Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa budynku mieszkalnego na działce oznaczonej geodezyjnie nr 8132/5 w obrębie ewidencyjnym Rudki (Leśniczówka Iłowiec), gmina Wałcz.

Nadleśnictwo Wałcz ogłasza przetarg

  • Adres: 78-600 Wałcz, ul. Kołobrzeska 1
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2500894 , fax. 067 2582932
  • Data zamieszczenia: 2011-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Wałcz
    ul. Kołobrzeska 1 1
    78-600 Wałcz, woj. zachodniopomorskie
    tel. 067 2500894, fax. 067 2582932
    REGON: 57006451800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_walcz/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa budynku mieszkalnego na działce oznaczonej geodezyjnie nr 8132/5 w obrębie ewidencyjnym Rudki (Leśniczówka Iłowiec), gmina Wałcz.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest : Rozbudowa i przebudowa budynku mieszkalnego na działce oznaczonej geodezyjnie nr 8132)5 w obrębie ewidencyjnym Rudki (Leśniczówka Iłowiec), gmina Wałcz. 1. 1. Przepisy prawne regulujące podstawę wykonywania zamówienia: 1) ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zm.); 2) ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zm.); 3) ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881); 4) ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późniejszymi zm.); 5) Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych ( Dz. U. z 2007r Nr 19 poz. 115 z późn. zm.); 6) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 06 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401); 7) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ( Dz. U. Nr 120, poz. 1126); 8) rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie Książki Obiektu budowlanego ( Dz. U. Nr 120, poz. 1134 ); 9) przepisy i wytyczne branżowe. 2. Przedmiot zamówienia: Wspólny Słownik Zamówień (CPV) : 45.26.2800-9, 45.26.2600-7, 45.26.1000-4, 45.31.0000-3. 45.33.0000-9, 45.23.32.50-6, 45.34.2000-6. Rozbudowa polegała będzie na: - (budynek mieszkalny) a) budowie poczekalni i sanitariatu na nowych fundamentach, b) wykonaniu ściany kolankowej o konstrukcji drewnianej na poddaszu, c) wykonaniu nowej więźby dachowej nad projektowaną częścią budynku, d) wykonaniu wymiany dachu na pokrycia z blachy dachówkopodobnej dla całego budynku, e) wymianie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, f) częściowej wymianie i montażu stolarki okiennej z PCV, g) częściowej wymianie stolarki drzwiowej drewnianej na stolarkę z profili aluminiowych, h) wykonaniu termomodernizacji całego budynku, to jest ścian i dachu, i) wykonaniu rozbudowy instalacji: wod.-kan., c.o., c.w.u., instalacji elektrycznej do budowanej poczekalni z sanitariatem, j) wykonaniu instalacji odgromowej na całym budynku, - (budynek gospodarczy) k) wykonaniu tynku zewnętrznego i malowaniu ścian od zewnątrz, l) impregnacji drewnianego poszycia ścian zewnętrznych, ł) wymianie drewnianej bramy garażowej na bramę segmentową, - (dojścia i podjazdy) m) wykonaniu dojść i podjazdów z betonowych płyt ażurowych, - (ogrodzenie) n) wykonaniu wymiany bramy wjazdowej od strony jezdni Czaplinek-Wałcz, o) wykonaniu impregnacji ogrodzenia od strony jezdni Czaplinek-Wałcz, p) wykonaniu nowego ogrodzenia na pozostałych granicach działki z siatki stalowej ocynkowanej wysokości 1,5 m na słupkach stalowych zabetonowanych w gruncie (bez fundamentu). Uwaga: - Zmieniono układ pomieszczeń nr 12 i 13 wprowadzając rysunki zamienne nr 3a, 6a, 9a, 13a oraz wprowadzono rysunek zastępczy nr 7a. Zmiana układu pomieszczeń nr 12 i 13 nie spowoduje zmian w wyposażeniu tych pomieszczeń w instalacje i urządzenia. Uwaga: - W trakcie wykonywania prac budynek będzie zamieszkały. Szczegółowy zakres wykonania robót zawiera dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wraz z zastrzeżeniami zawartymi w decyzjach i pozwoleniu na budowę. 3. Wykonanie robót budowlanych. 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączoną dokumentacją projektową (przez którą w niniejszym postępowaniu należy rozumieć projekt budowlany, projekty wykonawcze), specyfikacją techniczna wykonania i odbioru robót, wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego (przedstawiciela zamawiającego) i nadzoru autorskiego. 2) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia o zakończeniu robót do organu nadzoru budowlanego, w tym dokumentację powykonawczą, jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej. 3) Wykonanie robót będzie się uważać za zakończone - odbiór końcowy, jeżeli odbiór nastąpi bez usterek i Zamawiający uzyska decyzję pozwolenia na użytkowanie. 4) Na wykonane roboty Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na okres 36 miesięcy , licząc od daty odbioru końcowego. Wykonywanie czynności związanych z gwarantowaną jakością wykonanych robót będzie realizowane niezwłocznie na żądanie Zamawiającego , niezależnie od odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady wykonania zamówienia . Wykonawca zobowiązany będzie każdorazowo do usunięcia stwierdzonej wady fizycznej w budynku , jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji . 5) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie. 6) Użyte w dokumentacji projektowej nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno - użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów projektach. 7) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie-wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 8) Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zwłaszcza: a) instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, c) protokoły z badania materiałów i urządzeń, d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania. 9) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskiej Normy oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 10) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru (przedstawiciela zamawiającego). 11) Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację lub przekazanie do utylizacji materiałów pochodzących z rozbiórki dla innego podmiotu wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji lub innego wykorzystania tych materiałów. 12) Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach: 1. Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz.881) cyt.: Art. 4. Wyrób budowlany może być wprowadzony do obrotu, jeżeli nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, w zakresie odpowiadającym jego właściwościom użytkowym i przeznaczeniu, to jest ma właściwości użytkowe umożliwiające prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym, w których ma być zastosowany w sposób trwały, spełnienie wymagań podstawowych. Art. 5. I . Wyrób budowlany nadaje się do stosowania przy wykonywaniu robót budowlanych, jeżeli jest oznakowany CE, co oznacza, że dokonano oceny jego zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo umieszczony w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej, albo oznakowany, z zastrzeżeniem ust. 4, znakiem budowlanym, którego wzór określa załącznik nr 1 do niniejszej ustawy. Oznakowanie CE wyrobu budowlanego, który nie stwarza szczególnego zagrożenia dla zdrowia lub bezpieczeństwa oraz nie odpowiada lub odpowiada częściowo specyfikacjom technicznym, o których mowa w ust. 1 pkt I - jest także dopuszczalne, wyłącznie po dokonaniu stosownej oceny zgodności. 2. Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz. U. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) cyt.: Art. 10. Wyroby wytworzone w celu zastosowania w obiekcie budowlanym w sposób trwały, o właściwościach użytkowych, umożliwiających prawidłowo zaprojektowanym i wykonanym obiektom budowlanym spełnienie wymagań podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 -można stosować przy wykonywaniu robót budowlanych wyłącznie, jeżeli wyroby te zostały wprowadzone do obrotu zgodnie z przepisami odrębnymi. 13) Wykonawca może powierzyć wykonywanie robót budowlanych podwykonawcom. Podwykonawcy. Zamawiający wyraża zgodę na podzlecanie robót budowlanych podwykonawcom. W przypadku zatrudnienia podwykonawców innych niż wymienionych w ofercie Wykonawca zobowiązany będzie złożyć wniosek na piśmie do Zamawiającego o zaakceptowanie poszczególnych podwykonawców. Wraz z wnioskiem wykonawca przedstawi następujące dokumenty: a) projekt umowy z podwykonawcą uwzględniający postanowienia wynikające z wzoru umowy będącego załącznikiem do SIWZ, b) uprawnienia podwykonawcy, jeżeli powierzone prace wymagać będą posiadanie takich uprawnień, W uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyrażenia zgody na danego podwykonawcę. 4. Warunki rozliczenia. 1. Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa o wynagrodzenie w formie kosztorysowej obejmującą zakres rzeczowy zamówienia określony w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz dokumentacji projektowej. 2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w pkt. 1 odpowiada zakresowi robót przedstawionemu w przedmiarach robot, które były załącznikami do SIWZ. 3. Wynagrodzenie kosztorysowe określone w pkt. 1 zawierać będzie ponadto koszty wszelkich robót przygotowawczych, porządkowych, projektu organizacji placu budowy wraz z jego organizacją i późniejsza likwidacją, wszelkie koszty utrzymania zaplecza budowy, koszty zabezpieczenia przed zalaniem, koszty obsługi geodezyjnej, koszty związane z odbiorami wykonanych robót, koszty wykonania dokumentacji powykonawczej oraz inne koszty wynikające z niniejszej umowy. 4. Rozliczenie robót będzie się odbywało w okresach nie krótszych niż miesięczne. 5. Zamawiający przewiduje rozliczenia za częściowe wykonanie robót w następujący sposób : - faktury przejściowe za częściowo wykonane roboty mogą być wystawiane jeden raz na miesiąc w kwotach proporcjonalnych, ale do łącznej kwoty nie większej niż 90 % całkowitej ceny ofertowej, - faktura końcowego rozliczenia o wartości nie mniejszej niż 10 % całkowitej ceny ofertowej - wystawiona będzie po zakończeniu i odbiorze robót bez usterek, - rozliczenia za częściowo wykonane roboty będą realizowane wg harmonogramu rzeczowo - finansowego opracowanego przez wykonawcę ( Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian do harmonogramu) i protokołu częściowego odbioru robót budowlanych zatwierdzonego przez Inspektora Nadzoru (przedstawiciela zamawiającego), 6. Wartość wykonanych w tym okresie robót będzie obliczana następująco : a) podstawą obliczenia wykonanych robót będą ceny jednostkowe określone w kosztorysie ofertowym wykonawcy, a ilości wykonanych robót z książki obmiaru, b) Zmiana ustalonego w pkt. 1 wynagrodzenia nastąpi jedynie w przypadku, gdy ilość faktycznie i kwotowo wykonanych robót będzie odbiegała od ilości przedstawionej w przedmiarze robót - w takim przypadku wynagrodzenie określone w ust. 1 zostanie zwiększone lub zmniejszone przy zachowaniu cen jednostkowych przedstawionych w kosztorysie ofertowym, c) W przypadku, gdy wystąpią roboty innego rodzaju niż w przedmiarach robót i których nie można rozliczyć zgodnie z pkt. 6 lit. a, a konieczne do wykonania przedmiotu zamówienia, roboty te rozliczone będą na podstawie kosztorysów przygotowanych przez wykonawcę, a zatwierdzonych przez inspektora nadzoru (przedstawiciela zamawiającego) i zamawiającego. Kosztorysy te opracowane będą w oparciu o następujące założenia : 1) ceny czynników produkcji ( rbg, M, S, Ko, Z ) zostaną przyjęte z kosztorysów ofertowych złożonych przez wykonawcę, 2) w przypadku, gdy nie będzie możliwe rozliczenie danej roboty w oparciu o zapisy w pkt. 1, brakujące ceny czynników produkcji zostaną przyjęte z zeszytów SEKOCENBUD ( jako średnie ) za okres ich wbudowania, 3) podstawą do określenia nakładów rzeczowych będą normy zawarte w kosztorysach ofertowych, a w przypadku ich braku - odpowiednie pozycje KNR-ów lub KSNR-ów lub w wyniku analizy indywidualnej Wykonawcy zatwierdzonej przez Zamawiającego. 7. W przypadku, gdy do całkowitego wykonania przedmiotu zamówienia konieczne jest wykonanie robót dodatkowych, którymi będą roboty nieprzewidziane w pkt. 3, a koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia, rozpoczęcie wykonywania tych robót może nastąpić jedynie na podstawie protokołu konieczności zatwierdzonego przez inspektora nadzoru (przedstawiciela zamawiającego) i zamawiającego. Bez zatwierdzenia protokołu konieczności wykonania, wykonawca nie może rozpocząć wykonywania robót dodatkowych. 8. Zamawiający nie przewiduje wzrostu cen jednostkowych i czynników produkcji w trakcie wykonywania robót. 9. Zapłata za częściowo wykonane roboty będzie następowała po zatwierdzeniu faktury i jej zakresu rzeczowego przez Inspektora Nadzoru (przedstawiciela zamawiającego). 10. Zapłata za faktury częściowego odbioru, odbioru końcowego i odbioru ostatecznego następować może z wykorzystaniem terminu odroczonej zapłaty - do 21 dni licząc od dnia złożenia u Zamawiającego sprawdzonej i zatwierdzonej faktury. 11. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 5. Dostępność dokumentacji projektowej. 1) Dokumentacja projektowa dostępna jest dla zainteresowanych wykonawców za pośrednictwem poczty na płycie CD. 2) Płyta CD ze specyfikacją SIWZ oraz dokumentacją projektową zostanie nieodpłatnie przesłana do zainteresowanego wykonawcy niezwłocznie po złożeniu wniosku faxem. 3) Kompletna dokumentacja projektowa w wersji tradycyjnej jest dostępna w siedzibie Zamawiającego up. Bogdana Bronki w dniach roboczych od poniedziałku do piątku w godzinach pracy (od 7:00 do 15:00).Zamawiający będzie żądał za Specyfikację opłaty w wysokości kosztów poniesionych na jej druk - 1 strona : format A3=0,34zł netto , format A4=0,17zł netto - oraz przekazanie za pobraniem - wg stawek określonych przez firmę kurierską ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452628009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 5 000,00zł słownie: pięć tysięcy i 00/100 złotych. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank: PKO BP O/Wałcz Nr rachunku : 25 1020 2847 0000 1102 0039 2027 z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Przebudowa i rozbudowa budynku mieszkalnego - leśniczówka Iłowiec. Kserokopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 1. Wadium może być wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6 ust. 3 pkt 4 lit. b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, które należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 2. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy P.z.p. 3. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: nazwa i adres Zamawiającego; określenie przedmiotu zamówienia; nazwę adres Wykonawcy. 4. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 6. Wykonawca , który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 7. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.- tzn. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami , jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp , nie złożył dokumentów lub oświadczeń , o których mowa w art. 25 ust.1 , lub pełnomocnictw, chyba że udowodni , że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż odwołanie zostało ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do wnoszenia. 9. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w sytuacji, jak w pkt. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/nadl_walcz/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach