Przetargi.pl
Rozbudowa drogi gminnej nr 560369K ul. Trudna w Niepołomicach o dł. 0,650km

Gmina Niepołomice ogłasza przetarg

  • Adres: 32-005 Niepołomice, Plac Zwycięstwa 13
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 122509413
  • Data zamieszczenia: 2023-10-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Niepołomice
    Plac Zwycięstwa 13
    32-005 Niepołomice, woj. małopolskie
    tel. 122509413
    REGON: 351555370
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.niepolomice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa drogi gminnej nr 560369K ul. Trudna w Niepołomicach o dł. 0,650km
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:Inwestycja polega na rozbudowie drogi gminnej poprzez poszerzenie istniejącej jezdni do parametrów drogi klasy L (lokalna), tj. szer. jezdni 5,00m ograniczonej obustronnie krawężnikami betonowymi z odkryciem 12cm w stosunku do projektowanej jezdni bitumicznej. W związku z powyższym zakłada się wymianę pakietu warstw konstrukcyjnych wraz z wykonaniem nowych warstw bitumicznych. W celu zabezpieczenia ruchu pieszego projektuje się prawostronny chodnik o nawierzchni z kostki brukowej betonowej i szerokości 2,00m. Dodatkowo w celu usprawnienia odprowadzenia wód opadowych z obrębu terenu objętego opracowaniem , planuje się budowę systemu kanalizacji deszczowej wraz z przebudową istniejącego rowu krzyżującego się z rozbudowanym odcinkiem drogi gminnej w km ok. 0+165. Zakres inwestycji obejmuje odcinek drogi gminnej nr 560369K o długości 0,650km, tj. w km 0+000 - 0+650 wraz przebudową skrzyżowania z drogą gminną ul. Słoneczna poprzez dostosowanie tarczy skrzyżowania do obowiązujących parametrów. Zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W ramach robót budowlanych przewidziano do wykonania:- rozbudowę jezdni drogi gminnej poprzez poszerzenie do szer. 5,00m (droga klasy L) dla odcinków prostych, oraz poszerzeń w obrębie łuków poziomych,- przebudowę skrzyżowania z drogą gminną ul. Słoneczną,- przebudowę skrzyżowania z DW 964 ul. Stefana Batorego poprzez dostosowanie parametrów technicznych włączenia drogi gminnej do parametrów drogi klasy L,- wybudowanie obustronnych krawężników betonowych,- budowę systemu odwodnienia poprzez budowę kanalizacji deszczowej w ciągu drogi gminnej,- przebudowę istniejącego przepustu pod koroną drogi w km. 0+165,- odmulenie i umocnienie istniejącego rowu w km. 0+165,- przebudowę istniejących zjazdów obejmujących dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych do zgodnych z obowiązującymi wytycznymi,- budowę prawostronnego chodnika o nawierzchni z kostki brukowej betonowej szer. 2,00m,- budowę lewostronnego pobocza z kruszywa o szer. 0,75m,- budowę kanału technologicznego,- przebudowę/zabezpieczenie sieci gazowej w miejscach kolizji z projektowanymi elementami rozbudowy drogi gminnej,- przebudowę/zabezpieczenie sieci teletechnicznej w miejscach kolizji z projektowanymi elementami rozbudowy drogi gminnej, - przebudowę/zabezpieczenie sieci energetycznej w miejscach kolizji z projektowanymi elementami rozbudowy drogi gminnej wraz z przebudową, wymianą elementów oświetlenia ulicznego,- wycinkę drzew i krzewów kolidujących z projektowanymi elementami drogi.Wymiana kolidującej z inwestycją drogową sieci gazowej zostanie wykonana przez gestora sieci. W dokumentacji projektowej został podany zakres robót gazowych do wiadomości wykonawcy. W przedmiarze zakres robót nie został uwzględniony. Wykonawca zezwoli wejść na teren budowy w celu przebudowy sieci gazowej i uzgodni z gestorem sieci termin przebudowy. Do dokumentacji powykonawczej wykonawca wykona i dołączy inwentaryzację robót gazowychSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz STWiORB.Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca, którego oferta została wybrana przedłoży Zamawiającemu harmonogram rzeczowo - finansowy. Finansowanie zadania j w 2024roku.Prawo opcji:Przebudowa istniejących ogrodzeń kolidujących z rozbudowanymi elementami drogi gminnej.Zakres zadania z wykorzystaniem prawa opcji obejmuje możliwość zwiększenia zakresu robót podstawowych. Jest on przedstawiony w przedmiarze pod pozycją - "Ogrodzenia"Warunki opcji: 1) Zamawiający może skorzystać z prawa opcji opisanego w dokumentach zamówienia. Zamówienie z prawa opcji odbywa się przez jednostronne złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli o uruchomieniu opcji.2) Zamawiający może skorzystać tylko z części zamówienia obejmującego prawo opcji w zależności od posiadanych środków.3) Zamówienie realizowane w ramach opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, dlatego też nieskorzystanie przez Zamawiającego z prawa opcji nie stanowi podstawy dla Wykonawcy do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego.4) Zamawiający poinformuje Wykonawcę czy i w jakim zakresie skorzysta z prawa opcji, w terminie realizacji umowy.5) Zasady dotyczące realizacji zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego.Wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy Wymagania, o których mowa w art. 95 Pzp.1. Ponieważ realizacja niniejszego zamówienia musi odbywać się poprzez wykonywanie czynności w warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy - na rzecz wykonawcy lub podwykonawcy, w miejscu i czasie wskazanym przez wykonawcę lub podwykonawcę - zamawiający, zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy pzp wymaga, zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie stosunku pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności:1) ogólnobudowlane (w tym roboty ziemne, roboty brukarskie oraz pozostałe roboty)Osoby wykonujące czynności wskazane przez Zamawiającego powinny być zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy, co najmniej przez cały okres, w którym będą realizować wskazane wyżej czynności.2. Wymóg nie dotyczy osób kierujących budową, osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, wykonujących usługi dostaw materiałów budowlanych, usług transportowych, sprzętowych i podobnych.3. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu, na jego wniosek w terminie określonym we wniosku, dokumentów potwierdzających zatrudnienie osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej dokumentów w szczególności pisemnego oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy potwierdzającego, że pracownicy wykonawcy lub podwykonawcy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2207). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności wymienione w pkt. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.4. Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ustawy pzp. zostały opisane w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ.5. Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa powyżej zostały określone w projekcie umowy będącym załącznikiem do SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:50 000.00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1 Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez wykazanie przez Wykonawcę, że:a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zadania polegającego na wykonaniu inwestycji drogowej (budowie/rozbudowie/przebudowie dróg) o długości minimum 1,00 km (zakres robót winien obejmować wykonanie odwodnienia, chodnika z kostki brukowej, oraz nawierzchni mineralno - bitumicznej na długości min 1,00 km) W przypadku wykazania kilku robót o mniejszym zakresie robót ilość robót nie będzie sumowana.b) dysponuje następującymi narzędziami, wyposażeniem zakładu oraz urządzeniami technicznymi dostępnymi wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego:- samochód ciężarowy, samowyładowczy o ładowności minimum 10 ton; - 2 szt.- koparka podsiębierna - 1 szt.Podmioty występujące wspólnie, lub udostępniający swoje zasoby, mogą wykazywać spełnianie ww. warunku łącznie.c) dysponuje następującymi osobami skierowanymi przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za wykonanie zadania:-co najmniej jedną osoba posiadającą uprawnienia budowlane uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej na drogach kategorii L2 Sytuacja ekonomiczna lub finansowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający uzna warunek za spełniony poprzez posiadanie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 1 000 000 zł.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-11-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach