Przetargi.pl
ROPS-PSO/3321/3/12 - Świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 40-142 Katowice, ul Modelarska 10
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 730 68 68 , fax. 32 730 68 71
  • Data zamieszczenia: 2013-01-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
    ul Modelarska 10 10
    40-142 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 730 68 68, fax. 32 730 68 71
    REGON: 27676169900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROPS-PSO/3321/3/12 - Świadczenie usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia Część I - Aktywizacja klientów pomocy społecznej - możliwości wspólnego działania OPS i PCPR 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu szkolenia pod nazwą Aktywizacja klientów pomocy społecznej - możliwości wspólnego działania OPS i PCPR dla 4 grup szkoleniowych, ilość osób - ok. 20 w każdej grupie. 2. Program szkolenia obejmuje następujące moduły: a) Identyfikacja potrzeb klientów pomocy społecznej - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). b) Planowanie wsparcia aktywizacyjnego - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). c) Metody i narzędzia budowania współpracy pomiędzy OPS i PCPR - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). 3. Łącznie na cykl szkoleniowy składają się 42 godziny dydaktyczne dla każdej z 4 grup. 4. Zajęcia prowadzone będą w następującym trybie: a) I moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (2 grupy), Bielsku Białej (1 grupa), Częstochowie (1 grupa). Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy. b) II moduł - szkolenie stacjonarne, realizowane w Katowicach (2 grupy), Bielsku Białej (1 grupa), Częstochowie (1 grupa). Zamawiający zapewnia sale szkoleniowe, poczęstunek w postaci przerwy kawowej oraz obiadu w formie drugiego dania dla uczestników szkolenia oraz trenerów Wykonawcy. Zamawiający nie zwraca kosztów dojazdu oraz ewentualnego noclegu trenerom Wykonawcy. c) III moduł - szkolenie wyjazdowe w jednym z hoteli na terenie województwa śląskiego (Zamawiający zapewnia nocleg oraz wyżywienie uczestnikom i trenerom Wykonawcy). d) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trybu zajęć ze szkolenia wyjazdowego na szkolenie stacjonarne. Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: Identyfikacja potrzeb klientów pomocy społecznej - narzędzia diagnozy potrzeb klientów pomocy społecznej; - metody pracy z różnymi typami klientów pomocy społecznej; - zasady zawierania kontraktu pomocowego; - komunikacja z klientem pomocy społecznej; - diagnoza potrzeb klientów pomocy społecznej w kontekście współpracy pomiędzy OPS i PCPR. Planowanie wsparcia aktywizacyjnego - metody projektowanie wsparcia aktywizacyjnego; - wskaźniki, pomiar i ocena skuteczności podjętych działań aktywizacyjnych; - sposoby motywowania do zmian; - prawne możliwości wsparcia aktywizacji klientów; - planowanie wsparcia aktywizacyjnego w kontekście współpracy pomiędzy OPS i PCPR. Metody i narzędzia budowania współpracy pomiędzy OPS i PCPR - ramy prawne i płaszczyzny współpracy pomiędzy OPS i PCPR; - możliwości i korzyści z wspólnego działania OPS i PCPR w zakresie aktywizacji klientów; - zasady budowania współpracy międzyinstytucjonalnej; - formy partnerstwa oraz etapy jego budowania - skuteczna komunikacja i przepływ informacji pomiędzy OPS i PCPR. Część II - Możliwości ekonomii społecznej w upowszechnianiu aktywnej integracji i walce z wykluczeniem społecznym 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa polegająca na zrealizowaniu szkolenia pod nazwą Możliwości ekonomii społecznej w upowszechnianiu aktywnej integracji i walce z wykluczeniem społecznym dla 2 grup szkoleniowych, ilość osób - ok. 20 w każdej grupie. 2. Program szkolenia obejmuje następujące moduły: a) I sesja warsztatowa - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). b) II sesja warsztatowa - 14 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe). 3. Łącznie na cykl szkoleniowy składa się 28 godzin dydaktycznych dla każdej z 2 grup. 4. Zajęcia prowadzone będą w następującym trybie szkoleń wyjazdowych w jednym z hoteli na terenie województwa śląskiego (Zamawiający zapewnia nocleg oraz wyżywienie uczestnikom i trenerom Wykonawcy). 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany trybu zajęć ze szkolenia wyjazdowego na szkolenie stacjonarne. Zakres merytoryczny szkolenia musi obejmować między innymi następujące zagadnienia tematyczne: - formy prawno-instytucjonalne oraz otoczenie podmiotów ekonomii społecznej; - system wsparcia ekonomii społecznej w Polsce; - narzędzia ekonomii społecznej; - budowanie partnerstw lokalnych i regionalnych na rzecz ekonomii społecznej; - rola samorządów lokalnych w rozwoju ekonomii społecznej; - sposoby aktywizowania klientów pomocy społecznej przy wykorzystaniu instrumentów ekonomii społecznej; - reintegracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; - współpraca międzyinstytucjonalna w sferze ekonomii społecznej; - narzędzia ekonomii społecznej. UWAGA! Dla sprawnej realizacji zamówienia wymaga się aby Wykonawca zapewnił co najmniej 3 trenerów (Część I) oraz 2 trenerów (Część II) i ujął ich w wykazie osób, stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Wykonawca musi złożyć osobny wykaz dla każdej Części zamówienia. W toku realizacji zamówienia Zamawiający nie dopuszcza zmiany osób prowadzących szkolenie z wyjątkiem sytuacji określonej w Rozdziale XVI punkt 6 SIWZ. Wykonawca powinien zapewnić taką liczbę osób aby w razie wypadków losowych był w stanie zrealizować umowę. Zamawiający określa jedynie minimalną liczbę osób, którymi Wykonawca powinien dysponować realizując zamówienie, jednak to na Wykonawcy spoczywa obowiązek zapewnienia takiej liczby osób aby zagwarantować rzetelną i sprawną realizację przez cały okres trwania umowy (choroba, wypadek losowy). 1. Wykonawca odpowiada za: a) Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie z harmonogramem w ramach wskazanego szkolenia. Osoba (osoby) prowadząca szkolenie winna być ujęta w tabeli stanowiącej załącznik do złożonej oferty (Załącznik nr 7 do SIWZ) oraz posiadać: - minimalne wykształcenie na poziomie wyższym magisterskim o kierunku psychologia lub/i pedagogika lub/i praca socjalna lub/i socjologia lub/i politologia lub/i ekonomia (tylko w przypadku Części II); - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej lub/i ekonomii społecznej - co najmniej 5-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z pracy socjalnej lub/i pracy z klientem pomocy społecznej lub/i ekonomii społecznej. b) Prawidłowe przeprowadzenie badania pretestowego i posttestowego, w tym za opracowanie, rozdanie i zebranie wypełnionych i podpisanych przez uczestników szkolenia imieniem i nazwiskiem testów oraz przekazanie do siedziby Zamawiającego elektronicznej wersji testów wraz z kluczem z odpowiedziami. Formularze pretestu i posttestu winny być identyczne i zawierać 5 pytań (cztery pytania zamknięte jednokrotnego wyboru i jedno pytanie otwarte), obejmujące zakres merytoryczny danego modułu szkoleniowego. Pretest winien być przeprowadzony przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych realizowanych w ramach wskazanej ścieżki szkoleniowej, natomiast posttest - przed ich zakończeniem. c) Opracowanie, wydruk i rozdysponowanie wśród uczestników szkolenia materiałów szkoleniowych. Materiały szkoleniowe winny być przygotowane w formie skryptu i zawierać: - stronę tytułową; - harmonogram szkolenia; - informacje teoretyczne z zakresu prowadzonego szkolenia; - treści pomocnicze do prowadzonych zajęć warsztatowych; - miejsce do prowadzenia notatek (co najmniej 3 strony na 1 dzień ). Na materiałach należy umieścić informację o współfinansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Przesłanie do zatwierdzenia przez Zamawiającego elektronicznej wersji materiałów dydaktycznych najpóźniej na 3 dni robocze przed terminem rozpoczęcia szkolenia. d) Opracowanie, konsultacje z Zamawiającym, wydruk, przygotowanie duplikatów lub kserokopii dla Zleceniodawcy oraz rozdysponowanie pomiędzy wszystkich uczestników szkolenia certyfikatów uczestnictwa. Na certyfikatach należy umieścić informację, iż szkolenie realizowane było w ramach projektu pt.: Kształcenie i doradztwo dla kadr pomocy i integracji społecznej województwa śląskiego realizowanego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz logotypy zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. e) Wydruk, rozdanie i zebranie wśród uczestników szkolenia 2-stronnych ankiet ewaluacyjnych sporządzonych według wzoru przekazanego przez Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805100002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie firmy
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rops-katowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach