Przetargi.pl
Roboty budowlane przy obiektach dawnej rafinerii nafty FANTO w Ustrzykach Dolnych. Część I - Adaptacja i modernizacja obiektów służących promocji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego (rewitalizacja placu przy budynku FANTO). oraz Część II Wykonanie przepony poziomej metodą iniekcji w budynku głównym oraz zewnętrznej izolacji fundamentów budynku głównego oraz budynku zaplecza.

Zarząd Powiatu Bieszczadzkiego ogłasza przetarg

  • Adres: 38-700 Ustrzyki Dolne, Bełska
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 471 25 00, , fax. 13 471 10 73
  • Data zamieszczenia: 2020-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Bieszczadzkiego
    Bełska 22
    38-700 Ustrzyki Dolne, woj. podkarpackie
    tel. 13 471 25 00, , fax. 13 471 10 73
    REGON: 37043995300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bieszczadzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane przy obiektach dawnej rafinerii nafty FANTO w Ustrzykach Dolnych. Część I - Adaptacja i modernizacja obiektów służących promocji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego (rewitalizacja placu przy budynku FANTO). oraz Część II Wykonanie przepony poziomej metodą iniekcji w budynku głównym oraz zewnętrznej izolacji fundamentów budynku głównego oraz budynku zaplecza.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane przy obiektach dawnej rafinerii nafty FANTO w Ustrzykach Dolnych. 3.2. Zamówienie zostało podzielone na części: Część I - Adaptacja i modernizacja obiektów służących promocji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego (rewitalizacja placu przy budynku FANTO). (niniejsze zamówienie dofinansowane jest z Programu INTERREG V-A Polska Słowacja na lata 2014-2020) oraz Część II Wykonanie przepony poziomej metodą iniekcji w budynku głównym oraz zewnętrznej izolacji fundamentów budynku głównego oraz budynku zaplecza. (niniejsze zamówienie finansowane jest w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego na lata 2014-2020 oraz ze środków Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków) Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, po jednej ofercie na każdą część zamówienia. 3.3. Opis przedmiotu zamówienia: Dla części I. Adaptacja i modernizacja obiektów służących promocji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego (rewitalizacja placu przy budynku FANTO). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie wskazanym kolorem zielonym w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ oraz na podstawie dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Dla części II. Wykonanie przepony poziomej metodą iniekcji w budynku głównym oraz zewnętrznej izolacji fundamentów budynku głównego oraz budynku zaplecza. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie wskazanych kolorem niebieskim w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ oraz na podstawie dokumentacji projektowej, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 3.4. Przed terminem złożenia ofert do niniejszego postępowania Wykonawca powinien na własny koszt dokonać wizji lokalnej, wszelkie informacje o przedmiocie zamówienia można uzyskać od Zamawiającego w sposób określony w SIWZ. 3.5. Wymagane udzielenie gwarancji na wykonane roboty minimum 36 miesięcy, maksymalny okres gwarancji 72 miesiące. 3.6. Szczegółowy zakres i charakterystyka robót zawarta jest w załącznikach do niniejszej specyfikacji: - załącznik nr 1 – Dokumentacja projektowa - załącznik nr 8 – Przedmiar robót 3.7. Wykonawca wyłoniony w drodze przetargu zobowiązany jest do: 1) zapewnienia i zabezpieczenia dojść w trakcie realizacji robót, 2) zabezpieczenia mienia przed kradzieżą w czasie trwania budowy, 3) uporządkowania terenu po wykonaniu zamówienia. 4) Zagospodarowania we własnym zakresie materiały z rozbiórki (gruz, kamień, grunt) itd. Elementy z rozbiórki takie, jak np. przepusty, płyty ażurowe, korytka, trelinka , które nie będą ponownie wbudowane pozostają w dyspozycji Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do transportu oraz załadunku i rozładunku ww. materiałów w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Złom znajdujący się w otoczeniu budynku Wykonawca powinien usunąć z terenu budowy i zagospodarować we własnym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest to transportu oraz załadunku i rozładunku wiaty metalowej znajdującej się na terenie budowy, w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Wiata pozostaje w dyspozycji Zamawiającego. 5) Przejęcia terenu budowy oraz pisemnego powiadomienia właściwych organów, a także użytkowników terenów przylegających do terenu budowy o rozpoczęciu prac budowlanych, 6) Wykonania geodezyjnego tyczenia elementów objętych przedmiotem zamówienia oraz zapewnienia obsługi geodezyjnej przez cały okres realizacji zamówienia, 7) Zorganizowania placu budowy: zapewnienia dostawy niezbędnych mediów na plac budowy - zamontowanie i utrzymanie na własny koszt liczników zużycia wody i energii elektrycznej, oznakować obszar prac, wyznaczyć miejsca składowania materiałów budowlanych, dojazdów i postojów pojazdów budowy, zaopatrzeniowych oraz ogrodzić plac budowy, 8) Uzyskania na swój koszt niezbędnych zgód, zatwierdzeń, aprobat i uzgodnień przewidzianych prawem budowlanym lub wynikających z innych przepisów – jeżeli jest to niezbędne, 9) Zapewnienia ochrony terenu budowy oraz znajdującego się na nim mienia, 10) Zapewnienia bezpieczeństwa osobom związanym z pracami budowlanymi oraz zapewnić bezpieczeństwo osobom trzecim w szczególności użytkownikom drogi dojazdowej w trakcie prac. 11) Zabezpieczenia pomieszczenia socjalnego dla personelu Wykonawcy i ewentualnych podwykonawców, 12) Zabezpieczenia mienia, materiałów i wykonywanych elementów budowlanych przed uszkodzeniem w trakcie prac, wpływami atmosfery i zjawisk atmosferycznych, poprzez zawarcie przed rozpoczęciem prac budowlanych umowy ubezpieczenia budowy oraz mienia znajdującego się na placu budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi; 13) Wykonania niezbędnych prób, badań, odbiorów, 14) Właściwego składowania wszelkich urządzeń pomocniczych i materiałów oraz usuwać wszelkie zbędne materiały, odpady i śmieci. Zagospodarowanie odpadów należy prowadzić zgodnie z Ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 797), 15) Ograniczyć do minimum emisję odpadów budowlanych i możliwość wykroczenia uciążliwości prac budowlanych (np. hałas, kurz) poza obszar objęty pracami i zagospodarowaniem w dokumentacji projektowej, 16) Uzgodnić, powiadomić i uzyskać zgodę na czasowe wyłączenia i przełożenia elementów sieci mediów i przyłączy w związku z prowadzonymi pracami budowlanymi – jeżeli wystąpi taka konieczność w czasie prac, 17) Opracować projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia prac budowlanych wraz z wymaganymi uzgodnieniami. 18) Prowadzić roboty w systemie wielozmianowym i sześciodniowym (poniedziałek-sobota), jeżeli jest to niezbędne dla dochowania terminów umownych, 19) Przekazać Zamawiającemu wykaz kontaktowych telefonów, faksów, e-maili w celu sprawnego i terminowego porozumiewania się, 20) W trakcie wykonywania wykopów zwracać szczególną uwagę na ewentualne niezinwentaryzowane uzbrojenie podziemne. W miejscach skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym należy wykonać wykopy kontrolne dla dokładnego ustalenia położenia tego uzbrojenia. Roboty ziemne i montażowe wykonywać ręcznie ze szczególną ostrożnością, 21) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia badań sprawdzających wykonanej nawierzchni drogi dojazdowej, parkingów, placu, chodników, dojść. Jeżeli badania wykażą niezgodności z założeniami projektowymi, kosztami badań zostanie obciążony Wykonawca. 22) Zawiadamiania Zamawiającego i Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego o terminie wykonania i odbiorze robót zanikających lub ulegających zakryciu, 24) Zgłaszać każdorazowo pisemnie konieczność wykonania ewentualnych robót podobnych, dodatkowych lub zamiennych, 25) W przypadku wykrycia wad w dokumentacji projektowej zawiadamiać o tym Zamawiającego i na własny koszt dokonać ewentualnych prac projektowych, które te wady wyeliminują, 26) Zapewnić nadzór i kierownictwo prac budowlanych we właściwych specjalnościach, 27) Umożliwić wstęp na teren budowy upoważnionym pracownikom Zamawiającego, Inspektorom Nadzoru Inwestorskiego i pracownikom organu nadzoru budowlanego, do których należy wykonywanie zadań określonych ustawą – Prawo budowlane oraz udostępnić im dane i informacje wymagane tą ustawą; 28) Prowadzić dziennik budowy wykonanych prac i dokonywać wpisów każdorazowo zatwierdzanych przez przedstawiciela Zamawiającego - Inspektorów Nadzoru Inwestorskiego. Dziennik budowy wykonanych prac po zakończeniu realizacji zamówienia będzie przekazany Zamawiającemu. 29) Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia robót i wykonania instalacji w taki sposób, aby zainstalowane urządzenia mogły spełniać swoją funkcję bez dodatkowych nakładów finansowych i rzeczowych. 30) Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wizji lokalnej na terenie budowy. 31) Wykonawcy są zobowiązani do współpracy przy wykonywaniu robót. 3.7.1 Budynek dawnej rafinerii FANTO został wpisany do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków na podstawie decyzji z dnia 27.02.2020, L. Dz. IRN.5142.61.2020.KH 3.7.2 Wynagrodzenie dla wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Dla cz. II Wykonawca jest zobowiązany złożyć do oferty kosztorys ofertowy. Ofertowy kosztorys budowlany musi zawierać następujące elementy: a) stronę tytułową/z nośnikami cenowymi rg, KO, KZ, Zysk/ b) szczegółowy przedmiar robót c) kalkulację szczegółową zastosowanych cen jednostkowych d) tabelę elementów scalonych w załączniku - dla analiz indywidualnych i analogii: a) kalkulację szczegółową cen jednostkowych wraz z uzasadnieniem. 3.11. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Kierownik budowy b) Dwie osoby wykonujące prace fizyczne 2) W celu weryfikacji zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia przewiduje się możliwość żądania przez zamawiającego w szczególności: a) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę, b) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika, c) innych dokumentów – zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę oraz zakres obowiązków pracownika.(Art. 143e PZP) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10. Wymagania dotyczące wadium. 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie Dla cz. I - 50 000,00 – słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych Dla cz. II – 5 000,00 – słownie: pięć tysięcy złotych. 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. W wysokości odpowiedniej do części zamówienia. 10.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 10.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej 10.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 72 8621 0007 2001 0006 3249 0003 Bieszczadzki Bank Spółdzielczy w Ustrzykach Dolnych. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 10.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ wykonawca składa wraz z ofertą. 10.8. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: Roboty budowlane przy obiektach dawnej rafinerii nafty FANTO w Ustrzykach Dolnych. Część I - Adaptacja i modernizacja obiektów służących promocji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego (rewitalizacja placu przy budynku FANTO). Oraz/lub Część II Wykonanie przepony poziomej metodą iniekcji w budynku głównym oraz zewnętrznej izolacji fundamentów budynku głównego oraz budynku zaplecza. Oznaczenie sprawy (numer referencyjny): IZP.272.32.2020 W przypadku składania ofert na poszczególne części w tytule wpłaty wadium należy wpisać nazwę odpowiedniej części. W przypadku składania oferty na dwie części w tytule wpłaty wadium należy wpisać nazwy obu części. 10.9. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 10.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 10.10. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 10.11. Gwarancje i poręczenia, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ podlegać muszą prawu polskiemu. Wszystkie spory dotyczące gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim przez sądy polskie. 10.12. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 10.4.2. SIWZ. 10.13. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 10.14. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10.15. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 10.12. SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10.16. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 10.17. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) na dzień, w którym upływa termin składania ofert. Jeżeli w dniu, w którym upływa termin składania ofert nie będzie opublikowany średni kurs PLN w stosunku do walut obcych ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed tym dniem. 10.18. W przypadku, o którym mowa w pkt 10.18. SIWZ, wraz z dokumentem lub dokumentami potwierdzającymi wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ, sporządzonymi w języku obcym, wykonawca składa tłumaczenie tych dokumentów na język polski.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli wykaże, że: Dla cz. I oraz dla cz. II Dysponuje osobą, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. Dokumenty składane przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 7.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.2.SIWZ: 1) ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp, 2) ppkt 2-4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 7.2. Dokumenty, o których mowa w pkt 7.1. pkt 1 i pkt 2 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w pkt 7.1. pkt 2 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 7.3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.2., stosuje się. 7.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 7.5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w pkt 6.2. ppkt 1 SIWZ, składa dokument, o którym mowa w pkt 7.1. ppkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 Pzp. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 7.2. zdanie pierwsze stosuje się. 7.6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach