Przetargi.pl
Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi - elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego, etap II - w zakresie wykonania nawierzchni.

Gmina Tuchola ogłasza przetarg

  • Adres: 89-500 Tuchola, pl. Zamkowy 1
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0 52 56 42 500 , fax. 052 3342138
  • Data zamieszczenia: 2009-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuchola
    pl. Zamkowy 1 1
    89-500 Tuchola, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 0 52 56 42 500, fax. 052 3342138
    REGON: 00052350200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.tuchola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi - elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego, etap II - w zakresie wykonania nawierzchni.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi w zakresie wykonania nawierzchni ulic: placu Wolności, Rynkowej, Sępoleńskiej, Chojnickiej i Studziennej - I część (obręb miasto Tuchola, gmina Tuchola, powiat tucholski, województwo kujawsko - pomorskie). Niniejsza inwestycja wpisuje się w aplikację składaną przez Gminę Tuchola w ramach jednego z działań przyjętych do realizacji w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko - Pomorskiego pn. Rewitalizacja średniowiecznego układu urbanistycznego miasta Tucholi - elementem europejskiego dziedzictwa kulturowego, etap II. Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie działań rewitalizacyjnych w obrębie ww. ciągów komunikacyjnych, ulic i placów zgodnie z załączoną do niniejszej siwz dokumentacją projektową. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie wykonać: nową nawierzchnię placu Wolności, części ul. Rynkowej i Studziennej, części ulic Sępoleńskiej i Chojnickiej w Tucholi, wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej, a także wykonaniem fontanny (bez figur ale z ich montażem) i montażem elementów małej architektury (ławki, kosze, zegary, studnia itp.) na terenie placu Wolności. Nowa nawierzchnia ulic wykonana zostanie w miejscu istniejącej nawierzchni znajdującej się w złym stanie technicznym. W ramach przebudowy wykonana zostanie podbudowa oraz nawierzchnia z kostki granitowej i klinkieru lub tylko z klinkieru. (ul. Rynkowa, Studzienna). Pomiędzy nieruchomościami a przylegającymi do nich chodnikami (lub ulicami, jeśli nie planuje się na ulicy budowy chodnika) planuje się wykonanie opaski z kostki granitowej. Ścieżki parkowe znajdujące się na placu Wolności (teren dawnego kościoła - środek placu) zostaną przebudowane bez naruszenia istniejącej zieleni i wyłożone żółtą kostką klinkierową pochodzącą z odzysku ze wschodniej części placu. Teren placu Wolności położony przy wschodniej pierzei wyłożony zostanie kostką klinkierową urozmaiconą kostką granitową. Zakłada się likwidację części istniejącej tu zieleni. Teren placu Wolności położony przy zachodniej pierzei wyłożony zostanie kostką klinkierową (dalej od ciągu ulic Chojnicka-Sępoleńska) i granitową (bliżej ciągu ulic). Na terenie wyłożonym kostką granitową powstanie parking. Zieleń znajdująca się obecnie w tej części placu przeznaczy się częściowo do likwidacji. Wykonawca będzie zobowiązany również w ramach przedmiotu zamówienia wykonać rozbiórkę istniejącego budynku, niepodpiwniczonego, parterowego, znajdującego się w złym stanie technicznym, położonego na działce o nr ewid 2030/1 na placu Wolności w Tucholi, po którym powstałe miejsce zostanie wyłożone klinkierem. W związku z tym, iż inwestycja prowadzona będzie na terenie objętym ochroną konserwatorską (obszar A), wszystkie prace budowlane będą wykonywane pod ścisłym nadzorem konserwatora zabytków i archeologa. Nadzór autorski nad inwestycją sprawować będzie architekt Andrzej Ciemiński. Ponadto, w związku z opinią Urzędu Ochrony Zabytków, Wykonawca będzie zobowiązany wzornictwo wszystkich elementów małej architektury (obudowa studni, zegar, ławki i in.) indywidualnie uzgadniać z Zamawiającym i każdorazowo z WUOZ Delegaturą w Bydgoszczy. Ponadto, wszelkie materiały pozyskane z rozbiórki, zgodnie z zaleceniem konserwatora, powinny zostać ponownie wbudowane (po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym miejsca i ilości wbudowanego materiału na etapie realizacji niniejszej inwestycji). Koszty związane z nadzorem konserwatorskim oraz autorskim w całości leżą po stronie Zamawiającego. Nadzór archeologiczny zostanie zlecony oddzielnym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania projektu i odlewu z brązu figur trzech łabędzi, które będą wieńczyć fontannę. Wykonawca niniejszego zadania zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu, natomiast zamontowanie niniejszych figur będzie leżało po stronie Wykonawcy wykonującego nawierzchnię rynku. Wykonawca przed wykonaniem podbudowy pod chodniki lub jezdnie przy murach budynków zobowiązany będzie umożliwić właścicielom nieruchomości wykonanie izolacji fundamentów. Inwestor, po uzgodnieniu z Wykonawcą harmonogramu robót, zawiadomi pisemnie właścicieli nieruchomości o możliwości dokonania ww. prac. Dokumentacja projektowa, szczegółowe specyfikacje techniczne oraz kosztorys przedmiarowy dostępne są do wglądu w siedzibie Zamawiającego oraz udostępnione na stronie internetowej: www.bip.miasto.tuchola.pl. Wykonawca zobowiązany będzie w cenie oferty uwzględnić opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia prac związanych z realizacją inwestycji, po wcześniejszym uzgodnieniu niniejszego projektu z Zamawiającym. Niniejszy projekt powinien zapewniać dojazd mieszkańców do ich nieruchomości oraz przedsiębiorcom do miejsc prowadzenia działalności gospodarczej (sklepy, restauracje itp.) znajdujących się na terenie prowadzonej inwestycji. Wykonawca wyłoniony w niniejszym postępowaniu będzie zobligowany uzgadniać zakres i termin realizacji inwestycji z wykonawcą zadania w zakresie oświetlenia (wyłonionym w odrębnym postępowaniu). Powyższe wynika z faktu, iż przedmiar robót dotyczący zerwania nawierzchni został ujęty wyłącznie w zakresie zamówienia dotyczącym przebudowy nawierzchni.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium o wartości 150.000,00 złotych (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) Spełniają warunki art. 22 ust. 1 ustawy tj.: a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2) Nie podlegają wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na postawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy; 3) Spełniają pozostałe warunki określone w SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, ubiegający się o zamówienie publiczne, musi załączyć do oferty wymagane oświadczenia i dokumenty: 1) Wypełniony formularz oferty - załącznik nr 1; 2) Oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki określone w SIWZ wynikające i określone w art. 22 ust. 1 ustawy oraz, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ustawy - załącznik nr 2; 3) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) wykazu minimum 2, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia tj. polegających na wykonaniu nawierzchni placów, chodników lub jezdni z kostki kamiennej (np. granit, marmur itp.) lub klinkieru o wartości nie mniejszej niż 4.000.000,00 PLN (cztery miliony) lub o powierzchni nie mniejszej niż 5.000 m2, z podaniem jej wartości i powierzchni oraz daty i miejsca wykonania. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty dokumenty potwierdzające, że ww. robota została wykonana należycie (np. referencje, zaświadczenia, protokoły odbioru, mile widziane będą zdjęcia zrealizowanych nawierzchni)-załącznik nr 3, b) wykazu osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności. Do wykazu należy załączyć kopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień budowlanych osób do kierowania robotami w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia tj.: - 1 osoby w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń pełniącej obowiązki kierownika budowy, - 1 osoby w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych pełniącej obowiązki kierownika robót, oraz kopie ich aktualnych zaświadczeń o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego potwierdzających ważne ubezpieczenie OC. Wykonawca w ww. wykazie zobowiązany jest przedstawić przebieg doświadczenia zawodowego wymienionych osób - załącznik nr 4. W przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje własnym potencjałem kadrowym, Zamawiający żąda załączenia do oferty pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp. 5) W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda następujących dokumentów: a) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN (jeden milion). W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 PLN.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.miasto.tuchola.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach