Przetargi.pl
„Rozbudowa drogi powiatowej łączącej gminę Świątniki Górne z siecią TEN-T – etap II”.

Gmina Świątniki Górne ogłasza przetarg

  • Adres: 32-040 Świątniki Górne, ul. Bruchnalskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 270 40 30 , fax. 12 270 40 96
  • Data zamieszczenia: 2017-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świątniki Górne
    ul. Bruchnalskiego 36
    32-040 Świątniki Górne, woj. małopolskie
    tel. 12 270 40 30, fax. 12 270 40 96
    REGON: 35155549900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swiatniki-gorne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa drogi powiatowej łączącej gminę Świątniki Górne z siecią TEN-T – etap II”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających przebudowie drogi powiatowej nr 2239K klasy Z w m. Wrząsowice, Konary, Świątniki Górne o długości około 4842m. Zakres opracowania obejmuje: -remont nawierzchni jezdni obejmujący wykonanie frezowania oraz nakładki w postaci pakietu warstw bitumicznych, - przebudowę nawierzchni jezdni obejmującą rozbiórkę istniejących warstw nawierzchni, korytowanie, profilowanie i zagęszczenie podłoża na żądaną głębokość, wykonanie pełnej konstrukcji nowej nawierzchni na odcinkach podlegających całkowitej wymianie nawierzchni oraz na poszerzeniach jezdni - budowę chodników - budowę peronów przystankowych, - przebudowę zjazdów na posesje, - odtworzenie poboczy, - reprofilację i oczyszczenie istniejących rowów, Szczegółowy opis znajduje się w projekcie branży drogowej wraz z projektami innych branż oraz projektem zagospodarowania terenu i niezbędnymi uzgodnieniami. Stanowią materiały umożliwiające realizację inwestycji. Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie 1) gminy Świątniki Górne, powiat krakowski, województwo małopolskie oraz na terenie 2) gminy Mogilany, powiat krakowski, województwo małopolskie. Wody opadowe z projektowanego obiektu zostaną ujęte poprzez, projektowany system kanalizacji deszczowej. Przebudowywane drogi zaprojektowano z typowych drogowych materiałów konstrukcyjnych oraz o parametrach technicznych zgodnych Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Trasa projektowanych ciągów przebiega w istniejącym pasie drogowym drogi powiatowej. Projektowany obiekt budowlany nie wymusza konieczności wyburzeń istniejących zabudowań mieszkalnych i gospodarczych, a wycinka kolidujących drzew została ograniczona do bezwzględnego minimum. W związku z planowaną przebudową drogi powiatowej 2239K i planowaną budową kablowej sieci oświetleniowej zachodzi potrzeba przebudowy napowietrznej sieci oświetleniowej kolidującej z planowanymi inwestycjami. Przebudowa polega na montażu, wymianie i demontażu opraw oświetleniowych oraz rozbiórce odcinka napowietrznej sieci oświetleniowej wg branży elektroenergetycznej. Konstrukcja nawierzchni typ A - pełna konstrukcja • 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego SMA8 koloru naturalnego • 6 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W • 7 cm podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego AC22P • 20 cm w-wa ulepszonego podłoża – kruszywo 0-31,5 • 30 cm w-wa mrozoochronna z mieszanki niezwiązanej CBR > 25% Konstrukcja nawierzchni typ B – frezowanie + nakładka • 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego SMA8 koloru naturalnego • 6 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W Konstrukcja nawierzchni typ C - chodnik • 8 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej – kolor szary • 3 cm podsypka piaskowo-cementowa • 15 cm podbudowa z kruszywa 0/31,5 Perony autobusowe W km lewym 1+239, 2+068, 2+647 oraz w prawym km 0+320, 1+265, 3+299, 4+030 zaprojektowano perony autobusowe. Odwodnienie Odwodnienie powierzchniowe ulic zostanie zapewnione poprzez zastosowanie odpowiednich pochyleń podłużnych i poprzecznych nawierzchni. Do odwodnienia wykorzystane zostaną istniejące rowy i odcinki kanalizacji deszczowej rozbudowane o nowe odcinki kanalizacji (przedłużenia istniejących odcinków lub odcinki rowów przydrożnych podlegające zakryciu). Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa ruchu na drodze planuje się: • wprowadzić oznakowanie poziome w postaci malowanych przejść dla pieszych, linii środkowych i krawędziowych, linii prowadzących i oznaczeń powierzchni wyłączonych z ruchu wykonane w technologii grubowarstwowej • zastosować udogodnienia dla niepełnosprawnych w postaci pasów kostki integracyjnej ostrzegających osoby słabowidzące o zbliżaniu się do przejść dla pieszych • zastosować podwójna kolorystykę przejść dla pieszych zlokalizowanych w pobliżu przedszkoli i szkół (2 lokalizacje w pobliżu skrzyżowania z ulicą Spacerową oraz ul. Szkolną) oraz w pobliżu ulicy Bonifraterskiej • wprowadzić dodatkowe oznakowanie przejść dla pieszych w pobliżu szkół zgodnie z zasadami „bezpieczne dojście do szkoły” (dodatkowe tło znaków pionowych) • dodatkowo oznakować linię środkową lub linie krawędziowe na odcinkach o wysokiej krętości (5 lokalizacji) w postaci punktów odblaskowych tzw. „kocich oczek” • zastosować bariery bezpieczeństwa o podwyższonym poziomie powstrzymania oraz zastosować dodatkowe pasy w barierach chroniące motocyklistów i rowerzystów przed uderzeniem w słupki bariery. Rozbiórka elementów drogowych W projekcie założono rozbiórkę następujących istniejących elementów drogowych: • Istniejąca nawierzchnia drogi powiatowej; • Krawężniki wraz z ławami betonowymi, • Obrzeża wraz z ławami betonowymi, • Istniejące nawierzchnie zjazdów, • Istniejące ogrodzenia kolidujące z inwestycją. 5. Szczegółowy zakres robót i ich ilości został określony w Dokumentacji Projektowej i STWiOR ( zał. 6). 6. Zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, Wykonawca przyjmując do realizacji przedmiot zamówienia zapewnia: a) wykonanie każdego rodzaju robót zgodnie z dokumentacją przetargową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zgodnie z przyjętym standardem, b) ilość i rodzaj sprzętu gwarantującego wykonanie zadania, c) dostawę wszelkich materiałów budowlanych i pomocniczych oraz urządzeń niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia d) przygotowanie na dzień umownego zakończenia robót atestów materiałowych, badań laboratoryjnych, pomiarów, potwierdzonych przez kierownika budowy, e) miejsce odwozu urobku na odkład Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie. 7. W kalkulacji kosztów wykonania przedmiotowego zamówienia należy uwzględnić wszystkie koszty, w tym również koszty związane z oznakowaniem robót wg sporządzonego we własnym zakresie projektu organizacji ruchu. Wykonawca zobowiązuje się złożyć w siedzibie Zamawiającego i w ZDPK Kraków (zarządcy drogi) do zatwierdzenia projekt organizacji ruchu do 14 dni od dnia podpisania umowy. Uzgodnienia w zakresie przekładki sieci uzbrojenia terenu, w tym ewentualne koszty związane z wykonywaniem robót, pod nadzorem zarządców sieci. 8. W przypadkach wskazania w dokumentacji technicznej i przedmiarach robót znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, (np. materiały, urządzenia, itp.), Zamawiający informuje, że dopuszcza możliwość zastosowania równoważnych rozwiązań (materiałów, urządzeń, itp.), tzn. takich, których parametry techniczne są równoważne – co najmniej takie same /nie gorsze/ od tych podanych w dokumentacji technicznej. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. \ 9. Wymagania dotyczące zatrudnienia: W przedmiotowym postępowaniu na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeksu pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.) osoby wykonujące roboty budowlane, z wyłączeniem kadry kierowniczej i pracowników administracji. Powyższy warunek zostanie spełniony przez zatrudnienie nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy lub Podwykonawcy pracowników. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę to wykonywanie robót określonych w podrozdziale III.2 ust. 4 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233100-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: XIII.1. Wymagania dotyczące wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 50 000 zł, słownie: pięćdziesiąt tysięcy i 00/100zł. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1) w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. 54 1240 4748 1111 0000 4879 9346, z adnotacją: Wadium na przetarg pn. ”Rozbudowa drogi powiatowej łączącej gminę Świątniki Górne z siecią TEN-T – etap II”. 2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) w gwarancjach bankowych, 4) w gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 4. Wadium wniesione w formie innej niż w pieniądzu należy złożyć do Zamawiającego przed upływem terminu na wniesienie wadium - w formie oryginału, w osobnej kopercie. 5. Termin wniesienia wadium: 21.12.2017 r., godz. 9:30. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniądza przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 6. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 8. Jeżeli wadium nie zostanie wniesione lub zostanie wniesione w sposób nieprawidłowy przez Wykonawcę, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Prawo zamówień publicznych. XIII.2. Zatrzymanie wadium: 1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. XIII.3. Zwrot wadium: Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A.1. Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę /zał. 1/, A.3. Kosztorys ofertowy w postaci tabeli elementów scalonych, A.4. Stosowne pełnomocnictwo(a) w formie pisemnej - w przypadku ustanowienia przez Wykonawcę Pełnomocnika do złożenia oferty, do podejmowania czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do wnoszenia środków ochrony prawnej, lub w przypadku ustanowienia Pełnomocnika przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia. D.1. Zamiast dokumentów, o których mowa pkt „B” ppkt B.1. składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. D.2. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w powyższym pkt D.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsca zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w pkt. D.1.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach