Przetargi.pl
Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa remizy strażackiej w Drążdżewie

Gmina Krasnosielc ogłasza przetarg

  • Adres: 06-212 Krasnosielc, Rynek 40
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krasnosielc
    Rynek 40
    06-212 Krasnosielc, woj. mazowieckie
    REGON: 550668315
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugkrasnosielc-bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa remizy strażackiej w Drążdżewie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa, nadbudowa i przebudowa budynku remizy OSP w Drążdżewie. Zakres prac będzie obejmował:- fundamenty,- ściany zewnętrzne i wewnętrzne,- dach,- posadzka na gruncie,- strop nad przyziemiem i poddaszem,- tynki i oblicowania,- stolarkę okienną i drzwiową,- elewacje,- roboty sanitarne i elektryczne,- wyposażenie i wykończenieSzczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna i przedmiary robót stanowiące integralną część niniejszej SWZ.Jeżeli Zamawiający wskazał pozycje katalogowe w dokumentacji postępowania należy traktować je jako rozszerzenie opisu robót. W przypadku występowania w materiałach jednoznacznych nazw materiałów wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy – wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „lub równoważne o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych oraz estetycznych (kompozycyjnych)”. Za produkt równoważny Zamawiający uznaje taki, który ma te same cechy funkcjonalne co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt oraz taki, który charakteryzuje się taką samą dostępnością do sieci serwisowej. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonej w dokumentacji przetargowej. Produkt równoważny powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt, jednocześnie umożliwiając uzyskanie efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych. Przez pojęcia cech jakościowych i technicznych produktu równoważnego należy rozumieć cechy, które opisują fizyczne właściwości przedmiotu zamówienia (np. długość, szerokość, kubatura, wysokość itd.) oraz wybrane cechy jakościowe, które dotyczą wartości użytkowych przedmiotu zamówienia (np. wydajność, żywotność, odporność, łatwość obsługi, bezpieczeństwo eksploatacji, komfort użytkowania, standard wykończenia itd.). Obowiązek ewentualnego udowodnienia porównywalności cech jakościowych proponowanych do zastosowania rozwiązań równoważnych ciąży na Wykonawcy. Podstawą porównania będą parametry jakościowe określone w PN, atestach, certyfikatach, aprobatach technicznych, specyfikacjach technicznych itp.Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania kompletu dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.Dokumentacja powykonawcza powinna zawierać wszelkie dokumenty przewidziane przepisamiobowiązującego prawa, a w szczególności:1) dziennik budowy,2) protokoły odbioru robót ulegających zakryciu i zanikających,3) wyniki badań, prób i sprawdzeń, protokoły odbioru instalacji i urządzeń technicznych,4) geodezyjną dokumentację powykonawczą robót i sieci uzbrojenia terenu,5) kopię mapy zasadniczej powstałej w wyniku geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej,6) dokumentację projektową powykonawczą dla wszystkich branż i inne opracowania projektowe, opisy i rysunki zamienne uwiarygodnione przez Projektanta, Inspektora Nadzoru, Kierownika budowy w formie papierowej oraz w formie elektronicznej w ilości 3 egz.7) oświadczenie Kierownika budowy (oryginał + 2 x kopia) dotyczące: - zgodności robót wykonanych zgodnie z dokumentacją projektową i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami prawa, - dokumentów potwierdzających jakość i pochodzenie (certyfikaty, atesty, deklaracje właściwości użytkowych) wbudowanych urządzeń i materiałów, - uporządkowania i doprowadzenia do należytego stanu terenu budowy i jego okolic, w tym ulic, sąsiednich posesji, budynków, etc. jeśli były one wykorzystywane lub w inny sposób dotknięte w trakcie wykonywania robót,8) aprobaty techniczne (deklaracje właściwości użytkowych) oraz certyfikaty dla materiałów i urządzeń,9) karty gwarancyjne urządzeń technicznych – jeśli dotyczy,10) instrukcja eksploatacji obiektu, instrukcje BHP i p.poż. z planem ewakuacji,11) dokumenty zainstalowanych maszyn, urządzeń i wyposażenia, w tym instrukcje eksploatacyjne oraz dokumenty użytkowe (DTR) – jeśli dotyczy,12) wyniki pomiarów kontrolnych, prób szczelności, innych prób oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, zgodnie ze specyfikacjami technicznymi – jeśli dotyczy,14) wykaz zamontowanych maszyn i urządzeń z podaniem typu, numeru seryjnego – jeśli dotyczy,15) wykaz dostarczonego wyposażenia,16) inne pozostałe dokumenty wymagane przez prawo, w tym wszelkie dokumenty niezbędne do zawiadomienia o zakończeniu budowy przed organem nadzoru budowlanego niewymienione powyżej,17) oryginał ostatecznej decyzji pozwolenia na użytkowanie, / jeżeli jest wymagany18) dokument gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia,19) Inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza w wersji papierowej w ilości 5 egz. Wykonawca pokrywa wszelkie koszty dojazdów, zakwaterowania, wyżywienia swoich pracowników oraz obsługi inwestycji poniesione w związku z realizacją powierzonych mu obowiązków wynikających z zapisów niniejszej SWZ i umowy, tj.: - zapewnienie obsługi geodezyjnej niezbędnej do wykonania zamówienia, - wykonania inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, - organizacji i zagospodarowania placu budowy m.in. utrzymania zaplecza budowy, podłączenia wody i energii elektrycznej, dozoru budowy, wywozu nieczystości itp., - utrzymania i likwidacji placu budowy, ewentualne odtworzenie stanu pierwotnego drogi, dojazdu oraz terenu w rejonie prowadzonych robót, - uporządkowanie terenu po zakończeniu robót, - ponoszenia opłat za media, itp.Zaleca się odbycie wizji lokalnej przed złożeniem oferty.Wykonawca podczas wykonania przedmiotu zamówienia powinien uzgadniać dobór materiałów budowlanych i wykończeniowych (w szczególności: kolor i elementy elewacji, ścian, stolarki okiennej i drzwiowej, instalowanych urządzeń, płytek ściennych, podłogowych, itp.) z Zamawiającym i Inspektorem nadzoru.Termin gwarancji na roboty budowane stanowić będzie kryterium oceny ofert. Szczegółowe postanowienia na ten temat znajdują się w pkt XVII niniejszej SWZ. Gwarancja obiektu obejmuje pełny zakres robót. Okres gwarancji liczy się od dnia podpisania przez inwestora protokołu odbioru końcowego przedmiotu umowy.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych – ponieważ podział zamówienia na części groziłby nadmiernymi trudnościami technicznymi - potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia a także spowodować nadmierne koszty jego wykonania. Ponadto zamówienie dotyczy zakresu o zasięgu, który może być realizowany przez małe i średnie przedsiębiorstwa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium.2. Ustala się wadium w kwocie:20 000,00 zł, słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/1003. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:1) w pieniądzu,2) w gwarancjach bankowych,3) w gwarancjach ubezpieczeniowych4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. outworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 807 ze zm.)4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy w Krasnosielcu nr 158917 0001 0000 0026 2000 0030 z adnotacją: "Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa remizy strażackiej w Drążdżewie”5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunekbankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeńmiędzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowymZamawiającego. Zamawiający zaleca załączenie do oferty dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu narachunek bankowy Zamawiającego.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginałgwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – tzn. przekazanie dokumentu następuje w takiej formie w jakiej został onustanowiony przez gwaranta, tj. oryginału dokumentu.8. Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący wadium winno zawierać w swojej treści nieodwołalne ibezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwszepisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten winien obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodująceutratę wadium, określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.9. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji warunków zamówienia form wadium(niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu.10. Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej zokoliczności:1) upływu terminu związania ofertą2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie naczynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.11. Zamawiający zwróci wadium również niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wnioskuprzez Wykonawcę:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albonie upłynął termin do jego wniesienia.12. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 11 powyżej, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego zwykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu;2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz niniejszej specyfikacji warunkówzamówienia.2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczymZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający nie wyznaczaszczegółowego warunku w tym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,Wymagane jest posiadanie przez wykonawcę zdolności kredytowej lub środków finansowychZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.4) Wymagane jest spełnienie minimalnych warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia,potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiającerealizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości:1. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminuskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie co najmniej dwiekompleksowe roboty budowlane polegające na budowie, rozbudowie lub przebudowie budynku, tożsame swym zakresem zprzedmiotem zamówienia. Warunek zostanie oceniony na podstawie wykazu robót oraz załączonych dowodówokreślających czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź innedokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczynniezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;2. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje kierownikiem (kierownikami) budowy posiadającym/-mistosowne uprawnienia budowlane z co najmniej 2 letnim doświadczeniem zawodowym tj. wymagane są uprawnieniakonstrukcyjno- budowlane, uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz w zakresie sieci i instalacji elektrycznych.3. Postanowienia dotyczące Podmiotów udostępniających zasoby:1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościachtechnicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go znimi stosunków prawnych.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą,zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacjidanego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będziedysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby musi potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotamiudostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa, w szczególności:1) Zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) Sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasobyprzy wykorzystaniu zamówienia;3) Czy i w jakim zakresie podmiot udostępniających zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu dowarunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizujeroboty budowlane, dostawy lub usługi których wskazane zdolności dotyczą.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lubzawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy niezachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przezwykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiającyżąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotamialbo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotówudostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacjipodmiotów udostępniających zasoby.7. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia,wraz z oświadczeniem, o którym mowa w X pkt 1 ppkt. 2 specyfikacji warunków zamówienia, także oświadczenie podmiotuudostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunkówudziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby – X pkt 1 ppkt 3.8. Podmiot trzeci, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału wpostępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz 109 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-17

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach