Przetargi.pl
ROBOTY BUDOWLANE DOTYCZĄCE MODERNIZACJI OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W NOWYM DWORZE GDAŃSKIM W RAMACH PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO Z POIIŚ „MODERNIZACJA OCZYSZCZALNI I BUDOWA KANALIZACJI W AGLOMERACJI NOWY DWÓR GDAŃSKI”

"SZOP" Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 82-100 Nowy Dwór Gdański, Warszawska
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 55 247 22 83 , fax. 55 247 22 83
  • Data zamieszczenia: 2018-04-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: "SZOP" Spółka z o.o.
    Warszawska 51
    82-100 Nowy Dwór Gdański, woj. pomorskie
    tel. 55 247 22 83, fax. 55 247 22 83
    REGON: 17006148400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: WWW.SZOPNDG.PL
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: spółka komunalna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROBOTY BUDOWLANE DOTYCZĄCE MODERNIZACJI OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W NOWYM DWORZE GDAŃSKIM W RAMACH PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO Z POIIŚ „MODERNIZACJA OCZYSZCZALNI I BUDOWA KANALIZACJI W AGLOMERACJI NOWY DWÓR GDAŃSKI”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja oczyszczalni ścieków w Nowym Dworze Gdańskim, w ramach projektu współfinansowanego z POIiŚ „Modernizacja oczyszczalni i budowa kanalizacji w aglomeracji Nowy Dwór Gdański” 1.1. Część 1 – technologia: obejmuje wykonanie następujących prac: 1) Modernizację stacji odwadniania osadów poprzez wymianę wyeksploatowanego urządzenia do odwadniania osadów na efektywniejsze i mniej energochłonne, umożliwiające lepsze odwodnienie osadów wraz z niezbędnymi instalacjami. Stację odwadniania osadów – wyposażyć należy w nową linię do odwadniania osadów składającą się z: pompy nadawy osadu, wirówki dekantacyjnej, automatycznej, trzykomorowej stacji przygotowania polielektrolitu, pompy roztworu polielektrolitu, instalacji technologicznych. 2) Modernizację istniejącego systemu napowietrzania poprzez wymianę dmuchaw oraz dysków napowietrzających. Stację dmuchaw i komory nitryfikacji - istniejący system napowietrzania należy zmodernizować poprzez wymianę 3 wyeksploatowanych dmuchaw oraz dyfuzorów membranowych (ruszt napowietrzający z dyfuzorami membranowymi, wymianie podlegały będą wyłącznie membrany oraz nakrętki dyfuzorów w ilości 1120 szt). Komory napowietrzania doposażyć należy w mieszadła. 3) Wymianę istniejącej wyeksploatowanej aparatury kontrolno-pomiarowej i analitycznej na nową. Komorę pomiarową osadu recyrkulowanego i nadmiernego - na rurociągu osadu nadmiernego oraz na rurociągu osadu recyrkulowanego należy wymienić przepływomierze i zainstalować sondy do pomiaru stężenia suchej masy osadu. AKPiA – wymienić należy urządzenia służące do:  pomiaru tlenu, azotu, fosforu, temperatury w komorach nitryfikacji,  pomiaru ilości ścieków na dopływie i odpływie ścieków z oczyszczalni,  pomiaru temperatury i pH ścieków dopływających do oczyszczalni,  pomiaru potencjału REDOX w komorze beztlenowej,  pomiaru poziomu osadu w osadnikach wtórnych.  System sterowania pracą oczyszczalni należy wyposażyć w modułowy system optymalizacji procesów oczyszczania ścieków i przeróbki osadów ściekowych. Istniejący system wizualizacji dostosować należy do nowego oprogramowania. 4) Modernizację układu elektroenergetycznego w tym w szczególności: wymianę istniejącego transformatora o mocy 160kVA na jednostkę 400kVA;15/0,4/0,23kV; wymianę wkładek bezpiecznikowych, wymianę przekładników pomiarowych na przebudowa stacji transformatorowej, budowa szaf kablowych, rozdzielnic, dostawę i przyłączenie agregatu prądotwórczego o mocy znamionowej 200kVA / 160kW oraz montaż i uruchomienie systemu sterowania pracą agregatu. 1.2. Część 2- komunikacja : obejmuje wykonanie następujących prac: 1) Modernizację i przebudowę nawierzchni dróg, chodników, o powierzchni ok. 2,7 tys. m2, modernizację, przebudowę i budowę opasek i obrzeży o długości ok. 1,2 km. Na terenie oczyszczalni układ komunikacyjny dróg wewnętrznych i placów będzie zmieniony w niewielkim zakresie. Nie przewiduje się dobudowy nowych jezdni, a jedynie wykonanie modernizacja i przebudowy nawierzchni istniejących dróg. 2. Do obowiązków wykonawcy poza opisanymi wprost w dokumentacji projektowej i STWiORB należy: 1) Wykonanie dokumentacji fotograficznej stanu istniejącego obiektów i terenu objętego inwestycją, przed rozpoczęciem robót; 2) Wykonania tymczasowych przełączeń sieci w zakresie wynikającym z przyjętego etapowania realizacji robót w sposób umożliwiający ich funkcjonowanie w trakcie realizacji robót, tak aby nie zakłócić ciągłości pracy oczyszczalni przy jej wymaganej sprawności technologicznej; 3) Opróżnienie czynnych zbiorników oczyszczalni ze ścieków oraz wywiezienie z terenu oczyszczalni i zutylizowanie na własny koszt, pozostałych po opróżnieniu nieczystości ( osad i piasek) 4) Wykonanie regulacji wysokościowej istniejących studni kanalizacyjnych i skrzynek do zasuw; 5) Uzyskanie, przed wbudowaniem materiałów, maszyn i urządzeń od nadzoru inwestorskiego zatwierdzenia materiałów, maszyn i urządzeń, przedkładając w tym celu dokumenty wymagane ustawą o wyrobach budowlanych (Dz. U. 2014 poz. 883 z późn. zm.) i wymogami specyfikacji technicznych, a w uzasadnionych przypadkach, na żądanie nadzoru inwestorskiego, także próbki tych materiałów. 6) Prowadzenie robót w sposób taki, by nie wystąpiły żadne uszkodzenia istniejących obiektów, w tym infrastruktury technicznej istniejącej (nadziemnej i podziemnej) oraz nawierzchni drogowych, zlokalizowanych na terenie placu budowy i w jego otoczeniu. W przypadku wystąpienia uszkodzeń tych obiektów, infrastruktury lub nawierzchni drogowych Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia tych obiektów lub infrastruktury. 7) Organizacja placu budowy zgodnie z wymogami właściwej gospodarki odpadami oraz w sposób zapewniający ochronę powietrza atmosferycznego przed zanieczyszczeniem, w tym także przez zastosowanie sprawnego i właściwie eksploatowanego sprzętu oraz najmniej uciążliwej akustycznie technologii prowadzenia robót. 8) Przeciwdziałanie emisji pyłu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, w szczególności poprzez zraszanie wodą terenu budowy, przykrywanie plandekami skrzyń ładunkowych samochodów transportujących materiały sypkie, w tym ziemię z wykopów; wyklucza się możliwość kruszenia pozostałości po rozbiórce nawierzchni na terenie budowy. 9) Likwidacja placu budowy na własny koszt i doprowadzenie terenu budowy do należytego stanu (pełnego uporządkowania) wraz z uporządkowaniem terenów przyległych. 10) Zamawiający informuje, iż nabył autorskie prawa majątkowe do posiadanej dokumentacji projektowej, stanowiącej załączniki do SIWZ i ma prawo do zgłaszania do autora tej dokumentacji uwag w formie pisemnej do dnia zakończenia robót budowlanych, a autor dokumentacji zobowiązany jest do ich uwzględniania w terminie i zakresie wyznaczonym przez Zamawiającego bez dodatkowego wynagrodzenia. 11) Sporządzenie dokumentacji projektowych dot. usunięcia kolizji instalacji, sieci itp. 12) Gdziekolwiek w dokumentacji przetargowej powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zbadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w SIWZ nie postanowiono inaczej. W przypadku, gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne odpowiednie normy zapewniające równy lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez nadzór inwestorski. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich proponowanymi zamiennikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone nadzorowi inwestorskiemu do zatwierdzenia. 13) W przypadku rozbieżności, co do zakresu przedmiotu zamówienia, wartości i sposobu rozliczenia oraz cen jednostkowych robót pomiędzy specyfikacjami technicznymi a SIWZ, zastosowanie mają wyłącznie zapisy niniejszej SIWZ. 14) W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia normy, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 – 3 Ustawy Pzp, należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w SIWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SIWZ lub załącznikach do SIWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów i urządzeń, przyjmuje się, że nie są wiążące, a Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych. Równoważność to zastosowanie materiałów, maszyn urządzeń i rozwiązań technicznych lub technologicznych gwarantujących uzyskanie parametrów technicznych materiałowych, wydajnościowych i eksploatacyjnych równych lub lepszych od założonych w dokumentacji. 3. Oczyszczalnia ścieków zlokalizowana jest w granicach administracyjnych miasta Nowy Dwór Gdański, przy ul. Warszawskiej 51, 82-100 Nowy Dwór Gdański. Oczyszczalnia jest położona na działce nr 3 działki 3, obręb Kmiecin, gmina Nowy Dwór Gdański. Teren objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego miasta Nowy Dwór Gdański – uchwała 259/XL/98 RM w Nowym Dworze Gdańskim z dnia 03.04.1998r. Działka oczyszczalni w całości leży na obszarze o oznaczeniu OŚ, jest wydzielona od przyległych terenów obszarem T9 – teren zieleni izolacyjnej. Właścicielem działki jest Zamawiający. 4. Należy wziąć pod uwagę, że roboty będą prowadzone na terenie Żuław, gdzie poziom wód gruntowych jest bardzo wysoki i zmienny zależnie od warunków pogodowych. Sposób umocnienia i odwadniania Wykonawca opracuje we własnym zakresie i uzgodni z Nadzorem Inwestorskim; 5. Zamawiający dysponuje dokumentacją budowlaną, dla której uzyskał zatwierdzenie projektu budowlanego i pozwolenie na budowę Decyzją Starosty Nowodworskiego z dnia 09-07-2015 Nr AB.6740.193.2015.EŚ . Decyzja stała się ostateczna z dniem 24.07.2015r. 6. Dokumentacja budowlana obejmuje zakres szerszy niż przedmiot zamówienia. Słoneczna suszenia osadów ściekowych opisana w dokumentacji budowlanej nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia. 7. Zamawiający sporządził dokumentację wykonawczą, która dotyczy tylko zadań objętych niniejszym zamówieniem. W przypadku rozbieżności opisu w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w dokumentacji budowanej i wykonawczej, wiążą zapisy z dokumentacji wykonawczej. 8. Zasady odbioru robót i płatności są opisane w umowie, rozdział 1.7, 1.8, 1.9.1 STWiOR- Część ogólna nie mają zastosowania. Kwestie obmiarów, odbiorów i płatności reguluje umowa. 9. Zamawiający przekazuje do celów pomocniczych przedmiary robót. Przedmiar nie może być traktowany przez Wykonawcę, jako dokument opisujący wszystkie roboty budowlane. Przedmiary obejmują tylko podstawowe roboty budowlane. Wykonawca winien na podstawie dokumentacji projektowej wraz z uwzględnieniem zapisów SIWZ ustalić szczegółowy zakres robót i dokonać ich wyceny. Braki lub pominięcia w przedmiarach robót nie mogą być traktowane, jako braki lub pominięcia w dokumentacji projektowej. 10. Przedmiaru nie należy składać wraz z ofertą. Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa złoży w dacie zawarcia umowy wypełniony przedmiar robót ( kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej wraz z podaniem wskaźników do kosztorysowania oraz zestawieniem cen czynników produkcji – robocizna, materiały, sprzęt) , który będzie stanowił dokument pomocniczy przy konstruowaniu harmonogramu rzeczowo-finansowego Robót, oraz posłuży do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy (jej wypowiedzenia lub rozwiązania), rezygnacji z części robót, a tym samym obniżenia wynagrodzenia Wykonawcy oraz wyceny ewentualnych robót zamiennych i uzupełniających. zmian. 11. Do zadań Wykonawcy należy przeszkolenie pracowników, wykonanie dokumentacji powykonawczej. 12. Do zadań Wykonawcy należy przeprowadzenie rozruchu urządzeń i włączenie w układ technologiczny oczyszczalni, oraz wykazanie poprawności ich pracy i osiąganie efektów technicznych i technologicznych. Ocena uzyskania efektu technologicznego/ekologicznego musi zostać potwierdzona przez akredytowane niezależne laboratorium na zlecenie Wykonawcy, przy czym co najwyżej 6 z 7 pobranych próbek musi spełniać parametry wymagane przepisami prawa. 13. Obowiązkiem wykonawcy jest wykonanie robót odtworzeniowych obejmujących w szczególności: uporządkowanie terenu, odtworzenie nawierzchni wraz z warstwami konstrukcyjnymi dróg, placów, chodników oraz terenów zielonych naruszonych w wyniku realizacji robót. 14. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia wszelkich wad w Robotach. 15. Uznaje się, iż złożenie oferty oznacza, że Wykonawca zapoznał się z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi i pozostałymi dokumentami SIWZ, a także ze wszelkimi odpowiednimi ustawami, w szczególności: Prawo budowlane, Prawo ochrony środowiska, ustawa prawo wodne, ustawa o odpadach, ustawa o badaniach i certyfikacji i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć na, lub dotyczyć działań i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej Umową. 16. Roboty budowlane są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Instytucją Zarządzającą jest Minister Rozwoju, Instytucją Pośredniczącą jest Minister Środowiska. Instytucją Wdrażającą dla Projektu jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45252127-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium: a) dla części 1: 50000 zł b) dla części 2: 16000 zł c) dla obu części łącznie: 66000 zł 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu, sposób przekazania: przelewem, nr konta: 08 8306 0003 0000 3160 2000 0010 b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach ubezpieczeniowych; d) gwarancjach bankowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2016 poz. 359). 3. Należy wskazać w treści gwarancji/poręczeniu/przelewu której części wadium dotyczy. 4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formach niepieniężnych: oryginały dokumentów należy przekazać Zamawiającemu w odrębnym opakowaniu umieszczonym w kopercie zawierającej ofertę, natomiast potwierdzoną kopię tego dokumentu należy wpiąć do oferty. 6. Zamawiający zwraca i zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w ustawie Pzp. a) Wadium wnoszone w formach określonych w ust.2b) do 2e), musi zawierać następujące elementy: b) Wskazanie gwaranta poręczenia/gwarancji - Podmiot wystawiający poręczenie lub gwarancję, c) Wskazanie podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji - Wykonawca w imieniu, którego ustanowiono poręczenie/gwarancję, d) Wskazanie beneficjenta poręczenia/gwarancji: tj. SZOP Sp. z o.o. , e) Określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, f) Zobowiązanie gwaranta do zapłacenia Zamawiającemu kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci Zamawiającemu kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku, gdy Zamawiający złoży gwarantowi oświadczenie, że kwota gwarancji /poręczenia jest mu należna na podstawie Pzp, g) Bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - Poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia lub gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w prawie zamówień publicznych, h) Nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, i) Określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego, j) Określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji - prawa z poręczenie/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 7. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami SIWZ lub zawierające postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Zamawiającego, jest równoznaczne z nie wniesieniem wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; oświadczenie należy złożyć w ciągu 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5. (informacja z otwarcia ofert). W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2. Zamawiający żąda by wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, a także pozostałych podwykonawców nie będących podmiotami na zasoby, których powołuje się wykonawca: zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SIWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te mają potwierdzać brak podstaw wykluczenia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach