Przetargi.pl
Rozbudowa istniejącego placu zabaw przy ul. Obrońców Helu w Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy.

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus ogłasza przetarg

  • Adres: 02-495 Warszawa, Plac Czerwca 1976 roku nr 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 60 00 , fax. 22 443 60 11
  • Data zamieszczenia: 2017-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus
    Plac Czerwca 1976 roku nr 1 -
    02-495 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 60 00, fax. 22 443 60 11
    REGON: 01525966001220
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.ursus.warszawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa istniejącego placu zabaw przy ul. Obrońców Helu w Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    „Rozbudowa istniejącego placu zabaw przy ul. Obrońców Helu w Warszawie.” Kody CPV: 45111300-1 Roboty rozbiórkowe 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45233200-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni; 45223800-4 Montaż i wznoszenie gotowych konstrukcji 45112723-9 Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne 45342000-6 Wznoszenie ogrodzeń 45112710-5 Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych Termin wykonania zamówienia: rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy zakończenie: do 15.12.2017 r. Okres gwarancji: zgodny z kryterium oceny oferty Realizacja zadania obejmuje powiększenie istniejącego placu zabaw dla dzieci młodszych, zlokalizowanego na działce nr 62/9 z obrębu 2-11-14 poprzez doposażenie go w nowe urządzenie zabawowe, montaż nowych elementów małej architektury, takich jak ławki i kosze oraz zmianę przebiegu ogrodzenia placu zabaw, tak aby obejmowało on nowo urządzoną część z zabawką i nawierzchniami utwardzonymi. Inwestycja obejmuje ponadto wykonanie nawierzchni bezpiecznej pod urządzeniem zabawowym oraz zagospodarowanie szaty roślinnej. 1. Zestawienie realizowanych i adaptowanych powierzchni w ramach zadania. - powierzchnia pod nawierzchnię bezpieczną gumową – 46,70 m2 - powierzchnia pod nawierzchnię bezpieczną gumową istniejąca adaptowana (z pow. piaskownicy) – 175,70 m2 - powierzchnia pod nawierzchnię żwirowo- żywiczną – 78,25 m2 - powierzchnie biologicznie czynne adaptowane oraz z nowymi nasadzeniami 781,35 m2 W zakres projektowanych prac na terenie opracowania wchodzą: • gospodarka drzewostanem: usunięcia drzew i krzewów, przesadzenie krzewów; • rozbiórki i demontaż elementów zagospodarowania terenu; • wykonanie placów o nawierzchni utwardzonej, wodoprzepuszczalnej; • dostawa i montaż urządzenia zabawowego dla dzieci i innych elementów dfa; • remont elementów drewnianych ławek istniejących; • korekta przebiegu niskiego ogrodzenia z montażem ogrodzenia w nowym przebiegu; • prace związane z uzupełnieniem gleby; • wykonanie uzupełnień szaty roślinnej. Gospodarka drzewostanem Większość istniejących drzew i krzewów na terenie opracowania podlega adaptacji na terenie zagospodarowania. Do usunięcia z uwagi na zły stan techniczny przewidziano 1 egzemplarz drzewa iglastego oraz żywopłoty formowane liściaste o powierzchni 40,40m2 i jedną dwugatunkową grupę krzewów o powierzchni 30,00m2 Do przesadzenia w obrębie terenu opracowania wytypowano część żywopłotu nieformowanego z tawuły japońskiej. Rozbiórki i adaptacje. W ramach prac inwestycyjnym koniecznym jest przeprowadzenie prac rozbiórkowych bitumicznej nawierzchni asfaltowej (N1) wraz z warstwami podbudowy. Powierzchnia asfaltowej nawierzchni do rozbiórki wynosi 155m2. Założono do rozbiórki miąższość nawierzchni asfaltowej wraz z warstwami podbudowy 20cm. Rozebrany gruz po warstwie bitumicznej oraz podbudowę należy wywieźć i przekazać odpowiedniej firmie zajmującej się utylizacją odpadów. Wykonawca przekaże Inwestorowi Kartę Przekazania Odpadów jako dowód utylizacji odpadów nawierzchni asfaltowej. Ponadto, prace rozbiórkowe obejmują także fragment pieszego chodnika z płyt betonowych . Adaptacji do nowo projektowanego zagospodarowania podlega w całości bezpieczna nawierzchnia gumowa placu zabaw. Demontażowi i usunięciu (wywiezieniu na składowisko odpadów lub na miejsce wskazane przez Inwestora) podlegają również następujące elementy zagospodarowania terenu : • metalowe kosze na śmieci: 4 sztuki • stalowe słupki rozgraniczające: 2 sztuki • drewniane elementy siedziska i oparcia ławek: 6 sztuk po 5 drewnianych kantówek 100x50x1950mm Demontażowi oraz ponownemu montażowi na terenie będącym przedmiotem opracowania w nowo projektowanych lokalizacjach podlegają: • stojak rowerowy (mocowany do fundamentu bet. na śruby M10): 1 sztuka • regulamin placu zabaw: 1 sztuka Elementy te należy zdemontować ostrożnie, aby nie uległy zniszczeniu, następnie oczyścić z pozostałości fundamentów i zamontować w nowej lokalizacji, fundamentując je ponownie. Pozostały gruz należy wywieźć na miejsce składowania. Do demontażu i ponownego wykorzystania przeznaczono także jeden z boków ogrodzenia systemowego placu zabaw. Projektowane place piesze o nawierzchni utwardzonej, wodoprzepuszczalnej W miejscu rozebranej silnie zniszczonej nawierzchni asfaltowej istniejącego placu w ramach zadania należy wykonać nawierzchnię żwirowo - żywiczną oraz, w obrębie strefy bezpieczeństwa nowego urządzenia zabawowego – gumową nawierzchnię bezpieczną. Nawierzchnia żwirowo - żywiczna Projektowana nawierzchnia żwirowo - żywiczna jest nawierzchnią wodoprzepuszczalną o jednolitej płaskiej, bezspoinowej powierzchni, składa się z warstwy ścieralnej wykonanej ze żwiru łamanego rzecznego wąskiej frakcji 3-5mm zmieszanego ze spoiwem dwuskładnikowym (żywica epoksydowa i utwardzacz). Warstwa ścieralna ma grubość 25mm i rozkładana jest na miejscu poprzez wylewanie mieszanki składnika mineralnego ze spoiwem. Nawierzchnię taka rozkłada się na odpowiednio przygotowanej podbudowie kamiennej. Konieczne jest wykonanie dylatacji nawierzchni! Do rozłożenia nawierzchni żwirowo - żywicznej należy wykonać koryto pod podbudowę i ławy betonowe obrzeży oraz zamontować obrzeża i rozłożyć warstwy podbudowy. W związku z tym, że nawierzchnia projektowana jest na miejscu rozebranej nawierzchni bitumicznej (wraz z podbudową) założono dodatkowe korytowanie pod nowo zakładaną nawierzchnię na średnio 15cm. Na podbudowę nawierzchni żwirowo - żywicznej składa się warstwa odsączająca z piasku kopanego, zagęszczonego mechanicznie układana na geowłókninie oraz warstwa nośna z łamanego kruszywa kamiennego frakcji 4 – 31,5 mm o grubości 15 cm zagęszczona mechanicznie. Konstrukcja nawierzchni żwirowo-żywicznej dla ruchu pieszego: 25mm - warstwa zewnętrzna użytkowa: żwir rzeczny łamany frakcji 3-5mm+spoiwo 150 mm – warstwa nośna: kamienne kruszywo łamane (kliniec) frakcji 4 – 31,5 mm; 100mm - warstwa odsączająca: piasek 0-2mm geowłóknina wodoprzepuszczalna Powierzchnia projektowanej nawierzchni żwirowo - żywicznej wraz z obrzeżami wynosi 78,25m2 (bez obrzeży – 74,60m2). Nawierzchnia bezpieczna gumowo - poliuretanowa Nawierzchnia sztuczna gumowa - nawierzchnia wodoprzepuszczalna, elastyczna o płaskiej bezspoinowej powierzchni, spełniająca normy bezpieczeństwa zgodnie z PN-EN 1177:2008 Nawierzchnie placów zabaw amortyzująca upadki. Wymagania bezpieczeństwa i metody badań. Nawierzchnia składa się z dwu warstw - górnej o grubości 10mm, wykonanej z granulatu EPDM frakcji 1-3,5mm ze spoiwem z kleju poliuretanowego oraz dolnej, nośnej o grubości 50mm, z granulatu gumowego SBR frakcji 1-4mm, wiązanego spoiwem - klejem poliuretanowym. Nawierzchnię bezpieczną gumową układa się na miejscu poprzez wylewanie i rozprowadzanie poszczególnych jej warstw. Nawierzchnia bezpieczna gumowa ramowana jest obrzeżami o wymiarach 8x30x100cm. Do rozłożenia nawierzchni bezpiecznej gumowej konieczne jest wykonanie koryta pod podbudowę i ławy betonowe obrzeży oraz ustawienie obrzeży i rozłożenie podbudowy w korycie. Na podbudowę nawierzchni bezpiecznej składa się warstwa odsączająca z piasku, warstwa nośna z łamanego kruszywa kamiennego frakcji 4 – 31,5 mm lub tłucznia frakcji 31,5-63mm; zaklinowana wierzchnią warstwą zasypki klinującej z miału kamiennego frakcji 0 – 4 mm o łącznej grubości dwu ww. warstw po zagęszczeniu 20 cm . Zamiennie można wykorzystać jednorodną zagęszczoną warstwę klińca frakcji 0-16mm o grubości 20cm po zagęszczeniu. W związku z tym, że nawierzchnia projektowana jest na miejscu rozebranej nawierzchni bitumicznej (wraz z podbudową) założono dodatkowe korytowanie pod nowo zakładaną nawierzchnię na średnio 20cm. Konstrukcja nawierzchni bezpiecznej gumowej: 10mm - warstwa zewnętrzna użytkowa: granulat EPDM 1-3,5mm ze spoiną poliuretanową. Kolor beżowy RAL 1001 50mm - warstwa nośna: granulat gumowy SBR 1-4mm ze spoiną poliuretanową 50 mm – warstwa klinująca i wyrównawcza: miał kamienny frakcji 0-6 mm; 150 mm – warstwa nośna: kamienne kruszywo łamane (kliniec) frakcji 4 – 31,5 mm lub tłuczeń frakcji 31,5-63mm; lub dopuszczalnie zamiennie 200mm - warstwa nośna: kliniec 0-16mm 100mm - warstwa odsączająca: piasek 0-2mm Projektowana nawierzchnia bezpieczna musi zapewniać ochronę przed upadkiem z wysokości min. 1,41m! Powierzchnia projektowanej nawierzchni bezpiecznej gumowo - poliuretanowej z obrzeżami wynosi 46,70m2, bez powierzchni obrzeży – 45,20m2. Elementy małej architektury Wszystkie montowane przez Wykonawcę doposażenia placu zabaw urządzenia zabawowe powinny być zrealizowane według norm Unii Europejskiej „EN 1176:1998 – Place zabaw dla dzieci. Wymogi bezpieczeństwa i sposoby testowania”, których polskim odpowiednikiem jest norma PN-EN 1176. Zastosowane urządzenia powinny posiadać również odpowiednie atesty lub certyfikaty zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. Dz.U.2003 nr 6 poz. 69 w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach. Elementy nowo projektowane Na terenie opracowania zaprojektowano następujące elementy malej architektury: • urządzenie zabawowe do wspinania dla dzieci młodszych : 1 sztuka; • ławka z oparciem: 3 sztuki; • kosz na śmieci z daszkiem: 3 sztuki Ogrodzenie niskie systemowe Zaprojektowano powiększenie ogrodzenia terenu istniejącego placu zabaw w kontynuacji części istniejącego ogrodzenia podlegającej adaptacji. Nowy ciąg ogrodzenia powinien być wykonany w systemie zbieżnym designem, parametrami i kolorystyką z istniejącym ogrodzeniem systemowym. Zaprojektowano ogrodzenie składające się ze stalowych słupów z profili zamkniętych o wymiarze przekroju 60x40x1,5mm oraz paneli ze zgrzewanych drutów średnicy 7 i 5 mm. Wysokość panelu wynosi 1030mm, a długość około 2500mm (długości zmienne w ofercie sprzedażowej). Wysokość słupa z częścią fundamentowaną wynosi 1500mm. Wysokość ogrodzenia – 1050mm od powierzchni gruntu. Panele zawieszane są na zakładkę na hakach mocowanych do słupa, od zewnętrznej strony ogrodzenia. Mocowanie maskowane jest przykręcanym do słupa profilem dociskowym 20x40mm. Całość słupka wraz z profilem dociskowym zabezpieczana jest od góry plastikowym kapturkiem – kapą. Łączenie narożnych paneli odbywa się za pomocą specjalnych skręcanych zacisków. Kolor ogrodzenia – zielony, identyczny z istniejącym. Nasadzenia roślinne W ramach inwestycji przewidziano wykonanie prac związanych z uzupełnieniem gleby i przygotowaniem podłoża pod nasadzenia, jak również przesadzenia, nasadzenia krzewów oraz założenie trawników. Spis szaty roślinnej do nasadzeń:  tawuła szara (Spiraea x cinerea) 'Grefsheim' – C5, wys. 60-80 cm, 16 szt;  tawuła japońska (Spiraea japonica) ‘Goldflame’ – C3, wys. 30-50 cm, 9 szt;  lilak Meyera (Syringax meyeri) ‘Palibin’- C5, wys. 60-80 cm, 55 szt;  krzewuszka cudowna (Weigela florida) ,Variegata’, C5, wys. 60-80 cm, 7szt;  pięciornik krzewiasty(Potentilla fruticosa)‘Goldfinger’, C3, wys.30-40 cm, 39 szt;  irga błyszcząca (Cotoneaster lucida), C3, wys. 40-50cm, 309 szt;  Tawuła japońska (Spiraea japonica) ‘Goldflame’, bryła – 15 szt. krzewy do przesadzenia: 15 szt. Powierzchnia terenu do wysiania trawy wynosi 26,00 m2. Zadanie obejmuje pielęgnację roślin w okresie gwarancji. KLAUZULE SPOŁECZNE 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę minimum 2 osoby (umowa na pełny etat) wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonanie liniowych robót ziemnych, formowanie mas ziemnych, wykonanie nawierzchni, zakładanie obrzeży, montaż małej architektury miejskiej – ławki, kosze na śmieci, oczyszczanie terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci, prace ogrodnicze: odchwaszczanie, rozścielenie ziemi urodzajnej, zakładanie i renowacja trawników. 2) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 4. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111300-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. Kwota i termin wniesienia wadium 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000,00 zł ( słownie: cztery tysiące złotych 00/100 zł) 2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 02.10.2017 roku o godz. 10:00 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 31.10.2017 roku; 4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. II. Formy i miejsce wnoszenia wadium 1. Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w jednej lub kilku następujących formach: 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: w pieniądzu - przelewem na rachunek zamawiającego; Numer rachunku zamawiającego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. Nr konta: 32 103015080000000 550030136 O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego 3. Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, oryginał składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz.359 z póź.zm.), w kasie Urzędu m. st. Warszawy Dzielnicy Ursus, Plac Czerwca 1976r. Nr 1 w godz.: poniedziałek - piątek: 8 00 – 15 30 4. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodne z art. 46 ust. 4a lub 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniana tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oferta, sporządzona według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 5 do S.I.W.Z.; 2) Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem (potwierdzenie przelewu), oryginał poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz.359 z póź.zm.), składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1, 02-495 Warszawa. 3) Zobowiązanie podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, na zdolnościach lub sytuacji, którego wykonawca będzie polegał lub innych dokumentów lub oświadczeń w przypadku realizacji zamówienia lub części zamówienia przy użyciu innych podmiotów, powinno być załączone do oferty. Na podstawie zobowiązania lub innych dokumentów lub oświadczeń, zamawiający dokona oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia publicznego oraz oceni, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, realizują roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą 4) Pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa powinno być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie; - postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; - wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby; - ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania; - dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. 5) W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres w tym podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. W przypadku ustanowienia pełnomocnika, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty po wezwaniu wykonawcy przez zamawiającego, którego oferta została oceniona najwyżej. Informacje o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu własnym wykonawcy, o którym mowa w części IV.I pkt 1-2 S.I.W.Z. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Zamawiający ocenia, czy udostępnione wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy PZP. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nie udostępnienia tych zasobów, chyba że za nie udostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z., nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o której mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z. Udział w realizacji i zmiana podwykonawców; 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wykonawcy, o którym mowa w części IV.I. S.I.W.Z. 2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 4. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 5. Zamawiający zastosuje przepisy art. 36ba. ust. 1 i 2 wobec dalszych podwykonawców, 6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia; 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy występujący wspólnie, których oferta spełnia wymagania określone w niniejszej S.I.W.Z. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składają; 1) Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1a S.I.W.Z., składa pisemnie, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1b S.I.W.Z., składa pisemnie, ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którego spełnianie warunków dotyczy. 2) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.2 S.I.W.Z, winien przedłożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, w odniesieniu do tych podmiotów tak aby samodzielnie potwierdzić brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.4 S.I.W.Z, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, mogą przedłożyć łącznie, tak aby potwierdzić wspólnie spełnienie warunków. 3. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczona kopia pełnomocnictwa powinny być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby, c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania, d) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1) Jeżeli wykonawca, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w przypadku braku dokumentów wymienionych w część IV.II pkt 2 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty inne równoważne wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2) Jeżeli wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w część IV.II pkt 3 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty dla tych podmiotów wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń; 5) wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument informacja z Krajowego Rejestru Karnego, składa dokument, o którym mowa w pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń. 6) Pozostałe dokumenty i oświadczenia wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa zgodnie z wytycznymi w S.I.W.Z.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach