Przetargi.pl
Rozbudowa budynku użyteczności publicznej Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" w Kruszwicy

GMINA KRUSZWICA ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, Nadgoplańska 4
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-06-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA KRUSZWICA
    Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 092350777
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/gminakruszwica

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa budynku użyteczności publicznej Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" w Kruszwicy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny Słownik Zamówień: CPV 45000000-7 Roboty budowlaneCPV 71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolneCPV 45223000-6 Roboty budowlane w zakresie konstrukcjiCPV 45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkachCPV 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanychCPV 45212000-6 Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych i restauracyjnych obiektów budowlanychCPV 45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjneCPV 31527260-6 Systemy oświetlenioweCPV 32342000-2 Urządzenia głośnikoweCPV 38652000-0 Projektory filmoweCPV 38653400-1 Ekrany projekcyjneCPV 39111200-5 Siedziska teatralneZamawiający: Gmina Kruszwica Termin realizacji: 24 miesiące licząc od dnia zawarcia umowy, w tym: 4 miesiące na wykonanie dokumentacji budowlanej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę;20 miesięcy na wykonanie robót budowlanych oraz uzyskanie ostatecznego pozwolenia na użytkowanie.Przedmiot zamówienia: wykonanie w formule zaprojektuj i wybuduj zadania pn.: Rozbudowa budynku użyteczności publicznej Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" w Kruszwicy w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.I. Stan istniejący:Przedmiotowy budynek Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" objęty opracowaniem zlokalizowany jest na działce nr 12/2, położonej w miejscowości Kruszwica ul. Niepodległości nr43, przy głównej drodze krajowej nr 62 przebiegającej przez daną miejscowość. Przedmiotowy budynek jest budynkiem o dwóch kondygnacjach nadziemnych. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej. Parametry istniejącego budynku:• powierzchnia użytkowa 426,34 m2• powierzchnia zabudowy 470 m2• wysokość 8 mII. Przedmiot zamówienia:Przedmiotem zamówienia jest inwestycja polegająca na wykonaniu w formule zaprojektuj i wybuduj przebudowy z rozbudową budynku CKiS w miejscowości Kruszwica w tym:-opracowanie koncepcji rozwiązań architektoniczno-budowlano- instalacyjnych dla planowanej inwestycji, uzyskanie akceptacji koncepcji przez Zamawiającego,- opracowanie projektu aranżacji wnętrz dla Sali kinowej, łazienek, holu głównego, Sali konferencyjnej wraz z przedstawieniem doboru propozycji materiałowej, wzornikowej, prezentacja próbek zastosowanych elementów wyposażenia- opracowanie projektu aranżacji zewnętrznej budynku wraz z przedstawieniem zastosowanych materiałów wraz z zagospodarowaniem terenu,- opracowanie projektu architektoniczno- budowlanego oraz projektu zagospodarowania terenu i uzyskanie w imieniu Inwestora pozwolenia na budowę,- opracowanie projektów technicznych,- opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej międzybranżowej w zakresie architektury, konstrukcji, akustyki, instalacji elektrycznych, instalacji sanitarnych, kinotechniki, mechaniki scenicznej, oświetlenia scenicznego, elektroakustyki – wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, uzyskanie akceptacji projektu przez Zamawiającego,-wykonawstwo polegające na: wykonaniu prac budowlanych, instalacyjnych i wyposażenia sali widowiskowo – kinowej oraz pomieszczeń towarzyszących na podstawie zaakceptowanego przez Zamawiającego Projektu Wykonawczego,- sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją robót na podstawie przedmiotowej dokumentacji.Zaprojektowany w oparciu o sporządzony Program Funkcjonalno-Użytkowy budynek po rozbudowie i przebudowie ma być obiektem o wysokich walorach architektoniczno-użytkowych, o optymalnych właściwościach funkcjonalnych, wizualnych, technicznych i ekonomicznych z zastosowaniem nowych technologii w połączeniu z racjonalnymi kosztami budowy w stosunku do kosztów eksploatacji.Parametry budynku po rozbudowie:• Powierzchnia użytkowa ok. 1040,00 m2• Powierzchnia zabudowy 790,00 m2• Wysokość 8,50 m• Kubatura ok. 6450,00 m3III. Opis planowanego zakresu zadania inwestycyjnego:1) Etap dokumentacji projektowej zawierającej co najmniej:- koncepcję projektową oraz uzyskanie pozytywnej akceptacji Zamawiającego wszystkich przedstawionych koncepcji;- Projekt Budowlany opracowany w zakresie zgodnym z wymaganiami obowiązującej w Polsce ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 725) wraz z przygotowaniem wniosku o uzyskanie pozwolenia na budowę/zgłoszenia robót budowlanych (tam gdzie dotyczy) oraz uzyskaniem wszystkich niezbędnych zgód, uzgodnień, wytycznych, opinii. Prace projektowe prowadzone będą przy ścisłej, bieżącej współpracy Wykonawcy z Zamawiającym. W tym celu, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie, prowadzone będą narady koordynacyjne;- Dokumentację wykonawczą dla celów realizacji inwestycji. Projekty wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również szczegółowych wytycznych Zamawiającego. Dokumentacja będzie przygotowana z podziałem co najmniej na branże określone w Programie Funkcjonalno – Użytkowym oraz inne projekty, które podczas ustaleń z Zamawiającym uznane zostaną za niezbędne do prawidłowego wykonania zadania;- Specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (dla każdego zakresu);- Przedmiary robót;- Kosztorysy inwestorskie;- Plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia;- Projekt organizacji robót i projekt czasowej organizacji ruchu (jeśli będzie konieczny);- Inne dokumenty wykazane w PFU;oraz dokumenty po realizacji zadania obejmujące:- dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy; - geodezyjny operat powykonawczy; - protokoły sprawdzeń i badań; - kosztorysy powykonawcze zadania;- kompletny wniosek o uzyskanie w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwoleniu na użytkowanie;- teczka z oryginałami wszelkich uzyskanych uzgodnień .- pozwolenie na użytkowanie ( jeżeli decyzja jest decyzją warunkową z której wynika konieczność wykonania dodatkowych prac wykonawca ma obowiązek ich wykonania w terminie wynikającym z decyzji bez dodatkowego wynagrodzenia)Całość dokumentacji Wykonawca przekaże w wersji papierowej oraz w 2 egzemplarzach w wersji cyfrowej na CD/DVD. Dokumenty będą zapisane w następujących formatach elektronicznych otwartych do edycji *.doc, *.xls, *.ppt, *.dgn lub *.dwg(grafika) oraz dodatkowo całość opracowania w formacie *.pdf. z zastosowaniem obecnych standardów tworzenia dokumentów.2) Etap realizacji robót Wykonanie na podstawie dokumentacji projektowej sporządzonej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego robót budowlanych, instalacyjnych oraz wszystkich niezbędnych robót towarzyszących, wraz z uzyskaniem wymaganych przepisami prawa stanowisk służb oraz ostatecznym pozwoleniem na użytkowanie.IV. Podstawa opracowania dokumentacji projektowej:Program Funkcjonalno-Użytkowy z 2024r. „Rozbudowa i nadbudowa wraz z przebudową budynku Centrum Kultury i Sportu w Kruszwicy” opracowany przez firmę RENOVO Piotr PiątekV. Wytyczne dla Wykonawcy:a) Zamawiający na podstawie art. 121 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, tj. wykonanie branży ogólnobudowlanej w zakresie konstrukcji budynku.b) Szczegółowe ustalenia i obowiązki Wykonawcy zostały opisane w Programie Funkcjonalno – Użytkowym.c) Zastosowane w Programie Funkcjonalno – Użytkowym wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.d) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania i przekazania Zamawiającemu harmonogramu rzeczowo-finansowego, określający kolejność wykonywania oraz terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych elementów zamówienia w terminie 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy. Harmonogram za zgodą stron może być aktualizowany w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy.Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien zawierać:- terminy rozpoczęcia i zakończenia realizacji poszczególnych etapów,- wartość robót przewidzianych w każdym etapie,- daty rozpoczęcia i zakończenia robót na realizowanej inwestycji,- najmniejsza jednostka nie powinna być większa niż miesiąc kalendarzowy, w ramach każdej z jednostek Wykonawca określi rodzaj i zakres wykonywanych prac/robót oraz ich wartość.e) Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić z Zamawiającym wszelkie walory estetyczne.f) Zamawiający określa minimalne wymagania odnośnie jakości zastosowanych materiałów i wyposażenia. Należy zastosować materiały o właściwościach minimalnych wynikających z PFU oraz z zał. nr A do niniejszej specyfikacjig) Wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania zamówienia muszą posiadać aktualne gwarancje, świadectwa, aprobaty lub certyfikaty dopuszczające do stosowania w budownictwie;h) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć miejsce wykonywanych prac oraz doprowadzić teren do uprzedniego stanu. Za wszelkie zniszczenia wynikające z niedopełnienia zabezpieczenia mienia Zamawiającego obciążają Wykonawcę.i) Wykonawca zapewni we własnym zakresie stosowne pomieszczenie magazynowe do składowania materiałów, urządzeń i narzędzi oraz ochronę placu budowy i znajdującego się na nim mienia;j) Wynagrodzenie z tytułu opracowania dokumentacji projektowej na podstawie PFU nie może stanowić więcej niż 10% wynagrodzenia wykonawcy za realizację robót budowlanych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Ustawy.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy ZamawiającegoBS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017z podaniem tytułu: Wadium- / Rozbudowa budynku użyteczności publicznej Centrum Kultury i Sportu "Ziemowit" w Kruszwicy /2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2023 r. poz. 462).5. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.6. Jeśli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, poprzez dołączenie do oferty za pośrednictwem Platformy do upływu terminu składania ofert.7. Zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikających z zapisów ustawy w art. 98 ust. 6 Ustawy i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) wadium musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Ustawie;2) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) wadium powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem gwarancji lub poręczenia jest: Gmina Kruszwica, ul. Nadgoplańska 4, 88-150 Kruszwica7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Ustawy zostanie odrzucona.Szczegółowe informacje dotyczące wadium zostały zawarte w SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej - o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą, że:2.4.1. posiadają wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali:- co najmniej dwie roboty budowlane w formule zaprojektuj i wybuduj polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej budynku min. 500 m2, dla której uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.Uwagi:1) Pod pojęciami „budowa”, „przebudowa” rozumie się pojęcia zdefiniowane odpowiednio w art. 3 pkt 6 oraz w pkt 7a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.).2) Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.3) Zamawiający uzna za spełniony warunek SWZ również w przypadku, gdy doświadczenie wykazane przez Wykonawcę obejmuje szerszy zakres robót budowlanych od wymaganych przez Zamawiającego.4) Zamawiający nie dopuszcza sumowania robót budowlanych wykonanych w ramach odrębnych kontraktów (umów/zamówień) celem uzyskania wymaganego warunku.5) W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających kwoty wyrażone w innych walutach niż PLN, dla potrzeb oceny spełniania warunku określonego powyżej, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs danej waluty publikowany przez Narodowy Bank Polski w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, Narodowy Bank Polski nie publikuje średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs waluty publikowany pierwszego dnia, po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych, w którym zostanie on opublikowany.2.4.2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, tj. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z poniższym wyszczególnieniem:- jednym projektantem z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności konstrukcyjno – budowlanej,- jednym projektantem z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;- jednym projektantem z uprawnieniami budowlanymi do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.- kierownikiem budowy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń;- kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.- kierownikiem robót z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.Uwagi:1) Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.2) Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2023 r., poz. 334 z późn. zm.).3) W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.4) Dopuszcza się uprawnienia równoważne (w zakresie koniecznym do wykonania przedmiotu zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach