Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg
- Adres: 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności 5
- Województwo: dolnośląskie
- Telefon/fax: tel. 71 3960724 , fax. 71 3173405
- Data zamieszczenia: 2016-02-03
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
Plac Wolności 5 5
55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
tel. 71 3960724, fax. 71 3173405
REGON: 69291493227000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.srodaslaska.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Rozbudowa dróg gminnych w podstrefie LSSE Komorniki-Święte z jednoczesną poprawą skomunikowania podstrefy z drogą krajową 94 i drogą powiatową nr 2061D oraz wzrostem bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście i gminie Środa Śląska - ETAP III - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1) Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: Rozbudowa dróg gminnych w podstrefie LSSE Komorniki-Święte z jednoczesna poprawą skomunikowania podstrefy z droga krajowa 94 i droga powiatową nr 2061 D oraz wzrostem bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieści i gminie Środa Śląska - etap III Zakres robót n/w odcinków dróg: 1. Rozbudowa ul. Przemysłowej w Komornikach (obwodnica Komornik, a jednocześnie I etap północnej obwodnicy Środy Śl.)na dł. 755 m z podbudową z gruntu stabilizowanego cementem ,kruszywa i betonu asfaltowego o nawierzchni z betonu asfaltowego z warstwą wiążącą ogr 6 cm i ścieralna o gr. 5 cm, Odwodnienie rowami otwartymi z przepustami do zbiorników odparowujących, pobocza z niesortu kamiennego 0-31,5 mm. 2. Rozbudowa ul. Innowacji w Świętem na dł. 590 m z podbudową z gruntu stabilizowanego cementem ,kruszywa i betonu asfaltowego o nawierzchni z betonu asfaltowego z warstwą wiążącą ogr 6 cm i ścieralna o gr . 5 cm, Odwodnienie rowami otwartymi z przepustami do zbiorników odparowujących, pobocza z niesortu kamiennego 0-31,5 mm. 3. Budowa łącznika ul. Innowacji z drogą krajową nr 94 - na dł. 63 m z podbudową z gruntu stabilizowanego cementem ,kruszywa i betonu asfaltowego o nawierzchni z betonu asfaltowego z warstwą wiążącą ogr 6 cm i ścieralna o gr . 5 cm, Odwodnienie rowami otwartymi z przepustami do zbiorników odparowujących , pobocza z niesortu kamiennego 0-31,5 mm. 4. Oznakowanie pionowe i poziome w/w odcinków dróg Uwaga: teren leży w strefie ochrony konserwatorskiej w razie konieczności wykonania ratowniczych badań archeologicznych koszty ich poniesie wykonawca; uzgodnienia z zamawiającym w formie pisemnej. 2) Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowo-kosztorysowej stanowiącej załączniki do SIWZ, w skład której wchodzi: projekty budowlane, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, decyzja pozwolenia na budowę, przedmiar robót oraz wzór umowy. 3) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją projektowo kosztorysową, umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączona do SIWZ dokumentacja projektowo - kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1) umowa, 2) dokumentacja projektowa, 3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, 4) SIWZ wraz wyjaśnieniami i wprowadzonymi modyfikacjami, 5) Oferta wykonawcy 6) wniosek o dofinansowanie inwestycji w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019). 4) Podane w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 5) Kody CPV: Główny: 45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej Dodatkowy przedmiot: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg. 6) Przedmiot zamówienia został opisany w sposób jednoznaczny, za pomocą dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty. Przedmiot zamówienia opisano w sposób nie utrudniający uczciwej konkurencji. 7) Zamawiający informuje, iż przed wszczęciem przedmiotowego postępowania nie przeprowadzał dialogu technicznego. 8) Wykonawca w toku przygotowania oferty winien wyjaśnić wszelkie swoje wątpliwości i ewentualne nieścisłości, znajdujących się, wg jego oceny, w niniejszych dokumentach przetargowych (SIWZ z Załącznikami). 9) Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZ, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy PZP. Wskazanie niniejszego zakresu powinno nastąpić w Formularzu Oferty. 10) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2B ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. Ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia 11) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 12) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452000009
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 70 000,00 zł do upływu terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007, Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego Wykonawcy, lub - w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić najpóźniej do upływu terminu składania ofert na następujący rachunek Zamawiającego: Nr rachunku: 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 wraz z określeniem nazwy i nr postępowania. Dane właściciela rachunku bankowego: Gmina Środa Śląska Dane Banku: PKO Bank Polski 5. Uwaga: W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężnej należy złożyć oryginał dokumentu w siedzibie Zamawiającego w pok. 13 B, a jego kopię załączyć do oferty. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie (przed terminem składania ofert) znajduje się na wskazanym rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie zapisów art. 46 ust. 1 PZP, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 9. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy PZP. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami również, jeżeli Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub - zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie tego Wykonawcy
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin wykonania zamówienia
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.srodaslaska.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- BUDOWA CENTRUM SYMULATORÓW AGPT DLA OSL W GARNIZONIE ŚWIĘTOSZÓW Z UZYSKANIEM POZWOLENIA NA UŻYTKOWANIE LUB SKUTECZNYM ZAWIADOMIENIEM WŁAŚCIWEGO ORGANU O ZAKOŃCZENIU ROBÓT - ZADANIE 21138
Dodano: 2016-07-27 - Zadanie w formule projektuj i buduj p.n.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 395 w m. Henryków - etapami, odcinek od km 51+645 do km 52+460. CPV 45.20.00.00-9, 71.32.20.00-1
Dodano: 2016-07-27 - Rewitalizacja wnętrza podwórzowego przy ul. Piechoty, Artyleryjskiej i Saperskiej (LBO)
Dodano: 2016-07-27 - Przebudowa mostu w km 92+753 drogi wojewódzkiej nr 328 w miejscowości Stara Kraśnica. CPV 45200000-9, CPV 71320000-7
Dodano: 2016-07-25 - Remont śluzy małej Wróblin w km 157,5 rz. Odry. Etap II - remont ścian i peronów GG i GD wraz z wyposażeniem technologicznym
Dodano: 2016-07-21 - PRZEBUDOWA UL. KAMILI SKOLIMOWSKIEJ W LUBINIE (NA ODCINKU UL. MALINOWSKIEGO DO UL. MAŁOMICKIEJ)
Dodano: 2016-07-18 - wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej wraz z robotami budowlanymi polegającymi na kompleksowym wykonaniu zastępczej studni głębinowej nr 1A na dz. nr 309/3, obręb Nadolice Wielkie, gmina Czernica
Dodano: 2016-07-14 - Rozbudowa ul. Prackiej od ul. Stabłowickiej na odcinku o długości ok. 106 m wraz z budową kanalizacji deszczowej, miejskich technologicznych kanałów kablowych i przebudową sieci elektroenergetycznej, oświetlenia drogowego oraz sieci telekomunikacyjnej
Dodano: 2016-07-08 - PRZEBUDOWA NAWIERZCHNI DROGI POWIATOWEJ NR 2061D NA ODCINKU OD ŚWIĘTEGO DO PRZEDMOŚCIA
Dodano: 2016-06-29 - Przebudowa mostu w km 92+753 drogi wojewódzkiej nr 328 w miejscowości Stara Kraśnica.
Dodano: 2016-06-28