projektowych. Dokumentacja ta powinna zawierać dane hydrologiczne dotyczące obiektu, opis stanu istniejącego (warunki glebowo - wodne) w formie badań geotechnicznych. W opracowaniu dokumentacji geotechnicznej należy uwzględnić wymogi zawarte w instrukcjach, normach oraz wytycznych odnoszące się do przedmiotowego zadania inwestycyjnego. Ponadto dokumentacja powinna zawierać kierunki rozwiązań projektowych zawarte w koncepcji projektowej, a dokładnie dla wariantu wybranego przez Zamawiającego. Dokumentacja powinna zawierać wszystkie niezbędne rysunki i opisy umożliwiające wykonanie robót budowlanych, a w szczególności rysunki konstrukcyjne. ad.8 Informacja Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia BIOZ - zgodnie z art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013r. poz. 1409, z 2014r. poz. 40, 768, 822, 1133, 1200.) i Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003r. nr 120 poz. 1126 z późn. zm.) ad. 9 Projekty podziału nieruchomości w formie operatu geodezyjnego, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt. 4 ustawie z dnia 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.), (zwana SPECUSTAWĄ); Zamawiający przed przystąpieniem do wyceny przedmiotowego opracowania zaleca wstępne przeanalizowanie rozwiązań projektowych oraz zapoznanie się z terenem albowiem na etapie projektowania zmiana ilości działek przewidzianych pod inwestycję nie będzie miała wpływu na zmianę wynagrodzenia Wykonawcy. ad.10 Wniosek o wydanie decyzji pozwolenie na realizację inwestycji wraz ze wszystkimi materiałami niezbędnymi w celu uzyskania decyzji pozwolenie na realizację inwestycji w świetle ustawy z dn. 8 lipca 2010r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.) Do wniosku należy również dołączyć oryginały aktualnych wypisów z ewidencji gruntów i budynków oraz mapy ewidencyjne dla obszaru objętego inwestycją. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania wszelkich uzupełnień braków we wniosku oraz wyjaśnień. Wykonawca winien uzyskać pozwolenie na realizację inwestycji przeciwpowodziowej z klauzulą ostateczności. ad. 11 Projekt wykonawczy - Wykonawca zobowiązany jest do opracowania projektów wykonawczych (część opisowa i graficzna) zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi, normami technicznymi, ustaleniami z Zamawiającym. Projekt wykonawczy winien uzupełniać i uszczegóławiać projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego i realizacji robót. W przypadku stwierdzenia błędów w dokumentacji lub braku rysunków szczegółowych rozwiązań projektowych, które wynikną na etapie wykonywania robót budowlanych, Wykonawca dokumentacji projektowej usunie te błędy oraz sporządzi dodatkowe szczegółowe rysunki do projektu na polecenie Zamawiającego w terminie wskazanym przez niego. ad.12 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przez którą należy rozumieć opracowanie zawierające w szczególności zbiory wymagań, które są niezbędne do określenia standardu i jakości wykonania robót w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacja winna być opracowana zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r.w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004r. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm.) ad.13 Przedmiar robót, przez który należy rozumieć opracowanie zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania, wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania i wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis robót i nakłady rzeczowe głównie w oparciu o KNR-y, z wyliczeniem i zestawieniem ilości nakładów robocizny, materiałów i sprzętu. Ponadto należy dołączyć obmiary robocze według mas ziemnych (wykopy, nasypy), czy powierzchni itp. Przedmiary należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U. z 2004r. nr 202 poz. 2072) ad.14 Kosztorys inwestorski opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U. z 2004r. nr 130 poz. 1389). ad.15 Inwentaryzacja drzew i krzewów przewidzianych do wycinki. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania inwentaryzacji gatunkowej drzew i krzewów (wg gatunków). Inwentaryzacja winna posiadać m.in. dokładne i czytelne zaznaczenie (kolorem i numerem) drzew do usunięcia; krzewy do usunięcia - z podaniem wielkości powierzchni, z której zostaną usunięte. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało: uzyskanie wszelkich decyzji, opinii i pozwoleń wydanych przez właściwe organy administracji publicznej. Wykonawca przekaże po 2 egzemplarze uzyskane od tych organów brać udział w radach technicznych związanych z przedmiotowym opracowaniem (na wniosek Zamawiającego) aktualizować na żądanie Zamawiającego kosztorys inwestorski reprezentować Inwestora w postępowaniach administracyjnych związanych z zamówieniem do momentu uzyskania decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji. organizować oraz brać czynny udział w okazaniach rozwiązań projektowych z udziałem społeczeństwa uzyskanie w toku opracowania dokumentacji wszelkich wymaganych przepisami prawa opinii, uzgodnień i zatwierdzeń m.in. uzgodnień branżowych, uzgodnienia z ZUD, uzgodnień z właścicielami urządzeń uzyskanie niezbędnych zgód właścicieli działek na czasowe zajęcie terenu w celu realizacji zaprojektowanych robót, zgody uwzględniające dojazd na teren budowy oraz składowanie materiałów budowlanych. W przypadku dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich i krajowych uzgodnienie z administratorem drogi oraz opracowanie wszelkich dokumentów/opracowań spełniających warunki uzgodnienia. UWAGA W przypadku niemożności pozyskania środków pieniężnych na cel związany z realizacją inwestycji w oparciu o dokumentację projektową stanowiącą przedmiot zamówienia, Zamawiający zastrzega możliwość odstąpienia przez siebie od obowiązku uzyskania przez Wykonawcę dokumentacji decyzji - pozwolenia na realizację inwestycji przeciwpowodziowej, o której mowa w ustawie o szczególnych zasadach przygotowania na realizację inwestycji przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2010r. Nr 143, poz. 963 z późn. zm.) Termin na wykonanie usługi: 30 listopad 2016r. Przed złożeniem oferty wymagane jest przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie oraz uzyskanie, na swoją odpowiedzialność i ryzyko, wszelkich istotnych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizję lokalną Wykonawca dokona na swój koszt.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 9 000 zł 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być bezwarunkowa oraz winna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3. kwotę gwarancji, 4. termin ważności gwarancji 5. zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego 6. zawierające oświadczenie, iż: - Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 u.p.z.p., lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. lub, że: - Wykonawca, którego ofertę wybrano: odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie, lub nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; a) Postanowienia pkt 12.2.2) stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 12.2.1)b) i 12.2.1)e). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu Bank Polskiej Spółdzielczości 68 1930 1028 2010 0002 7704 0002 Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem 2) Wadium wnoszone w dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w siedzibie Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Opolu, ul. Katowicka 55 pok. nr 15 - oryginał, ponadto Wykonawca dołączy kopię wadium do oferty i połączy ją z ofertą w sposób trwały. 4. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym, do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w ustawie Pzp. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach wskazanych w ustawie Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji i rękojmi
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: wzmiuw.opole.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach