Przetargi.pl
ROPS-PSO/3321/47/12 - Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu przeprowadzenia szkolenia: Innowacyjne metody pracy socjalnej w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 40-142 Katowice, ul Modelarska 10
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 730 68 68 , fax. 32 730 68 71
  • Data zamieszczenia: 2012-11-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
    ul Modelarska 10 10
    40-142 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 730 68 68, fax. 32 730 68 71
    REGON: 27676169900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROPS-PSO/3321/47/12 - Świadczenie usług szkoleniowych z zakresu przeprowadzenia szkolenia: Innowacyjne metody pracy socjalnej w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu szkolenia pod nazwą Innowacyjne metody pracy socjalnej dla 3 grup szkoleniowych - ilość osób - ok. 20 w każdej grupie. 2. Program szkolenia obejmuje następujące moduły: a) Empowerment - budowanie potencjału klienta - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe) b) Analiza transakcyjna w pracy z klientem pomocy społecznej - 21 godzin dydaktycznych (3 dni szkoleniowe) c) Metody coachingowe w pracy z klientem pomocy społecznej - 21 godzin dydaktycznych (3 dni szkoleniowe) 3. Łącznie na cykl szkoleniowy składa się 56 godzin dydaktycznych dla każdej z 3 grup. 4. Zajęcia prowadzone będą w następującym trybie: a) I moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy). b) II moduł - szkolenie wyjazdowe w jednym z hoteli na terenie województwa śląskiego (Zamawiający zapewnia nocleg oraz wyżywienie uczestnikom i trenerom Wykonawcy). c) III moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy). d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trybu zajęć ze szkolenia wyjazdowego na szkolenie stacjonarne. Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: Empowerment - budowanie potencjału klienta - podstawowe założenia i zasady empowermentu; - korzyści ze stosowania narzędzi empowermentu dla pracowników socjalnych i klientów pomocy społecznej; - rola i zadania pracownika socjalnego we wzmacnianiu i odbudowywaniu mocnych stron klienta; - kształtowanie umiejętność wzbudzenia chęci do wprowadzenia zmian w życiu; - rola empowermentu w aktywnej integracji. Analiza transakcyjna w pracy z klientem pomocy społecznej - podstawy analizy transakcyjnej i jej zastosowanie w pomocy społecznej; - narzędzia wykorzystywane w analizy transakcyjnej; - rola i znaczenie komunikacji w analizie transakcyjnej; - kształtowanie motywacji klientów do pracy nad sobą; - wykorzystanie skryptów i schematów działania w pracy z klientem pomocy społecznej; - manipulacje i gry psychologiczne klientów pomocy społecznej. Metody coachingowe w pracy z klientem pomocy społecznej - podstawowe zasady coachingu oraz możliwości jego wykorzystania w pracy z klientem pomocy społecznej; - narzędzia i techniki stosowane w coachingu; - coaching jako proces - etapy coachingu; - identyfikacja i rozwój kompetencji coachingowych; -praca coachingowa z różnymi typami klientów pomocy społecznej; - motywowanie poprzez coaching. Szkolenia prowadzone metodą warsztatową, z wykorzystaniem : scenek, ćwiczeń w parach i grupach, case studies. Zamawiający wymaga aby Moduł I - Empowerment - budowanie potencjału klienta, dla wszystkich 3 grup, został zrealizowany do 21 grudnia 2012 roku. Pozostałe moduły szkoleniowe zostaną zrealizowane od 21 stycznia do 29 marca 2013 roku. UWAGA! Dla sprawnej realizacji zamówienia wymaga się aby Wykonawca zapewnił co najmniej 3 trenerów oraz ujął ich w wykazie osób, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. W toku realizacji zamówienia Zamawiający nie dopuszcza zmiany osób prowadzących szkolenie z wyjątkiem sytuacji określonej w Rozdziale XVI punkt 6 SIWZ. Wykonawca powinien zapewnić taką liczbę osób aby w razie wypadków losowych był w stanie zrealizować umowę. Zamawiający określa jedynie minimalną liczbę osób, którymi Wykonawca powinien dysponować realizując zamówienie, jednak to na Wykonawcy spoczywa obowiązek zapewnienia takiej liczby osób aby zagwarantować rzetelną i sprawną realizację przez cały okres trwania umowy (choroba, wypadek losowy). 1. Wykonawca odpowiada za: a) Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z harmonogramem w ramach wskazanego szkolenia. Osoba (osoby) prowadząca szkolenie winna być ujęta w tabeli stanowiącej załącznik do złożonej oferty (Załącznik nr 7 do SIWZ) oraz posiadać: - minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim o kierunku psychologia lub/i pedagogika lub/i praca socjalna; - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej - co najmniej 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej. b) Prawidłowe przeprowadzenie badania pretestowego i posttestowego, w tym za opracowanie, rozdanie i zebranie wypełnionych i podpisanych przez uczestników szkolenia imieniem i nazwiskiem testów oraz przekazanie do siedziby Zamawiającego elektronicznej wersji testów wraz z kluczem z odpowiedziami. Formularze pretestu i posttestu winny być identyczne i zawierać 5 pytań (cztery pytania zamknięte jednokrotnego wyboru i jedno pytanie otwarte), obejmujące zakres merytoryczny danego modułu szkoleniowego. Pretest winien być przeprowadzony przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach wskazanej ścieżki szkoleniowej, natomiast posttest - przed ich zakończeniem. c) Opracowanie, wydruk i rozdysponowanie wśród uczestników szkolenia materiałów szkoleniowych. Materiały szkoleniowe winny być przygotowane w formie skryptu i zawierać: - stronę tytułową; - harmonogram szkolenia; - informacje teoretyczne z zakresu prowadzonego szkolenia; - treści pomocnicze do prowadzonych zajęć warsztatowych; - miejsce do prowadzenia notatek (co najmniej 3 strony na 1 dzień ). Na materiałach należy umieścić informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Przesłanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego elektronicznej wersji materiałów dydaktycznych najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia szkolenia. d) Opracowanie, konsultacje z Zamawiającym, wydruk, przygotowanie duplikatów lub kserokopii dla Zleceniodawcy oraz rozdysponowanie pomiędzy wszystkich uczestników szkolenia certyfikatów uczestnictwa. Na certyfikatach należy umieścić informację, iż szkolenie realizowane było w ramach projektu pt.: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. e) Wydruk, rozdanie i zebranie wśród uczestników szkolenia 2-stronnych ankiet ewaluacyjnych sporządzonych według wzoru przekazanego przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie firmy
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-katowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach