Przetargi.pl
Rozbudowa i Przebudowa Zamku krzyżackiego w Świeciu – Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwoju zasobów kultury poprzez zwiększenie istniejącego potencjału Zamku krzyżackiego w Świeciu - etap II

Gmina Świecie ogłasza przetarg

  • Adres: 86-100 Świecie, Wojska Polskiego 124
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 333 23 30
  • Data zamieszczenia: 2023-01-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świecie
    Wojska Polskiego 124
    86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 333 23 30
    REGON: 092351067
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiecie.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i Przebudowa Zamku krzyżackiego w Świeciu – Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwoju zasobów kultury poprzez zwiększenie istniejącego potencjału Zamku krzyżackiego w Świeciu - etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: rozbudowa i przebudowa Zamku krzyżackiego w Świeciu – Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwoju zasobów kultury poprzez zwiększenie istniejącego potencjału Zamku krzyżackiego w Świeciu - etap II.2. Przedsięwzięcie polegać będzie na:- odbudowie trompy,- renowacji murów wewnętrznych w piwnicy,- utwardzeniu terenu,- wzmocnieniu wału.Ważne:3. Zamawiający wymaga odbycia wizji lokalnej przez Wykonawców. Szczegółowy opis dotyczący warunku odbycia wizji lokalnej został opisany w Rozdziale XXXVI SWZ.4. Roboty budowlane II etapu będą wykonywane równolegle z pracami I etapu. Wykonawca II etapu będzie miał obowiązek ustanowić kierownika robót w zakresie swoich prac oraz każdorazowo uzgadniać harmonogram swoich prac z wykonawcą I etapu. W sprawach spornych decydować będzie Zamawiający poprzez ustanowionego inspektora.5. Po zakończeniu prac I etapu, kierownik robót II etapu zostanie kierownikiem budowy.6. Wykonawca II etapu wraz z kierownikiem robót II etapu (kierownikiem budowy) będzie miał obowiązek uczestniczyć w procesie odbiorowym.7. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku Nr 2 do SWZ – dokumentacja techniczna.9. Przedmiar robót znajduje się w Załączniku Nr 2A do SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium wynosi 33.000,00 PLN (słownie: trzydzieści trzy tysiące złotych 00/100).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:- pieniądzu,- gwarancjach bankowych,- gwarancjach ubezpieczeniowych,- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2022 r. poz. 2080 z późn.zm.).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Millennium S.A. 19 1160 2202 0000 0000 6089 7935 z dopiskiem: „Wadium na rozbudowę i przebudowę Zamku krzyżackiego w Świeciu – Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwoju zasobów kultury poprzez zwiększenie istniejącego potencjału Zamku krzyżackiego w Świeciu - etap II”.4. Zamawiający rekomenduje złożenie przez Wykonawcę w ofercie dowodu wniesienia wadium w przypadku wpłaty przelewem. Terminem wniesienia wadium jest data i czas uznania wymaganej kwoty na rachunku Zamawiającego.5. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału w postaci elektronicznej.6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać następujące elementy:- nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Świecie,- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,- kwotę gwarancji/poręczenia,- termin ważności gwarancji/poręczenia,- zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.7. W przypadku gdy wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł je w sposób nieprawidłowy, lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą bądź złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.8. Zamawiający zwróci wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, w ofercie należy podać nazwę, adres banku oraz numer konta, na jakie Zamawiający dokona zwrotu wadium.9. Zamawiający zwróci wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca w formularzu ofertowym podał adres e-mail Poręczyciela/Gwaranta w celu umożliwienia Zamawiającemu przesłanie oświadczenia o zwolnieniu wadium w formie elektronicznej.10. Jeżeli wadium wnoszone jest w pieniądzu, za prawidłowe wniesienie wadium uznaje się wpływ środków wpłaconych tytułem wadium na wskazanym rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale VIII i IX SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Opis spełnienia warunku:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Opis spełnienia warunku:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Opis spełnienia warunku:Zamawiający wymaga wykazania dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż równowartość 2.500.000,00 PLN.4) zdolności technicznej lub zawodowej:Opis spełnienia warunku:Wykonawca spełni warunek jeżeli:a) posiada wiedzę i doświadczenia niezbędne do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że wykonał (ukończył) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:- min. 1 robotę budowlaną polegającą na budowie obiektu wpisanego do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków (Dz. U. z 2021 r. poz. 81), o wartości robót budowlanych nie mniejszych niż 3.000.000,00 zł bruttowraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że w okresie realizacji zamówienia, na całym jego etapie będzie dysponował co najmniej:- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, w specjalności konstrukcyjno – budowlanej i 3 –letnie doświadczenie zawodowe (okres liczony od dnia uzyskania uprawnień) gdzie wartość robot na zabytkach wynosiła co najmniej 3 miliony złotych brutto.Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie kierowania robotami jako kierownik budowy lub zastępca kierownika budowy.Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia kierowała robotami budowlanymi oraz do wykazania przez tą osobę co najmniej 3 letniej praktyki na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 2 sierpnia 2018 r. (Dz. U. z 2021 r. poz. 81), gdzie wartość robot na zabytkach wynosiła co najmniej 3 miliony złotych brutto.- kierownikiem robót drogowych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń i min. roczne doświadczenie zawodowe (okres liczony od dnia uzyskania uprawnień).Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie kierowania robotami drogowymi jako kierownik budowy lub kierownik robót.Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia kierowała robotami budowlanymi.- kierownikiem robót elektrycznych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami elektrycznymi zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń;Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie kierowania robotami budowlanymi – min. 1 rok jako kierownik budowy lub kierownik robót.Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia kierowała robotami budowlanymi.- kierownikiem robót hydrotechnicznych posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej, bez ograniczeń;Wykonawca musi wykazać, że osoba skierowana do realizacji zamówienia posiada wymagane doświadczenie kierowania robotami budowlanymi – min. 1 rok jako kierownik budowy lub kierownik robót.Wykonawca zobligowany będzie do dołączenia wykazu budów, na których osoba skierowana do realizacji zamówienia kierowała robotami budowlanymi.W wykazie osób, o jakim mowa w Załączniku Nr 7 do SWZ Zamawiający prosi, aby wpisać wymagane dane zgodnie z postawionym warunkiem.Ilekroć w opisie warunków udziału w postępowaniu jest mowa o uprawnieniach, to w przypadku osób będących obywatelami krajów członkowskich Unii Europejskiej oznacza to decyzję w sprawie uznania wymaganych kwalifikacji do wykonywania w Rzeczpospolitej Polskiej samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie przedmiotu niniejszego zamówienia – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1646 z późn. zm).c) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, (narzędzia i urządzenia) tj.: Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi wykazać, że w okresie realizacji zamówienia, na całym jego etapie będzie dysponował co najmniej poniższym sprzętem:koparko – ładowarką lub koparką – minimum 1 szt.transportem kołowym min. 5 ton – minimum 1 szt.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek ten może być spełniony łącznie.Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-01-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach