Przetargi.pl
Roboty budowlane pn.: „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej –etap III” wykonywane w zakresie Projektu pn.: „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej –etap III”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet: VIII Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Działanie: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury

Muzeum Narodowe we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-153 Wrocław, Pl. Powstańców Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3435643, 3433308, , fax. 713 725 159
  • Data zamieszczenia: 2019-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe we Wrocławiu
    Pl. Powstańców Warszawy 5
    50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3435643, 3433308, , fax. 713 725 159
    REGON: 27846800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnwr.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Roboty budowlane pn.: „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej –etap III” wykonywane w zakresie Projektu pn.: „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej –etap III”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Priorytet: VIII Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury Działanie: 8.1 Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi remont Zespołu Budynków Panoramy Racławickiej, mający służyć zachowaniu zabytkowej substancji obiektu oraz przebudowa, która ma zapewnić większy komfort zwiedzania. Prace remontowe zmierzają do podniesienia poziomu dostępności obiektu Panoramy i jego zasobów. Rezultatem tych działań będzie kompleksowe zabezpieczenie, rewitalizacja i poprawa udostępnienia publiczności jednego z najważniejszych zabytków nieruchomych Wrocławia –obrazu Panoramy Racławickie. Głównym przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie: 1) remont holu wejściowego, Małej Rotundy, ogólnodostępnych pomieszczeń higieniczno-sanitarnych; 2) remont i przebudowa dachu Dużej Rotundy; 3) remont elewacji Panoramy Racławickiej; 4) wykonanie izolacji przeciwwilgociowych ścian podziemnych i stropów podziemnych w niezbędnym zakresie; 5) dostosowanie budynku do wymogów przeciwpożarowych zgodnie z Postanowieniem nr WZ.5595.189.4.2019 Dolnośląskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu, czerwiec 2019r., Aneksem do ekspertyzy technicznej z zakresu ochrony przeciwpożarowej sporządzoną przez rzeczoznawców: Jana Rządkowskiego raz Grzegorza Krzysztofiaka. 6) inne prace związane z prowadzenie instalacji elektrycznych, sanitarnych i innych. Opis przedmiotu zamówienia – informacje ogólne zawiera Część III/1 SIWZ. 2. Zamawiający dysponuje następującymi dokumentami: 1) Projekt Budowlany ”Przebudowy i remontu zespołu budynków Panoramy Racławickiej”, Metropolis Biuro Architektoniczne, Szczecin 2014 r., 2) „Ekspertyzę techniczną z zakresu ochrony przeciwpożarowej PR”, G. Krzysztofiak, W. Strzębała, kwiecień 2018r. oraz „Orzeczenie Techniczne dotyczące oceny ryzyka pożarowego instalacji elektrycznych w PR”, Izba Rzeczoznawców SEP, kwiecień 2018r. 3) „Ekspertyza techniczna dotycząca celowości wymiany całej konstrukcji dachu rotundy PR” STALKON Jan Rządkowski 2014r. 4) Pozwolenie na budowę numer 1505/2014 z dnia 08.04.2014 r. w zakresie: Remont i przebudowa zespołu budynków Panoramy Racławickiej przy ul. Jana Ewangelisty Purkyniego 11 we Wrocławiu, 5) Pozwolenie MKZ numer 191/2017 z dnia 24.02.2017r. 6) Postanowienia KW PSP WZ.5595.173.2.2018 i WZ.5595.173.3.2018, maj 2018r. 7) Aneks do Ekspertyzy Technicznej z zakresu ochrony przeciwpożarowej budynku autorstwa Grzegorza Krzysztofiaka i Jana Rządkowskiego z maja 2019r. 8) Postanowienie nr WZ.5595.189.4.2019 Dolnośląskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu, czerwiec 2019r. 9) Decyzja MKZ numer 783/2019 z dnia 29.05.2019r. 10) Projekt budowlany zamienny, wykonawczy „Przebudowy i remontu zespołu budynków Panoramy Racławickiej”, Pracownia Architektoniczna Piotr Dominiczak, Ostrów Wlkp. 2019r. 11) Decyzja zatwierdzająca projekt budowlany zmian 3273/2019 z dnia 22.07.2019 3. Roboty budowlane objęte niniejszym zamówieniem to III etap prac realizowanych w Zespole Budynków Panoramy Racławickiej (etapy I i II zostały zrealizowane w latach 2014-2015). Wszystkie prace związane z „Modernizacją zespołu budynków Panoramy Racławickiej – etap III” należy wykonać zgodnie z dołączoną dokumentacją pierwotną i zamienną: Projektem Budowlanym Zamiennym - Projekt Budowlany wielobranżowy - maj 2019r. wraz z Aneksem do Ekspertyzy technicznej z zakresu ochrony przeciwpożarowej budynku - oprac. maj 2019r., Projektem Wykonawczym czerwiec 2019r. branże: architektura, konstrukcja, elektryczna, sanitarna - instalacja hydrantowa, br. sanitarna - instalacja mgły wodnej, br. sanitarna wod-kan, wentylacji , co, Wielobranżowymi Specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, Wytycznymi dla zabezpieczenia Obrazu i sztafażu Panoramy Racławickiej - czerwiec 2019r. Projekt Budowlany wielobranżowy - maj 2019r. wraz z Aneksem do Ekspertyzy technicznej z zakresu ochrony przeciwpożarowej budynku - oprac. maj 2019r. stanowi projekt budowlany zmian do projektu budowlanego autorstwa mgr inż. arch. Remigiusza Smolika, na podstawie którego uzyskano Decyzję Nr 1505/2014 (kopia decyzji załączono do dokumentów formalno-prawnych w ramach OPZ) zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na wykonanie robót budowlanych. Uzyskano decyzję zatwierdzającą projekt budowlany zmian 3273/2019 z dnia 22.07.2019 r. Dolnośląski Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu wydał postanowienie nr WZ.5595.173.2.2018 i nrWZ.5595.173.3.2018 z dnia 4 maja 2018 r we Wrocławiu, w których wyraża zgodę na spełnienie wymagań w zakresie bezpieczeństwa pożarowego w sposób szczegółowo określony w wyżej wymienionych postanowieniach. Postanowienia zostały zmienione Postanowieniami nr WZ.5595.189.4.2019 Dolnośląskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu, czerwiec 2019r. 4. Dokumentacja projektowa zamienna ma na celu spełnienie wszystkich wymagań zawartych w w/w postanowieniu. W zakresie opracowania dokumentacji projektowej zamiennej znajdują się w szczególności: 1) remont i przebudowa holu wejściowego, Małej Rotundy, ogólnodostępnych pomieszczeń higieniczno-sanitarnych; 2) remont i przebudowa dachu Dużej Rotundy; 3) remont elewacji Panoramy Racławickiej; 4) dostosowanie budynku do wymogów przeciwpożarowych zgodnie z Ekspertyzą techniczną z zakresu ochrony przeciwpożarowej oraz Aneksem do niej sporządzonym; 5) inne prace związane z prowadzeniem projektowanych instalacji, prace remontowe; 6) prace wyburzeniowe i demontażowe i inne towarzyszące. 5. Adres wykonywania robót budowlanych : ul. Purkyniego 11, 50-153 Wrocław, dz. nr 18/6, 18/8, 20/4. UWAGA: Zakres działek objętych opracowaniem uległ zmianie w stosunku do pierwotnego projektu budowanego. Zakres niniejszej dokumentacji ogranicza się do prac związanych z budynkiem. Prace związane z zagospodarowaniem terenu zostały wykonane na podstawie pierwotnego projektu budowlanego. 6. Planowany zakres robót budowlanych wg dokumentacji projektowej zamiennej uwzględnia m.in.: 1) remont i przebudowa dachu Dużej Rotundy; 2) wykonanie nowych kabli grzewczych w obrębie wpustów dachowych, koryt odprowadzających wodę i rur spustowych w pawilonie administracyjnym i technicznym; 3) kompleksowa naprawa izolacji przeciwwodnych przyziemia Panoramy Racławickiej ; 4) renowacja, naprawa i przebudowa posadzek stref ogólnodostępnych; 5) wykonanie instalacji zasilającej system nagłośnienia i system audioguide (audio przewodników) w Dużej Rotundzie; 6) wykonanie instalacji zasilającej system nagłośnienia i system audiowizualny Małej Rotundy oraz innych niezbędnych instalacji do nowej aranżacji Małej Rotundy; 7) przebudowa oraz aranżacja pawilonu wejściowego, węzła sanitarnego dla zwiedzających wraz wraz z wymianą wszystkich instalacji; 8) przebudowa i remont tarasu na istniejącym stropie pomieszczeń toalet; 9) przebudowa i rozbudowa instalacji hydrantowej; 10) naprawy elewacji budynku Panoramy Racławickiej, w tym naprawa słupów nośnych Dużej Rotundy w zakresie naprawy elewacji; 11) wymianie instalacji c.o. w całym obiekcie; 12) wymianie sieci okablowania strukturalnego; 13) systemu CCTV 14) wymianie świetlików punktowych; 15) wymianie instalacji elektrycznych; 16) w związku z planowymi pracami związanymi z instalacjami wewnętrznymi przewiduje się konieczność prac wykończeniowych: tynkarskich, szpachlowych, malarskich, wymianą sufitów podwieszanych; 17) remont nawierzchni w strefie wejścia; 18) zastosowaniu się do wszystkich wskazań zawartych w Postanowieniach DKW PSP we Wrocławiu z 2018r. i 2019r. 7. W czasie realizacji przedmiotu zamówienia pn. „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej –etap III" Zamawiający zastrzega konieczność udostępnienia pomieszczeń technicznych pracownikom Działu Konserwacji Muzeum Narodowego i Panoramy Racławickiej (24h/dobę), których zadaniem jest całodobowy monitoring warunków temperaturowych, wilgotnościowych w Dużej Rotundzie Panoramy Racławickiej we Wrocławiu, kontrola prawidłowości zabezpieczenia płótna i sztafażu. Wszelkie naruszenia wymaganych parametrów temperaturowych, wilgotnościowych, zabezpieczeń płótna i sztafażu przed zniszczeniem/ uszkodzeniem będą stanowiły podstawę do natychmiastowego wstrzymania robót budowlanych przez Zamawiającego z winy Wykonawcy do momentu zapewnienia warunków wymaganych w Dużej Rotundzie. Przez warunki wymagane w Dużej Rotundzie rozumie się: temperatura na poziomie ok. 20 °C (+/-1°C), wilgotność powietrza na poziomie ok. 40% RH, NIEDOPUSZCZALNE SĄ NAGŁE, SKOKOWE ZMIANY TEMPERATURY I WILGOTNOŚCI. Zabezpieczenie płótna i sztafażu zgodnie z opracowaniem Część III/6 Wytyczne dla zabezpieczenia Obrazu Panoramy Racławickiej - czerwiec 2019r. 8. W czasie realizacji przedmiotu zamówienia pn. „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej – etap III" Zamawiający zastrzega konieczność zaplanowania demontaży istniejących instalacji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie Panoramy Racławickiej w okresie od 14/04/2020 - 31/07/2020. Mają zastosowanie pozostałe zapisy, w tym w pkt. 1 Uwag Zamawiającego. 9. W czasie realizacji przedmiotu zamówienia pn. „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej –etap III" Zamawiający zastrzega konieczność udostępnienia obiektu pracownikom firm serwisujących urządzenia wbudowane w obiekcie Panoramy Racławickiej. O planowanych przeglądach Zamawiający będzie powiadamiał Wykonawcę robót z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem. 10. Zamawiający zastrzega konieczność dokonania przez Wykonawcę robót uzgodnień w zakresie wycinki/przycięcia bluszczu na elewacji Panoramy Racławickiej z Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu. Uzgodnień należy dokonać przed rozpoczęciem prac w obrębie elewacji. 11. W czasie realizacji przedmiotu zamówienia pn. „Modernizacja zespołu budynków Panoramy Racławickiej – etap III" Zamawiający zastrzega konieczność zapewnienia przez Wykonawcę robót ciągłego (tj. 24h/dobę) nadzoru ppoż. od chwili przekazania terenu budowy do dnia odbioru końcowego robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium na cały okres związania ofertą, jako zabezpieczenie dotrzymania warunków złożonej oferty w wysokości: 100.000,00PLN (słownie: sto tysięcy złotych). 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 310 z późn. zm.). 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać co najmniej następujące elementy: a) Wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji; wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji, tj.: Muzeum Narodowe we Wrocławiu, pl. Powstańców Warszawy 5, 50-153 Wrocław, b) wskazanie Gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, c) dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, d) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, e) wskazanie sumy gwarancyjnej, f) określenie terminu ważności gwarancji, g) zobowiązanie gwaranta do: „nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia pełnej sumy wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszły okoliczności wskazane w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 Pzp”. 3) Postanowienia pkt. 2.2) powyżej stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w pkt. 2.1)b). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy przelać na następujący rachunek Zamawiającego: 75 1050 1575 1000 0022 0436 8597.Tytuł przelewu: wadium –Znak sprawy nr 9/2019 2) Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 3) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w Sekretariacie Zamawiającego (oryginał odpowiedniego dokumentu), który mieści się w siedzibie Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię odpowiedniego dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 4. Termin wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 2) W wymienionym powyżej przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem zalecanym przez Zamawiającego, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Warunkiem koniecznym i wystarczającym jest uznanie (zaksięgowanie) środków na tym rachunku przed terminem składania ofert. 5. Zwrot wadium. 1) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Pzp. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1 powyżej, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 5) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 6. Utrata wadium. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) którego oferta została wybrana, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty stanowiące dowód, w szczególności zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na podstawie art. 22a ustawy Pzp (na wzorze stanowiącym Załącznik nr 7 do SIWZ-IDW). 2. Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy) - jeżeli upoważnienie do złożenia oferty nie wynika bezpośrednio z aktualnego odpisu właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument składa się w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach