Przetargi.pl
Roboty budowlane – remont pomieszczeń znajdujących się na XII piętrze - etap I w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Remont pomieszczeń siedziby Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu mieszczących się na piętrach XI, XII i XIII w budynku znajdującym się w Poznaniu przy ulicy Dąbrowskiego 79

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 60529 Poznań, ul. Jana Henryka Dąbrowskiego
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 639 64 00 , fax. 61 639 64 47
  • Data zamieszczenia: 2017-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu
    ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79
    60529 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 61 639 64 00, fax. 61 639 64 47
    REGON: 30097592700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://poznan.rdos.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane – remont pomieszczeń znajdujących się na XII piętrze - etap I w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Remont pomieszczeń siedziby Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu mieszczących się na piętrach XI, XII i XIII w budynku znajdującym się w Poznaniu przy ulicy Dąbrowskiego 79
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane – remont pomieszczeń znajdujących się na XII piętrze – etap I w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Remont pomieszczeń siedziby Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu mieszczących się na piętrach XI, XII i XIII w budynku znajdującym się w Poznaniu przy ulicy Dąbrowskiego 79”. 2.Roboty muszą być wykonane zgodne z : a)projektem wykonawczym - załącznik nr 1 do SIWZ, b)specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót – załącznik nr 2 do SIWZ, c)przedmiarem robót – załącznik nr 3 do SIWZ, d)wykazem prac etapu I – załącznik nr 11 do SIWZ 3.Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszystkie roboty budowlane, wskazane w dokumentach, o których mowa w ust. 2 niniejszego rozdziału, niezbędne do realizacji przedmiotu Umowy. Informacje dotyczące przedmiotu zamówienia zawarte w niniejszej SIWZ oraz dokumentach załączonych do niej uważa się za wiążące. Wchodzące w skład dokumentacji projektowej dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające się i wzajemnie wyjaśniające się. W przypadku powstania niedających się pogodzić niezgodności o charakterze technicznym, podstawą do ostatecznego ustalenia przedmiotu zamówienia oraz wyceny tego przedmiotu jest zawsze projekt wykonawczy. Przedmiar robót należy traktować pomocniczo i nie stanowi on podstawy do określenia ceny oferty. Ryzyko prawidłowości ustalenia kosztów wykonania przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca. Kalkulację ceny ryczałtowej należy przygotować w oparciu o dokumentację projektową wykonawczą i specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. 4.Prowadzone prace remontowe nie mogą zakłócić normalnego funkcjonowania Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu i wszystkich instytucji znajdujących się w budynku przy ulicy Dąbrowskiego 79 w Poznaniu. W związku z powyższym wszelkie prace hałaśliwe, uciążliwe oraz utrudniające jego funkcjonowanie winny być wykonywane po godzinach urzędowania Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu, tj. po godzinie 16.30. 5.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty oraz użyte materiały i osprzęt. Okres gwarancji nie może być krótszy niż 36 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. Zaoferowany okres gwarancji należy wskazać w formularzu ofertowym. Warunki gwarancji opisane są w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 6.Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych w zakresie zaproponowanym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Tam, gdzie na rysunkach w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót, projekcie wykonawczym lub opisie przedmiotu zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) osprzętu, urządzeń, materiałów lub normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 i 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie osprzętu, urządzeń, materiałów lub rozwiązań równoważnych. Pod pojęciem równoważności rozumieć należy, iż zagwarantują one realizację zamówienia w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę i opisem przedmiotu zamówienia oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych niegorszych od założonych w ww. dokumentach i zostaną zaakceptowane przez nadzór autorski i Zamawiającego. Podane w opisach przedmiotu zamówienia nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technicznych i technologicznych Zamawiającego. Z uwagi na fakt dopuszczenia możliwości różnych propozycji zamiennych wymaga się od Wykonawcy weryfikacji i traktowania wszystkich rozwiązań jako powiązanych ze sobą i tworzących docelowy obiekt budowlany. Wykonawca zobowiązany jest do skompletowania dokumentów i obliczeń potwierdzających, że dobrany osprzęt, urządzenia, rozwiązania, materiały, połączenia różnych technologii i robót różnych branż spełnią wymagania podstawowe, takie jak: a)bezpieczeństwo konstrukcji, b)bezpieczeństwo pożarowe, c)bezpieczeństwo użytkowania, d)odpowiednie warunki higieniczne i zdrowotne oraz ochrony środowiska, e)ochrony przed hałasem i drganiami, f)oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej. Uwaga: W przypadku złożenia oferty równoważnej Wykonawca musi załączyć do oferty specyfikację oferowanych robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu, z wyszczególnieniem elementów (robót, technologii, materiałów, urządzeń i osprzętu) innych (równoważnych) niż wymagane przez Zamawiającego w SIWZ i jego załącznikach, wyraźnie wskazując różnice, które powinny być jednoznacznie zaznaczone na egzemplarzu specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych (np. przez pogrubienie lub podkreślenie propozycji równoważnych). Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku niewykazania przez Wykonawcę, że oferowane roboty, technologie, materiały, urządzenia, instalacje i osprzęt nie są równoważne w stosunku do wymaganych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji projektowej lub opisie przedmiotu zamówienia, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 15000,00 zł PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych) 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się na rachunek bankowy zamawiającego NBP O/O 78 1010 1469 0004 0413 9800 0000. Zamawiający przechowuje wadium na ww. rachunku bankowym. 4.Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innej formie niż pieniądzu należy złożyć w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu przy ul. Jana Henryka Dąbrowskiego 79, a jego kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem załączyć do oferty. Zamawiający zastrzega, że jeżeli do oferty zostanie załączony oryginał dokumentu – Zamawiający nie będzie zwracał tego oryginału traktując go, jako integralną część oferty 5.Jeżeli wadium zostało wniesione w formie gwarancji lub poręczenia, to z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy. 6.Wykonawca, który nie wniesie wadium do upływu terminu składania ofert lub ewentualnie na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta, zostanie uznana za odrzuconą. 7.Zamawiający zwraca wadium: 1)wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, 3)niezwłocznie, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8.Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9.Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.7 pkt.1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach