Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków Wierszyno

Gmina Kołczygłowy ogłasza przetarg

  • Adres: 77140 Kołczygłowy, ul. Słupska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-59 8213231 , fax. 0-59 8213597
  • Data zamieszczenia: 2017-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kołczygłowy
    ul. Słupska 56
    77140 Kołczygłowy, woj. pomorskie
    tel. 0-59 8213231, fax. 0-59 8213597
    REGON: 77097951300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków Wierszyno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków Wierszyno. 2. Opis przedmiotu i zakresu zamówienia zawarto w Załączniku nr 1 do SIWZ - Opisie przedmiotu zamówienia. 3. Użyte w dokumentacji technicznej i STWiOR zapisy opisujące przedmiot zamówienia nie mają na celu naruszenia art. 29, 30, 30a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Pzp. Nazwy materiałów i urządzeń lub jakichkolwiek innych wyrobów lub produktów służą jedynie określeniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów techniczno-użytkowych założonych w dokumentacji technicznej dla danego typu rozwiązania, nie są one w żaden sposób wiążące przyszłego Wykonawcę do ich stosowania. 4. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno-użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w dokumentacji projektowej i STWiOR. 5. Wykonawca załączy do formularza ofertowego Wykaz maszyn, urządzeń i wyposażenia jakie zamierza przyjąć do realizacji zamówienia, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 12, w którym zawrze niezbędne informacje potwierdzające, że zaoferowane urządzenia i wyposażenie spełniają wymagania określone w SIWZ, w tym w dokumentacji technicznej i w STWiOR. Przy ocenie spełniania przez zaoferowane urządzenia i wyposażenie warunków określonych w SIWZ, Zamawiający może posługiwać się opinią biegłych, w tym autorów projektu. 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość zastosowanych materiałów, maszyn i urządzeń, za montaż i uruchomienie, za ich zgodność z dokumentacją projektową, wymaganiami specyfikacji technicznych, programem zapewnienia jakości. Roboty oraz zastosowane materiały, maszyny, urządzenia i wyposażenie muszą: a) gwarantować osiągnięcie wymaganych parametrów technologicznych określonych w dokumentacji technicznej i STWiOR, b) być objęte gwarancją jakości przez okres minimum 3 lat. 7. Dostępność części zamiennych do zainstalowanych w ramach Robót maszyn i urządzeń przez okres minimum 3 lat od daty zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia. Parametry technologiczne opisane w niniejszym dokumencie stanowią optymalny nominalny punkt pracy urządzeń. 8. Gwarancja jakości na dostarczone i zamontowane maszyny, urządzenia i wyposażenie musi być tożsama jak gwarancja jakości na roboty budowlano montażowe. Okresy reakcji na zaistnienie (awarii, usterki) dotyczący maszyn i urządzeń dla dostawców nie posiadających serwisu w Polsce musi być zgodny z zapisami wynikającymi z karty gwarancyjnej. Karty gwarancyjne Dostawców wystawiane dla Wykonawcy na dostarczane i montowane maszyny i urządzenia oraz wyposażenie powinny zostać przedstawione Zamawiającemu przed ich wystawieniem. Wykonawca w ofercie powinien uwzględnić koszty związane z dostawą i wymianą wszystkich odczynników i elementów podlegających wymianie w okresie gwarancji jakości. 9. Za jakość ścieków oczyszczanych od momentu wyłączenia istniejącego ciągu technologicznego do zakończenia rozruchu modernizowanej oczyszczalni odpowiada Wykonawca na następujących warunkach: gwarancja wykonawcy co do jakości odpływających ścieków oczyszczanych obowiązuje pod warunkiem, że ilość ścieków surowych i zawarte w nich ładunki zanieczyszczeń głównych parametrów (BZT5, ChZT, zawiesiny ogólnej, azotu ogólnego N i fosforu ogólnego P) nie przekraczają wartości/ilości podanych do zaprojektowania modernizacji oczyszczalni. W przypadku konieczności poniesienia opłat z tytułu przekroczenia ładunków odprowadzanych w ściekach oczyszczanych do odbiornika przez Podmiot Upoważniony, powyższymi opłatami zostanie obciążony Wykonawca. 10. Dopuszcza się zamienne rozwiązania w oparciu o produkty innych producentów pod warunkiem: a) Spełnienia tych samych lub wyższych właściwości technicznych, b) Przedstawienia zamiennych rozwiązań na piśmie (dane techniczne, atesty). 11. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do materiałów i urządzeń równoważnych dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości) oraz dokumentację techniczno-ruchową. 12. Jakiekolwiek Normy/Przepisy Techniczne użyte w STWiOR i projektach budowlanych i wykonawczych powinny być traktowane jako Polskie Normy/Przepisy Techniczne lub odpowiednie Europejskie lub Międzynarodowe Normy/Przepisy Techniczne w stopniu którym są dopuszczalne w świetle obowiązującego prawa polskiego. 13. W projektach budowlanych i wykonawczych, w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót w przedmiarach robót do przywołanych norm oraz technicznych systemów odniesienia dodaje się zdanie „dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym". 14. Wykonawca zdemontuje sprawne urządzenia oraz elementy, które są i pozostaną własnością Zamawiającego. Przed przystąpieniem do demontażu należy uzgodnić miejsce ich składowania. Demontaż Wykonawca przeprowadzi z należytą starannością, aby nie uszkodzić demontowanych urządzeń i elementów. Wykonawca przetransportuje je w uzgodnione miejsce i zabezpieczy przed uszkodzeniem oraz kradzieżą. 15. Wykonawca przekaże do unieszkodliwienia na własny koszt wszystkie odpady zgromadzone w wyniku prowadzonych prac modernizacyjnych (osady, piaski, tłuszcze, szlamy, mieszaniny ziemi). 16. Wykonawca lub podwykonawcy zatrudni na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.) w zakresie realizacji niniejszego zamówienia. Dotyczy to osób wykonujących następujące czynności: a) roboty konstrukcyjno - budowlane, b) roboty instalacyjne elektryczne i AKPiA, c) roboty instalacyjne sanitarne sieci zewnętrznych i instalacji wewnętrznych, d) montaż urządzeń i maszyn, e) prace nie wymagające specjalnych kwalifikacji takie jak sprzątanie, utrzymanie porządku na budowie. 17. Wykonawca w terminie 10 dni od podpisania umowy z Zamawiającym, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie wykonawcy, podwykonawcy lub dalszych podwykonawców o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wymienionych w punkcie 16. 18. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę, podwykonawcy lub dalszych podwykonawców wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 16 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy. Niezłożenie przez wykonawcę lub podwykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanego przez Zamawiającego oświadczenia w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w punkcie 16. 19. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych określonych we wzorze umowy. 20. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 84 064,00 zł. (słownie: osiemdziesiąt cztery tysiące sześćdziesiąt cztery złote). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy PZP: 3.1 pieniądzu, 3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.3 gwarancjach bankowych, 3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 poz. 359). 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w ust 13.3.2 – 13.3.5 SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy PZP) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 4.1 jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy PZP, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami. 6. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 19 9321 0001 0031 5074 2000 0020 prowadzony przez BS Bytów O/Kołczygłowy. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 7. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 8. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w ust. 13.3 SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 ustawy PZP) wykonawca składa wraz z ofertą. 9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu. 10. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w ust. 3.2 – 3.5 SIWZ w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy PZP) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu. 11. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz w gwarancjach i poręczeniach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 ustawy PZP, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: NA WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH PN. ROZBUDOWA I PRZEBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW WIERSZYNO oznaczenie sprawy: RII.271.2.2017 12. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w ust 3 SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 13. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach