Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku Starostwa Powiatowego w Olkuszu wraz z rozbiórką wiatrołapu i tarasu oraz przebudową przyłącza gazu i przebudową wewnętrznych instalacji: wodociągowej, hydrantowej, kanalizacji sanitarnej, gazowej, ogrzewczej, elektrycznej oraz budową instalacji wentylacji mechanicznej, klimatyzacji i odgromowej w Olkuszu przy ulicy Mickiewicza 2, w tym: Etap I Dostosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych oraz wymiana pokrycia dachowego

Zarząd Powiatu w Olkuszu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-300 Olkusz, ul. Mickiewicza 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 032 6430414, 6476670 , fax. 032 6430490
  • Data zamieszczenia: 2013-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Olkuszu
    ul. Mickiewicza 2 2
    32-300 Olkusz, woj. małopolskie
    tel. 032 6430414, 6476670, fax. 032 6430490
    REGON: 27625504500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sp.olkusz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku Starostwa Powiatowego w Olkuszu wraz z rozbiórką wiatrołapu i tarasu oraz przebudową przyłącza gazu i przebudową wewnętrznych instalacji: wodociągowej, hydrantowej, kanalizacji sanitarnej, gazowej, ogrzewczej, elektrycznej oraz budową instalacji wentylacji mechanicznej, klimatyzacji i odgromowej w Olkuszu przy ulicy Mickiewicza 2, w tym: Etap I Dostosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych oraz wymiana pokrycia dachowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa i przebudowa budynku Starostwa Powiatowego w Olkuszu wraz z rozbiórką wiatrołapu i tarasu oraz przebudową przyłącza gazu i przebudową wewnętrznych instalacji: wodociągowej, hydrantowej, kanalizacji sanitarnej, gazowej, ogrzewczej, elektrycznej oraz budową instalacji wentylacji mechanicznej, klimatyzacji i odgromowej w Olkuszu przy ulicy Mickiewicza 2, w tym: Etap I Dostosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych oraz wymiana pokrycia dachowego - szczegółowo opisanego w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz ofercie Wykonawcy. 2) W ramach przedmiotu zamówienia przewiduje się: a) W zakresie dostosowania obiektu dla osób niepełnosprawnych w części objętej budową wejścia do budynku na poziomie piwnic. - rozebranie tarasu; - roboty ziemne; - wykonanie izolacji istniejących fundamentów; - montaż studzienki odwodniającej z pompą wraz z wpięciem jej do istniejącej rury spustowej wg projektu wykonawczego odwodnienia wejścia do budynku oznaczonego jako etap IIIa; - wykonanie pochylni i schodów z balustradami; - montaż wycieraczki; - montaż daszku nad wejściem; - wykonanie instalacji elektrycznej dot. oświetlenia i instalacji oddymiania; - roboty wykończeniowe - obróbki blacharskie, tynki zewnętrzne, malowanie b) W zakresie dostosowania obiektu dla osób niepełnosprawnych w części objętej budową windy. Rozpoczęcie tych robót musi nastąpić dopiero po zakończeniu prac objętych opisem w pkt. 2a) ze względu na zachowanie ciągłości pracy urzędu. - skrócenie przyłącza gazowego; - rozebranie wiatrołapu; - wykonanie izolacji istniejących murów fundamentowych; - wykonanie szybu windy z wiatrołapem, schodami zewnętrznymi oraz podjazdem dla niepełnosprawnych przy wejściu do windy; - wykonanie przebić i zamurowań w istniejącej ścianie zachodniej budynku oraz poszerzenie przejść z korytarza do klatki schodowej na poziomie parteru i pierwszego piętra wraz z montażem drzwi; - montaż stolarki okiennej i drzwiowej w części dot. dobudowy windy; - wykonanie nowego fragmentu przyłącza gazowego z nową skrzynką gazową oraz wykonanie instalacji gazowej do kotłowni; - montaż windy; - wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej windę i oświetlenie; - wykonanie nowej czerpni doprowadzającej powietrze do kotłowni; - przebudowa instalacji grzewczej; - docieplenie nowych murów rozbudowy; - roboty wykończeniowe. c) Przebudowa sanitariatów. Przebudowa obejmuje wykonanie dodatkowego pomieszczenia spełniającego wymagania WC dla osób niepełnosprawnych na poziomie piwnic, pierwszego piętra i drugiego piętra. Ze względu na konieczność utrzymania ciągłości pracy urzędu jednocześnie przebudowie może być poddany wyłącznie jeden komplet sanitariatów na wybranej kondygnacji w kolejności podanej według opisanych niżej odbiorów robót częściowych; - roboty wyburzeniowe, zamurowania oraz wykonanie nowych ścian działowych; - wykonanie instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej poprzedzone odkrywkami pionów istniejących i sprawdzeniem ich szczelności i drożności. Instalacje wykonać wg rysunków nr S1 do S4 przebudowy instalacji sanitarnych w projekcie wykonawczym; - wykonanie instalacji elektrycznej; - roboty wykończeniowe ścian i podłóg; - demontaż istniejących płyt sufitów podwieszonych w celu wykonania wentylacji mechanicznej. - Wykonanie wentylacji mechanicznej systemu W4 wg projektu opisanego jako etap IIa na podstawie rysunków nr S1 do S5 instalacji wentylacji mechanicznej; - montaż nowych sufitów podwieszonych oraz opraw oświetleniowych; - montaż przyborów sanitarnych, uchwytów, armatury i podgrzewaczy wody; - montaż grzejnika c.o. w sanitariatach piwnic; - montaż stolarki drzwiowej; - przeniesienie centralki telefonicznej. d) Wymiana pokrycia dachowego, mansardów i docieplenie. - wymiana zagrzybionych elementów więźby dachowej oraz zabezpieczenie pozostałych elementów przed korozją biologiczną; - wymiana pokrycia dachu oraz częściowo deskowania; - wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych na wysokości dachów i mansardów; - docieplenie ścian mansardów od strony zewnętrznej, przed wymianą pokrycia; - wykonanie przejść dachowych do posadowienia podstaw dachowych, wyrzutni dachowych pionów wentylacyjnych, wywiewek kanalizacyjnych itp. wraz z ich zamontowaniem; - usunięcie istniejącej wełny mineralnej i montaż drewnianych legarów, ułożenie nowej warstwy wełny mineralnej oraz przykrycie jej płytami osb. Podczas wykonywania przedmiotu zamówienia będą stosowane następujące rodzaje odbiorów robót: a) odbiory robót ulegających zakryciu; b) odbiory robót zanikających; c) odbiory częściowe robót, które będą obowiązywały po całkowitym zakończeniu następującego zakresu robót: - wykonanie wejścia do budynku na poziomie piwnic; - wykonanie przebudowy sanitariatów na pierwszym piętrze; - wykonanie przebudowy sanitariatów w piwnicy; d) odbiór końcowy całości robót, e) odbiór ostateczny, f) odbiór gwarancyjny. Zakres robót obejmujący rozbudowę budynku z montażem windy oraz wymianę pokrycia dachowego będą objęte wraz z całością przedmiotu zamówienia odbiorem końcowym. W/w roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową (zał. nr 7 dot. Etapu I), specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (zał. nr 8) oraz przedmiarem robót (zał. nr 9). Załączona dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie całego zadania inwestycyjnego, z czego zamówienie niniejsze obejmuje wykonanie tylko etapu I wg powyższego opisu oraz opisu zakresu robót poszczególnych branż znajdujących się w projekcie wykonawczym. Wykonawca zobowiązuje się wobec Zamawiającego do wykonania i przekazania Zamawiającemu przedmiotu umowy, wykonanego zgodnie z postanowieniami umowy, dokumentacją projektową Etap I, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, harmonogramem rzeczowo - finansowym, obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz do usunięcia wszystkich wad występujących w tym przedmiocie, w okresie rękojmi za wady fizyczne oraz gwarancji jakości. Roboty powinny być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Polskimi Normami i warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych. Nie wyszczególnienie jakichkolwiek aktów prawnych nie zwalnia Wykonawcy od ich stosowania. Zastosowane materiały muszą mieć odpowiednie aprobaty techniczne lub atesty. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania przedmiotu umowy przy zachowaniu należytej staranności, jakiej należy oczekiwać od profesjonalnego przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wykonawstwa robót budowlanych. Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlanych, dokona wycinki 3 szt. drzew (oznaczonych jako nr 28-30 w załączniku Nr 10 do SIWZ - Inwentaryzacja terenu oraz zieleni) od strony zachodniej budynku Starostwa Powiatowego w Olkuszu. Wykonawca zabezpieczy instalacje, urządzenia i obiekty na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót oraz zapewni dozór mienia na własny koszt. Wykonawca zobowiązuje się zwrócić koszty zużycia wody i energii wg stosownych obliczeń i uzgodnień z Zamawiającym. Kwota ta zostanie potrącona z wynagrodzenia należnego Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany przekazać blachę cynkową z rozbiórki dachu do składnicy złomu, a uzyskana za nią kwota, zostanie potrącona z wynagrodzenia należnego Wykonawcy po potrąceniu kosztów transportu. Wykonawca ustali, we własnym zakresie, miejsce wywozu i utylizacji materiałów z rozbiórki i koszty z tym związane uwzględni w ofercie. Oferta będzie zawierała wszystkie koszty mogące powstać w czasie realizacji zamówienia z podsumowaniem wartości netto i brutto całego zamówienia. Wynagrodzenie kosztorysowe, będzie zawierało wszystkie koszty związane z realizacją zadania, wynikające wprost z dokumentacji projektowej - etap I, a także ze specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz zawierać będzie koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego późniejszą likwidacją, koszty utrzymania zaplecza budowy, koszty zajęcia pasa drogowego, koszty odtworzenia i zabezpieczenia istniejącej infrastruktury technicznej i nawierzchni, koszty zużycia wody i energii oraz koszty ewentualnego zakupu i zamontowania subliczników, koszty umowy ubezpieczeniowej, koszty związane z odbiorem, rejestracją oraz dopuszczeniem windy do eksploatacji przez Urząd Dozoru Technicznego, koszty obsługi geodezyjnej, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, opracowania świadectwa charakterystyki energetycznej budynku, instrukcji bezpieczeństwa pożarowego, geodezyjnej dokumentacji powykonawczej, wykonania dokumentacji powykonawczej, oraz wszelkie inne usługi własne i obce niezbędne do prawidłowej realizacji umowy. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał przeglądu budynku Starostwa Powiatowego w Olkuszu przy ul. Mickiewicza 2 przed złożeniem oferty. W związku z tym, że jest to czynna placówka administracyjna należy zapoznać się z występującymi tam utrudnieniami związanymi z użytkowaniem budynku, zachować szczególną uwagę, zapewnić sprawne funkcjonowanie oraz ustalić godziny pracy z Zamawiającym. Zamawiający nie przewiduje płatności częściowych. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić warunki bhp i p/poż na terenie wykonywanych robót. Wykonawca udzieli Zamawiającemu rękojmi za wady na wykonane roboty budowlane na okres min. 5 lat. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres min. 5 lat. Wykonawca udzieli Zamawiającemu min. 36 miesięcznej gwarancji na dostarczoną windę wraz z osprzętem, licząc jej bieg od dnia przekazania dźwigu Zamawiającemu do eksploatacji tj. od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego podpisanego przez obie Strony umowy bez zastrzeżeń. Gwarancja dotyczy prawidłowego funkcjonowania dźwigu pod względem technicznym i eksploatacyjnym. Odbioru przedmiotu umowy dokona Komisja wyznaczona przez Zamawiającego, w terminie do 14 dni od daty pisemnego zawiadomienia przez Wykonawcę o wykonaniu całości przedmiotu umowy. Do złożonej oferty należy załączyć uproszczony kosztorys ofertowy, który będzie zawierał wszystkie należne Wykonawcy elementy wynagrodzenia wynikające z tytułu przygotowania oferty, realizacji i rozliczenia przedmiotu zamówienia. Wykonawca wraz z ofertą złoży harmonogram rzeczowo - finansowy stanowiący zał. nr 11 do SIWZ. Wykonawca przed zawarciem umowy podpisze porozumienie o współpracy pracodawców w sprawie zapewnienia pracownikom bezpieczeństwa i higieny pracy oraz o ustanowieniu koordynatora do spraw BHP stanowiący załącznik nr 2 do umowy. Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy ubezpieczeniowej z tytułu odpowiedzialności związanej z wykonywaniem przedmiotu Umowy na czas obowiązywania Umowy. Za wykonany w całości przedmiot zamówienia obowiązuje rozliczenie kosztorysowe. Wykonawcy przed złożeniem oferty mogą dokonać weryfikacji zgodności dokumentacji projektowej ze stanem faktycznym poprzez szczegółową analizę ww. dokumentów oraz wizję w terenie. Zgodnie z art. 29 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ oraz załącznikach znaków towarowych, patentów lub pochodzenia materiałów należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych o porównywalnych (nie gorszych) parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te, które wskazano w projekcie, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Ponadto zgodnie z art. 30 ust. 4 w/w ustawy, ilekroć w niniejszej SIWZ lub załącznikach w opisie przedmiotu zamówienia wskazano określone normy, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy odniesienia, należy rozumieć, iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do projektu budowlanego, projektu wykonawczego, przedmiaru robót oraz STWiORB jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 454530007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 PLN (słownie złotych: piętnaście tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Olkuszu nr konta 52 1240 4748 1111 0000 4877 8527 depozyty Bank Pekao S.A. (w tytule przelewu należy wpisać: wadium w przetargu nieograniczonym na Rozbudowa i przebudowa budynku Starostwa Powiatowego w Olkuszu - Etap I) 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. Zaleca się dołączyć do oferty dowód wniesienia wadium: kopia przelewu w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu. 5. W przypadku wniesienia wadium w formach niepieniężnych, oryginał wadium należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów złożonych w ofercie). 6. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca w takim wypadku wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 w/w ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 w/w ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 11. Ponadto zgodnie z art. 46 ust. 5 w/w ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sp.olkusz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach