Przetargi.pl
Roboty podczyszczeniowe w porcie Łeba

Urząd Morski w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, Al. Sienkiewicza 18
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 059 8428406 , fax. 059 8428406, 8412443
  • Data zamieszczenia: 2011-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Morski w Słupsku
    Al. Sienkiewicza 18 18
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. 059 8428406, fax. 059 8428406, 8412443
    REGON: 00014502300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umsl.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty podczyszczeniowe w porcie Łeba
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty podczyszczeniowe na terenach kanału portowego oraz redy w porcie Łeba. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1. Zadanie obejmuje roboty podczyszczeniowe na terenie kanału portowego i redy portu Łeba, tj. czerpanie i wywóz urobku na klapowisko w morzu na odległość do 2 Mm o ilości szacunkowej 2 x 10 000 m3; 2. W zakresie zadania Wykonawca zobowiązany jest również do: a) pobrania i zbadania 4 próbek urobku - koniecznych do uzyskania zezwolenia opisanego w ppkt. b): b) złożenia wniosku oraz uzyskania zezwolenia na usuwanie do morza urobku z pogłębiania dna zgodnie z zapisami paragrafu 2 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 26 stycznia 2006 r. w sprawie trybu wydawania zezwoleń na usuwanie do morza urobku z pogłębiania dna oraz na zatapianie w morzu odpadów lub innych substancji (Dz. U. z 2006r. Nr 22, poz. 166). Zamawiający ma prawo zmniejszyć zakres robót określony szacunkowo dla zadania nie więcej niż o 25%. Planowany zakres robót (lokalizacja, wielkość, warunki techniczne prac) w porcie przedstawiony został w załączonym do SIWZ projekcie wykonawczym na roboty czerpalne dla portu w Łebie (załącznik nr 5 SIWZ). Dokumentacja projektowa uwzględnia szacunkową ilość wydobycia urobku. Szczegółowy zakres zostanie ustalony między stronami po wykonaniu sondaży przedwykonawczych przez Zamawiającego. W okresie lipiec i sierpień nie przewiduje się robót czerpalnych, jednak w wyjątkowych sytuacjach, które mogą wyniknąć z nagłego pogorszenia głębokości nawigacyjnej, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do wykonania robót czerpalnych w portach i na redach. Roboty podczyszczeniowe w porcie i na redzie będą wykonywane w terminie: Port Łeba: I etap w terminie 04.05.2011r. - 30.06.2011r. II etap w terminie 01.09.2011r. - 02.05.2012r. Z przyczyn niezależnych od Zamawiającego podane powyżej terminy mogą ulec zmianie. Dane na temat infrastruktury zapewniającej dostęp do portów przedstawiają się następująco: Port Łeba: tor podejściowy z morza pełnego do głowicy falochronu zachodniego o kierunku rzeczywistym 203o (w polu widzenia białego sektora światła podejściowego) o parametrach: długość 926 m, szerokość w dnie 40 m, głębokość 3,5 m na długości 300 m od głowicy falochronu zachodniego w kierunku morza i 5 m na pozostałej długości toru; tor wodny od głowicy falochronu zachodniego do obrotnicy o parametrach: długość 1160 m, szerokość 20 m w osi kanału, głębokość 3,5 m; obrotnica w rozwidleniu kanału i basenu rybackiego: średnica - 50 m, głębokość - 3,5m; stwierdza się lokalne spłycenia -1,5 m na redzie oraz - 3,0m na torze wodnym Portu Łeba. Wielkość przedmiotu zamówienia podane w pkt. 2.2.1. została określona szacunkowo. Faktyczny zakres robót będzie określany stanem aktualnej sytuacji batymetrycznej akwenów wodnych, na których mają być wykonywane roboty pogłębiarskie. Rozliczenie robót: 1. wykonywanych w kanale portowym nastąpi na podstawie ilości wydobytego urobku, obliczonego jako różnica sondaży przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu; 2. wykonywanych na redzie nastąpi na podstawie ilości wydobytego urobku, obliczonego jako różnica sondaży przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu z zastrzeżeniem pkt 2.12. Sondaże przed rozpoczęciem prac i po ich zakończeniu będą wykonywane przez Zamawiającego. Zamawiający w wyjątkowych sytuacjach może zlecić pomiary sondażowe firmie zewnętrznej lub Wykonawcy robót z zastrzeżeniem, że w trakcie pomiarów musi być obecny przedstawiciel Zamawiającego. W sytuacjach, gdy siła wiatru z kierunków od strony morza (tj. zachodnich poprzez północne do wschodnich) przekraczać będzie 60 B (siła wiatru wg informacji zapisanej w dzienniku portowym bosmanatu portu) oraz stwierdzi się silny ruch rumowiska (różnica pomiędzy pomiarami sondażowymi, a pomiarami szaland lub i ładowni przekroczy 35%) rozliczenie robót na redach portów może nastąpić na podstawie obmiaru ilości wydobytego urobku obliczanego jako iloczyn ilości kursów pogłębiarek (szaland) i ich pojemności ładunkowej (jednej pogłębiarki - szalandy). Jednakże Zamawiający obliczoną w ten sposób przez Wykonawcę kubaturę robót może zweryfikować - poprzez kontrolę zgłoszonych kubatur do Bosmanatu Portu, przy czym Wykonawca ma obowiązek zgłaszania każdorazowo swoich pomiarów szaland i ładowni. Ogólna kubatura robót do rozliczenia z Wykonawcą, będzie pomniejszona o współczynnik spulchnienia 0,95. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że obliczona przez Wykonawcę kubatura różni się od zapisów w dzienniku portowym Bosmanatu Portu może skorygować podaną kubaturę. W przypadku wystąpienia tej różnicy, podstawą rozliczenia kubatury do ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy, będą dane z Bosmanatu Portu. Zamawiający nadto będzie kontrolował podawaną kubaturę ładowni i szaland przez Wykonawcę. W przypadku, jeśli dwie kontrole będą różnić się na niekorzyść Zamawiającego (min. 5%) Wykonawca nie ma prawa żądać rozliczenia prac wg obmiaru ilości wydobytego urobku obliczanego jako iloczyn ilości kursów pogłębiarek (szaland) i ich pojemności ładunkowej (jednej pogłębiarki - szalandy), a rozliczenie nastąpi wg sondaży. Zamawiający ustala tolerancję bagrowniczą, która wynosi w poziomie ?1, 0m, w pionie ?0,3m w kanałach portowych i torach podejściowych oraz ? 0,4m na osadnikach red. Zamawiający odrębnym zleceniem określa zakres robót wyszczególnionych w punkcie 2.2. SIWZ. Zlecenie określać będzie ilość urobku oraz akwen do wykonywania robót podczyszczeniowych. Wykonawca zobowiązany jest do należytego wykonania robót, zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego. W przypadku przekroczenia maksymalnej rzędnej (przegłębienie), wskazanej w zleceniu wykonania pojedynczego zadania, w końcowym rozliczeniu ilość m? wynikająca z wyliczenia w sposób podany w pkt 2.8. i 2.9. będzie pomniejszona przez Zamawiającego o wielkość tego przegłębienia. Wynagrodzenie przy przegłębieniu nie przysługuje. Wykonawca jest zobowiązany przystąpić do prac będących przedmiotem umowy, nie później niż w ciągu 7 dni od otrzymania pisemnego zlecenia ich wykonania na wskazanym akwenie. Zlecenie powinno zawierać wszystkie informacje niezbędne do jego realizacji. Wykonawca, składający ofertę powinien dysponować przynajmniej jedną pogłębiarką, którą można wykonać przedmiot zamówienia .Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia. Sprzęt przeznaczony do wykonania robót powinien posiadać klasę morską zgodną z obowiązującymi przepisami oraz dokumenty potwierdzające bezpieczeństwo dopuszczenia do eksploatacji na obszarach morskich. W przypadku stwierdzenia, że roboty wykonane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami i ustaleniami, Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia kosztów postoju jednostek, które będą realizować roboty związane z przedmiotem zamówienia. Opis przedmiotu za pomocą kodów CPV Wspólnego Słownika Zamówień: 45244000-9 Wodne roboty budowlane Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający nie opuszcza składania ofert wariantowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452440009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium. 2. Kwota wadium wynosi 5 000 zł. 3. W przypadku składania oferty na realizację więcej niż jednego zadania, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości sumy wadiów dla danych zadań. 4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.Nr.109, poz.1158 z późn. zm.). 5. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NBP O/Gdańsk 38 1010 1140 0179 2313 9120 0000 6. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego (Urząd Morski w Słupsku, al. Sienkiewicza 18, pokój nr 28). Do oferty należy dołączyć kopię dokumentu wadialnego, potwierdzonego przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. 7. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 8. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis powinien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania z ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium. 9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami, jeżeli zaistnieje sytuacja o której mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umsl.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach