Przetargi.pl
Rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w gminie Gromnik

GMINA GROMNIK ogłasza przetarg

  • Adres: 33-180 Gromnik, ul. Witosa 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146514202, 146514238
  • Data zamieszczenia: 2024-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GROMNIK
    ul. Witosa 2
    33-180 Gromnik, woj. małopolskie
    tel. 146514202, 146514238
    REGON: 851660950
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w gminie Gromnik
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zadanie będzie obejmowało rozbudowę istniejącej sieci kanalizacyjnej z włączeniem do istniejącej oczyszczalni ścieków oraz zakupem samochodu do obsługi sieci kanalizacyjnej „WUKO” na terenie Gminy Gromnik.2. Zamówienie zostało podzielone na dwie części:• Część I zamówienia obejmuje rozbudowę istniejącej sieci kanalizacyjnej z włączeniem do istniejącej oczyszczalni ścieków;• Część II zamówienia obejmuje zakup samochodu do obsługi sieci kanalizacyjnej „WUKO” na terenie Gminy Gromnik.3. Przedmiotem zamówienia ujętego w części I zamówienia jest zaprojektowanie oraz rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w gminie Gromnik.4. Przedmiot zamówienia określony w części I zostanie wykonany w formule zaprojektuj i wybuduj w zakresie określonym w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU) z wyłączeniem rozdziałów od XI do XI.6 PFU włącznie. 5. Zakres zamówienia określony w części I obejmuje:1) Wykonanie – w oparciu o będące w posiadaniu Zamawiającego: PFU – dokumentacji projektowej niezbędnej do wykonania obiektu będącego przedmiotem zamówienia, w tym wykonanie projektu budowlanego zgodnie z ustawą Prawo budowlane wraz z wszelkimi uzgodnieniami, decyzjami, opiniami pozwalającymi na uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia budowy;2) przygotowanie wniosku o pozwolenie na budowę i uzyskanie tego pozwolenia lub przygotowanie zgłoszenia robót budowlanych i uzyskanie braku sprzeciwu do zgłoszenia;3) wykonanie wszelkich robót budowlanych niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia i uzyskania pozwolenia na użytkowanie.6. Do obowiązków Wykonawcy należy:1) na każdym etapie realizacji zadania konsultacje z Zamawiającym dotyczące istotnych elementów mających wpływ na koszty i konstrukcję obiektu;2) przygotowanie i uzyskanie wszelkich koniecznych dokumentów formalno – prawnych oraz stosownych uzgodnień umożliwiających wykonanie dokumentacji, uzyskanie wymaganych decyzji administracyjnych, w tym pozwolenia na budowę / braku sprzeciwu do zgłoszenia robót oraz realizację zadania;3) uzyskanie aktualnych podkładów geodezyjnych niezbędnych do opracowania dokumentacji i uzyskania decyzji administracyjnych;4) inne prace niezbędne do wykonania zamówienia.11. Wszelkim nazwom własnym znajdującym się w niniejszym SWZ, PFU oraz w każdej innej dokumentacji dotyczącej niniejszego postępowania Zamawiający dodaje zapis „lub inne o równoważnych parametrach”. Jako „lub równoważne” zamawiający będzie uznawał materiały i urządzenia posiadające parametry techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne nie gorsze niż materiały i urządzenia, które zastępują. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.12. Zamawiający informuje, że inwestycja dofinansowana jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wypłata środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład będzie odbywać się zgodnie z zasadami programu tj.: w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na:• podstawie jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w dwóch transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwotę wypłaconą w pierwszej transzy;• w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy, na podstawie więcej niż jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w trzech transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości nie wyższej niż 30% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, trzecia transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwoty wypłacone w ramach wcześniejszych transz.− Wykonawca/cy wyłoniony/eni w ramach niniejszego postępowania będzie/będą zobligowani do przedłożenia Zamawiającemu spójnego harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego określającego terminy realizacji oraz kwoty poszczególnych etapów zamówienia. W/w harmonogram powinien uwzględniać zasady przyjęte zgodnie z Regulaminem Naboru wniosków o dofinansowanie Edycja 8 w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwałą nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych wraz z uchwałami ją zmieniającymi dostępnymi na stronie internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/#c28864Uwaga!Dotyczy części I zamówienia:Zamawiający informuje, że terminy realizacji poszczególnych etapów inwestycji określone w PFU w rozdziale IX.3 ust. 6) są orientacyjne. Wiążące terminy realizacji zostaną określone w harmonogramie – rzeczowo – terminowo – finansowym o którym mowa w § 1 ust. 8 pkt. 2 umowy.1. Zadanie będzie obejmowało rozbudowę istniejącej sieci kanalizacyjnej z włączeniem do istniejącej oczyszczalni ścieków oraz zakupem samochodu do obsługi sieci kanalizacyjnej „WUKO” na terenie Gminy Gromnik.2. Zamówienie zostało podzielone na dwie części:• Część I zamówienia obejmuje rozbudowę istniejącej sieci kanalizacyjnej z włączeniem do istniejącej oczyszczalni ścieków;• Część II zamówienia obejmuje zakup samochodu do obsługi sieci kanalizacyjnej „WUKO” na terenie Gminy Gromnik.7. Przedmiotem zamówienia ujętego w części II zamówienia jest zakup samochodu do obsługi sieci kanalizacyjnej „WUKO” na terenie Gminy Gromnik.8. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia ujętego w części II określa PFU (rozdziały od XI do XI.6 PFU włącznie) wymagania niniejszej SWZ oraz warunki projektu umowy /Załącznik nr 7A do SWZ/.9. Ponadto: Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt dostarczy oferowany samochód wraz z wymaganym wyposażeniem, dalej „samochód” w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Wykonawca udzieli na oferowany samochód gwarancji zgodnej z wymaganiami Zamawiającego (rozdział XV SWZ). W okresie obowiązywania gwarancji Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia naprawy zgłaszanych usterek w ciągu do 48 godz. od momentu zgłoszenia przez Zamawiającego.  Wykonawca w dniu dostarczenia oferowanego samochodu zobowiązany jest do przeprowadzenia bezpłatnego szkolenia dotyczącego obsługi maszyny dla minimum dwóch pracowników Zamawiającego. Dostawa samochodu nastąpi na plac mieszczący się obok siedziby Gminnego Zakładu Komunalnego w Gromniku przy ul. Wodnej 6, 33-180 Gromnik. Dostawa samochodu możliwa jest wyłącznie w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 13:00. Oferowany samochód będzie stanowić własność Wykonawcy lub Wykonawca będzie podmiotem umocowanym do jego sprzedaży. Oferowany samochód będzie wolny od wad w tym wad prawnych, nie będzie stanowić przedmiotu zabezpieczenia, nie będzie stanowić przedmiotu zajęcia komorniczego. 10. Warunki odbioru samochodu do obsługi sieci kanalizacyjnej „WUKO”: po dostarczeniu przez Wykonawcę w miejsce wskazane przez Zamawiającego oferowanego samochodu Zamawiający przystąpi do jego odbioru. Zamawiający dokona weryfikacji zgodności otrzymanego samochodu z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w SWZ. W wypadku gdy otrzymany samochód nie będzie spełniał wymagań określonych przez Zamawiającego, Zamawiający odmówi jego odbioru i dokona zwrotu samochodu na koszt i ryzyko Wykonawcy, w wypadku gdy otrzymany samochód będzie spełniał wymagania Zamawiającego zostanie sporządzony i podpisany protokół zdawczo-odbiorczy,  własność samochodu przechodzi na Zamawiającego z chwilą podpisania przez niego protokołu zdawczo-odbiorczego bez uwag.11. Wszelkim nazwom własnym znajdującym się w niniejszym SWZ, PFU oraz w każdej innej dokumentacji dotyczącej niniejszego postępowania Zamawiający dodaje zapis „lub inne o równoważnych parametrach”. Jako „lub równoważne” zamawiający będzie uznawał materiały i urządzenia posiadające parametry techniczne, eksploatacyjne i funkcjonalne nie gorsze niż materiały i urządzenia, które zastępują. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.12. Zamawiający informuje, że inwestycja dofinansowana jest ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wypłata środków pochodzących z Rządowego Funduszu Polski Ład będzie odbywać się zgodnie z zasadami programu tj.: w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy na:• podstawie jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w dwóch transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 50% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwotę wypłaconą w pierwszej transzy;• w przypadku inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 12 miesięcy, na podstawie więcej niż jednej umowy, wypłata środków wynikających z promesy nastąpi w trzech transzach, każdorazowo po zakończeniu określonego etapu prac w ramach realizacji inwestycji: pierwsza transza w wysokości nie wyższej niż 20% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, druga transza w wysokości nie wyższej niż 30% kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie, trzecia transza w wysokości kwoty dofinansowania z Programu określonej w promesie pomniejszonej o kwoty wypłacone w ramach wcześniejszych transz.− Wykonawca/cy wyłoniony/eni w ramach niniejszego postępowania będzie/będą zobligowani do przedłożenia Zamawiającemu spójnego harmonogramu rzeczowo-terminowo-finansowego określającego terminy realizacji oraz kwoty poszczególnych etapów zamówienia. W/w harmonogram powinien uwzględniać zasady przyjęte zgodnie z Regulaminem Naboru wniosków o dofinansowanie Edycja 8 w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz uchwałą nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych wraz z uchwałami ją zmieniającymi dostępnymi na stronie internetowej: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-osma/#c28864
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:• dla części I zamówienia 35 000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy zł 00/100);• dla części II zamówienia 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł 00/100);2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy w BSRz w Krakowie, O/Gromnik Nr konta 38 8589 0006 0210 0000 1182 0005. W tytule przelewu należy wpisać: Wadium – Znak sprawy IK.271.4.2024.ZP, część nr …….4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku zamawiającego. Dowód wniesienia wadium w formie pieniądza należy złożyć wraz z ofertą.5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu wraz z ofertą oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą.6. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu całego konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. nie podlegają wykluczeniu;2. spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:W celu wykazania spełnienia warunku, Wykonawca wykaże, że: w zakresie części I postępowania:1) posiada doświadczenie w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie jedno zadanie obejmujące swym zakresem minimum: budowę/przebudowę/rozbudowę sieci kanalizacyjnej;2) dysponuje min. osobą/osobami posiadającą/posiadającymi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 682), uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:a) osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów) w zakresie części II postępowania zamawiający nie precyzuje warunków udziału w postępowaniu.UWAGA:Kierownicy budowy powinni posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 725) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz.U. z 2023, poz. 334).Zamawiający, w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnienie warunku przez wykonawców.UWAGA:W związku z art. 118 ust. 2 PZP: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.”
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-14

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach