Przetargi.pl
Rewitalizacja zabytkowego Domu Szwajcara w Krainie Łęgów Odrzańskich

Gmina Brzeg Dolny ogłasza przetarg

  • Adres: 56-120 Brzeg Dolny, Kolejowa 29
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71/3195 117
  • Data zamieszczenia: 2023-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeg Dolny
    Kolejowa 29
    56-120 Brzeg Dolny, woj. dolnośląskie
    tel. 71/3195 117
    REGON: 931934934
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzegdolny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja zabytkowego Domu Szwajcara w Krainie Łęgów Odrzańskich
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi rewitalizacja zabytkowego Domu Szwajcara w Krainie Łęgów Odrzańskich. W dokumentach zamówienia Dom Szwajcara zwany jest także „Szwajcarką”, „stróżówką” oraz „domkiem neogotyckim”.2. Lokalizacja obiektu: obręb Zespołu Pałacowo-Parkowego w Brzegu Dolnym przy ul. Kolejowej w Brzegu Dolnym, działka nr 51, AM-39, Obręb Brzeg Dolny.3. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020 (Poddziałanie: 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”). 4. W ramach prac remontowych przewiduje się: 1) wzmocnienie fundamentów ściany szczytowej od strony zachodniej, naprawę cokołu;2) oczyszczenie i konserwację ścian zewnętrznych tzw. muru pruskiego (drewnianego szkieletu i wątku ceglanego);3) demontaż i wykonanie nowego pokrycia dachowego;4) wzmocnienie i remont tynków wewnętrznych;5) demontaż i remont podłogi drewnianej wewnątrz budynku; 6) oczyszczenie i uzupełnienie stropu drewnianego w budynku; 7) demontaż i wymianę okien krosnowych;8) demontaż i wymianę skrzydła drzwi wejściowych; 9) oczyszczenie, konserwację i uzupełnienie detali architektonicznych elementów drewnianych;10) demontaż i wykonanie nowej posadzki oraz zasypek ganku;11) demontaż i konserwację stopnic schodów zewnętrznych;12) konserwację i rekonstrukcję balustrady ganku;13) demontaż instalacji elektrycznej i odgromowej - bez montażu nowych.5. Stan techniczny budynku „Szwajcarki” ocenia się na średni, budynek wymaga wykonania pełnego zakresu prac konserwatorskich. Celem planowanej inwestycji jest przywrócenie właściwej formy i stanu techniczno-estetycznego budynku. Pełną ocenę techniczną obiektu zawiera opinia budowlana stanowiąca załącznik do SWZ. Zamawiający udostępnia także aktualną dokumentację fotograficzną.6. Parametry budynku:1) powierzchnia użytkowa – 7,87 m2;2) powierzchnia zabudowy – 15,80 m2;3) kubatura brutto – 41,70 m3;4) wysokość – 5,80 m.7. Z uwagi na wpis obiektu do rejestru zabytków wszelkie prace należy prowadzić pod ścisłym nadzorem konserwatorskim pod nadzorem Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Zamawiający udostępnia Program prac konserwatorskich (wyciąg z dokumentu dot. stróżówki), zgodnie z którym kierownik budowy na bieżąco będzie uzgadniał wszelkie rozwiązania naprawcze, restauratorskie i remontowe z Dolnośląskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków we Wrocławiu.8. Prace będą wykonywane na podstawie pozwolenia na budowę nr 413/11 wydanego przez Starostę Wołowskiego, zmienionego decyzją nr 568/13 oraz pozwolenia Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu - decyzja nr 1475/2011 zmieniona decyzją nr 1343/2013 oraz decyzją nr 2675/2016. Wskazane decyzje, stanowią załączniki do SWZ.9. Budynek, z uwagi na swoje rozmiary nie jest użytkowany. Remont konserwatorski obiektu nie przewiduje wprowadzenia funkcji użytkowej ani zmiany układu konstrukcyjnego budynku.10. Szczegółowy zakres zadania znajduje się w dokumentacji projektowej opracowanej przez ESA Pracownię Architektoniczną Elżbietę Sałaban, ul. Mikołowska 3a, 51-515 Wrocław, która stanowi załącznik do SWZ.11. Na przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji i rękojmi. Zamawiający ustala minimalny okres gwarancji na 36 miesięcy. Okres rękojmi biegnie równolegle z okresem gwarancji. Okres gwarancji (rękojmi) będzie punktowany zgodnie z opisem kryteriów oceny ofert zawartym w rozdziale 16 SWZ.12. Stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności związane z wykonywaniem robót, wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, tj. wszystkich tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do postępowania należy wnieść wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 0/100).2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Oborniki Śląskie Oddział Brzeg Dolny nr 25 9583 1022 0100 0130 2001 0015. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje data i godzina uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.4. Jeżeli wadium wnoszone jest w formach, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, wraz z ofertą, oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta.5. W przypadku zamiaru wniesienia wadium w formach, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, musi ono spełniać następujące wymogi:1) musi być wystawione na Gminę Brzeg Dolny, ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny;2) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) musi obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert;5) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta.6. Szczegółowe postanowienia dot. wadium zawiera Rozdział 10 SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:a) w okresie ostatnich 7 lat przed dniem upływu terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 2 roboty budowlane na obiekcie budowlanym wpisanym do rejestru zabytków, w ramach których wykonano roboty w zakresie dekoracyjnych elementów architektonicznych (np. gzymsy, opierzenia, balustrady).b) dysponują i skierują do realizacji zamówienia osobę posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, która uprawniona jest do kierowania robotami budowlanymi na zabytkach nieruchomych w rozumieniu art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-11

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach