Przetargi.pl
ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOŚCI ZIELIN

GMINA TRZEBIELINO ogłasza przetarg

  • Adres: 77-235 Trzebielino, ul. Wiejska 15
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA TRZEBIELINO
    ul. Wiejska 15
    77-235 Trzebielino, woj. pomorskie
    REGON: 770979565
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.trzebielino.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIEJSCOWOŚCI ZIELIN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. W ramach inwestycji planuje się wykonanie rozbudowy istniejącego obiektu w celu wzrostu jego wydajności. Projekt zakłada budowę oraz przebudowę reaktorów SBR, modernizację istniejących urządzeń, wymianę sterowania wraz z monitoringiem, budowę nowej wiaty na osad, przebudowę infrastruktury towarzyszącej oraz zakup niezbędnego wyposażenia. Otrzymane dofinansowanie pobudzi aktywność inwestycyjną Gminy Trzebielino, umożliwi rozwój lokalnej przedsiębiorczości i stworzy nowe miejsca pracy. Wprowadzone zasady finansowania zaangażują w realizację inwestycji sektor finansowy. Inwestycja poprawi warunki życia obywateli i umożliwi zrównoważony rozwój całego regionu.1.2. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa realizacja inwestycji w formule „zaprojektuj i wybuduj” polegającej na rozbudowie oczyszczalni ścieków w miejscowości Zielin zgodnie z opisem zawartym w Programie Funkcjonalno–Użytkowym, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ1.3. Zamawiający realizuje przedmiotową inwestycję na podstawie Wstępnej Promesy dotyczącej dofinansowania inwestycji z Programu Rządowego Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Umowa zostanie zawarta z wybranym Wykonawcą nie wcześniej niż po otrzymaniu przez Zamawiającego Promesy z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, dla zadania będącego przedmiotem zamówienia.1.4. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz realizacja robót budowlanych związanych z rozbudową oczyszczalni ścieków w miejscowości Zielin na działce 80/8 obręb Zielin. W zakres zadań Wykonawcy wchodzi opracowanie dokumentacji projektowo - wykonawczej (projekt budowlany, projekty wykonawcze i techniczne) wraz z uzyskaniem wszelkich wymaganych uzgodnień, opinii, postanowień i decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę, a następnie kompletna realizacja przedsięwzięcia wraz z dostawami i montażem urządzeń, rozruchem technologicznym, zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym oraz SWZ.1.5. Zamawiający w stosunku do zakresu przedstawionego w Programie Funkcjonalno-użytkowym, dokonuje następujących zmian:1.5.1. Rezygnacja z wykonania zakresu prac technologicznych/instalacyjnych oraz architektoniczno-konstrukcyjnych dla Budynku odwadniania i granulacji osadu – BOG oraz Silosu wapna – SW. W ramach zadania należy wykonać w budynku BOG przyłącza elektryczne, AKPiA i wizualizacji dla projektowanego układu opisanego w Programie Funkcjonalno-użytkowym.1.5.2. Rezygnacja z montażu automatycznego próbopobieraka (samplera) dla Komory retencyjnej – KR1.1.5.3. Rezygnacja z wykonania zakresu prac technologicznych/instalacyjnych oraz elektrycznych i AKPiA dla Komory spustowej ścieków oczyszczonych – KSO1.1.5.4. Rezygnacja z wykonania zakresu prac technologicznych/instalacyjnych oraz elektrycznych i AKPiA dla Komory ścieków oczyszczonych – KSO2.1.5.5. Zmiana zakresu wykonania dróg, placów i chodników. Rezygnacja z poszerzenia istniejących dróg i placów manewrowych. W ramach zadania należy wykonać nowy wjazd na oczyszczalnię oraz dojazd, dojście i place manewrowe niezbędne dla wszystkich nowobudowanych obiektów.1.5.6. Zmiana zakresy wyposażenia towarzyszącego wymaganego do dostarczenia:- rezygnacja z dostawy układu pakowania produktu – wagoworkownicy,- dodatkowa dostawa spektrofotometru wraz z wyposażeniem towarzyszącym (zgodnie z wykazem w załączniku A)1.6 W ramach zadania należy wykonać dokumentację projektową obejmującą cały zakres opisany w Programie Funkcjonalno-użytkowym, także obiekty i elementy wypisane powyżej, wyłączone z wykonania w obecnym postępowaniu (które będą wykonywane w odrębnym etapie). Dokumentacja projektowa winna uwzględniać powyższy podział z uwzględnieniem etapów. Wykonywany w ramach niniejszego postępowania etap I winien zapewnić spełnianie wymagań PFU w zakresie wydajności i efektywności oczyszczalni ścieków (w tym pkt. 1.2.7 oraz 1.4.5 PFU).Do zadań Wykonawcy należy także przeszkolenie pracowników, wykonanie dokumentacji powykonawczej, uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (jeśli wymagane), decyzji pozwolenia wodno-prawnego na zrzut ścieków oczyszczonych, opracowanie instrukcji eksploatacji i bhp oraz wykonanie wszystkich innych prac koniecznych do użytkowania.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, stanowiącym Załącznik nr 9 do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45232421-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta winna być zabezpieczona WADIUM w wysokości 30.000,00 zł (słownie złotych: trzydzieści tysięcy 00/100),2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 stawy PZP.3. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca powinien powołać się na oznaczenie postępowania.4. Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu na konto Zamawiającego w:• Urząd Gminy Trzebielino - B.S. Bytów o/Kołczygłowy 66 9321 0001 0031 5393 2000 00102) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020r. poz. 299).5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt. 2–4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.6. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie, nie później niż 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.7. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed terminem upływu składania ofert,2) którego oferta została odrzucona,3) po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2 -4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 pzp mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, w następującym zakresie:1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.4) Zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli:- Wykonawca wykaże się doświadczeniem zdobytym w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał oraz prawidłowo ukończył co najmniej dwa zamówienia, w tym jedno polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu przebudowy, rozbudowy lub modernizacji czynnej w ruchu oczyszczalni ścieków komunalnych o przepustowości min. 500 m³/dobę oraz co najmniej jedno zamówienie polegające na wykonaniu przebudowy, rozbudowy lub modernizacji czynnej w ruchu oczyszczalni ścieków komunalnych w technologii SBR (sekwencyjnych reaktorów biologicznych) o wartości nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł brutto- Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, które spełniają następujące warunki:a) jedną osobą na stanowisko Projektanta branży sanitarnej/technologicznej która posiada uprawnienia do projektowania w specjalności sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe, w tym przy realizacji co najmniej jednej dokumentacji projektowej obejmującej przebudowę, rozbudowę lub modernizację czynnej w ruchu oczyszczalni ścieków komunalnych technologii SBR (sekwencyjnych reaktorów biologicznych) o przepustowości min. 500 m³/dobęb) jedną osobą na stanowisko Projektanta branży budowlanej, która posiada uprawnienia do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe.c) jedną osobą na stanowisko Projektanta branży elektrycznej i AKPiA, która posiada uprawnienia do projektowania w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowed) jedną osobą na stanowisko Kierownika Budowy / Kierownika Robót Sanitarnych, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe, w tym na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót sanitarnych w ramach co najmniej jednego zadania obejmującego wykonanie przebudowy, rozbudowy lub modernizacji czynnej w ruchu oczyszczalni ścieków komunalnych o przepustowości min. 500 w technologii SBR (sekwencyjnych reaktorów biologicznych) o wartości nie mniejszej niż 5.000.000,00 zł bruttoe) jedną osobą na stanowisku Kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe, w tym na stanowisku kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych w ramach co najmniej jednego zadania polegającego na wykonaniu przebudowy, rozbudowy lub modernizacji czynnej w ruchu oczyszczalni ścieków komunalnych w technologii SBR (sekwencyjnych reaktorów biologicznych).f) jedną osobą na stanowisko Kierownika Robót elektrycznych i AKPIA, która posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiada minimum 3 letnie doświadczenie zawodowe, w tym na stanowisku Kierownika Robót elektrycznych i AKPiA w ramach co najmniej jednego zadania polegającego na wykonaniu przebudowy, rozbudowy lub modernizacji czynnej w ruchu oczyszczalni ścieków komunalnych w technologii SBR (sekwencyjnych reaktorów biologicznych).g) jedną osobą na stanowisko Technologa, która posiada min. 3 letnie doświadczenie w tym na stanowisku technologa rozruchu przy realizacji inwestycji obejmującej przebudowę, rozbudowę lub modernizacji czynnej w ruchu oczyszczalni ścieków komunalnych w technologii SBR (sekwencyjnych reaktorów biologicznych) o przepustowości min. 500 m³/dobęUWAGA:1. Zamawiający dopuszcza jedynie połączenie wyżej wskazanych stanowisk kierowniczych pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.2. Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.3. W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym - prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.4. Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego oraz uprawnienia budowlane wymagane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1333 ze zm.) i - jeżeli jest to wymagane- ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.5. Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) - dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-22

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach