Przetargi.pl
„Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej w Hucie Mińskiej z/s w Cielechowiźnie”

Gmina Mińsk Mazowiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 05-300 Mińsk Mazowiecki, ul. Chełmońskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 257 582 851 , fax. 257 582 489
  • Data zamieszczenia: 2020-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mińsk Mazowiecki
    ul. Chełmońskiego 14
    05-300 Mińsk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 257 582 851, fax. 257 582 489
    REGON: 71158274700000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej w Hucie Mińskiej z/s w Cielechowiźnie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącej Szkoły Podstawowej w Cielechowiźnie, realizowana na części działki nr ew. 119/2 zlokalizowanej pod adresem Cielechowizna 1A, 05-300 Mińsk Mazowiecki. Planowana przebudowa, rozbudowa i nadbudowa wraz ze zmianą sposobu użytkowania części pomieszczeń będzie obejmował 4 nowe oddziały lekcyjne, stołówkę z zapleczem kuchennym, świetlicę, pomieszczenia sanitarne, szatnię, pomieszczenia administracyjne oraz pomocnicze. Zamówienie obejmuje rozbudowę istniejącej szkoły wraz z przebudową oraz nadbudową części istniejącej. Na działce planuje się również wykonanie parkingu na łącznie 79 miejsc postojowych ( 10 miejsc istniejących oraz 69 miejsc postojowych projektowanych) wraz z komunikacją wewnętrzną tj. ciągi pieszo jezdne i chodniki, kanalizacją deszczową z zbiornikami retencyjnymi oraz oświetleniem. W ramach zadania należy wykonać infrastrukturę techniczną niezbędną dla funkcjonowania budynku. 2. W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania następującego zakresu: 1) Przebudowy, rozbudowy i nadbudowy wraz ze zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynku szkoły, 2) Budowy parkingu wraz z komunikacja wewnętrzną, kanalizacją deszczową ze zbiornikami retencyjnymi oraz oświetleniem parkingu, 3) Budowy zbiornika podziemnego na gaz płynny 6,7 m3 i instalacji wewnętrznej gazowej z przyłączem gazowym, 4) Budowy szczelnego zbiornika na nieczystości ciekłe o poj. 10 m3, wraz z instalacją sanitarną i separatorem tłuszczu, 5) Wykonania instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej, 6) Budowy Kolektora gruntowego pionowego wraz z pompą ciepła i przyłączem cieplnym, 7) Likwidacji zewnętrznej instalacji wody oraz studni wodociągowej, 8) Budowy nowego przyłącza wodociągowego do budynku szkoły. 3. Szczegółowy zakres robót opisany został w wielobranżowej dokumentacji projektowej i wykonawczej – Załącznik nr 8 do SIWZ , Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót - Załącznik nr 9 do SIWZ , stanowiących podstawę do kalkulacji ceny ofertowej. Przedmiary robót ( Załącznik nr 7 do SIWZ ) – stanowią podstawę do sporządzenia oferty. 4. Ponadto Wykonawca w ramach zamówienia publicznego jest zobowiązany do: 1) Wykonania niezbędnych robót tymczasowych i towarzyszących niezbędnych do zrealizowania robót podstawowych i osiągnięcia zakładanego celu jak i osiągnięcia zakładanych efektów i rezultatów umowy. 2) Wykonania wszelkich niezbędnych opracowań koniecznych do uzyskania w imieniu Zamawiającego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, pozwolenia na użytkowanie z PINB lub UDT. 3) Wykonania wszelkich koniecznych badań, rozruchów, analiz, prób, testów, itp. Niezbędnych przy realizacji przedmiotu zamówienia i/lub wymaganych przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru Inwestorskiego. 4) Wypełnianie wszelkich zaleceń, zapisów, robót, zobowiązań w tym nałożonych na Zamawiającego, a wynikających z warunków technicznych, decyzji, pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów formalno – prawnych stanowiących załącznik do projektów budowlanych i przekazywanych przez Zamawiającego na etapie realizacji. 5) Zapewnienie Nadzoru Archeologicznego wynikającego z wydanej przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Decyzji nr 554/DS./2018 oraz wypełnienia wszystkich zaleceń wskazanych w ww. Decyzji. 6) Uaktualnienia dokumentów formalno-prawnych, w przypadku utraty przez te dokumenty ważności lub uzyskania brakujących dokumentów koniecznych do realizacji i ukończenia robót – w przypadku takiej konieczności. 7) Uzyskania w imieniu Zamawiającego wszelkich koniecznych pozwoleń i uzgodnień koniecznych do realizacji robót. 8) W związku z prowadzeniem robót budowlanych w funkcjonującym budynku szkoły należy przewidzieć takie etapowanie prac, aby przy zachowaniu wszelkich wymogów technologicznych zapewnić bezpieczne funkcjonowanie placówki i prowadzić roboty budowlane w sposób nie utrudniający funkcjonowaniu szkoły. Korzystanie z dostawy energii elektrycznej, wody i kanalizacji powinno odbywać się cały czas bez zakłóceń w godzinach pracy placówki. Należy utrzymywać temperatury zgodne z polskimi normami. W przypadku wyłączeń winno to odbywać się poza godzinami pracy lub po uprzednim uzgodnieniu z dyrektorem placówki. Odcięcie bez zapewnienia mediów może obywać się wyłącznie w czasie przerw od nauki tj. ferie, wakacje, przerwy świąteczne. Po stronie wykonawcy leży obowiązek zabezpieczenia ciągłości pracy placówki. 5. Podstawowe wymagania dotyczące robót: 1) Roboty składające się na przedmiot zamówienia należy wykonywać z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót. 2) Materiały stosowane przez Wykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia powinny być fabrycznie nowe i odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu, stosowania w budownictwie zgodnie z art. 10 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, oraz jakościowym i gatunkowym wymaganiom określonym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 3) Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania robót budowlanych, zobowiązany będzie do opracowania oraz uzgodnienia z użytkownikiem szczegółowego planu wykonania robót. Z uwagi, na fakt, iż roboty wykonywane będą w czynnym obiekcie Wykonawca zobowiązany jest tak zaplanować roboty, aby w pełni zabezpieczyć plac budowy w formie wygrodzenia terenu robót oraz zapewnienia dozoru mienia na terenie robót na własny koszt. Wszelkie kwestie związane z ustaleniami dotyczącymi korzystania z terenu oraz budynku w zakresie możliwości zapewnienie dojazdu na plac budowy należy uzgadniać z Użytkownikiem obiektu- Dyrektorem szkoły. 4) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy, metody użyte przy budowie oraz za ich zgodność z Dokumentacją Projektową, Szczegółową Specyfikacją Techniczną i poleceniami Inspektora Nadzoru. 5) Szczegółowy zakres praw i obowiązków związanych z realizacją zamówienia określa wzór umowy stanowiący Załącznik nr 6 do SIWZ. 6) Tablica informacyjna budowy oraz ogłoszenie zawierające dane dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia: Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r. w sprawie dziennika budowy, montażu i rozbiórki, tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia zobowiązany jest do oznakowania miejsca budowy poprzez wystawienie Tablicy informacyjnej oraz ogłoszenia zgodnego z ww. rozporządzeniem 6. Równoważność materiałów: 1) W projektach budowlanych, wykonawczych mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, których charakterystyka nie jest gorsza niż parametry urządzeń czy materiałów podanych w opracowaniach projektowych. Wszelkie koszty wynikające z różnic pomiędzy urządzeniami zaprojektowanymi, a zaoferowanymi ponosi Wykonawca. Zwrot „równoważne” oznacza możliwość uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych poprzez dopuszczenie ofert opartych na równoważnych ustaleniach. 2) Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia standardów technicznych, technologicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji. W takiej sytuacji Zmawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne do oferty załączy dane techniczne pokazujące, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia. 3) Oferent uzyska we własnym zakresie i na własny koszt stosowne pozwolenia oraz uzgodnienia wynikające ze zmiany na urządzenia lub rozwiązania równoważne w tym poniesie pełne koszty wynikające ze wszelkich zmian. 4) Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 5) Zamawiający nie wyraża zgody, aby proponowane urządzenia równoważne były prototypami lub urządzeniami testowymi. Wymogiem bezwzględnym jest, by były to urządzenia sprawdzone, pracujące na innych zrealizowanych obiektach (podać obiekty w których zostały zamontowane oraz rok realizacji) przez okres nie krótszy niż 2 lata. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania oględzin i sprawdzenia działania urządzenia równoważnego pracującego na wskazanym obiekcie. Oferent przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadcza, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. 6) Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z opracowanym projektem, szczególnie w zakresie, kosztów eksploatacji, niezawodności działania. Wykonawca musi mieć świadomość, iż możliwość zastosowania urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz akceptacji projektanta, inspektora nadzoru i zamawiającego. 7) Zamawiający, opisując przedmiot zamówienia w dokumentacji projektowej i SST przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 Ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć mowa w dokumentacji projektowej i SST o normach, europejskich ocenach technicznych, aprobatach, specyfikacjach technicznych i systemach referencji technicznych należy rozumieć iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 5 Ustawy Pzp. 7. Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia stanowią załączniki: Załącznik nr 7 – Przedmiary robót Załącznik nr 8 – Wielobranżowa dokumentacja projektowa i wykonawcza Załącznik nr 9 - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót 8. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia tj: wykonywanie robót ziemnych, elektrycznych, układanie kostki brukowej jeżeli wykonywanie tych czynności będzie w przypadku danego wykonawcy polegało na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. 9. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane czynności. 10. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto we wzorze umowy. 11. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Prawo zamówień publicznych w wysokości do 50% wartości zamówienia w zakresie rzeczowym zgodnym z przedmiotem zamówienia podstawowego na warunkach takich jak wykonanie zamówienia podstawowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45223800-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Mińsku Mazowieckim Nr 52 9226 0005 0000 8035 2000 0040 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 14 05-300 Mińsk Mazowiecki w kancelarii pok. 102, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty 2) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (jeżeli dotyczy) 3) Pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy) 4) Pełnomocnictwo dla lidera konsorcjum (jeżeli dotyczy) 5) Kosztorysy ofertowe sporządzone na podstawie przedmiarów robót (załącznik nr 7 do SIWZ) 6) Potwierdzenie wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach