Przetargi.pl
Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z budową sieci wodociągowej na terenie Gminy Osiek Jasielski w formule ,,zaprojektuj i wybuduj”

GMINA OSIEK JASIELSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 38-223 Osiek Jasielski, 112
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. (13) 44 20 005 , fax. (13) 44 20 005
  • Data zamieszczenia: 2023-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA OSIEK JASIELSKI
    112
    38-223 Osiek Jasielski, woj. podkarpackie
    tel. (13) 44 20 005, fax. (13) 44 20 005
    REGON: 370440360
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://osiekjasielski.biuletyn.net/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa oczyszczalni ścieków wraz z budową sieci wodociągowej na terenie Gminy Osiek Jasielski w formule ,,zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest Rozbudowa oczyszczalni ścieków – etap II w Osieku Jasielskim wraz z budową sieci wodociągowej na terenie Gminy Osiek Jasielski w formule „zaprojektuj i wybuduj” . 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi zał. nr 4a i 4b do SWZ - Program Funkcjonalno – Użytkowy odpowiednio dla : - Program Funkcjonalno-Użytkowy dla zadania Rozbudowa Oczyszczalni Ścieków w miejscowości Osiek Jasielski – Etap – II – zał. Nr 4a - - Program Funkcjonalno-Użytkowy dla zadania Budowa ujęcia wody z rzeki Kłopotnica wraz ze Stacją Uzdatniana Wody i siecią wodociągową dla miejscowości Pielgrzymka gmina Osiek Jasielski – zał. Nr 4b.4. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Regulamin naboru wniosków o dofinansowanie edycja Nr 2 w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwała nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. 5. Przedmiotem zamówienia jest: - zaprojektowanie i wykonanie robót dla rozbudowy oczyszczalni ścieków – Etap II w Osieku Jasielskim; - zaprojektowanie i wykonanie ujęcia wody wraz ze stacją uzdatniania wody oraz zaprojektowanie dla całej miejscowości Pielgrzymka sieci wodociągowej (ok. 9500 mb.) z budową części sieci wodociągowej (w wybranym obszarze tej miejscowości (o dł. ok. 3869 m + rurociąg podłużny o dł. ok. 277 m) - wykonanie sieci w 1 etapie1) Etap I - projektowania - obejmuje opracowanie niezbędnej do realizacji przedsięwzięcia dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych umożliwiających realizację prac, zgodnie z przepisami ustawy prawa budowlanego w tym wszelkich innych niezbędnych decyzji, opinii i uzgodnień niezbędnych do prawidłowej realizacji inwestycji (zwanej dalej Dokumentacją projektową).Zakres I etapu projektowania obejmował będzie:a) rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych,b) uzyskanie niezbędnych warunków, uzgodnień, zgód właścicieli nieruchomości, pozwoleń oraz uzyskania map do celów projektowych,c) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej uwzględniającej wszystkie branże oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji, pozwoleń , opinii, zatwierdzeń, ekspertyz, i innych dokumentów koniecznych do opracowania ww. dokumentacji projektowej jak i niezbędnych do realizacji robót budowlanych wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę,d) pełnienia nadzoru autorskiego w ramach opracowanej dokumentacji projektowej.Dla zadania pod nazwą budową sieci wodociągowej Gmina posiada aktualną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia. 2) Etap II - wykonawczy obejmuje wykonanie robót budowlano - instalacyjnych w oparciu o opracowaną dokumentację projektową zakończone opracowaniem dokumentacji powykonawczej.Zakres II etapu - wykonawczego obejmował będzie:W ramach zamówienia planuje się m.in. wybudować nowe obiekty technologiczne, sieci, instalacje, urządzenia niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni ścieków i osiągniecia maksymalnej wydajności i jakości ścieków oczyszczonych oraz osadów ściekowych dla zakładanych parametrów ilości i jakości ścieków surowych dopływających do oczyszczalni. Zamawiający wymaga, aby wydajność i przepustowość oczyszczalni ścieków po jej rozbudowie w zakresie przedmiotowego zamówienia były nie mniejsze niż:- wydajność oczyszczalni wyrażona w RLM : 3830 (obecnie RLM =1100)- przepustowość średniodobowa oczyszczalni Qdśr = 350 ³/d (obecnie Qdśr = 120 ³/d )Zakres rozbudowy winien obejmować w szczególności:- remont stacji dmuchaw w istniejącym budynku technologicznym;- remont węzła odwadniania osadu- budowa reaktora biologicznego i zbiornika osadu wraz z dostawą doposażenia technologicznego;- budowa drugiego zbiornika na osad nadmierny z układem stabilizacji tlenowej wraz z dostawą doposażenia technologicznego;- budowa wiaty;- demontaż istniejącego przepływomierza ścieków oczyszczonych DN80 i montaż nowego przepływomierza ścieków oczyszczonych DN125- wykonanie niezbędnej infrastruktury technicznej w zakresie instalacji technologicznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, elektrycznych i AKPiA umożliwiającej funkcjonowanie nowych obiektów i urządzeń;- rozbudowa sytemu sterowania i wizualizacji z włączeniem do systemu nowych obiektów i urządzeń - wykonanie opaski i placu z betonowej kostki brukowej w obrębie reaktora i zbiornika osadu umożliwiającego dojazd i dojście do obiektu- wykonanie oświetlenia w obrębie nowych obiektów- wykonanie ukształtowania i zagospodarowania w obrębie projektowanych obiektów;-demontaż części istniejącego ogrodzenia i wykonanie nowego ogrodzenia obejmującego teren projektowanych obiektów .Dla drugiej części zamówienia dotyczącego wykonania ujęcia wody, stacji uzdatniania wody i sieci wodociągowej w miejscowości Pielgrzymka planuje się: - budowę ujęcia wody z rzeki Kłopotnica (ujęcie wody jako denne) na dz. nr 1852/1 w km. 5+950 - budowę stacji uzdatniania wody wraz z hydrofornia oraz zbiornikiem magazynowym wody surowej i uzdatnionej, zlokalizowana na dz. nr 524/1 - budowę części sieci wodociągowej w wybranym obszarze tej miejscowości o długości ok. 3869 m. + rurociąg popłuczny o długości ok. 277 m. (realizacja sieci w 1 etapie).6. Do rozpoczęcia robót budowlanych będzie można przystąpić po opracowaniu dokumentacji projektowej wykonanej i dostarczonej przez Wykonawcę, zatwierdzonej przez Zamawiającego oraz po uzyskaniu wymaganych przepisami uzgodnień, pozwoleń,zgłoszeń, zezwoleń itp. (jeżeli będą wymagane prawem). Wykonanie wszystkich robót budowlanych wymagane jest w oparciu o powstałą dokumentację projektową, warunkami właściwych organów i instytucji, niniejszą SWZ oraz zawartą umową. Szczegółowy zakres prac objętych niniejszym zamówieniem znajduje się w załączonym Programie Funkcjonalno-Użytkowym wraz z załącznikami dla poszczególnych części zamówienia tj: - Rozbudowa oczyszczalni ścieków – etap II w Osieku Jasielskim - Budowa ujęcia wody z rzeki Kłopotnica wraz ze Stacją Uzdatniana Wody i siecią wodociągową dla miejscowości Pielgrzymka gmina Osiek Jasielski 7. Ponadto Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia:1) odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia,2) powinien, o ile uzna to za konieczne, zapewnić swoim specjalistom wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi projektanci, kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert hydrogeolog, geolog, specjalista ds. ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.3) uczestnictwa w naradach budowy, na których przekazywane będą informacje o stanie zaawansowania robót i rozstrzygane bieżące zagadnienia związane z budową,4) w przypadku kolizji z istniejącymi urządzeniami infrastruktury technicznej, należy zaprojektować i wykonać ich przebudowę lub zabezpieczenie,5) wykona min. 20 zdjęć z realizacji przedmiotu umowy (wykonanych na różnym etapie inwestycji, kolorowych, dobrej jakości) ilustrujących przebieg przedsięwzięcia w postaci opisanego katalogu elektronicznego na nośniku elektronicznym (płyta DVD lub pamięć USB).6) zapewni obsługę geodezyjną inwestycji (wytyczenie, inwentaryzacja powykonawcza wraz z inwentaryzacją geodezyjną zatwierdzoną przez właściwy ośrodek geodezyjny i kartograficzny),7) w okresie rękojmi i gwarancji do udziału w organizowanych przeglądach obiektu oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia usterek,8) ponoszenia pełnej odpowiedzialności za szkody spowodowane przez własnych pracowników lub podwykonawców na skutek nieprzestrzegania przepisów BHP,9) uzyska przed odbiorem końcowym wszystkie wymagane przepisami prawa pozwolenia ( m.in. pozwolenie na użytkowanie, zrzut ścieków, pobór wody);10) ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie, w tym za przypadki uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy, w zakresie przewidzianym przez k.c.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 00/100);2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto nr rachunku29 8627 1024 2004 6001 0476 0006 z dopiskiem „Wadium – nr postępowania”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie p.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Osiek Jasielski7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona .7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 p.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale II podrozdziale 9 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/warunki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym t.j.:- Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:- Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:- Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku;4) zdolności technicznej lub zawodowej t.j.:4.1) tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawidłowo ukończyli co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości ogółem co najmniej 1 500 000,00 złotych brutto obejmującą swym zakresemwykonanie robót związanych z budową i/lub rozbudową i/lub przebudową oczyszczalni ścieków lub związanych z budową i/lub rozbudową i/lub przebudową sieci wodociągowej;4.2) t.j. dysponują osobami, które będą wykonywać zamówienie lub pisemnym zobowiązaniem innych podmiotów do udostępnienia tych osób, w tym przynajmniej:-osobą, która posiada uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia (główny projektant) .- osobą, która posiada uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (kierownik budowy);- osobą, która posiada uprawnienia określone przepisami Prawa budowlanego dokierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych (kierownik robót).Uwaga:Dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej: jeśli wartość lub wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu.Zamawiający informuje, że posiadane przez osoby uprawnienia w wymaganym zakresie, stosownie do wymagań określonych w ogłoszeniu i SWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.). Osoby, które posiadają uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane, uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego odpowiednie do realizacji przedmiotu zamówienia, do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie wykazują te dokumenty, jako obowiązujące.Zamawiający dopuszcza również możliwość uznania uprawnień wynikających z innych niż krajowe przepisów np. treści dyrektyw, zawartych umów międzynarodowych i innych przepisów, które potwierdzą spełnianie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.). oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1646).Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej - dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców .Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-03

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach