Przetargi.pl
Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 240 poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo-Tuchola – poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego mieszkańców gminy.

Gmina Tuchola ogłasza przetarg

  • Adres: 89500 Tuchola, pl. Zamkowy
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 56 42 500 , fax. 52 334 21 38
  • Data zamieszczenia: 2018-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchola
    pl. Zamkowy 1
    89500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 56 42 500, fax. 52 334 21 38
    REGON: 9235115600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.miasto.tuchola.pl/Article/get/id,22272.html

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 240 poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo-Tuchola – poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego mieszkańców gminy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 240 Chojnice – Świecie poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo – Tuchola. 2. Zamawiający informuje, że niniejsze zamówienie jest dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach Działania 3.4 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych. 3. Zamówienie jest realizowane na podstawie: 1) porozumienia intencyjnego nr IB-B-T.041.16.2017 o współpracy i współdziałaniu przy realizacji zadania pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 240 Chojnice – Świecie poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo – Tuchola, zawartego w dniu 13 kwietnia 2017 r. pomiędzy Województwem Kujawsko-Pomorskiem a Gminą Tuchola, 2) decyzji Wojewody Kujawsko-Pomorskiego nr 10/2018, znak WIR.V.7820.59.2017.JB, wydanej dnia 22 maja 2018 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 240 poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo – Tuchola” od km 19+615,14 do km 22+167,91. 4. Przedmiot zamówienia określają wymienione kody CPV: 1) kod podstawowy: 45000000-7 Roboty budowlane, 2) kody uzupełniające: - 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg, - 45232410-9 Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej, - 45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne, - 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę, - 45112000-5 Roboty w zakresie usuwania gleby, - 77211400-6 Usługi wycinania drzew, - 45231400-9 Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych, - 77211600-8 Sadzenie drzew, - 45233140-2 Roboty drogowe, - 45233221-4 Malowanie nawierzchni, -45316100-6 Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 240 Chojnice – Świecie poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo – Tuchola od km 19+615,14 do km 22+167,91 na długości 2 552,77 m. Branża drogowa: Zadanie polega na budowie drogi rowerowej o szerokości 2,5m o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowej, z dopuszczeniem ruchu pieszych, oddalonej na dł. 1 418 m o około 6m od krawędzi istniejącej nawierzchni jezdni drogi wojewódzkiej a na pozostałej długości tj.1 134,77 m zlokalizowanej przy krawędzi istniejącej jezdni drogi wojewódzkiej oraz odtworzeniu rowów przydrożnych. W celu uchronienia istniejącego pasa ochronnego z drzew, na działkach nr 129/11 i 129/2, na długości około 90 m, drogę rowerową zlokalizowano poza tym pasem. Na terenie miasta Tucholi wydzielono drogę rowerową o szerokości 2 m i chodnik o szerokości 2 m. W celu zrealizowania zadania bez ingerencji w grunty obce, przesunięto oś drogi wojewódzkiej o około 1,3 m co pozwoliło na lokalizację chodnika i drogi rowerowej w istniejącym pasie drogowym drogi wojewódzkiej. W ramach zadania zostaną również utwardzone zjazdy indywidualne i publiczne oraz skrzyżowania. W strefie ochrony konserwatorskiej B planowana jest rozbiórka istniejącego chodnika z masy bitumicznej oraz wykonanie nowej nawierzchni bitumicznej oraz poszerzenie o 0,5m istniejącego zjazdu dla rowerów w kierunku Rynku. W ramach zadania przewiduje się prowadzenie robót ziemnych na głębokości do 60 cm w stosunku do istniejącego terenu a w obrębie strefy ochrony konserwatorskiej B do 40 cm (wykonanie zjazdu do 22+158,66). Ponadto zaprojektowano poręcze sprężyste oddzielające jezdnię od drogi rowerowej na zewnętrznej stronie łuku poziomego oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego. Zestawienie charakterystycznych ilości: - długość – 2 552,77 m, - powierzchnia drogi rowerowej – 7 408 m2, - materiały z rozbiórki – 457 m3, - powierzchnia skrzyżowań – 817 m2, - powierzchnia zjazdów – 698 m2, - roboty ziemne – 1 750 m3. Nasadzenia: Na odcinku zinwentaryzowano 15 drzew kolidujących z projektowaną drogą rowerową oraz zakrzaczeń i żywopłotów na pow. 61m2. W ramach kompensacji przyrodniczej zaplanowano nasadzenie 15 szt. graba pospolitego oraz 100 szt. tui szmaragd. Branża sanitarna – odwodnienie: Poza obszarem zabudowy odwodnienie powierzchniowe do odtwarzanych rowów drogowych odparowująco-chłonnych (trawiastych), bez przepustów pod zjazdami. Na odcinku miejski do istniejącej kanalizacji deszczowej poprzez wpusty uliczne z osadnikami. W ramach inwestycji planuje się: - zabudowę istniejącego rowu przydrożnego na długości 124m kolektorem fi400 wraz z budową 3 studni rewizyjnych (S1, S2 i S3) na odcinku likwidowanego rowu wraz z 3 wpustami ulicznymi (W1, W2 i W3) i włączeniem do Si1 - wykonanie wpustu W4 (w miejsce likwidowanego wpustu) z wpięciem do istniejącej studni Si1, poprzez istniejący wpust, - wykonanie wpustu W5 (w miejsce likwidowanego wpustu) z wpięciem poprzez istniejący wpust, - wykonanie wpustu W6 (w miejsce likwidowanego wpustu) z wpięciem do istniejącej studni Si2, - wykonanie wpustu W7 (w miejsce likwidowanych dwóch wpustów, zlokalizowanych w odległości 8m) z wpięciem do istniejącej studni Si3, - wykonanie wpustu W8 (w miejsce likwidowanego wpustu) z wpięciem do istniejącej studni Si4, - wykonanie wpustu W9 (w miejsce bezpośredniego wprowadzenia wody z rowu do studni Si4) z przyłączeniem do istniejącej studni Si4, - regulacja istniejącego wpustu W10, - regulacja istniejącego wpustu W11. Łącznie zostaną wykonane 3 nowe wpusty uliczne, zmieniona lokalizacja 5 wpustów, likwidacja 1 wpustu oraz wykonanie prawidłowego wprowadzenia wód z rowu do studni Si4 poprzez zaprojektowany wpust uliczny. Powyższy zakres robót wynika ze zmiany geometrii drogi oraz poprawy funkcjonowania odwodnienia drogi wojewódzkiej w oparciu o istniejącą kanalizację deszczową. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki do niniejszej SIWZ: Załącznik nr 1. Projekt budowlany, Załącznik nr 1a. Projekt stałej organizacji ruchu. Załącznik nr 2. Projekt wykonawczy, Załącznik nr 3. Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, Załącznik nr 4. Przedmiar robót (stanowiący dokument pomocniczy do przygotowania oferty). 5. Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania wszystkich robót zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa powszechnie obowiązującego. 6. Zastosowane materiały i urządzenia winny odpowiadać deklaracjom zgodności z Polskimi Normami, atestami i aprobatami technicznymi. Podane w niniejszej SIWZ, w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót nazwy własne (pochodzenie, producent itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, produktów, urządzeń czy wyposażenia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji i dokumentacji budowlanej produktu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany produkt. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wy-magania stawiane przez Zamawiającego. 7. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia z materiałów własnych. Materiały te muszą odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym art. 10 ustawy Prawo budowlane. Potwierdzeniem odbioru przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót. 8. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania podczas realizacji robót objętych niniejszą umową wyłącznie wyrobów i materiałów nowych w stanie kompletnym i nieuszkodzonym dopuszczonych do stosowania w budownictwie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 – Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 ze zm.) oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zm.). 9. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu zobowiązany będzie przed rozpoczęciem robót opracować projekty organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i uzyskać opinie, uzgodnienia i zezwolenia na ich wprowadzenie. 10. Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, który będzie realizował przedmiotową inwestycję, zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonane roboty budowlane. 11. Ponadto Wykonawca wybrany w niniejszym postępowaniu, zobowiązany będzie dostarczyć (w 3 egz. papierowych) dokumentację geodezyjną, zawierającą wyniki geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej oraz informację o zgodności usytuowania obiektu budowlanego z projektem zagospodarowania działki lub terenu, lub odstępstwach od tego projektu i ponieść wszelkie koszty z tym związane. 12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana w niniejszym postępowaniu jako najkorzystniejsza, najpóźniej w dniu podpisania umowy dostarczy Zamawiającemu kosztorys ofertowy do niniejszego zamówienia. Mimo przyjęcia rozliczenia ryczałtowego inwestycji, kosztorys ofertowy jest niezbędny do późniejszych rozliczeń Zamawiającego z Wykonawcą. Podstawą do zawarcia umowy jest cena wskazana przez Wykonawcę w formularzu oferty. 13. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania robót: - najpóźniej w dniu przekazania placu budowy, złoży wykaz osób oddelegowanych do realizacji zamówienia wraz z oświadczeniem o tym, że są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę; - wskaże osoby funkcyjne budowy, wraz ze złożonymi przez nie oświadczeniami o podjęciu obowiązków kierownika budowy i robót; - przedstawi Zamawiającemu szczegółową specyfikację materiałową wraz informacjami o wyrobach (deklaracjami zgodności) w celu zatwierdzenia przez inspektora nadzoru. 14. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia i utrzymania w należytym stanie terenu budowy w okresie trwania realizacji umowy, aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. 15. W czasie wykonywania robót miejsce prowadzenia prac należy tak zabezpieczyć, aby uniknąć wszelkich przypadkowych uszkodzeń ludzi i mienia. 16. Wszelkie informacje niezbędne do przygotowania oferty dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł, (słownie: trzydzieści tysięcy zł 00/100), z podaniem tytułu: „Wadium, nr postępowania ZP.271.2.19.2018.AK – Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 240 poprzez budowę drogi rowerowej na odcinku Bladowo-Tuchola – poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego mieszkańców gminy.” Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (j.t. Dz. U. z 2007 r. nr 42, poz. 275 ze zm.). 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Tucholi Nr 15 8174 0004 0000 2163 2000 0005 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Tucholi, w Punkcie Obsługi Klienta, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty 6. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. UWAGA: Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 4 a). Zgodnie z art.46 ust. 4a Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 15. Ponadto Wykonawca w ofercie składa: - formularz ofertowy na załączonym druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ, - dokument potwierdzający uprawnienia osoby (osób) do złożenia oferty, w przypadku, gdy prawo to nie wynika z innych złożonych dokumentów, - dokument potwierdzający wpłacenie lub wniesienie wadium, - zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia jako dowód polegania na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów – załącznik nr 9 – jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach