Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa części budynku szkoły z przeznaczeniem na potrzeby klubu dziecięcego w miejscowości Gołębiewek Nowy 54

Gmina Kutno ogłasza przetarg

  • Adres: 99-300 Kutno, ul. Witosa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 24 355 70 20 , fax. 243 557 021
  • Data zamieszczenia: 2020-06-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kutno
    ul. Witosa 1
    99-300 Kutno, woj. łódzkie
    tel. 24 355 70 20, fax. 243 557 021
    REGON: 61101574400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gminakutno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa części budynku szkoły z przeznaczeniem na potrzeby klubu dziecięcego w miejscowości Gołębiewek Nowy 54
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Rozbudowa i przebudowa części budynku Szkoły Podstawowej im. Władysława Stanisława Reymonta w Gołębiewku z przeznaczeniem na potrzeby klubu dziecięcego w miejscowości Gołębiewek Nowy 54, w ramach zadania inwestycyjnego Gminy Kutno pn: „Utworzenie w 2020 roku 23 nowych miejsc opieki w Klubie Dziecięcym w Gołębiewku, Gołębiewek Nowy 54”. Inwestycja realizowana jest ze środków własnych oraz dofinansowania w ramach Resortowego Programu Rozwoju Instytucji Opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 Maluch +. 2. Zakres robót przewidzianych do realizacji: 2.1. Roboty budowlane 2.1.1. Dobudowa: 2.1.1.1. Roboty ziemne; 2.1.1.2. Wykonanie fundamentów z bloczków betonowych; 2.1.1.3. Wykonanie ścian z bloczków betonu komórkowego a ścian działowych z cegły; 2.1.1.4. Wykonanie posadzek wraz z położeniem płytek gres; 2.1.1.5. Wykonanie tynków, gładzi i malowania; 2.1.1.6. Montaż okien PCV i ślusarki drzwiowej aluminiowej; 2.1.1.7. Konstrukcja dachu drewniana, dach pokryty blachą powlekaną dachówką; 2.1.1.8. Montaż rur i rynien dachowych; 2.1.1.9. Wykonanie schodów i montaż balustrady; 2.1.1.10. Wykonanie zadaszeń; 2.1.1.11. Wykonanie opaski wokół budynku i chodnika; 2.1.1.12. Montaż furtki. 2.1.2. Adaptacja: 2.1.2.1. Roboty rozbiórkowe i wykonanie zamurowań; 2.1.2.2. Wykonanie gładzi i malowań; 2.1.2.3. Ułożenie płytek gres i wykładziny homogenicznej; 2.1.2.4. Osadzenie stolarki okiennej PCV i ślusarki drzwiowej aluminiowej; 2.1.2.5. Montaż ścianki mobilnej z drzwiami. 2.2. Roboty instalacyjne: 2.2.1. Roboty demontażowe i wykonanie instalacji sanitarnej z rur PCV oraz montaż osprzętu; 2.2.2. Roboty demontażowe i wykonanie instalacji wodociągowej z rur z tworzyw sztucznych wraz z wykonaniem izolacji, montaż osprzętu; 2.2.3. Roboty demontażowe i wykonanie instalacji co z rur PEX/AL/PEX fi 16 wraz z wykonaniem izolacji, montaż grzejników; 2.2.4. Wykonanie wentylacji; 2.2.5. Wykonanie prób. 2.3. Roboty elektryczne: 2.3.1. Dobudowa: 2.3.1.1. Wykonanie zasilania; 2.3.1.2. Ułożenie przewodów YDY; 2.3.1.3. Montaż osprzętu i oświetlenia; 2.3.1.4. Montaż rozdzielni TE; 2.3.1.5. Wykonanie instalacji odgromowej i uziemienia; 2.3.1.6. Wykonanie pomiarów; 2.3.1.7. Wykonanie instalacji LAN i wideo domofonu. 2.3.2. Adaptacja: 2.3.2.1. Ułożenie przewodów YDY; 2.3.2.2. Montaż osprzętu i oświetlenia; 2.3.2.3. Wykonanie pomiarów; 2.3.2.4. Wykonanie instalacji LAN. Szczegółowy zakres robót określają specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, dokumentacje techniczne, przedmiary robót oraz rysunki stanowiące załączniki od 9 do 48 do SIWZ. 3. Zamawiający wymaga udzielenia co najmniej 36 miesięcznej gwarancji i rękojmi na wykonane prace, zamontowane urządzenia i wykorzystane materiały. 4. Wykonawca powinien zapoznać się z dokumentacją projektową oraz przedmiarem robót i zaistnienie ewentualnych niezgodności lub braków w ich treści zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 38 ustawy Pzp. 5. Zamawiający zastosuje procedurę, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp. 6. Zamawiający na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy: „Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem” (Dz. U. z 2019 r., poz. 1040) dotyczących: 6.1. Wykonywanie robót w zakresie czynności w branży budowlanej; 6.2. Wykonywanie robót w zakresie czynności w branży sanitarnej; 6.3. Wykonywanie robót w zakresie czynności w branży elektrycznej; 7. Dla udokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę Wykonawca najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu w formie oświadczenia / wykazu dane osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania zamówienia w celu weryfikacji, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę. 8. Wszelkie nazwy własne materiałów, urządzeń i produktów użyte w przedmiarze robót, projektach, specyfikacjach technicznych, mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. Wszystkie wskazane w dokumentacji SIWZ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i rozpatrywać łącznie z wyrazem / równoważny /. 9. Wszelkie użyte w projektach, specyfikacjach technicznych odniesienia do norm mają na celu jedynie określenie ich parametrów technicznych, estetycznych, jakościowych. 10. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, cechy techniczne i jakościowe, patentu lub oznaczenia pochodzenia o których mowa w art. 30 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zaproponowane materiały i elementy będą posiadały parametry techniczne i jakościowe (technologiczne) nie gorsze niż te, które przedstawiono w dokumentacji projektowej. 11. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. 12. Na potwierdzenie, że oferowane przez Wykonawcę dostawy, usługi lub roboty budowalne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego Wykonawca musi załączyć do oferty w przypadku rozwiązań równoważnych foldery, dane techniczne i aprobaty techniczne tych materiałów, aby Zamawiający mógł sprawdzić czy odpowiadają one wymaganiom postawionym w dokumentacji projektowej. Zaoferowane wyposażenie i materiały równoważne muszą odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów opisanych w SIWZ, dokumentacji technicznej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 13. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za powstałe szkody, wynikające z jego własnych działań i zaniechań, jak również z działań i zaniechań jego pracowników oraz osób trzecich, którym realizację przedmiotu umowy powierza lub którymi przy realizacji przedmiotu umowy się posługuje. 14. Wykonawca Zobowiązany jest do odpowiedniego oznakowania i zabezpieczenia terenu wykonania robót. 15. Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu po zakończeniu budowy. 16. Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.) o odpadach ma obowiązek zagospodarowania (wywozu i utylizacji) na własny koszt odpadów powstałych podczas realizacji Przedmiotu zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 17. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości 10.000,00 PLN. (obliczone od wartości netto i zaokrąglona w dół do pełnych złotych) słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100. 2. Forma wadium 2.1. Wadium może być wniesione w następujących formach: 2.1.1. Pieniądzu; 2.1.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.1.3. gwarancjach bankowych; 2.1.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.1.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2019, poz. 310). 2.2. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty oryginał dokumentu. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać nieodwołalne, bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 3.1. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego: BS Kutno 27 9021 0008 0010 6021 2000 0005 Do oferty należy dołączyć kserokopię przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. 3.2. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez ustawę Pzp formach, należy złożyć w oryginale wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą). 3.3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od daty ostatecznego terminu składania ofert i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Pzp, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Termin wniesienia wadium. 4.1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 08.07.2020 r. godz. 12:20. 4.2. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w wyznaczonym terminie składania ofert znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 4.3. Za skuteczne wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, którego dokument w oryginale (gwarancja, poręczenie) został złożony wraz z oryginałem oferty (nie spięte z ofertą) przed upływem terminu składania ofert. 5. Zwrot wadium 5.1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6 pkt 6.2. 5.2. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 5.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 5.4. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Utrata wadium. 6.1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 6.1.1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 6.1.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 6.1.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 6.2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy skutkować będzie odrzuceniem oferty z przedmiotowego postępowania. 8. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ww. pkt 5, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty składające się na ofertę: 1.1. wypełniony i podpisany formularz oferty (wg załącznika nr 1); 1.2. kosztorys ofertowy sporządzony zgodnie z przedmiarem robót (załączniki nr 9, 10 i 11) do SIWZ), zawierający ceny jednostkowe. Kosztorys ofertowy stanowi integralną część oferty i jako taki nie podlega uzupełnieniu w myśl art. 26 ust. 3 ustawy PZP. Niezłożenie wraz z ofertą kosztorysu ofertowego spowoduje odrzucenie oferty; 1.3. oryginał dokumentu wadialnego - oraz o ile jest to możliwe - kserokopię przelewu potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu; 1.4. oświadczenia wymienione w Rozdziale 11 ust. 1 pkt. 1.1. – 1.4. SIWZ, potwierdzające spełnienie przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, wymienionych w Rozdziale 9 SIWZ oraz potwierdzających brak podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca składa z ofertą; 1.5. dokumenty wymienione w Rozdziale 11 ust. 2 i ust. 3 SIWZ, składa Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, na wezwanie Zamawiającego. 2. Sposób przygotowania oferty: 2.1. treść złożonej oferty musi ściśle odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez Zamawiającego. Dopuszcza się w ofercie złożenie załączników opracowanych przez Wykonawcę, pod warunkiem, że będą one identyczne co do treści z formularzami opracowanymi przez Zamawiającego; 2.2. każdy Wykonawca ma prawo złożyć tyko jedną ofertę; 2.3. Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty; 2.4. ofertę należy złożyć na (lub według wzoru) druku „Formularz Oferty” – załącznik nr 1 do SIWZ. Wykonawcy nie wolno dokonywać żadnych zmian merytorycznych we wzorze druku „Oferta” opracowanego przez Zamawiającego; 2.5. oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką; 2.6. oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez osobę / osoby upoważnioną/e do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty. Jeśli dokument przedstawiony jest w postaci kserokopii – musi być poświadczony „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę; 2.7. dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane przez Wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski , poświadczonym przez Wykonawcę; 2.8. każda zapisana strona oferty wraz ze wszystkimi załącznikami powinna być ponumerowana i parafowana przez osobę podpisującą ofertę oraz trwale spięte. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany muszą być parafowane przez osobę/y podpisującą/e ofertę. 3. Tajemnica przedsiębiorstwa: 3.1. Zgodnie z art. 8 ust 3 ustawy Pzp, Wykonawca ma prawo zastrzec informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. 2019 r. poz. 1010 ze zm.). Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł że nie mogą być one udostępnione oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa; 3.2. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Pzp; 3.3. Informacje zawarte w ofercie, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, muszą być oznaczone klauzulą „NIE UDOSTĘPNIAĆ – TAJEMNICA PRZEDSIĘBIORSTWA” i umieszczone na końcu oferty (ostatnie strony w ofercie lub osobno). W innym przypadku wszystkie informacje zawarte w ofercie będą uważane za ogólnie dostępne i mogą być udostępnione pozostałym Wykonawcom razem z protokołem postępowania; 3.4. Zastrzeżenie informacji, danych, dokumentów lub oświadczeń nie stanowiących tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o nieuczciwej konkurencji spowoduje ich odtajnienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach