Przetargi.pl
Roboty związane z poprawą bezpieczeństwa obiektów mostowych

Powiat Tczewski ogłasza przetarg

  • Adres: 83-110 Tczew, ul. Piaskowa 2
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 7734 800
  • Data zamieszczenia: 2016-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Tczewski
    ul. Piaskowa 2 2
    83-110 Tczew, woj. pomorskie
    tel. 58 7734 800
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.tczew.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty związane z poprawą bezpieczeństwa obiektów mostowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z poprawą bezpieczeństwa na dwóch obiektach mostowych. W związku z tym, przedmiot zamówienia został podzielony na dwie niezależne od siebie części. 2.2 Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja stanowiąca Załącznik nr 3 do SIWZ zawierająca projekty remontów, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. 2.3 Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia. Przystępując do przetargu na daną ilość części zamówienia Wykonawca musi dysponować odpowiednim potencjałem technicznym. W przypadku składania ofert na obie części zamówienia Wykonawca musi dysponować dwoma ekipami mogącymi niezależnie, w tym samym czasie realizować każdą z części zamówienia. 2.4 CZĘŚĆ NR 1 - remont mostu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 2714G, w km 5+139 Marianka - Boroszewo - Swarożyn, zgodnie z załączoną dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.4.1 Podstawowe parametry obiektu mostowego: - rozpiętość przęsła - Lt = 5,00 m, - długość konstrukcji przęsła - Lc = 5,46 m, - długość mostu ok. - L = 11,00 m, - szerokość całkowita przęsła - B = 6,12 m, - szerokość jezdni - Bj = 5,00 m, - szerokość chodników - Bch = 2 x 0,00 m, - ilość dźwigarów głównych w przęśle: 4, - rozstaw dźwigarów głównych: 1,50 m. 2.4.2 Zakres prac remontowych: W wariancie poprawy bezpieczeństwa ruchu przyjęto rozwiązania polegające na: - skuciu luźnych fragmentów betonu na kapach i gzymsach, - usunięciu krzewów przy obiekcie i roślinności na obiekcie znajdującej się na kapach i na jezdni, - oczyszczeniu powierzchni betonowych kap, gzymsów, ław łożyskowych i ustroju nośnego z porostów, zanieczyszczeń i nalotu organicznego, - iniekcji spękań w podporach betonowych, - naprawie ubytków betonu poprzez nałożenie mieszanek betonowych bezskurczowych (zaprawy PCC) układanymi ręcznie, - oczyszczeniu stalowej konstrukcji nośnej - przygotowaniu powierzchni przęsła stalowego do stopnia PSa 2,5, - wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej oraz na betonowych powierzchniach płyty pomostowej, kapach i gzymsach, - rozbiórce żelbetowo-stalowych balustrad, - montażu barieroporęczy mostowych w rozstawie słupków co 1,0 m kotwionych na stalowe kotwy mocowane na zaprawie kotwowej w nawierconych otworach w kapach chodnikowych i gzymsach skrzydełek, - uporządkowaniu terenu wokół obiektu z zalegających śmieci. 2.5 CZĘŚĆ NR 2 - remont mostu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 2811G, w km 3+394 Bałdowo - Narkowy - Subkowy, zgodnie z załączoną dokumentacją projektową oraz specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót. 2.5.1 Podstawowe parametry obiektu mostowego: - rozpiętość przęsła - Lt = 5,00 m, - długość mostu - L = 12,30 m, - szerokość całkowita przęsła - B = 9,72 m, - szerokość jezdni - Bj = 9,00 m, - szerokość chodników - Bch = 2 x 0,00 m, - ilość dźwigarów głównych w przęśle: 18, - rozstaw dźwigarów głównych: 0,50 m. 2.5.2 Zakres prac remontowych: W wariancie poprawy bezpieczeństwa ruchu przyjęto rozwiązania polegające na: - skuciu luźnych fragmentów betonu na kapach, gzymsach i podporach, - oczyszczeniu powierzchni betonowych kap, gzymsów, ław łożyskowych, podpór i ustroju nośnego z porostów, zanieczyszczeń i nalotu organicznego, - naprawie ubytków betonu poprzez nałożenie mieszanek betonowych bezskurczowych (zaprawy PCC) układanymi ręcznie, - wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego na betonowych powierzchniach płyty pomostowej, podporach, kapach i gzymsach, - rozbiórce stalowych balustrad, - montażu barieroporęczy mostowych w rozstawie słupków co 1,0 m kotwionych na stalowe kotwy mocowane na zaprawie kotwowej w nawierconych otworach w kapach chodnikowych i gzymsach skrzydełek, - uporządkowaniu terenu wokół obiektu. DOTYCZY OBU CZĘŚCI ZAMÓWIENIA: 2.6 Załączone przedmiary robót określają zakres prac wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia. Zamawiający wymaga aby Wykonawca do oferty dołączył kosztorysy rozliczeniowe. Kosztorysy te będą używane w celach rozliczeniowych w przypadkach: 1) odstąpienia od umowy, 2) konieczności zaniechania realizacji części robót objętych zamówieniem, 3) konieczności zastosowania robót zamiennych, 4) sprawdzenia wysokości wynagrodzenia za wykonanie zakresu prac w ramach podwykonawstwa. Kosztorys musi rozgraniczać zakres prac wykonywanych przez podwykonawców lub dalszych podwykonawców. Kosztorys ma być szczegółowy i uwzględniać wszystkie prace związane z wykonaniem zamówienia. Cena wynikająca z Kosztorysu będzie tożsama z ceną ryczałtową podaną w ofercie. 2.7 W przypadku wystąpienia konieczności, Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających (polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju robót), o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy - nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego (w ramach posiadanych środków finansowych). 2.8 Podwykonawstwo: Wymagania dotyczące umów o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu określają zapisy zawarte w § 8 Istotnych Postanowień Umowy (Załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. 2.9 Kody wg CPV: 45221119-9 Roboty budowlane w zakresie renowacji mostów 2.10 Ponadto, do obowiązków Wykonawcy należy m.in.: 2.10.1 Wykonawca powiadomi na piśmie Nadzór inwestorski i Zamawiającego o wszelkich zauważonych błędach lub nieścisłościach na rysunkach i specyfikacjach oraz o konieczności opracowania dodatkowych rysunków i specyfikacji niezbędnych do realizacji zamówienia. 2.10.2 Przed przystąpieniem do robót Wykonawca uzgodni z Nadzorem inwestorskim oraz Zamawiającym projekt organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy, a następnie uzyska jego zatwierdzenie przez odpowiedni zarząd drogi i organ zarządzający ruchem. W zależności od potrzeb i postępu robót projekt organizacji ruchu powinien być aktualizowany przez Wykonawcę na bieżąco. 2.10.3 W przypadku wystąpienia takiej konieczności, w trakcie prowadzenia robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały, ogrodzenia, poręcze itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. Wszystkie znaki, zapory i inne urządzenia zabezpieczające będą akceptowane przez Nadzór inwestorski. 2.10.4 Po zakończeniu robót Wykonawca winien uporządkować teren, naprawić zaistniałe szkody i wypłacić właścicielom stosowne, uzgodnione odszkodowania za niemożność użytkowania, bądź inne trwałe szkody. Na koniec podpisze protokół stwierdzający, iż ten nie rości już żadnych pretensji do wykonawcy. Koszty tych odszkodowań należy wliczyć w koszt wybudowania infrastruktury. 2.10.5 Za każde nieuzgodnione wejście w teren, odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Wykonawca winien powiadomić na 7 dni przed wejściem w teren właściciela nieruchomości, na którym będą prowadzone prace związane z czasowym zajęciem terenu. 2.10.6 Wykonawca transportując materiały i wyposażenie na i z terenu budowy musi stosować się do aktualnie obowiązującego oznakowania dotyczącego nośności dróg dojazdowych. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych za zniszczenie dróg przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt. 2.10.7 W związku z przyjętym rozliczeniem ryczałtowym, Zamawiający informuje, że wszystkie przedmiary robót udostępnione wraz z dokumentacją projektową należy traktować w sposób orientacyjny i pomocniczy. Stanowią one część składową opisu przedmiotu zamówienia i nie mogą być dla Wykonawcy jedyną podstawą do obliczenia ceny oferty. 2.10.8 Zaleca się dokonanie wizji lokalnej w miejscu planowanych robót budowlanych dla prawidłowego przygotowania oferty i realizacji zamówienia. 2.10.9 W związku z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp i faktem, iż Zamawiający dokonał opisu przedmiotu zamówienia m.in. poprzez wymaganą specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych. Wykonawca natomiast zobowiązany jest do zastosowania rozwiązań równoważnych co do ich cech i parametrów, przy czym rozwiązania te muszą oznaczać stosowanie rozwiązań nie gorszych niż rozwiązania, które są opisane przez Zamawiającego. Zastosowanie rozwiązań równoważnych musi gwarantować zaprojektowane konkretne rozwiązania projektowe, które projekt realizuje, a ich zastosowanie musi zapewnić kompatybilność z zastosowanymi urządzeniami, wyrobami i technologią. 2.11 Warunki prowadzenia robót: 2.11.1 Wymagania dotyczące zasad prowadzenia robót i realizacji budowy podają specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. 2.11.2 Wykonawca musi posiadać lub dysponować miejscem z pozwoleniem na utylizację materiałów rozbiórkowych. 2.11.3 Wykonawca jest zobowiązany do właściwego i zgodnego z przepisami BHP zabezpieczenia terenu budowy oraz zastosowania się do wszelkich norm bezpieczeństwa w zakresie prowadzonych robót. 2.12 Ponadto do obowiązków Wykonawcy, w ramach ustalonego wynagrodzenia ryczałtowego za przedmiot niniejszego zamówienia, należy: 2.12.1 Wykonanie wszystkich robót towarzyszących wynikających z technologii robót; 2.12.2 Zabezpieczenie placu budowy w sposób trwały i wyraźny przed osobami trzecimi także w czasie przerw technologicznych, ustalenie stałego nadzoru osobowego w miejscach zagrożenia wypadkiem osób przypadkowych; 2.12.3 Zabezpieczenie i oznakowanie własnym kosztem i staraniem placu budowy; 2.12.4 Wykonanie pomiarów wykonawczych i powykonawczych, wymaganych odpowiednimi przepisami. 2.12.5 Zapewnienie na własny koszt dostawy energii elektrycznej i wody. 2.12.6 Doprowadzenie pomieszczeń/terenów udostępnionych na czas prowadzenia robót budowlanych przez użytkowników tych pomieszczeń/terenów do stanu w jakim je przejmował; 2.12.7 Wykonywanie niezbędnych badań w celu udokumentowania odpowiedniej jakości i parametrów wykonania prac. 2.13 Wybrany Wykonawca, przez cały okres trwania umowy, zobowiązany będzie do posiadania aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości co najmniej 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100). Wykonawca będzie zobowiązany dostarczyć poświadczoną za zgodność kopię polisy zgodnie z pkt 14.4.1 SIWZ. UWAGA 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania nieruchomością, na której prowadzone będą roboty budowlane w uzgodnieniu z Wykonawcą. 2. Wykonawca winien w swojej ofercie zadeklarować długości okresów gwarancji jakości i rękojmi za wady w miesiącach, licząc od daty podpisania przez strony bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót (okresy te muszą mieć taką samą długość okresu i nie powinny być krótsze niż 12 miesięcy). Ponieważ długość okresu gwarancji i rękojmi za wady jest jednym z kryteriów wyboru Wykonawcy, zadeklarowanie tych okresów o długości 12 miesięcy będzie równoznaczne z przyznaniem 0 pkt. za to kryterium, a zadeklarowanie okresów krótszych niż 12 miesięcy będzie skutkować odrzuceniem oferty. Jednocześnie Zamawiający ustala maksymalną długość okresu gwarancji i rękojmi za wady na okres 36 miesięcy. Każda liczba zadeklarowanych miesięcy ponad 36, będzie przyjmowana do obliczeń punktów jako deklaracja 36 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452211199
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1 Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 8.1.1 dla części nr 1 - 2 500,00 PLN (słownie złotych: dwa tysiące pięćset 00/100), 8.1.2 dla części nr 2 - 2 000,00 PLN (słownie złotych: dwa tysiące 00/100). 8.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w punkcie 11.1 SIWZ. 8.3 Wadium może być wnoszone w następujących formach: 8.3.1 pieniądzu, 8.3.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 8.3.3 gwarancjach bankowych, 8.3.4 gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.3.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 ze zm.). 8.4 Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu to należy je wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A.: 06 1560 0013 2226 4983 1000 0003. Wykonawca powinien dołączyć do oferty kserokopię wniesienia wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - przetarg nr ZP.272.15.2016 W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego, który należy złożyć łącznie z ofertą. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium, o których mowa w punkcie 8.3 SIWZ muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 8.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż w pieniądzu, w treści tego dokumentu powinno znaleźć się, co następuje: 1) treść art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy, określająca okoliczności zatrzymania wadium przez Zamawiającego, 2) jednoznaczny zapis o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze żądanie, 3) gdy oferta zostanie złożona przez podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjantów) - informacja identyfikująca podmioty, których dotyczy zabezpieczenie wadialne oferty. Brak którejś z powyższych adnotacji w treści dokumentu wadialnego, będzie skutkować odrzuceniem oferty, w związku z wykluczeniem Wykonawcy w trybie art. 24 ust. 2 pkt 2 Ustawy, to jest z uwagi na nie wniesienie wadium. 8.6 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w punkcie 8.4 SIWZ. 8.7 Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa Ustawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: GWARANCJA jakości i rękojmi za wady
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: przetargi.powiat.tczew.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach