Przetargi.pl
ROPS-PSO/3321/6/12 - Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu przeprowadzenia ścieżki szkoleniowej: Kompetencje społeczne pracowników socjalnych w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 40-142 Katowice, ul Modelarska 10
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 730 68 68 , fax. 32 730 68 71
  • Data zamieszczenia: 2012-02-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
    ul Modelarska 10 10
    40-142 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 730 68 68, fax. 32 730 68 71
    REGON: 27676169900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROPS-PSO/3321/6/12 - Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu przeprowadzenia ścieżki szkoleniowej: Kompetencje społeczne pracowników socjalnych w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu ścieżki szkoleniowej pod nazwą Kompetencje społeczne pracowników socjalnych dla 8 grup szkoleniowych - ilość osób nie większa niż 16 w każdej grupie. 2. Ścieżka szkoleniowa obejmuje 2 trzydniowe moduły szkoleniowe oraz jeden moduł dwudniowy (dla każdej z grup): Program realizowany będzie dla ośmiu grup szkoleniowych. Zajęcia odbędą się w Katowicach (5 grup), Bielsku-Białej (1 grupa), Rybniku (1 grupa) oraz Częstochowie (1 grupa), z wyjątkiem modułu III, który zaplanowany został jako szkolenie wyjazdowe. a) Ilość godzin szkoleniowych - 56 godzin dydaktycznych dla każdej z grup, tj. 8 dni szkoleniowych, b) Rozkład godzin - moduł dwudniowy (stacjonarny) obejmować powinien 14 godzin dydaktycznych, w następującym rozkładzie: - pierwszego dnia- 7 godzin dydaktycznych, - drugiego dnia - 7 godzin dydaktycznych. Moduł trzydniowy (stacjonarny) obejmować powinien 21 godzin dydaktycznych, w następującym rozkładzie: - pierwszego dnia- 7 godzin dydaktycznych, - drugiego dnia - 7 godzin dydaktycznych, - trzeciego dnia - 7 godzin dydaktycznych. Natomiast moduł trzydniowy (wyjazdowy) obejmować powinien 21 godzin dydaktycznych, w następującym rozkładzie: - pierwszego dnia- 8 godzin dydaktycznych, - drugiego dnia - 8 godzin dydaktycznych, - trzeciego dnia - 5 godzin dydaktycznych. Ścieżka szkoleniowa obejmuje następujące moduły szkoleniowe, każdy z modułów będzie realizowany dla ośmiu grup szkoleniowych I. Radzenie sobie w trudnych sytuacjach w pracy z klientem: Ilość godzin - 21 godzin dydaktycznych, szkolenie stacjonarne Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: - Podstawowe zasady kontaktowania się z trudnym klientem; - Komunikacja w sytuacji stresu i niezadowolenia klienta; - Psychologiczne i sytuacyjne uwarunkowania zachowań agresywnych; - Sytuacje trudne w pracy z klientem; - Konstruktywne metody radzenia sobie z manipulacją i naciskiem; - Odporność psychiczna i zapobieganie sytuacjom trudnym w kontakcie z klientem. II. Kurs asertywności: Ilość godzin - 14 godzin dydaktycznych, szkolenie stacjonarne Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: - Asertywne sposoby na presję i manipulację ze strony klienta - Podstawowe zagadnienia z zakresu teorii asertywności; - Asertywne umiejętności i zachowania w kontaktach z klientem - Sposoby asertywnej reakcji na manipulację; - Asertywne przyjmowanie krytyki, pochwał, ataku; - Nauka wyrażanie własnych opinii i przekonań; - Podstawowe technik mediacji i negocjacji; - Trening asertywności. III. Zarządzanie zasobami własnymi: Ilość godzin - 21 godzin dydaktycznych, szkolenie wyjazdowe Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: - Charakterystyka zjawiska stresu psychologicznego i wypalenia zawodowego; - Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych, przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego, radzenie sobie ze stresem; - Rozwijanie osobistych zasobów i kompetencji; - Radzenie sobie z wewnętrznymi barierami, trening twórczych rozwiązań; - Budowanie poczucia własnej wartości; - Konstruowanie planu rozwoju własnego; - Zarządzanie czasem. 3. Miejsce odbywania się szkoleń stacjonarnych: Katowice, Bielsko-Biała, Częstochowa, Rybnik - w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Zamawiający zapewnia uczestnikom szkolenia oraz trenerom Wykonawcy poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania. 4. Miejsce odbywania się szkoleń wyjazdowych: Hotele na terenie województwa śląskiego, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Nocleg, wyżywienie oraz sale szkoleniowe dla uczestników i trenera/trenerów na czas odbywania się zajęć zapewnia Zamawiający. 5. Termin realizacji: Do 30 czerwca 2012 roku 6. Wykonawca odpowiada za: a) Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z harmonogramem w ramach wskazanego szkolenia. Osoba (osoby) prowadząca szkolenie winna być ujęta w tabeli stanowiącej załącznik do złożonej oferty (Załącznik nr 6 do SIWZ) oraz posiadać: - minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim z zakresu psychologii lub/i pedagogiki lub/i pracy socjalnej; - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń - co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. b) Prawidłowe przeprowadzenie badania pretestowego i posttestowego, w tym za opracowanie, rozdanie i zebranie wypełnionych przez uczestników szkolenia testów oraz przekazanie do siedziby Zamawiającego elektronicznej wersji testów wraz z kluczem z odpowiedziami. Formularze pretestu i posttestu winny być identyczne i zawierać 5 pytań (cztery pytania zamknięte jednokrotnego wyboru i jedno pytanie otwarte), obejmujące zakres merytoryczny danego modułu szkoleniowego. Pretest winien być przeprowadzony przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach wskazanej ścieżki szkoleniowej, natomiast posttest - przed ich zakończeniem. c) Opracowanie, wydruk i rozdysponowanie wśród uczestników szkolenia materiałów szkoleniowych. Materiały szkoleniowe winny być przygotowane w formie skryptu i zawierać: - stronę tytułową; - harmonogram szkolenia; - informacje teoretyczne z zakresu prowadzonego szkolenia; - treści pomocnicze do prowadzonych zajęć warsztatowych; - miejsce do prowadzenia notatek (co najmniej 3 strony na 1 dzień ). Na materiałach należy umieścić informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dostarczenie do siedziby zamawiającego elektronicznej wersji materiałów dydaktycznych. d) Opracowanie, konsultacje z Zamawiającym, wydruk, przygotowanie duplikatów lub kserokopii dla Zleceniodawcy oraz rozdysponowanie pomiędzy wszystkich uczestników szkolenia certyfikatów uczestnictwa. Na certyfikatach należy umieścić informację, iż szkolenie realizowane było w ramach projektu pt.: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. e) Wydruk, rozdanie i zebranie wśród uczestników szkolenia 2-stronnych ankiet ewaluacyjnych sporządzonych według wzoru przekazanego przez Zamawiającego. 7. Zamawiający w dniach szkolenia zapewnia uczestnikom oraz trenerom lunch oraz przerwę kawową, nie zwraca kosztów dojazdu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie firmy
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-katowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach