Przetargi.pl
„Rozbudowa i modernizacja przedszkola w Podmoklach Wielkich”

Gmina Babimost ogłasza przetarg

  • Adres: 66-110 Babimost, ul. Rynek 3
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Babimost
    ul. Rynek 3
    66-110 Babimost, woj. lubuskie
    REGON: 970770563
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.babimost.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa i modernizacja przedszkola w Podmoklach Wielkich”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa i modernizacja przedszkola w Podmoklach Wielkich. Lokalizacja inwestycji to działka o nr ewidencyjnym 301/2 w obrębie geodezyjnym Podmokle Wielkie. Istniejący budynek przedszkola, to dwukondygnacyjny obiekt, z płaskim stropodachem, bezpośrednio połączony z budynkiem świetlicy i remizy strażackiej na tej samej działce. Budynek w schemacie połączenia brył, zbudowany na rzuciedwóch prostokątów. Projektuje się przebudowę i rozbudowę budynku oświaty – przedszkola wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Budynek w części istniejącej dwukondygnacyjny, niepodpiwniczony, kryty dachem płaskim, o kącie nachylenia połaci 3%, kryty papą termozgrzewalną. Część piętra tworzy podcień. Projektuje się rozbudowę budynku na północnej i wschodniej elewacji, w celu przystosowania obiektu do obowiązujących przepisów oraz przeniesienia oddziału przedszkolnego z piętra na parter budynku. Projektowana rozbudowa jednokondygnacyjna, niepodpiwniczona, kryta dachem płaskim o kącie nachylenia 3%, wykończonym papą termozgrzewalną. Projektowany obiekt wkomponowano w istniejącąprzestrzeń, z poszanowaniem ładu przestrzennego, w taki sposób, że poprzez zastosowane układy brył oraz ich neutralną kolorystykę będzie pozostawać w uporządkowanych relacjach przestrzennych, oraz będzie tworzyła harmonijną całość z istniejącym budynkiem świetlicy wiejskiej i remizy strażackiej i pozostałym otoczeniem. Przedmiot zamówienia należy zrealizować w jednym etapie, włącznie z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Wykonawca zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów zużycia mediów tj. wody, energii itd. w okresie realizacji robót, atakże wykonania dokumentacji organizacji ruchu na czas trwania budowy oraz ponoszenia kosztów za zajęcie pasa drogowego dla każdego rodzaju dróg których będzie dotyczyć.Uwaga !!! Projekt budowlany zagospodarowania terenu, projekt techniczny branż: architektury, konstrukcji, sanitarnej i elektrycznej –zgodnie z ww. dokumentami należy wykonać przedmiotowe zamówienie.Zamawiający niniejszym zapisem wyłącza z dokumentacji tj. projektu budowlanego, technicznego wykonanie robót:- na części istniejącej elewacji wykonać tylko odmalowanie farbą silikonową zamiast zaprojektowanego szpachlowania i tynku strukturalnego,- w związku z powyższym punktem nie zakładać nowych parapetów zewnętrznych,- w istniejącej części przedszkola nie wykonywać gładzi na sufitach i ścianach,- na istniejącej części dachu nie wykonywać rozbiórek pokrycia i warstw termicznych,- w związku z powyższym punktem na istniejącej części dachu wykonać nowe pokrycie dodatkową warstwą z papy termozgrzewalnej,- nie realizować demontażu placu zabaw i ogrodzenia (prace te zostaną wykonane przez Zamawiającego przed wejściem Wykonawcy na budowę).Zakres robót objęty projektem budowlanym, projektem technicznym, przedmiarami robót, opisami ujętymi w niniejszej SWZ wchodzi w zakres niniejszego postępowania. Wykonawca jest zobowiązany do wyceny projektu budowlanego, projektu technicznego w pełnym zakresie, a zaoferowanacena musi zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, w tym wszystkie koszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia opisane w niniejszej SWZ i załącznikach do SWZ. Przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy do kalkulacji kosztów. Roboty rozbudowy i modernizacji przedszkola, a nie ujęte w przedmiarach robót, STWIOR i niniejszej SWZ, a niezbędne do wykonania robót objętych projektem budowlanym, projektem technicznym, nie będą stanowiły robót dodatkowych.Uwaga !!! Podane obmiary w niniejszej SWZ oraz pozostałych dokumentach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego są elementem pomocniczym. Wykonawca jest zobowiązany do wyceny projektu budowlanego, projektu technicznego, a zaoferowana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem zamówienia, w tym wszystkiekoszty towarzyszące wykonaniu przedmiotu zamówienia opisane w niniejszej SWZ i załącznikach do SWZ. Przedmiary robót stanowią jedynie element pomocniczy do kalkulacji kosztów. Roboty nie ujęte w przedmiarach robót, STWIOR i niniejszej SWZ, a niezbędne do wykonania robót objętych projektem budowlanym, projektem technicznym nie będą stanowiły robót dodatkowych. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami Prawo budowlane,przepisami BHP, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi, oraz zgodnie z poleceniami Zamawiającego i normami obowiązującymi dla zadań typu co przedmiot zamówienia.Zaleca się Wykonawcom, dokonanie przed złożeniem oferty, wizji lokalnej terenu budowy. Wszelkie utrudnienia wynikające z warunków realizacji przedmiotu zamówienia należy uwzględnić w cenie podanej w ofercie. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i organizacją placu budowy, w tym oznakowania robót, wykonania zabezpieczenia chodnika lub wyłączenia z korzystania części chodnika przylegającego do budynku, wykonania organizacji ruchu, koszty zajęcia pasa drogowego, koszty zużywania mediów itd., itp..CHARAKTERYSTYCZNE DANE LICZBOWE BUDYNKU:- maksymalne gabaryty w rzucie rozbudowy 21,29m x 7,94m- powierzchnia zabudowy 132,85m2- wysokość pomieszczeń 2,80m – 3,30m- liczba kondygnacji nadziemnych 1- pow. Użytkowa rozbudowy 110,42m2 + schody 13,07m2 + platforma dla niepełnosprawnych 8,10m2Dokumentacja projektowa oraz przedmiary robót, będący elementem pomocniczym do wyceny wszystkich robót do oferty, szczegółowo opisują przedmiot zamówienia, a wymagania wyszczególnione choćby w jednym miejscu są obowiązujące dla Wykonawcy tak, jakby zawarte były w całej dokumentacji. Wykonawca nie może wykorzystywać błędów lub opuszczeń wdokumentach, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Zamawiającego, który dokona odpowiednich zmian oraz poprawek.Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy i zawiera się w cenie oferty złożonej Zamawiającemu. Teren, na którym prowadzone będą prace budowlane Wykonawca będzie musiał oznakować w sposób zabezpieczający przed wejściem na teren obiektu osób nie zatrudnionych na budowieoraz zgodnie z właściwymi przepisami. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne, Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót.Obowiązkiem Wykonawcy będzie zapewnienie i przestrzeganie warunków bhp, zabezpieczenie interesów osób trzecich, naprawa ewentualnych szkód wyrządzonych w trakcie realizacji, ochrona mienia związanego z budową (materiały i sprzęt Wykonawcy oraz mienie Zamawiającego). Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ustawy Prawo budowlane, przepisami BHP, obowiązującymi normami oraz zgodnie z uzgodnieniami i poleceniami Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania harmonogramu robót z Zamawiającym. Wskazane w opisie przedmiotu zamówienia marki towarowe, patenty lub pochodzenie towaru, należy rozumieć jako określenie wymaganych minimalnych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych z zastosowaniem innych materiałów iurządzeń niż opisane pod warunkiem, ze zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych, eksploatacyjnych i jakościowych nie gorszych od założonych w SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia spełniają określone wymagania przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że wyrób jest równoważny w stosunku do wymogu określonego w SWZ przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy.Jeżeli Wykonawca stwierdzi, że użyte w SWZ i w załącznikach do SWZ normy krajowe lub normy europejskie lub normy międzynarodowe mogą wskazywać na producentów produktów lub źródła ich pochodzenia to Zamawiający dopuszcza w tym zakresie rozwiązania równoważne. Oznacza to, że parametry techniczne tak wskazanych produktów, określają wymagane przez Zamawiającego minimalne oczekiwania co do jakości produktów, które mają być użyte do wykonania przedmiotu umowy. Ponadto, w każdym przypadku stwierdzenie, że opis czy też cecha opisanego produktu, która może wskazywać na źródło pochodzenia lub producenta to Wykonawca również jest uprawniony do stosowania produktów równoważnych, przez które rozumie się takie, które posiadają parametry techniczne nie gorsze od tych wskazanych w SWZ i/lub w załącznikach do SWZ. Dopuszcza się również wykazanie tej równoważności normami równoważnymi w stosunku dotych wskazanych w OPZ. Na Wykonawcy spoczywa ciężar wskazania „równoważności”. Przy doborze materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest zapewnić również osiągnięcie wskaźników określonych w OPZ. Przytoczone w niniejszym projekcie nazwy własne materiałów, ich znaki towarowe, parametry, elementy i urządzenia itp., posiadają charakter pomocniczy i przykładowy. Przytoczone zostały w celu zdefiniowania oczekiwanego standardu jakościowego lub technicznego. Przez co dopuszcza się zastosowanie elementów, materiałów i urządzeń zamiennych – równoważnych, w stosunku do dokumentacji, o nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych i funkcjonalnych, spełniających minimalne parametry określone przez projekt i specyfikacje techniczne, po uzgodnieniu z Zamawiającym i uzyskaniem zgody Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100).1.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.1.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.1.4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).1.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj.: Nr rachunku: 97 9660 0007 0000 0941 0200 0003 z adnotacją: „wadium – rozbudowa przedszkola w Podmoklach Wielkich".1.6. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego.1.7. Jeżeli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem platformy zakupowej.1.8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 1.4 ppkt 2 – 4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:Spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile nie wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.a) zdolności technicznej lub zawodowej:W celu potwierdzenia zdolności technicznej Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę, że zrealizował w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, minimum 1 robotę polegającą na budowie nowego budynku o funkcji mieszkalnejlub użyteczności publicznej lub rozbudowie budynku o funkcji mieszkalnej lub użyteczności publicznej, o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż 130 m2. Należy również podać wartości zamówień, datę i miejsce wykonania oraz nazwę podmiotów, na rzecz których zostały wykonane, a także załączeniem dowodów określających, czy te zamówienia zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.Ocena spełniania wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o oświadczenia i dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-18

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach