Przetargi.pl
Rozbudowa ulicy Bruzdowej na odcinku od ul. 37 KUD do ul. Prętowej wraz z przebudową sieci wodociągowej oraz budową sieci kanalizacyjnej.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów ogłasza przetarg

  • Adres: 02-797 Warszawa, Franciszka Klimczaka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 50 00 , fax. 22 443 50 40
  • Data zamieszczenia: 2018-08-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów
    Franciszka Klimczaka 2
    02-797 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 50 00, fax. 22 443 50 40
    REGON: 1525966300154
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wilanow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa ulicy Bruzdowej na odcinku od ul. 37 KUD do ul. Prętowej wraz z przebudową sieci wodociągowej oraz budową sieci kanalizacyjnej.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    A. Przedmiot zamówienia Rozbudowa drogi powiatowej – ulicy Bruzdowej na odcinku od ul. 37 KUD do ul. Prętowej wraz z przebudową sieci wodociągowej oraz budową sieci kanalizacji sanitarnej w Dzielnicy Wilanów m. st. Warszawa 1) Zadanie nr 1 - obejmujące przebudowę sieci wodociągowej w ul. Bruzdowej od ul. 37 KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (wraz ze skrzyżowaniem) wraz z budową odcinków sieci kanalizacji sanitarnej do granic pasa drogowego oraz budowę odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej dla tej budowy, w tym: a) Część A Zadania nr 1 - obejmująca przebudowę sieci wodociągowej w ul. Bruzdowej od ul. 37 KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (wraz ze skrzyżowaniem) wraz z budową odcinków sieci kanalizacji sanitarnej do granic pasa drogowego – wykonywana w ramach rozbudowy ul. Bruzdowej, realizowanej na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1496 ze zm.) oraz dokumentacji projektowej przekazanej przez MPWiK; b) Część B Zadania nr 1 – obejmująca opracowanie, na podstawie PFU, dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową, c) Część C Zadania nr 1 - obejmująca budowę odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową– realizowana na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt b) powyżej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami oraz odrębnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót (wymaganych na podstawie ustawy Prawo budowlane Dz. U z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) (dalej zwana: „Dokumentacją”), uzyskanego na wniosek MPWiK. 2) Zadanie nr 2 - obejmujące rozbudowę drogi powiatowej – ulicy Bruzdowej na odcinku od ul. 37 KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (wraz ze skrzyżowaniem), realizowane na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1496 ze zm.), w tym: • Część A Zadania nr 2 - obejmująca rozbudowę ul. Bruzdowej od ul. 37KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (bez skrzyżowania); • Część B Zadania nr 2 – obejmująca rozbudowę skrzyżowania ul. Bruzdowej z ul. Prętową. ZADANIE NR 1 Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Bruzdowej od ul. 37 KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (wraz ze skrzyżowaniem) wraz z budową odcinków sieci kanalizacji sanitarnej do granic pasa drogowego oraz budowę odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową wraz z opracowaniem dokumentacji projektowej dla tej budowy, w tym: a) Część A Zadania nr 1 - obejmująca przebudowę sieci wodociągowej w ul. Bruzdowej od ul. 37 KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (wraz ze skrzyżowaniem) wraz z budową odcinków sieci kanalizacji sanitarnej do granic pasa drogowego – wykonywana w ramach rozbudowy ul. Bruzdowej, realizowanej na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1496 ze zm.) oraz dokumentacji projektowej przekazanej przez MPWiK; b) Część B Zadania nr 1 – obejmująca opracowanie, na podstawie PFU, dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową, c) Część C Zadania nr 1 - obejmująca budowę odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową– realizowana na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt b) powyżej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami oraz odrębnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót (wymaganych na podstawie ustawy Prawo budowlane Dz. U z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) (dalej zwana: „Dokumentacją”), uzyskanego na wniosek MPWiK. Klasyfikacja robót według wspólnego słownika zamówień. 71320000-7 – usługi inżynieryjne w zakresie projektowania 45231300-8 – roboty w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45232410-9 – roboty w zakresie kanalizacji ściekowej I Opis inwestycji Część A Zadania nr 1 1. Teren inwestycji Inwestycja zlokalizowana jest w obrębie Miasta Stołecznego Warszawy, na terenie Dzielnicy Wilanów. Ulica Bruzdowa o zabudowie jednorodzinnej obustronnie, połączenie komunikacyjne z układem dróg gminnych i powiatowych osiedla Kępa Zawadowska 2. Termin realizacji Terminy realizacji: 1) Termin rozpoczęcia realizacji umowy ustala się na dzień ………. 2018 r. (dzień zawarcia umowy) 2) Termin zakończenia realizacji robót budowlanych ustala się na dzień: a) Część A Zadania nr 1 – 31.03.2019 r.; 3. Zakres przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest przebudowa sieci wodociągowej w ul. Bruzdowej od ul. 37 KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (wraz ze skrzyżowaniem) wraz z budową odcinków sieci kanalizacji sanitarnej do granic pasa drogowego – wykonywana w ramach rozbudowy ul. Bruzdowej, realizowanej na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1496 ze zm.). Na zakres przedmiotu zamówienia składają się w szczególności:  przebudowa wodociągu wraz z budową odcinków sieci kanalizacji sanitarnej do granic pasa drogowego; 4. Dokładny zakres robót budowlanych dla realizacji Zadania nr 1 Część A określa dokumentacja projektowa: • Projekt budowlany i wykonawczy rozbudowy dróg powiatowych – ulic Bruzdowej i Metrycznej, od granic projektu budowy drogi POW do ul. Prętowej na terenie dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy, odcinek 3 – ul. Bruzdowa od skrzyżowania z drogą gminną bez nazwy oznaczona symbolem 37 KUD w MPZP Zawad i Kępy Zawadowskiej (wraz ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Prętową (wraz ze skrzyżowaniem) – branża sanitarna (przebudowa wodociągu), opracowana w 2018 r., Spis dokumentacji technicznej dla realizacji Zadania nr 1 Cześć A w ramach dokumentacji projektowej dla rozbudowy ul. Bruzdowej: 1) Projekt budowlany : a) Tom I - Projekt zagospodarowania terenu b) Tom II.3 – Projekt architektoniczno-budowlany. Branża sanitarna – sieć wodociągowa 2) Projekt wykonawczy: a) Tom III – Branża sanitarna (przebudowa wodociągu) Spis specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych dla Zadania nr 1 Część A w ramach STWiORB dla rozbudowy ul. Bruzdowej:  STWiORB – Branża sanitarna. U.01.01.03. Przebudowa sieci wodociągowej. 5. Inwestycja będzie realizowana na podstawie: • Decyzji Prezydenta m. st. Warszawy nr 178/WIL/IN/2017 z dnia 25.05.2018r. zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej obejmującej przebudowę sieci wodociągowej wraz z budową przyłączy kanalizacji sanitarnej, Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłączenie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Parametry równoważności zawarte są w „Wytycznych do opracowywania dokumentacji technicznych oraz budowy przewodów i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przepompowni kanalizacyjnych” (dostępne na stronie internetowej www.mpwik.com.pl). Dokument ten zawiera zbiór podstawowych wymagań, które należy uwzględnić przy budowie sieci. Wykonawca zobowiązany jest do rozwiązania we własnym zakresie sposobu zrzutu wody z odwodnienia wykopów, a także do pozyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i uzgodnień w tym zakresie. II Wymagania i warunki realizacji dla Części A Zadania nr 1 1. Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. 2. Wykonawca zobowiązany jest dostosować do aktualnych warunków oraz uaktualnić we własnym zakresie wszystkie uzgodnienia i elementy dokumentacji niezbędne do realizacji inwestycji, 3. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania we własnym zakresie niezbędnych decyzji i uzgodnień zezwalających na realizację inwestycji, 4. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się i wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z „Wytycznymi do opracowywania dokumentacji technicznych oraz budowy przewodów i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przepompowni kanalizacyjnych” (dostępne na stronie internetowej www.mpwik.com.pl). 5. Sposób oraz harmonogram wykonywanych prac należy uzgodnić z właścicielami nieruchomości osób prywatnych. 6. Wszelkie prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić w sposób zapewniający ochronę znaków osnowy geodezyjnej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U. 2016r., poz. 1629). III Program Funkcjonalno-Użytkowy – część opisowa - Część B i C Zadania nr 1 1. Adres obiektu budowlanego Inwestycja zlokalizowana jest w rejonie skrzyżowania ul. Bruzdowej, ul. Prętowej i ul. Calowej w obrębie Miasta Stołecznego Warszawy, na terenie Dzielnicy Wilanów. Ulica Bruzdowa o zabudowie jednorodzinnej obustronnie, połączenie komunikacyjne z układem dróg gminnych i powiatowych osiedla Kępa Zawadowska 2. Termin realizacji Terminy realizacji: 1) Termin rozpoczęcia realizacji umowy ustala się na dzień ………. 2018 r. (dzień zawarcia umowy) 2) Termin zakończenia realizacji robót budowlanych ustala się na dzień: a) Część B i C Zadania nr 1 – 31.05.2019 r. 3. Ogólny opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest: a) Część B Zadania nr 1 – opracowanie, na podstawie PFU, dokumentacji projektowo-kosztorysowej na budowę odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową, b) Część C Zadania nr 1 – budowa odrzutów sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową– realizowana na podstawie opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej, o której mowa w pkt a) powyżej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami oraz odrębnego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót (wymaganych na podstawie ustawy Prawo budowlane Dz. U z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) (dalej zwana: „Dokumentacją”), uzyskanego na wniosek MPWiK. Odrzuty sieci kanalizacyjnej należy zaprojektować i wykonać z wyprowadzeniem poza zakres Części B Zadania 2 obejmującego rozbudowę skrzyżowania ul. Bruzdowej z ul. Prętową, zgodnie z danymi technicznymi uzyskanymi z MPWiK w m.st. Warszawie S.A. oraz z „Wytycznymi do opracowywania dokumentacji technicznych oraz budowy przewodów i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przepompowni kanalizacyjnych” (dostępne na stronie internetowej www.mpwik.com.pl). W ramach Części B Zadania nr 1 należy przewidzieć: 1) projekt budowlany opracowany na podstawie ostatecznej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego lub obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (zawartość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.), zawierający Informację BiOZ (zawartość zgodna z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia Dz. U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126) - 2 egz. 2) projekt budowlano-wykonawczy opracowany na podstawie uzyskanej ostatecznej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego lub obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (zawartość zgodna z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – t.j.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 z późn. zm.) wraz z przedmiarami – 2 egz. 3) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego tekst jedn.: Dz. U. z 2013 r. poz. 1129) – 2 egz. 4) projekt czasowej organizacji ruchu – 2 egz. 5) badania geotechniczne (treść zgodna z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych, Dz. U. z 2012 r. poz. 463) – 2 egz. 6) projekt gospodarki zielenią wraz z inwentaryzacją zieleni w zasięgu projektowanej sieci kanalizacyjnej z zaznaczoną na aktualnej mapie do celów projektowych trasą sieci i pasem frontu robót zaopiniowany przez Wydział Ochrony Środowiska właściwego Urzędu Dzielnicy m.st. Warszawy i uzgodniony z Zarządem Oczyszczania Miasta, w przypadku konieczności – 2 egz. 7) projekt obniżenia zwierciadła wód gruntowych na czas realizacji – wykonania robót - 2 egz. 8) w razie konieczności pozwolenie wodno-prawne wraz z załącznikami w tym operatem wodnoprawnym (w razie konieczności dokumentacja hydrogeologiczna zatwierdzona przez Geologa Wojewódzkiego) - 1 egz. 9) uzgodnienia z administratorem instalacji odbiorczej wód w sprawie zasad dokonywania zrzutów - 2 egz. 10) projekt zabezpieczenia lub przebudowy istniejącej infrastruktury technicznej, uzgodniony z właściwymi organami, w przypadku konieczności – 2 egz. 11) projekt odtworzenia nawierzchni uzgodniony z Zarządcą Drogi, w przypadku konieczności – 2 egz. 12) Protokół z narady koordynacyjnej w sprawie uzgodnienia usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu wraz z załącznikami mapowymi – 2 kolorowe kserokopie oraz 1 egz. w oryginale 13) pozostałe niezbędne opinie, pozwolenia, zatwierdzenia i decyzje administracyjne wymagane do wystąpienia o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub dokonania zgłoszenia robót oraz wykonywania odrzutów sieci kanalizacyjnej– w oryginałach. 14) Oryginały decyzji administracyjnych, postanowień niezbędnych do realizacji robót budowlanych i uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z załącznikami – 1 egz. Wykonanie czynności wymienionych w ust 6 pkt 7) - 9) dotyczy sytuacji, gdy zachodzić będzie konieczność obniżenia poziomu zwierciadła wód gruntowych lub odwodnienia wykopów budowlanych. W przypadku konieczności uzyskiwania decyzji administracyjnych w kilku organach administracji publicznej według właściwości ich działania, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dodatkowych opracowań (elementów dokumentacji projektowej) w ilości niezbędnej do uzyskania tych decyzji. Powinny one uwzględniać stawiane przez organ administracji publicznej wymagania. Wykonawca jest odpowiedzialny za pozyskanie wszystkich niezbędnych warunków, zatwierdzeń, zezwoleń, pozwoleń, opinii, decyzji administracyjnych w tym wystąpienie, w imieniu Zamawiającego, o decyzję pozwolenia na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych (wymaganych na podstawie ustawy Prawo budowlane Dz. U z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) wraz z jej uzyskaniem i uprawomocnieniem, W ramach Części C Zadania nr 1 należy na podstawie opracowanej w ramach Części B Zadania nr 1 dokumentacji projektowej, wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami oraz odrębnym pozwoleniem na budowę lub zgłoszeniem robót (wymaganych na podstawie ustawy Prawo budowlane Dz. U z 2018 r. poz. 1202 ze zm.) wybudować odrzuty sieci kanalizacji sanitarnej w ulicach Prętowej i Calowej w obszarze skrzyżowania z ul. Bruzdową. 4. Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe Wykonanie odrzutów kanalizacji sanitarnej w ul. Prętową i w ul. Calową umożliwi w przyszłości dalszą rozbudowę sieci kanalizacyjnej w przedmiotowych ulicach, a tym samym umożliwi odbiór ścieków bytowo-gospodarczych z przedmiotowego rejonu miasta. 5. Opis wymagań Zamawiającego do przedmiotu zamówienia 5.1. Wymagania ogólne dla Części B Zadania 1 Szczegółowe wymagania Zamawiającego do projektowania sieci kanalizacyjnej zebrane są w „Wytycznych do opracowywania dokumentacji technicznych oraz budowy przewodów i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przepompowni kanalizacyjnych” (dostępne na stronie internetowej www.mpwik.com.pl). Trasa projektowanej kanalizacji powinna być zgodna z § 140 ust. 8 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych dla dróg publicznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 124). Wykonawca ma obowiązek przygotować projekty budowlane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462, z późn. zm.). W przypadku konieczności obniżenia zwierciadła wód gruntowych oraz odwodnienia wykopów budowlanych Wykonawca zobowiązany jest do opracowania materiałów (treść zgodna z obowiązującymi przepisami, w tym Ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo Wodne Dz. U. z 2017 r. poz. 1566, z późn. zm.) i uzyskania odpowiednich decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia wodno-prawnego. 5.2. Wymagania ogólne dla Części C Zadania 1 1. Przedmiot zamówienia należy zrealizować zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami. 2. Wykonawca zobowiązany jest dostosować do aktualnych warunków oraz uaktualnić we własnym zakresie wszystkie uzgodnienia i elementy dokumentacji niezbędne do realizacji inwestycji, 3. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania we własnym zakresie niezbędnych decyzji i uzgodnień zezwalających na realizację inwestycji, 4. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się i wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z „Wytycznymi do opracowywania dokumentacji technicznych oraz budowy przewodów i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przepompowni kanalizacyjnych” (dostępne na stronie internetowej www.mpwik.com.pl). 5. Sposób oraz harmonogram wykonywanych prac należy uzgodnić z właścicielami nieruchomości osób prywatnych. 6. Wykonawca zobowiązany jest do rozwiązania we własnym zakresie sposobu zrzutu wody z odwodnienia wykopów, a także do pozyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i uzgodnień w tym zakresie. 7. Wszelkie prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić w sposób zapewniający ochronę znaków osnowy geodezyjnej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U. 2016r., poz. 1629). 5.3. Wymagania ogólne dotyczące przygotowania terenu budowy Przygotowanie terenu i zaplecza budowy zapewnia Wykonawca. 5.4. Warunki wykonania i odbioru robót budowlanych Warunki wykonania i odbioru robót budowlanych zostaną określone w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. IV Program Funkcjonalno-Użytkowy – część informacyjna - Część B i C Zadania nr 1 1. Dokumenty potwierdzające zgodność zamierzenia budowlanego z wymaganiami wynikającymi z odrębnych przepisów Realizacja niniejszego zamówienia winna być zgodna z decyzjami uzyskanymi przez Wykonawcę w ramach Części B Zadania nr 1. 2. Prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane Wykonawca uzyska odpowiednio decyzje lub umowy będące podstawą do żłożenia przez Zamawiającego oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. 3. Przepisy prawne normy związane z projektowaniem i wykonaniem zamierzenia budowlanego 3.1. Przepisy prawne związane z projektowaniem Opracowana przez Wykonawcę dokumentacja powinna być zgodna m. in z: 1) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2018 r. poz. 1202 ze zm.), 2) Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późn. zm.), 3) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, Dz. U. z 2003 r. nr 120 poz. 1126), 4) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129 t.j.), 5) Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. z 2012 r. poz. 463 t.j.), 6) Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2018 r., poz. 1152), 3.2. Przepisy prawne związane z prowadzeniem robót budowlanych Wykonawca powinien prowadzić budowę m.in. zgodnie z: 1) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2018 r. poz. 1202 ze zm.), 2) Ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2018 r., poz. 1152), 3) Ustawą z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2017 r., poz. 2101 z późn. zm.), 4) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 r. poz.799 z późn. zm.), 5) Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2018 r. poz.142 z późn. zm.), 6) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 992 z późn. zm.), 7) Ustawą z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2017 r., poz. 1566 z późn. zm.), 8) Ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. z 2017r., poz. 2126 z późn. zm.), 9) Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.), 10) Ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1073 z późn. zm.), 11) Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy środowiska (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r. Nr 169 poz. 1650 z późn. zm.), 12) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. nr 47 poz. 401), 13) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz. U. z 2018 r. nr 583), 14) Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124). 4. Informacje i dokumenty niezbędne do zaprojektowania robót budowlanych Wykonawca zleci opracowanie aktualnych mapy do celów projektowych wraz z aktualizacją pomiaru wysokościowego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie (Dz. U. z 1995 r. Nr 25, poz. 133), uprawnionej jednostce wykonawstwa geodezyjnego. Wykonawca ma obowiązek przygotować projekt zagospodarowania terenu wykonany na kopii mapy do celów projektowych, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez projektanta zgodnie z wymaganiami § 8 ust. 1 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2012 poz. 462 z późn. zm.). Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie do zadań Wykonawcy należało będzie przygotowanie opracowań geodezyjno-kartograficznych do celów projektowych, geodezyjne wyznaczanie obiektów budowlanych w terenie, czynności geodezyjne w toku budowy, czynności geodezyjne po zakończeniu budowy, geodezyjna dokumentacja powykonawcza. Wszelkie prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić w sposób zapewniający ochronę znaków osnowy geodezyjnej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz.U. 2016r., poz. 1629). Odrzuty sieci kanalizacyjnej w ul. Prętową i ul. Calową należy zaprojektować i wykonać zgodnie z danymi technicznymi uzyskanymi z MPWiK w m.st. Warszawie S.A. oraz z „Wytycznymi do opracowywania dokumentacji technicznych oraz budowy przewodów i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz przepompowni kanalizacyjnych” (dostępne na stronie internetowej www.mpwik.com.pl). ZADANIE NR 2 ROZBUDOWA DROGI POWIATOWEJ – UL. BRUZDOWEJ NA ODCINKU OD UL. 37 KUD (WRAZ ZE SKRZYŻOWANIEM) DO UL. PRĘTOWEJ (WRAZ ZE SKRZYŻOWANIEM) • Część A Zadania nr 2 - obejmująca rozbudowę ul. Bruzdowej od ul. 37KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (bez skrzyżowania); • Część B Zadania nr 2 – obejmująca rozbudowę skrzyżowania ul. Bruzdowej z ul. Prętową. Klasyfikacja robót według wspólnego słownika zamówień. 45233120-6 – roboty w zakresie budowy dróg 45231400-9 – roboty w zakresie budowy linii energetycznych 45231300-8 – roboty w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45232310-8 – roboty w zakresie linii telefonicznych I Opis inwestycji 1. Teren inwestycji Inwestycja zlokalizowana jest w obrębie Miasta Stołecznego Warszawy, na terenie Dzielnicy Wilanów. Ulica Bruzdowa o zabudowie jednorodzinnej obustronnie, połączenie komunikacyjne z układem dróg gminnych i powiatowych osiedla Kępa Zawadowska 2. Termin realizacji Terminy realizacji: 1) Termin rozpoczęcia realizacji umowy ustala się na dzień ………. 2018 r. (dzień zawarcia umowy) 2) Termin zakończenia realizacji robót budowlanych ustala się na dzień: a) Część A Zadania nr 2 – 30.06.2019 r.; b) Część B Zadania nr 2 – 31.08.2019 r. 3) Termin zakończenia realizacji przedmiotu umowy ustala się na dzień: 15.10.2019 r. 3. Zakres przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa drogi powiatowej – ulicy Bruzdowej na odcinku od ul. 37 KUD (wraz ze skrzyżowaniem) do ul. Prętowej (wraz ze skrzyżowaniem) na terenie Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy Na zakres przedmiotu zamówienia składają się w szczególności:  roboty rozbiórkowe,  roboty drogowe,  budowa kanalizacji deszczowej,  przebudowa oświetlenia ulicznego,  przebudowa sieci elektroenergetycznej niskiego i średniego napięcia,  przebudowa telekomunikacyjnej linii napowietrznej,  gospodarka zielenią,  stała organizacja ruchu. Do zakresu przedmiotu zamówienia nie wchodzi usunięcie kolizji z gazociągiem, które będzie realizowane przez wykonawcę ze strony PSG w trakcie realizacji przedmiotu niniejszego zamówienia. 4. Dokładny zakres robót budowlanych określa dokumentacja projektowa: Projekt budowlany i wykonawczy rozbudowy dróg powiatowych – ulic Bruzdowej i Metrycznej, od granic projektu budowy drogi POW do ul. Prętowej na terenie dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy, odcinek 3 – ul. Bruzdowa od skrzyżowania z drogą gminną bez nazwy oznaczona symbolem 37 KUD w MPZP Zawad i Kępy Zawadowskiej (wraz ze skrzyżowaniem) do skrzyżowania z ul. Prętową (wraz ze skrzyżowaniem), opracowana w 2018 r., Spis dokumentacji technicznej: 1) Projekt budowlany: a) Tom I - Projekt zagospodarowania terenu b) Tom II.1 – Projekt architektoniczno-budowlany. Branża drogowa c) Tom II.2 – Projekt architektoniczno-budowlany. Branża sanitarna - Odwodnienie d) Tom II.3 – Projekt architektoniczno-budowlany. Branża sanitarna – Sieć wodociągowa e) Tom II.5 – Projekt architektoniczno-budowlany. Branża elektroenergetyczna - Oświetlenie f) Tom II.6 – Projekt architektoniczno-budowlany. Branża elektroenergetyczna – Przebudowa sieci średniego i niskiego napięcia g) Tom II.7 – Projekt architektoniczno-budowlany. Branża teletechniczna Dokumentacja badań podłoża gruntowego oraz opinia geotechniczna 2) Projekt wykonawczy: a) Tom I – Branża drogowa b) Tom II – Branża sanitarna (kanalizacja deszczowa) c) Tom III – Branża sanitarna (przebudowa wodociągu) d) Tom V – Branża elektroenergetyczna (oświetlenie) e) Tom VI – Branża elektroenergetyczna (przebudowa sieci niskiego i średniego napięcia) f) Tom VII – Branża telekomunikacyjna g) Tom VIII - Branża zieleń h) Projekt stałej organizacji ruchu. Spis specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych:  STWiORB Branża - Drogi  STWiORB Branża – Elektroenergetyczna (Oświetlenie)  STWiORB Branża – Elektroenergetyczna (Przebudowa sieci)  STWiORB Branża - Sanitarna  STWiORB Branża - Telekomunikacja 5. Inwestycja będzie realizowana na podstawie: • Decyzji Prezydenta m. st. Warszawy nr 178/WIL/IN/2018 z dnia 25.05.2018 r. zatwierdzającej projekt budowlany i udzielającej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. • Postanowienia Prezydenta m. st. Warszawy nr 374/WIL/IN/2018 z dnia 25.06.2018 r., które prostuje oczywistą omyłkę zaistniałą w decyzji Prezydenta m. st. Warszawy Nr 178/WIL/IN/2018 z dnia 25.05.2018 r. 6. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłączenie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. II Wymagania i warunki realizacji 1. Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania i zabezpieczenia terenu budowy z zachowaniem najwyższej staranności i uwzględnieniem specyfiki przedmiotu umowy oraz jego przeznaczenia. 2. Wykonawca zobowiązuje się do udostępnienia terenu innemu wykonawcy w celu usunięcia kolizji z gazociągiem oraz skoordynowania tych robót z robotami stanowiącymi przedmiot umowy. 3. Zamawiający wymaga zastosowania chodnika z płyt betonowych 50x50x7 cm z mikrofazą 2 mm, układanego „na mijankę”. 4. Zamawiający wymaga wykonania zjazdów z kostki betonowej prostokątnej o wymiarach 20x10x8 cm, koloru ciemnoszarego. 5. Zamawiający wymaga w ramach zadania wykonania wszelkich niezbędnych rozbiórek wraz z zagospodarowaniem materiałów pochodzących z rozbiórek, zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. 6. Wykonawca zawrze w swoich cenach wszelkie koszty związane ze składowaniem, recyklingiem oraz utylizacją, wszelkich materiałów z rozbiórek, wycinki drzew oraz odpadów, a także zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w operacie kolaudacyjnym wszystkich niezbędnych protokołów z tym związanych. 7. Wykonawca zobowiązany jest do usunięcia reklam i innych urządzeń oraz obiektów kolidujących z prowadzonymi robotami lub ich przeniesienia w miejsce niekolidujące z prowadzonymi robotami budowlanymi. 8. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia niezbędnych nadzorów technicznych ze strony właścicieli urządzeń obcych oraz ze strony służb miejskich i poniesienia wszelkich niezbędnych kosztów w celu prawidłowego prowadzenia robót. 9. Zamawiający wymaga stałego umożliwienia dojazdu do każdej posesji zlokalizowanej przy ulicy Bruzdowej oraz pozostałych dróg w liniach rozgraniczających teren inwestycji w czasie całego trwania budowy. 10. Wykonawca do wykonywania prac winien zastosować sprzęt, który nie spowoduje hałasu i wibracji ponad dopuszczalne normy. Wykonawca zobowiązany jest do ograniczenia pracy maszyn na tzw. „jałowym biegu”. 11. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia istniejącej zieleni w sąsiedztwie prowadzonych robót i dbałości o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony środowiska. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za naruszenie przepisów dotyczących ochrony środowiska na terenie budowy i na terenie przyległym do placu budowy w stopniu całkowicie zwalniającym od tej odpowiedzialności Zamawiającego. 12. Wykonawca zobowiązany jest do wyregulowania ulicznych urządzeń występujących w granicy robót, do projektowanego poziomu ulicy, przed wykonaniem nawierzchni. 13. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania wykazu osób przeznaczonych do wykonania zamówienia oraz kopii uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego dla osób mających pełnić powierzone im funkcje w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 14. Zamawiający wymaga aby personel kierowniczy Wykonawcy wyznaczony do realizacji niniejszej Umowy, w okresie trwania Umowy, nie podejmował się jakiejkolwiek innej pracy kolidującej z realizacją Umowy. 15. Zamawiający wymaga stałej obecności kierownika budowy na obiekcie w trakcie trwania budowy. 16. Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji wszelkich uzgodnień i opinii, wygasłych przed zawarciem Umowy oraz wygasających w okresie trwania Umowy, o ile zachodzi taka potrzeba. 17. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania, zatwierdzenia i wdrożenia projektu stałej organizacji ruchu wygasającego w okresie trwania Umowy. 18. Zamawiający wymaga od Wykonawcy wykonania, zatwierdzenia i wdrożenia w ramach zadania projektów czasowych organizacji ruchu. 19. Wszelkie prace związane z realizacją przedmiotu zamówienia należy prowadzić w sposób zapewniający ochronę znaków osnowy geodezyjnej zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tj. Dz. U. 2016r., poz. 1629). 20. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace ogólnobudowlane związane bezpośrednio z realizacją przedmiotu zamówienia z wyłączeniem kadry kierowniczej. 21. Prace ogólnobudowlane, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – wszystkie czynności przy budowie jezdni, chodnika, drogi dla rowerów, infrastruktury podziemnej określone w dokumentacji projektowej wykonywane bezpośrednio na terenie budowy. 22. Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. Wykonawca w terminie 5 dni licząc od daty rozpoczęcia wykonywania przedmiotu umowy i na każde żądanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 2 dni robocze przedstawi oświadczenie o zatrudnieniu osób, o których mowa powyżej oraz oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 23. Pozostałe wymagania i warunki dotyczące zakresu i realizacji przedmiotu Umowy określa dokumentacja projektowa wraz ze Specyfikacjami Technicznymi i Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia. Wykonawca ma obowiązek w cenie oferty ująć wszystkie koszty niezbędne do prawidłowego, zgodnego z obowiązującymi przepisami wykonania i przekazania do użytkowania przedmiotu Umowy. B. Klauzula społeczna 1. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymagają zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących prace ogólnobudowlane związane bezpośrednio z realizacją przedmiotu zamówienia z wyłączeniem kadry kierowniczej. 2. Prace ogólnobudowlane, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia – wszystkie czynności przy budowie jezdni, chodnika, drogi dla rowerów, infrastruktury podziemnej określone w dokumentacji projektowej wykonywane bezpośrednio na terenie budowy. 3. Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. Wykonawca w terminie 5 dni licząc od daty rozpoczęcia wykonywania przedmiotu Umowy i na każde żądanie Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 2 dni robocze przedstawi oświadczenie o zatrudnieniu osób, o których mowa powyżej oraz oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej. 5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa powyżej. 6. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę lub Podwykonawcę z pracownikami świadczącymi pracę, celem wykazania przez Wykonawcę wypełnienia obowiązku zatrudnienia, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników świadczących przy realizacji przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę. Postanowienia dotyczące kar umownych stosuje się odpowiednio. C. Termin realizacji 1. Termin rozpoczęcia realizacji Umowy ustala się: 1) dla Zadania nr 1 na dzień zawarcia Umowy, 2) dla Zadania nr 2 na dzień zawarcia Umowy. 2. Termin zakończenia realizacji robót ustala się na dzień: 1) dla Zadania nr 1 Część A 31.03.2019 r. 2) dla Zadania nr 1 Część B i C 31.05.2019 r. 3) dla Zadania nr 2 Cześć A 30.06.2019 r. 4) dla Zadania nr 2 Część B 31.08.2019 r. 3. Termin zakończenia realizacji przedmiotu Umowy ustala się na dzień: 15.10.2019 r. 4. Za termin zakończenia realizacji robót uznaje się faktyczne wykonanie robót budowlanych, potwierdzone przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego wpisem do Dziennika Budowy. Za termin zakończenia realizacji przedmiotu Umowy rozumie się wykonanie przedmiotu Umowy wraz z odbiorem końcowym i uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. 5. Wykonawca wykona przedmiot Umowy w terminach określonych w harmonogramie rzeczowo-finansowym, zatwierdzonym przez Właściwego Zamawiającego, przy czym Strony dopuszczają możliwość zmiany harmonogramu w związku ze zmianą terminu realizacji Umowy, w trybie określonym w § 18 wzoru umowy. D. Gwarancja Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty na okres nie krótszy niż 36 miesięcy. Okres gwarancji na przedmiot zamówienia może zostać przedłużony według oceny oferty Wykonawcy w zakresie kryterium „Rozszerzony okres gwarancji”. UWAGA – Rozszerzony okres gwarancji stanowi kryterium oceny ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) najpóźniej do dnia, w którym upływa ostateczny termin składania ofert do godz. 12:00. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz 978 i 1240). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego (m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów) nr 73 10301508 0000 0005 5001 6109 Bank Handlowy w Warszawie S.A., ul. Senatorska 16, 00-923 Warszawa z podaniem w tytule przelewu: „Przetarg nr 45/WIR/2018 – Rozbudowa ulicy Bruzdowej na odcinku od ul. 37 KUD do ul. Prętowej wraz z przebudową sieci wodociągowej oraz budową sieci kanalizacyjnej” oraz dokładnej nazwy i adresu Wykonawcy. Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. UWAGA! Kasa Zamawiającego nie przyjmuje wpłat wadium w formie gotówki. 3. W przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale lub oryginał zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy dołączyć do oferty. Kasa urzędu czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.30. W przypadku dołączenia do oferty dokumentu wadium w oryginale, proszę kserokopię dokumentu wadium dołączyć do oferty, a oryginał dokumentu wadium w koszulce na dokumenty załączyć na końcu oferty (proszę nie łączyć trwale z ofertą oryginału dokumentu wadium). Dokument wadium winien zawierać niżej wymienione elementy: a. wskazanie Beneficjenta – Beneficjentem musi być m.st. Warszawa Dzielnica Wilanów, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, b. nazwę dającego zlecenie i jego siedzibę (adres), c. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, d. zobowiązanie banku/instytucji ubezpieczeniowej do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia całości kwoty zobowiązania na pierwsze pisemne żądanie zapłaty Zamawiającego wraz z oświadczeniem, że: • zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych: Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej • zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, e. zapisy odnośnie czasu jej trwania, f. zapisy odnośnie zasad wygaśnięcia, g. okres ważności, obejmujący przynajmniej cały okres związania ofertą. 4. Nie wniesienie wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 skutkuje odrzuceniem oferty wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 7a i 7b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa przedmiotowego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu wypełnionego formularza oferty o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Ponadto do oferty należy załączyć: a) oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, wraz ze wskazaniem części zamówienia których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz z podaniem firm podwykonawców lub informacją o samodzielnym wykonaniu zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. b) dokument (np. pełnomocnictwo, odpis z właściwego rejestru, np. Krajowego Rejestru Sądowego, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej lub umowa spółki cywilnej, itp.) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty, w przypadku pełnomocnictwa, do oferty należy załączyć oryginał pełnomocnictwa lub kopię pełnomocnictwa potwierdzoną notarialnie; - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo, pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. c) kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem potwierdzenia wniesienia wadium, w przypadku wnoszenia wadium w innej dopuszczonej formie niż pieniężna, dokument wadium należy dołączyć do oferty w oryginale lub oryginał zdeponować w kasie Urzędu Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, ul. Franciszka Klimczaka 2, 02-797 Warszawa, a kserokopię potwierdzenia złożenia wadium wraz z kserokopią dokumentu wadium należy dołączyć do oferty; d) w przypadku gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów, potwierdzającego oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: i. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu ii. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia iii. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia iv. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje czynności, których wskazane zdolności dotyczą (czy będzie brał udział w wykonaniu zamówienia). Powyższy dokument należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ UWAGA W terminie 3 dni od dnia przekazania (zamieszczenia na stronie internetowej) informacji z otwarcia ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu (bez wezwania) w oryginale oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - wg wzoru określonego w pkt 1 Załącznika nr 8 do SIWZ. Wraz z przedstawieniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca, który nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej, może złożyć ww. oświadczenie wraz z ofertą – należy wówczas złożyć ww. oświadczenie o treści określonej w pkt 2 Załącznika nr 8 do SIWZ. Inne dokumenty lub oświadczenia wymagane w postępowaniu W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą dowodów, o których mowa w pkt VIIC SIWZ. D. Informacje dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, zgodnie z III.D.9 SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane Wykonawca zobowiązany jest wykazać ww. podmiot w oświadczeniu Wykonawcy o podwykonawcach, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 5. Nie podlega łączeniu doświadczenie Wykonawcy i doświadczenie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca. Inny podmiot, na zasobach którego polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy, musi wykazać samodzielnie, że spełnia warunek określony w III.A.1.2)c)c.1)c.1.1) lub c.1.2) SIWZ. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe, o których mowa w pkt III.D.1 SIWZ. 7. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w III.C.2.b. SIWZ. 8. W zakresie nieuregulowanym w SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126). 9. W przypadku gdy Wykonawca, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22 a ustawy, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązania tych podmiotów, potwierdzającego oddanie do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wykonawca wykaże, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Powyższy dokument powinien zawierać informacje dotyczące w szczególności: v. zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, vi. sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, vii. zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, viii. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje czynności, których wskazane zdolności dotyczą (czy będzie brał udział w wykonaniu zamówienia). Powyższy dokument należy przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ. E. Informacje dla Wykonawców, którzy zamierzają powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą oświadczenie Wykonawcy o podwykonawcach, wraz ze wskazaniem części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz z podaniem firm podwykonawców lub informacją o samodzielnym wykonaniu zamówienia, o treści zgodnej ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Oświadczenie należy złożyć w oryginale 2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa wraz z ofertą oświadczenie, o którym mowa w III.C.2.b SIWZ wg wzoru określonego w załączniku nr 3 do SIWZ, w którym zamieszcza informację o tych podwykonawcach. F. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółka cywilna/konsorcjum) 1. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: a) podmioty występujące wspólnie zobowiązane są do ustanowienia w formie pisemnej Pełnomocnika reprezentującego ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; b) pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem, podpisane przez wszystkie upoważnione do tego osoby wskazane w rejestrach właściwych dla poszczególnych wykonawców (KRS, informacja o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). W/w pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,  wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego,  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania; c) kopie dokumentów dotyczące Wykonawcy (członka konsorcjum) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tego Wykonawcę, którego dotyczą lub Pełnomocnika; d) korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty; e) Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie; f) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, oraz o których mowa w pkt III.B.2 SIWZ, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt III.A.1 SIWZ; g) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. III.C.2.a i b SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia; h) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności / braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. III.C.4 SIWZ składa każdy z Wykonawców. i) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: - warunek określony w III.A.1.2)c)c.1)c.1.1) SIWZ musi być spełniony w całości przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeden lub każdy z podmiotów musi posiadać samodzielnie wymagane doświadczenie, nie podlega sumowaniu doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie), - warunek określony w III.A.1.2)c)c.1)c.1.2) SIWZ musi być spełniony w całości przez co najmniej jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (jeden lub każdy z podmiotów musi posiadać samodzielnie wymagane doświadczenie, nie podlega sumowaniu doświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie),, - warunek określony w III.A.1.2)c)c.2) SIWZ zostanie spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub Wykonawcy łącznie potwierdzą, iż spełnia ww. warunek. j) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. III.C.7 SIWZ, przy czym: 1) dokumenty i oświadczenia o których mowa w pkt III.C.3.3.1. SIWZ składa odpowiednio Wykonawca, który wykazuje spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w pkt III.A.1.2)c)c.1 SIWZ. 2) dokumenty i oświadczenia o których mowa w III.C.3.3.2. SIWZ składa każdy z nich.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach