Przetargi.pl
„Rozbudowa i przebudowa budynku szpitala powiatowego SPZOZ w Lesku wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w tym przebudowa kolidującego uzbrojenia terenu”

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 38600 Lesko, ul. Kazimierza Wielkiego
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 4696408 w. 14 , fax. 134 696 408
  • Data zamieszczenia: 2017-12-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
    ul. Kazimierza Wielkiego 4
    38600 Lesko, woj. podkarpackie
    tel. 13 4696408 w. 14, fax. 134 696 408
    REGON: 37044507200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzozlesko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: samodzielny publiczny zaklad opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa i przebudowa budynku szpitala powiatowego SPZOZ w Lesku wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w tym przebudowa kolidującego uzbrojenia terenu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4.1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie projektów wykonawczych i przedmiarów robót oraz wykonanie na ich podstawie robót budowlanych i instalacyjnych dla zadania inwestycyjnego pn.: „Rozbudowa Szpitala Powiatowego w Lesku – budynek wielofunkcyjny „D” wraz z instalacjami wewnętrznymi, zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną”. Parametry techniczne projektowanego budynku (podstawowe dane):Powierzchnia zabudowy - ok. 859,7 m2, Długość budynku - 33,70 m, Szerokość budynku - 30,05 m, Wysokość budynku - ok.16,70 m, Kubatura - 13954,4 m3, Ilość kondygnacji nadziemnych – 4, Ilość kondygnacji podziemnych – 1, Powierzchnia wewnętrzna budynku - ok. 3114 m2. 4.2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: 4.2.1. PRACE PROJEKTOWE: UWAGA:Zamawiający posiada projekt budowlany ogólny na podstawie którego uzyskał pozwolenia na budowę. Przedmiotem zamówienia jest pracowanie szczegółowej dokumentacji projektowej na podstawie projektu ogólnego (w tym projektów wykonawczych) i wykonanie wg nich robót budowlanych. Zakres prac projektowych: 1) Opracowanie dokumentacji projektowej, w tym: projektów wykonawczych, Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiarów oraz kosztorysów inwestorskich obejmujących oddzielnie dla każdej branży: a) branżę budowlaną b) branże sanitarną c) branżę elektryczną (silne prądy) d) branże elektryczną (słabe prądy) 2) Aktualizację posiadanego przez wykonawcę projektu budowlanego w kontekście opracowanego projektu wykonawczego i przyjętych w nim rozwiązań. W wyniku wykonanej aktualizacji należy również określić sposób i zakres zmian posiadanych przez Zamawiającego decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę. 3) Zakres prac projektowych musi uwzględniać całość budynku (bez etapowania), szczególnie w zakresie izolacyjności przegród zewnętrznych. Dokumentację projektową należy wykonać w terminie do 60 dni od podpisania umowy, przy czym skrócenie tego terminu jest jednym z kryteriów oceny ofert. 4.2.2.1. Dokumentacja projektowa musi zawierać: 1) Projekty wykonawcze – opracowane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 ze zm.), 2) Przedmiar robót – opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 ze zm.), 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - opracowane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 ze zm.), 4) Kosztorys inwestorski - który służyć ma ustaleniu planowanych kosztów robót budowlanych, opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz.U.2004.130.1389); Zamawiający wymaga, aby kosztorys inwestorski uwzględniał wydzielone koszty wyposażenia obiektu. 5) Aktualizację projektu budowlanego – na podstawie przyjętych rozwiązań wykonawczych. Wykonawca dokona aktualizacji projektu budowlanego oraz wskaże konieczność dokonania przez Zamawiającego zmian decyzji administracyjnych (warunki przyłączenia mediów, decyzja pozwolenia na budowę). 6) Z uwagi na bliskie sąsiedztwo lądowiska dla śmigłowców sanitarnych w przypadku konieczności ustawienia przez Wykonawcę robót budowlanych na terenie budowy dźwigu budowlanego Wykonawca na własny koszt uzyska pisemną zgodę Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oraz Zamawiającego. 4.2.2.2. Forma przekazania dokumentacji: Dokumentacja projektowa ma zostać wykonana w 5 egzemplarzach, a do kompletu dokumentacji należ y dołączyć płytę CD-R/RW zawierającą opisy techniczne i specyfikacje techniczne w sformatowanym pliku tekstowym (nazwa_pliku.doc), kosztorys inwestorski w formacie arkusza kalkulacyjnego (nazwa_pliku.xls), wszystkie pliki graficzne dokumentacji (wykonane programem pozwalającym zapisać pliki graficzne z rozszerzeniem nazwa_pliku.dwg). UWAGA: Ponadto całą dokumentację projektową w wersji ostatecznej podpisanej przez projektantów należy skopiować w formacie PDF i przekazać dodatkowo w tej formie zamawiającemu. 4.2.2.3.Ogólne wymogi Zamawiającego w zakresie opracowania dokumentacji: 1)W trakcie prac projektowych, Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w pracach projekto-wych uwagi Zamawiającego i jego życzenia, o ile nie są sprzeczne z obowiązującymi przepisami i normami, sztuką budowlaną i programem funkcjonalno‐użytkowym i innymi dokumentami zamówienia oraz uzgadniać z nim proponowane rozwiązania. 2)Poszczególne etapy prac projektowych i części dokumentacji projektowej oraz ujęte w nich rozwiązania muszą zostać zatwierdzone przez Zamawiającego. Przekazanie prac projektowych do zatwierdzenia nastąpić winno, na co najmniej 7 dni przed datą zatwierdzenia określoną w harmonogramie rzeczowo-finansowym. Przekazywanie prac projektowych do zatwierdzenia odbywać się będzie w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołu przekazania. 3) Uzgadnianie i zatwierdzanie prac projektowych następować będzie w terminach określonych w harmonogramie rzeczowo ‐ finansowym. 4) Dokumentacja projektowa zostanie wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami technicz-no‐budowlanymi, a w szczególności z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, programem funkcjonalno ‐ użytkowym, zatwierdzoną przez Zamawiającego koncepcją oraz wymaganymi przez przepisy prawa normami. Dokumentacja projektowa zostanie sprawdzona pod wzglę-dem kompletności i zgodności z przepisami techniczno‐budowlanymi oraz obowiązującymi Polskimi Normami, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpo-wiedniej specjalności lub rzeczoznawcę budowlanego. 5)Dokumentacja powinna być wykonana w języku polskim, zgodnie z obowiązującymi: przepisami, normami, sztuką budowlaną oraz powinna być zaopatrzona w wykaz składających się na nią opracowań i klauzulę o kompletności i przydatności z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, 6)Dokumentacja powinna być spójna i skoordynowana we wszystkich branżach oraz zawierać protokół koordynacji międzybranżowej, podpisany przez wszystkich projektantów branżo-wych uczestniczących w realizacji zamówienia, 7)Każdy egzemplarz dokumentacji powinien być podpisany przez projektanta i sprawdzające-go, 8)W zakresie dokumentacji wykonawczej należy ująć wszystkie roboty niezbędne do wykonaw-stwa robót oraz obliczenia i inne szczegółowe dane pozwalające na sprawdzenie poprawności jej wykonania. Dokumentację należy opracować w sposób czytelny, opisy pismem maszyno-wym (nie dopuszcza się opisów ręcznych ‐ dotyczy to również przedmiarów robót i kosztory-sów inwestorskich). 9)Informacje zawarte w dokumentacji w zakresie technologii wykonania robót, doboru materia-łów i urządzeń powinny określać przedmiot zamówienia w sposób zgodny z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych (art. 29 – 30b), 10) Obiekty budowlane należy projektować i budować zgodnie z przepisami, w tym techniczno‐budowlanymi, obowiązującymi Polskimi Normami przenoszą-cymi normy europejskie oraz zasadami wiedzy technicznej w sposób zapewniający spełnienie wymagań podstawowych dotyczących w szczególności: bezpieczeństwa konstrukcji, bezpie-czeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, 11) W trakcie realizacji inwestycji, projektanci zobowiązany jest do sprawowania nadzoru autorskiego, w szczególności do: - stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem, - uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub in-spektora nadzoru inwestorskiego. - w razie potrzeby uzgodnić wykonaną dokumentacje zamienną. 12) Zamawiający nabywa autorskie prawa majątkowe do całości dokumentacji na wszystkich polach eksploatacji, w tym obejmujących niezbędne dla funkcjonowania obiektu zmiany i przeróbki, jak również możliwość dokonywania takich zmian i przeróbek bez konieczności uzyskania zgody Wykonawcy. 4.2.2.4. Wymagania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579). 1)Wykonawca zobowiązuje się do przygotowania dokumentacji w taki sposób, aby spełniała wszelkie wymogi ustawy Prawo zamówień publicznych. W szczególności Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia zgodności przygotowanej dokumentacji z art. 29 oraz art. 30, a także wszelkimi wymogami zawartymi w: - Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 ze zm.), - Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. ( Dz. U. z 2004 r. nr 130 poz. 1389 ze zm.) w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, - innych stosownych aktach prawnych. 2)Wykonawca nie może używać w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Każdorazowe użycie w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę wymaga dopuszczenia rozwiązań równoważnych, pisemnego uzasadnienia ze strony wykonawcy (wskazującego na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą obiektywnych parametrów) oraz opisu równoważności. Uzasadnienie składa się wraz z dokumentacją projektową pod rygorem nieodebrania dokumentacji. 3)Wykonawca może używać w dokumentacji projektowej wymogu posiadania oznakowania, (przez co rozumie się zaświadczenie, poświadczenie lub każdy inny dokument, potwierdzający, że obiekt budowlany, produkt, usługa, proces lub procedura spełniają określone wymogi np. certyfikaty) jedynie w przypadku elementów o szczególnych cechach, przy czym muszą być wówczas spełnione następujące warunki: a)wymagania dotyczące oznakowania dotyczą wyłącznie kryteriów, które są związane z przedmiotem zamówienia, i są odpowiednie dla określenia cech robót budowlanych, dostaw lub usług będących przedmiotem tego zamówienia; b)wymagania dotyczące oznakowania są oparte na obiektywnie możliwych do sprawdzenia i niedyskryminujących kryteriach; c)warunki przyznawania oznakowania są przyjmowane w drodze otwartej i przejrzystej procedury, w której mogą uczestniczyć wszystkie zainteresowane podmioty, w tym podmioty należące do administracji publicznej, konsumenci, partnerzy społeczni, producenci, dystrybutorzy oraz organizacje pozarządowe; d)oznakowania są dostępne dla wszystkich zainteresowanych stron; e)wymagania dotyczące oznakowania są określane przez podmiot trzeci, na który wykonawca ubiegający się o oznakowanie nie może wywierać decydującego wpływu. Wykonawca używając oznakowania składa wraz z dokumentacją odrębne oświadczenie o tym, że użyte oznakowanie spełnia ww. wymogi. 4)Wykonawca może używać w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatów wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność [(jednostkę wykonującą działania z zakresu oceny zgodności, w tym kalibrację, testy, certyfikację i kontrolę, akredytowaną zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiającym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 339/93 (Dz. Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30)] lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. W przypadku wymagania przedstawienia certyfikatów wydanych przez określoną jednostkę oceniającą zgodność, wykonawca dopuszcza certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. 5)Wykonawca przygotowuje dokumentację projektową w jeden z następujących sposobów, z uwzględnieniem odrębnych przepisów technicznych: a)przez określenie wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w tym wymagań środowiskowych, pod warunkiem, że podane parametry są dostatecznie precyzyjne, aby umożliwić wykonawcom ustalenie przedmiotu zamówienia, a zamawiającemu udzielenie zamówienia; b)przez odniesienie się w kolejności preferencji do: - Polskich Norm przenoszących normy europejskie, - norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie, - europejskich ocen technicznych, rozumianych jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), - wspólnych specyfikacji technicznych, rozumianych jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012, str. 12), - norm międzynarodowych, - specyfikacji technicznych, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, -innych systemów referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne; c)przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w pkt 2, oraz przez odniesienie do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w pkt 1, w zakresie wybranych cech; d)przez odniesienie do kategorii wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w pkt 1, i przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w pkt 2, stanowiących środek domniemania zgodności z tego rodzaju wymaganiami dotyczącymi wydajności lub funkcjonalności. 6)Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 7)Naruszenie przez Wykonawcę postanowień zawartych w ust. 1-6 powoduje odmowę odbioru dokumentacji projektowej z winy Wykonawcy do momentu jej poprawienia zgodnie z tymi wymaganiami. 4.2.2.5.Zamawiający informuje, że posiada: 1)Decyzję o pozwoleniu na budowę nr 264/16 znak AB.6740.1.46.2016 z dnia 14.09.2017r. 2)Lokalizacji inwestycji celu publicznego nr P/12/15 z dnia 21.12.2015 4.2.2.ROBOTY BUDOWLANE: Przedmiotem zamówienia będą w szczególności roboty budowlane obejmujące dobudowę części nowoprojektowanej (budynek wielofunkcyjny oznaczony symbolem „D”) zawierającej zespół po-radni, aptekę szpitalną, oddział geriatrii, blok operacyjny z centralną sterylizatornią, szatnie perso-nelu oraz część gospodarczo-techniczną, do istniejącego budynku Szpitala oznaczonego symbolem „A". W zakresie zagospodarowania terenu przewidziano rozbiórkę parterowego budynku portierni, wyburzenie fragmentu parterowej części sąsiedniego budynku „B" oraz zmianę układu dróg, chod-ników i parkingów połączoną z likwidacją części istniejących urządzeń budowlanych (dojścia i do-jazdy do budynków). Planowana inwestycja powoduje konieczność częściowej przebudowy istnie-jącego uzbrojenia terenu: podziemnego i nadziemnego. W zakresie zieleni istniejącej zakłada się wycinkę krzewów kolidujących z planowaną inwestycją. Budynek „D” będzie wyposażony w następujące instalacje: wentylacji i ogrzewania, elektryczne i teletechniczne, gazów medycznych, sanitarne. UWAGA:Urządzenia medyczne objęte przedmiotem zamówienia winne posiadać aktualne dokumenty dopuszczające wyroby medyczne do obrotu na terenie RP zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 876 z póź. zm.) Dokumenty te wykonawca będzie zobowiązany złożyć przed ich montażem celem zaakceptowania przez inspektora nadzoru i zamawiającego. UWAGA:Wykonawca w ramach wykonania przedmiotu zamówienia jest zobowiązany do uzyskania w imieniu Inwestora pozwolenia na użytkowanie – powyższe musi być wykonane w terminie wykonania umowy. 4.3. Szczegółowe warunki realizacji Umowy i jej zakres przedmiotowy, w tym zakres prac projektowych oraz robót określa Program funkcjonalno-użytkowy (dalej zwany również: „PFU”) – Załącznik Nr 1 do SIWZ oraz projekt budowlany stanowiący Załącznik Nr 1a do SIWZ, w skład, którego wchodzą następujące elementy: 1)TOM I – załączniki formalno - prawne, projekt zagospodarowania terenu, Informacja BIOZ - Załączniki formalno-prawne, - Projekt zagospodarowania terenu, -Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. - Oświadczenia projektantów i sprawdzających - Uprawnienia projektantów i sprawdzających oraz potwierdzenie przynależności do właściwej izby samo-rządu zawodowego - Pismo Urzędu Miasta i Gminy Lesko dotyczące zgody na wymianę nawierzchni zjazdu - Decyzja Burmistrza Miasta i Gminy Lesko wyrażająca zgodę na przebudowę istniejącego zjazdu - Pismo Rejonu Dystrybucji Gazu Sanok - Pismo Orange Polska w sprawie warunków przebudowy infrastruktury teletechnicznej - Pismo Leskiego przedsiębiorstwa Komunalnego wyrażające zgodę na wykonanie przyłączy 2)TOM II – Projekt architektoniczno-budowlany – część 1: - Projekt architektury, - Ekspertyza konstrukcji, - Projekt konstrukcji, - Projekt technologii medycznej, 3)TOM II – PROJEKT ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANY – część 2: - Projekt instalacji wewnętrznych wod. - kan. - Projekt wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania w tym: - projektowana charakterystyka energetyczna (modernizacja kotłowni), - Projekt sieci i instalacji zewnętrznych wod. - kan. 4)TOM II – PROJEKT ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANY – część 3: - Projekt instalacji elektrycznych, - Projekt instalacji teletechnicznych, - Projekt instalacji gazów medycznych, - Dokumentacja badań podłoża gruntowego, - Opinia geotechniczna, - Projekt geotechniczny, 4.4. Rozwiązania równoważne. Jeżeli w programie funkcjonalno – użytkowym lub w dokumentacji projektowej ogólnej załączonych do SIWZ podane są nazwy (znaki towarowe), to mają charakter przykładowy, a ich wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, przy czym Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Przez „ofertę równoważną” należy rozumieć taką, która przedstawia opis przedmiotu zamówienia o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, lecz oznaczoną innym znakiem towarowym lub pochodzeniem. W przypadku chęci zastosowania przez wykonawcę urządzeń równoważnych zobowiązany jest on na etapie składania oferty wykazać te urządzenia i zestawić je w tzw. Tabeli równoważności porównując z parametrami i wymaganiami urządzeń, określonymi w programie funkcjonalno-użytkowym lub dokumentacji projektowej ogólnej. Z tabeli równoważności musi jednoznacznie wynikać, że proponowane urządzenia mają takie same lub lepsze parametry techniczne. Brak Tabeli równoważności będzie świadczył o tym, iż wykonawca proponuje rozwiązania wskazane w PFU lub dokumentacji projektowej ogólnej. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, apro-bat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując PFU lub dokumentację projektową ogólną powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełnia-ją równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane robo-ty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskaza-ne przez zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego po-twierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kry-teriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certy-fikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyska-nia w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 4.5. Minimalne okresy gwarancji: 1)Na wykonaną kompletną Dokumentację Projektowo - Kosztorysową – a także odrębnie dla po-szczególnych projektów objętych tą dokumentacją, Wykonawca udziela gwarancji na okres 36 miesięcy od daty odbioru dokumentacji potwierdzonej stosownym protokołem odbioru sporządzonym przez Wykonawcę i Zamawiającego. 2)Na roboty budowlano-montażowe Wykonawca udziela gwarancji na okres minimum 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji. 3)Na dostarczone materiały i urządzenia z wyjątkiem urządzeń medycznych wykonawca udziela gwarancji na okres minimum 36 miesięcy od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końco-wego inwestycji 4)Na urządzenia medyczne wykonawca udziela gwarancji na okres minimum 24 miesiące od daty podpisania przez Strony protokołu odbioru końcowego inwestycji 5)Rękojmia za wady fizyczne i prawne na materiały, urządzenia i oprogramowanie oraz wszelkie prace, w tym roboty budowlane wykonane w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, udzielona jest na okres równy okresom gwarancji, chyba że okres gwaran-cji jest krótszy od okresu rękojmi wynikającego z Kodeksu cywilnego - wówczas okres rękojmi jest równy okresowi wynikającemu z przepisów kodeksu cywilnego. 6)Bieg okresów gwarancji i rękojmi rozpoczyna się: - w dniu następnym licząc od daty dokonanego odbioru końcowego, a w przypadku, gdy stwierdzono wady uniemożliwiające dokonanie odbioru (wady istotne) od dnia następnego po potwierdzeniu usunięcia wszystkich takich wad, - dla wymienianych materiałów i urządzeń z dniem ich wymiany
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71200000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 6.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 300 000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy zł). 6.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Podkarpacki Bank Spółdzielczy Nr konta bankowego: Nr 42 8642 1012 2003 1210 5469 0001 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: ZP 17/2017 b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 ze zm.). 6.3.Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.4.W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwaran-cja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie za-mawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a)nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b)kwotę gwarancji, c)termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d)zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 6.5.W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6.6.Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w któ-rym upływa termin składania ofert. 6.7.Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najko-rzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 6.8.Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniej-sza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6.9.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 6.10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wa-dium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zosta-ła wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez za-mawiającego. 6.11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwa-nie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów , potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwo-ści wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 6.13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach