Przetargi.pl
ROZBUDOWA SYSTEMU KLIMATYZACJI W BUDYNKU URZĘDU MIEJSKIEGO- ETAP II

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3960724 , fax. 71 3173405
  • Data zamieszczenia: 2016-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5 5
    55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3960724, fax. 71 3173405
    REGON: 69291493227000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.srodaslaska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA SYSTEMU KLIMATYZACJI W BUDYNKU URZĘDU MIEJSKIEGO- ETAP II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie kompletnej instalacji klimatyzacji centralnej systemu VRF wraz wykonaniem wszystkich niezbędnych prac potrzebnych do prawidłowego działania systemu w wydzielonych pomieszczeniach budynku Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej, piętra pierwsze i drugie - skrzydło A, przy Pl. Wolności 5 w Środzie Śląskiej. System klimatyzacji obejmuje łącznie 20 pomieszczeń usytuowanych na I piętrze (11 pomieszczeń), II piętrze (9 pomieszczeń). Przewiduje się montaż jednej jednostki zewnętrznej na strychu budynku. Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania, wymaganej zakresem programu funkcjonalno-użytkowego dokumentacji technicznej oraz zakupu, zamontowania i uruchomienia wszystkich elementów, niezbędnych do realizacji nakreślonych poniżej zadań. Zakres obejmuje także uruchomienie, rozruch instalacji, przeprowadzenie prób, pomiarów oraz szkolenie personelu w niezbędnym zakresie oraz wykonanie niezbędnych ekspertyz, badań, uzyskanie wymaganych prawem opinii, uzgodnień, zezwoleń, (w tym decyzji pozwolenia na budowę). 2. Zakres rzeczowy robót budowlanych i projektowych określa opis przedmiotu zamówienia zawarty niniejszym SIWZ (opis przedmiotu zamówienia), w wytycznych do projektowania uzyskanych od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, w Programie funkcjonalno-użytkowym oraz Warunkach wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wzorze Umowy. 3. Wykonawca zobowiązany jest po wykonaniu całości zakresu zamówienia do podpisania gwarancji jakości wg wzoru stanowiącego załącznik do Umowy. 4. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje: 1. opracowanie ogólnej koncepcji wykonania instalacji klimatyzacji w systemie VRV lub VRF obejmującej co najmniej lokalizację jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych, sposób prowadzenia przewodów zasilających jednostki i powrotu czynnika chłodzącego oraz odprowadzenia kondensatu w oparciu o uzgodnienia dokonywane z Zamawiającym przed wykonaniem dokumentacji projektowej, o której jest mowa w pkt 2). Uzgodnienia dotyczyć będą między innymi: a. ilości przyjętych układów systemu klimatyzacji, b. miejsc lokalizacji jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych (agregatów klimatyzacyjnych), c. miejsc lokalizacji w pomieszczeniach biurowych jednostek klimatyzacyjnych wewnętrznych, d. miejsc lokalizacji aparatury sterującej systemami klimatyzacyjnymi, e. tras prowadzenia przewodów klimatyzacyjnych, f. sposobu i miejsc odprowadzenia skroplin, g. kolorystyki malowanych pomieszczeń. 2. zaprojektowanie to jest opracowanie dokumentacji projektowej, w skład której wchodzić będzie: a. pięć egzemplarzy projektu budowlanego (wraz z niezbędnymi pozwoleniami, opiniami, uzgodnieniami, ekspertyzami informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, charakterystyką energetyczną budynków oraz w razie konieczności warunkami technicznymi uzyskanymi od gestorów mediów w zakresie instalacji wewnętrznych i przyłączy jak również innymi opracowaniami wynikającymi z przepisów prawnych i branżowych) opracowanego zgodnie z założeniami Programu funkcjonalno użytkowego, Warunków wykonania i odbioru robót uwzględniającego między innymi: wykonywanie robót budowlanych na czynnych obiektach, lokalizację jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych, dobór jednostek klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych, lokalizację jednostek klimatyzacyjnych wewnętrznych w pomieszczeniach. przebudowę (rozbudowę) instalacji elektrycznej, podłączenia i przebieg kanałów odprowadzających skropliny z klimatyzatorów (sposób odprowadzenia skroplin z jednostek wewnętrznych do kanalizacji), przejścia projektowanych instalacji przez przegrody budowlane (w przypadku przejść przez elementy konstrukcyjne projekt zawierać będzie stosowne opinie, uzgodnienia i ekspertyzy dotyczące ich lokalizacji oraz wpływu na bezpieczeństwo konstrukcji), malowanie (przywrócenie do stanu sprzed realizacji inwestycji) pomieszczeń po wykonaniu instalacji klimatyzacji. Projekt należy opracować zgodnie z: obowiązującą wiedzą techniczną, wytycznymi zawartymi w Programie funkcjonalno-użytkowym, wytycznych do projektowania ustalonych przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków a także z uwzględnieniem postanowień zawartych w Warunkach wykonania i odbioru robót, dokonanymi uzgodnieniami, o których jest mowa w pkt 1), obowiązującymi przepisami, w tym Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 r. poz. 462 z późniejszymi zmianami), b) trzy egzemplarze projektu wykonawczego uzupełniającego i uszczegóławiającego projekt budowlany w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiarów robót oraz realizacji i kontroli robót budowlanych wynikającej z Warunków wykonania i odbioru robót, uwzględniającego między innymi: miejsca lokalizacji jednostek zewnętrznych, przebudowę (rozbudowę) instalacji elektrycznej z podaniem szczegółów jej włączenia do instalacji elektrycznej istniejącej, rozprowadzenia po budynku, sposobu prowadzenia przewodów elektrycznych, miejsca lokalizacji aparatury sterującej systemami klimatyzacji, szczegóły montażu jednostek wewnętrznych występujących w obiekcie objętym opracowaniem projektowym, szczegóły wykonawcze związane z doprowadzeniem i odprowadzeniem czynnika chłodzącego z jednostek wewnętrznych w tym szczegóły wykonawcze przejść instalacji przez przegrody budowlane, szczegóły wykonania zabudowy rurarzy instalacji, sposób prowadzenia, włączenia instalacji odprowadzających skropliny z klimatyzatorów do instalacji kanalizacyjnej. Projekt należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 tekst jednolity), c) przedmiary robót inwestycyjnych - opracowane dla Ratusza Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej dotyczące wykonania instalacji klimatyzacji (w tym wykonanie konstrukcji wspornych na agregaty zewnętrzne, wykonanie i montaż konstrukcji podwieszenia jednostek wewnętrznych, montaż urządzeń klimatyzacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych, rurarzy zasilających, powrotnych, odprowadzenia skroplin oraz roboty związane z rozbudową i przebudową instalacji elektrycznej), malowania pomieszczeń wewnętrznych, w których prowadzone będą roboty związane z wykonaniem instalacji klimatyzacji. W przedmiarach sporządzonych dla malowania pomieszczeń wyliczenie powierzchni malowania podane zostanie oddzielnie dla każdego z pomieszczeń z podziałem na ściany i sufity. Przedmiary opracowane zostaną zgodnie z zasadami sporządzania przedmiarów i obmiarów oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 tekst jednolity), d) przedmiary robót kosztowych - opracowane dla Ratusza Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej dotyczące przeprowadzenia robót konserwacyjnych, polegających na odnowieniu sufitu i ścian. Przedmiary opracowane zostaną zgodnie z zasadami sporządzania przedmiarów i obmiarów oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 tekst jednolity), e) analiza kosztów eksploatacji zaprojektowanej instalacji klimatyzacji wraz z urządzeniami klimatyzacji w budynku Ratusza Urzędu Miejskiego w Środzie Śląskiej uwzględniającą zużycie energii elektrycznej, wymianę elementów eksploatacyjnych (filtry), uzupełnianie czynnika chłodzącego, koszty przeglądów serwisowych w czasie gwarancji i po jej zakończeniu oraz przeglądów wynikających z ustawy Prawo budowlane oraz innych obowiązujących przepisów, f) decyzja pozwolenia na przeprowadzenie robót budowlanych posiadająca klauzulę ostateczności. g) dwa egzemplarze dokumentacji projektowej wymienionej w podpunktach a) , b), c), d), e), f) na nośniku CD lub DVD w formatach plików otwartych: rysunki zapisane w formatach plików .pdf i .dxf, opisy techniczne do projektów oraz informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zapisane zostaną w powszechnie używanym edytorze tekstowym w formacie .odt i .pdf, przedmiary zapisane zostaną w formacie .pdf oraz .ath pozostałe dokumenty takie jak: uzgodnienia, opinie, ekspertyzy, decyzje itd. Mają być zeskanowane i dołączone do dokumentacji przekazywanej na nośniku CD lub DVD w formacie .pdf lub .jpg. 3) Wykonanie robót budowlano - montażowych na czynnych obiektach (zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia zamieszczonym w SIWZ, Programem funkcjonalno użytkowym wytycznymi do projektowania udostępnionymi przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, Warunkami wykonania i odbioru robót oraz opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową i obowiązującymi przepisami) polegających między innymi na: a) wykonaniu konstrukcji wspornych pod agregaty zewnętrzne, b) dostawie i montażu agregatów zewnętrznych klimatyzacji zgodnych z projektem i warunkami przewidzianymi w Programie funkcjonalno - użytkowym, c) wykonaniu instalacji elektrycznej zasilającej agregaty zewnętrzne i wewnętrzne instalacji klimatyzacji, d) wykonaniu orurowania instalacji klimatyzacji (zasilanie, powrót, odprowadzenie skroplin), e) dostawie i montażu jednostek wewnętrznych instalacji klimatyzacji zgodnych z projektem i warunkami przewidzianymi w Programie funkcjonalno - użytkowym, f) zabudowie rurarzy instalacji klimatyzacji, g) włączeniu rurarzy odprowadzenia skroplin do istniejących kanalizacji, h) malowaniu pomieszczeń klimatyzowanych celem uzyskania stanu sprzed realizacji zadania. 4) uzyskanie w imieniu Zamawiającego stanowisk właściwych organów w przedmiocie zgodności wykonanych robót budowlanych z zatwierdzonym projektem budowlanym, oraz ostatecznych pozwoleń na dopuszczenie do użytkowania wykonanych instalacji i robót budowlanych z nimi związanych. 5. Przedmiotem zamówienia, o którym mowa w ust. 1 oraz ust. 4 objęte jest również przeniesienie autorskich praw majątkowych na dostarczoną dokumentację. 6. Zaprojektowanie, o którym mowa w ust. 4. pkt 2) obejmuje również następujące czynności: a. weryfikację kompletności wszystkich danych niezbędnych dla prawidłowego zaprojektowania i wykonania robót budowlanych, b. uzyskanie materiałów niezbędnych do projektowania, c. sporządzenie obmiarów powierzchni i kubatury pomieszczeń z natury (niezbędnych do prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej, o której jest mowa w ust. 3.4. pkt 2), oraz do właściwego doboru jednostek wewnętrznych i zewnętrznych), d. wykonanie opisów, obliczeń technicznych oraz rysunków technicznych i schematów, e. zapewnienie, udziału w opracowaniu projektu osób posiadających uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności oraz wzajemne skoordynowanie techniczne wykonanych przez te osoby opracowań zapewniające uwzględnienie zawartych w przepisach zasad bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w procesie budowy, z uwzględnieniem specyfiki prac na czynnych obiektach budowlanych, f. zastosowanie w projekcie rozwiązań standardowych skutkujących optymalizacją kosztów, g. wykonania dodatkowej dokumentacji uzupełniającej na własny koszt, jeżeli w trakcie uzyskiwania pozwolenia na wykonanie robót budowlanych, zajdzie taka konieczność, h. zapewnienie nadzoru autorskiego w całym okresie realizacji umowy. 7. Wykonywanie robót, o których mowa w ust. 4. pkt 3) obejmuje następujące czynności: a. zapewnienie objęcia kierownictwa nad robotami budowlanymi przez kierowników robót posiadających uprawnienia budowlane w specjalnościach objętych opracowaniem projektowym i będących członkami właściwej izby samorządu zawodowego, b. wyznaczenie z pośród osób zobowiązanych do kierowania robotami budowlanymi koordynatora kierowników robót (kierownika budowy), c. przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentów niezbędnych do zawiadomienia organów nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, d. prace przygotowawcze, e. organizację placu budowy, w tym czynności związane z wykonaniem zasilania w wodę i energię elektryczną oraz ponoszeniem kosztów ich zużycia, z przygotowaniem placów składowych, zaplecza budowy oraz jego dozoru, f. organizację i koordynację robót budowlanych we wszystkich branżach, g. dostawę materiałów, sprzętu i narzędzi niezbędnych do wykonania robót budowlanych oraz urządzeń koniecznych do wbudowania (zgodnych z ustaleniami SIWZ w tym Programem funkcjonalno - użytkowym i Warunkami wykonania i odbioru robót), h. wykonanie robót zamiennych nie zmieniających istotnie zakresu wynikającego z oferty, i. składowanie i utylizację materiałów z rozbiórki, zgodnie z obowiązującymi przepisami, usuwanie zanieczyszczeń (w tym odpadów wytworzonych w wyniku prowadzenia robót budowlanych), j. sporządzenie oraz prowadzenie dokumentacji budowy, k. wykonanie wszystkich pomiarów, prób, badań, rozruchów, l. przeprowadzenie szkoleń przedstawicieli Zamawiającego z obsługi urządzeń i aparatury sterowniczej, m. sporządzenie dokumentacji powykonawczej dla wykonanych robót budowlanych, n. uzyskiwanie opinii, deklaracji zgodności, atestów, zaświadczeń i innych wymaganych dokumentów, o. usuwanie wad i usterek w trakcie realizacji robót oraz w okresie rękojmi i gwarancji, p. ochronę i utrzymanie terenu budowy, q. utrzymanie czystości i ewentualną naprawę nawierzchni ulic stanowiących drogi dojazdowe do terenu robót, r. likwidację placu budowy po zakończeniu robót budowlanych, s. przygotowanie i złożenie w imieniu Zamawiającego w organie nadzoru budowlanego zawiadomienia o zakończeniu robót budowlanych wraz z niezbędnymi dokumentami, a w razie takiej konieczności wniosku dotyczącego pozwolenia na użytkowanie wraz z wymaganymi dokumentami. 8. Podstawę techniczno - prawną dla realizacji przedmiotu zamówienia stanowi opis przedmiotu zamówienia, zawarty w rozdziale (tym właściwym) SIWZ, obejmujący Program funkcjonalno-użytkowy, wytyczne do projektowania uzyskane od Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz Warunki wykonania i odbioru robót. 9. W okresie udzielonej gwarancji, na zamontowany osprzęt i urządzenia Wykonawca musi przeprowadzać okresowe przeglądy zgodnie z zaleceniami producenta (co najmniej dwa razy w roku) obejmujące min. sprawdzenie szczelności instalacji klimatyzacji, konserwację i czyszczenie urządzeń, wymianę lub czyszczenie filtrów. W przypadku awarii, po jej zgłoszeniu przez przedstawiciela Zamawiającego 1. lub 2. pod numer telefonu Wykonawcy i, lub jego email, czas reakcji ww nie może być dłuższy niż 3 godziny naprawa awarii zaś musi nastąpić maksymalnie w ciągu godzin od momentu jej zgłoszenia w ww trybie. Na czas naprawy Wykonawca musi zapewnić na swój koszt sprzęt zastępczy w postaci klimatyzatorów przenośnych o parametrach odpowiadających paramentom (mocy chłodniczej) wskazanych w projekcie powykonawczym dla poszczególnych pomieszczeń. Koszt takich przeglądów należy uwzględnić w ofercie. W przypadku różnic pomiędzy SIWZ a załącznikami do SIWZ ustala się następującą hierarchię ważności dokumentów: 1. SIWZ 2. Umowa 3. Program Funkcjonalno-Użytkowy 4. Warunki Wykonania i Odbioru Robót Wszystkie wskazane w załącznikach znaki towarowe, patenty, i pochodzenie dotyczące materiałów i urządzeń należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy PZP, w odniesieniu do materiałów, wyrobów i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych, wyrobów i urządzeń równoważnych, tj. o jakości i funkcjonalności nie gorszej niż opisane w SIWZ i załącznikach do SIWZ. Ponadto Zamawiający, w przypadku gdy w przedmiotowych opracowaniach zostały wskazane normy, za wyjątkiem Polskich Norm przenoszących normy europejskie oraz norm innych państw członkowskich EOG przenoszących te normy dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Oferty niezawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone. UWAGA: Wszelkim wskazaniom nazw materiałów, urządzeń, systemów należy przyjąć jako - lub równoważne. Zamawiający będzie wymagał certyfikaty, deklaracje zgodności, atesty higieniczne oraz aprobaty techniczne na wbudowane materiały.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454500006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 90 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.1. Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 4 800,00 zł 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn.zm.). 4. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art.24 ust. 2 pkt 2 ustawy PZP. W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, tj: 1) Jeżeli Wykonawca odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie. 2) Jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Jeżeli zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4)Jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn lezących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, ze nie należny do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium na Rozbudowę systemu klimatyzacji w budynku Urzędu Miejskiego - etap II. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 10. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.srodaslaska.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach